W ramach Krajowego Planu Odbudowy 100 mln euro ma trafić do spółki Centralny Port Komunikacyjny na przygotowanie budowy nowych tras. Chodzi o łącznie prawie 1800 km nowych linii - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Wśród projektów znajduje się Ostrołęka-Łomża-Giżycko.
- Wśród projektów zgłoszonych do KPO przez CPK znajdują się: Łętownia-Rzeszów (planowana linia od strony Stalowej Woli w kierunku Podkarpacia), Trawniki-Zamość (przedłużenie trasy kolejowej z Lublina w stronę granicy z Ukrainą), Ostrołęka-Łomża-Giżycko (nowy łącznik z Warmią i Mazurami) oraz Żarów-Świdnica-Wałbrzych-granica państwa (odcinek szprychy nr 9 od strony Wrocławia w kierunku Czech) - czytamy w "Dzienniku Gazety Prawnej".
Reklama
Spółka CPK poinformowała, że w ubiegłym roku ogłosiła postępowanie na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) dla fragmentu tzw. szprychy nr 3 kluczowej dla województwa warmińsko-mazurskiego (chodzi o 139-kilometrowy odcinek nowej linii kolejowej Ostrołęka-Łomża-Giżycko).
- Dla 32-kilometrowego odcinka z Ostrołęki do Łomży trwa już inwentaryzacja przyrodnicza. Jak wynika z harmonogramów CPK z Ostrołęki do Łomży pojedziemy pociągiem przed końcem 2027 r., zaś planowany termin otwarcia trasy z Łomży przez Pisz, Orzysz do Giżycka to 2031 r.- czytamy na stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Reklama
- 100 mln euro w KPO na Program Kolejowy CPK
- Kolej na Mazury. CPK dofinansuje modernizację linii przez Mrągowo i Mikołajki
Wyświetleń: 2740 | komentarze: - | 14:56, 06.05.2021r. |