Dużym rozsądkiem wykazała się mieszkanka naszego miasta, która nie dała się oszukać przez fałszywego pracownika banku. Oszust wypytywał kobietę o dane do karty kredytowej. Kobieta w porę zorientowała się, że jej rozmówca nie jest prawdziwym pracownikiem banku. Rozłączyła się i odłożyła słuchawkę.
Sytuacja miała miejsce 27 maja 2021 r. w godzinach porannych. O szczegółach zdarzenia poinformowała Komenda Miejska Policji w Ostrołęce.
Reklama
- Dziś rano mieszkanka Ostrołęki poinformowała o próbie oszustwa. Około godziny 11.00 na jej numer telefonu zadzwonił mężczyzna ze wschodnim akcentem przedstawiający się za pracownika banku, który wypytywał o dane jej karty bankomatowej. Na szczęście kobieta zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem i rozłączyła połączenie nie dając się oszukać - czytamy na stronie KMP.
Ostrołęccy policjanci apelują o ostrożność i rozwagę, podczas podejrzanych rozmów.
- Apelujemy o zachowanie spokoju i ostrożności w przypadku otrzymania tego rodzaju połączenia. Pamiętajmy, że dane do naszego konta bankowego, czy też karty kredytowej są danymi szczególnie wrażliwymi i nikomu nie powinniśmy ich udostępniać! Przekażmy te informację seniorom z naszych rodzin, aby wiedzieli, jak mają się zachować w przypadku otrzymania takiego telefonu - apelują ostrołęccy policjanci.
Wyświetleń: 2144 | komentarze: - | 12:04, 27.05.2021r. |