piątek, 29 marca 2024 r., imieniny Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

Reklama   |   Kontakt

Kandydaci do samorządu

Aktualności

Tylko u nas: Prezydent Kulik chce dokończyć małą obwodnicę. Powstanie nowy most, trzy ronda i kilka kilometrów arcyważnej drogi!

W Ostrołęce ruszają przygotowania do największej od lat inwestycji drogowej, która ma szansę zmienić układ komunikacyjny w mieście i, miejmy nadzieję, rozwiąże największe problemy, z którymi od lat borykają się kierowcy. Być może jeszcze w tej kadencji powstanie trzeci most na Narwi i nowa sieć dróg.

Planowana inwestycja ma być przedłużeniem tzw. małej obwodnicy Ostrołęki, którą zbudowano za kadencji prezydenta Ryszarda Załuski, biegnącą od ul. Goworowskiej, przez ks. Popiełuszki, Bohaterów Warszawy, al. Solidarności, Bohaterów Westerplatte, ks. Antoniego Pęksy aż do alei Wojska Polskiego, włączając się w drogę krajową nr 61.

Reklama

Od ulicy Goworowskiej, przez nowo wybudowany most, do ul. Warszawskiej

Nowa inwestycja drogowa ma być przedłużeniem istniejącego szlaku przez miasto, ale co najważniejsze, zakłada powstanie nowej przeprawy mostowej na wysokości osiedla Łęczysk, nieopodal ujścia Omulwi do Narwi.

Nowa droga pobiegnie od ronda im. majora Zygmunta Szendzielarza "Łupaszki", na ulicy Warszawskiej (DK 61) w stronę Narwi, tam przetnie rzekę w okolicy ujścia Omulwi nowo wybudowanym mostem oraz wał przeciwpowodziowy w pobliżu zalążka Ostrołęki czyli starego grodziska. Następnie pas drogowy przetnie ulicę Łęczysk, ominie oczyszczalnię ścieków i niewielkim odcinkiem pobiegnie wzdłuż torów kolejowych. Później trasa odbije w stronę ulicy Goworowskiej i włączy się w rondo im. Jana Radomskiego, łącząc się tym samym z istniejącą tzw. małą obwodnicą.

Trzeci most, trzy nowe ronda i dwa większe skrzyżowania

Długość całego odcinka to 3,6 kilometra. Obszar objęty inwestycją stanowią w przewadze drogi gruntowe, łąki oraz nieużytki rolne, na których powstaną trzy nowe ronda oraz skrzyżowania, natomiast istniejące zostaną przebudowane. Trasa będzie miała kilka punktów włączeniowych w sieć istniejących dróg.

Inwestycja może powstać jeszcze w tej kadencji, za prezydentury Łukasza Kulika, który zdecydował o rozpoczęciu arcyważnego dla naszego miasta zadania. Ratusz ma bowiem do dyspozycji tzw. specustawę drogową, dzięki której można w błyskawicznym tempie przejąć potrzebne pod inwestycję grunty.

Urzędnicy już od kilku miesięcy pracują nad decyzjami środowiskowymi dla inwestycji, dlatego żmudne kompletowanie dokumentacji i niezbędnych pozwoleń nie powinno być przeszkodą, która mogłaby wydłużyć czas realizacji inwestycji.

Największym wyzwaniem będzie pozyskanie funduszy, ponieważ tak duża inwestycja niesie za sobą wielomilionowe koszty. Skąd zatem będą pochodziły pieniądze? Najprawdopodobniej środki mogą być zagwarantowane z RIT czyli Regionalnych Inwestycji Terytorialnych.

Reklama

Miasto będzie szukało wykonawcy dokumentacji technicznej

Miasto lada moment ogłosi zapytanie ofertowe na opracowanie pełnej dokumentacji technicznej dla inwestycji. Zarówno most jak i nowa sieć dróg będą wykonane w nowoczesnej technologii. Poza obiektem mostowym oraz drogami, powstanie też wiadukt dojazdowy oraz szereg elementów infrastruktury towarzyszącej, m.in. ścieżki piesze i rowerowe, oświetlenie, odwodnienie i inna infrastruktura techniczna.

Jeśli przygotowania do inwestycji będą przebiegały sprawnie, uda się pozyskać finansowanie, a sama budowa trzeciego mostu na Narwi oraz sieci dróg zostanie zwieńczona sukcesem, to mieszkańcy być może przestaną stać w kilometrowych korkach. Czekają na to od wielu lat kierowcy z Ostrołęki, powiatu i całego regionu, a także ci, którzy tylko przeprawiają się przez nasze miasto.

Wyświetleń: 28672 komentarze: -
09:31, 07.06.2021r. Drukuj