wtorek, 15 czerwca 2021 r., imieniny Jolanty, Wita, Wioli

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Tylko u nas: Prezydent Kulik chce dokończyć małą obwodnicę. Powstanie nowy most, trzy ronda i kilka kilometrów arcyważnej drogi!

W Ostrołęce ruszają przygotowania do największej od lat inwestycji drogowej, która ma szansę zmienić układ komunikacyjny w mieście i, miejmy nadzieję, rozwiąże największe problemy, z którymi od lat borykają się kierowcy. Być może jeszcze w tej kadencji powstanie trzeci most na Narwi i nowa sieć dróg.

Planowana inwestycja ma być przedłużeniem tzw. małej obwodnicy Ostrołęki, którą zbudowano za kadencji prezydenta Ryszarda Załuski, biegnącą od ul. Goworowskiej, przez ks. Popiełuszki, Bohaterów Warszawy, al. Solidarności, Bohaterów Westerplatte, ks. Antoniego Pęksy aż do alei Wojska Polskiego, włączając się w drogę krajową nr 61.

Reklama

Od ulicy Goworowskiej, przez nowo wybudowany most, do ul. Warszawskiej

Nowa inwestycja drogowa ma być przedłużeniem istniejącego szlaku przez miasto, ale co najważniejsze, zakłada powstanie nowej przeprawy mostowej na wysokości osiedla Łęczysk, nieopodal ujścia Omulwi do Narwi.

Nowa droga pobiegnie od ronda im. majora Zygmunta Szendzielarza "Łupaszki", na ulicy Warszawskiej (DK 61) w stronę Narwi, tam przetnie rzekę w okolicy ujścia Omulwi nowo wybudowanym mostem oraz wał przeciwpowodziowy w pobliżu zalążka Ostrołęki czyli starego grodziska. Następnie pas drogowy przetnie ulicę Łęczysk, ominie oczyszczalnię ścieków i niewielkim odcinkiem pobiegnie wzdłuż torów kolejowych. Później trasa odbije w stronę ulicy Goworowskiej i włączy się w rondo im. Jana Radomskiego, łącząc się tym samym z istniejącą tzw. małą obwodnicą.

Trzeci most, trzy nowe ronda i dwa większe skrzyżowania

Długość całego odcinka to 3,6 kilometra. Obszar objęty inwestycją stanowią w przewadze drogi gruntowe, łąki oraz nieużytki rolne, na których powstaną trzy nowe ronda oraz skrzyżowania, natomiast istniejące zostaną przebudowane. Trasa będzie miała kilka punktów włączeniowych w sieć istniejących dróg.

Inwestycja może powstać jeszcze w tej kadencji, za prezydentury Łukasza Kulika, który zdecydował o rozpoczęciu arcyważnego dla naszego miasta zadania. Ratusz ma bowiem do dyspozycji tzw. specustawę drogową, dzięki której można w błyskawicznym tempie przejąć potrzebne pod inwestycję grunty.

Urzędnicy już od kilku miesięcy pracują nad decyzjami środowiskowymi dla inwestycji, dlatego żmudne kompletowanie dokumentacji i niezbędnych pozwoleń nie powinno być przeszkodą, która mogłaby wydłużyć czas realizacji inwestycji.

Największym wyzwaniem będzie pozyskanie funduszy, ponieważ tak duża inwestycja niesie za sobą wielomilionowe koszty. Skąd zatem będą pochodziły pieniądze? Najprawdopodobniej środki mogą być zagwarantowane z RIT czyli Regionalnych Inwestycji Terytorialnych.

Reklama

Miasto będzie szukało wykonawcy dokumentacji technicznej

Miasto lada moment ogłosi zapytanie ofertowe na opracowanie pełnej dokumentacji technicznej dla inwestycji. Zarówno most jak i nowa sieć dróg będą wykonane w nowoczesnej technologii. Poza obiektem mostowym oraz drogami, powstanie też wiadukt dojazdowy oraz szereg elementów infrastruktury towarzyszącej, m.in. ścieżki piesze i rowerowe, oświetlenie, odwodnienie i inna infrastruktura techniczna.

Jeśli przygotowania do inwestycji będą przebiegały sprawnie, uda się pozyskać finansowanie, a sama budowa trzeciego mostu na Narwi oraz sieci dróg zostanie zwieńczona sukcesem, to mieszkańcy być może przestaną stać w kilometrowych korkach. Czekają na to od wielu lat kierowcy z Ostrołęki, powiatu i całego regionu, a także ci, którzy tylko przeprawiają się przez nasze miasto.

Odsłon: 24477 komentarze: 157
09:31, 07.06.2021r. Drukuj




Powrót


O @ 09:42, 07.06.2021

IP: 37.30...254

Jedyne tereny zielone w tej części Ostrołęki to chcą tu ulice puścić. Porażka i idiotyzm. Wykorzystajcie budowę nowego kolejka i wybudować jeden most zarówno dla pociągów jak i samochodów.

ketuks @ 09:44, 07.06.2021

IP: 190.2...230

Problem rozwiąże tylko cztero-pasmowy most z prawdziwego zdarzenia gdzieś na peryferiach Ostrołęki. Istniejąca "półobwodnica do cpn-u" potrafi korkować się już teraz

MM @ 09:45, 07.06.2021

IP: 5.174...149

A w którym to miejscu ta nowa obwodnica ma przeciąć ul. Łeczysk skoro tam jest dom przy domu? Będziecie burzyć ludziom posiadłości? Przecież lepiej jest poprowadzić obwodnicę wzdłuż torów kolejowych. Byłem tam ostatnio i jest tam naprawdę szeroko. No i nie trzeba wycinać tyle lasu.

Daro @ 09:47, 07.06.2021

IP: 31.0...134

I tak jadący w kierunku Olsztyna spotkają się na tym RONDZIE a jadący od Warszawy będą blokować wyjazdy z obu mostów

A czy lokalizacji mostu na wysokości ulicy Witosa do Łęgu wladze Ostrołęki nie biorą pod uwagę

tl @ 09:53, 07.06.2021

IP: 2a01:110f...d31a

Ciezko bedzie poprawic bledy i zaniedbania oraz wieloletnia stagnacje poprzednikow pod wzgledem budowy odpowiedniej inftastruktury, ale przynajmniej nowy prezydent probuje cos zrobic dla mieszkancow i chwala mu za to

Daro @ 09:54, 07.06.2021

IP: 31.0...134

Dla mieszkańców czy dla Warszawy

Mark @ 10:01, 07.06.2021

IP: 79.185...191

Tak patrzę na tą mapę i zastanawiam się, kto tą trasę projektował? Dwa ronda na dole nie wiadomo po co? Przecięcie Łęczysk w tym miejscu to wjechanie ludziom z buldożerami do ogródków. No i droga przez grodzisko? Kiedyś Ekomena zaproponowała trasę wzdłuż torów. Ta jest najbardziej logiczna i naturalna z mostem przy kolejaku? Czy prezydent zastanawia ŁK zastanawiał się nad takim przebiegiem?

@daro @ 10:02, 07.06.2021

IP: 37.47...75

Co bar@nie dla Warszawy? Warszawa będzie wbijała na most i na obwodnicę w miasto leciała, koniec świata. Jeb..jta się w te puste łby. W końcu coś konkretnego to krowy mucza bo im źle. Elegancko będzie.

qwerty @ 10:02, 07.06.2021

IP: 193.22...243

ten plan nie rozwiąże żadnego problemu. Powracający z pracy do domów w miejscowościach za mostem w kierunku Olsztyna nadal będą tkwić w korkach w kierunku przy McDonalds. Wszak wiadomo, że to właśnie z tego powodu miasto korkuje się.

a to @ 10:03, 07.06.2021

IP: 83.9...209

nie fejk???

Mieszkaniec @ 10:07, 07.06.2021

IP: 212.244...46

Oho, chyba czuć wybory w powietrzu laughing

bulek @ 10:07, 07.06.2021

IP: 5.184...191

Dobry pomysł. Tak naprawdę dopiero dzięki tej inwestycji obwodnica nabierze jakiegokolwiek sensu. O tym pomyśle była mowa od lat, dobrze że w końcu ktoś się za niego wziął, bo pomysł starosty Kubła z tym mostem w Teodorowie mieszkańcom Ostrołęki w niczym by nie pomógł.

Do maruderów wyżej - to chyba tylko w tym mieście można pisać takie rzeczy, że nowa inwestycja drogowa to problem. Najlepszy gość co napisał że zwiększy korki laughing laughing Puknijcie się w czoło. To samo z terenami zielonymi. Naprawdę mało wam łąk i lasów w Ostrołęce i okolicach? Przecież to miasto zabudową inwestycyjną jest na poziomie 1960 roku. Dookoła miasta jest mnóstwo pięknych terenów zielonych do spacerowania i przejażdżek rowerowych. Coś trzeba poświęcić kosztem rozwoju miasta.

Mark @ 10:07, 07.06.2021

IP: 79.185...191

Kolej buduję teraz nowe tory i most. Proszę się z nimi dogadać, wykupić część terenów przy torach i po kłopocie. Może i jeden most kolejowo-drogowy będzie... Trzeba tylko z nimi porozmawiać...

bulek @ 10:10, 07.06.2021

IP: 5.184...191

do qwerty @ 10:02, 07.06.2021

A wziąłeś pod uwagę, że w tych samych korkach co Ty stoją ludzie z Olszewo-Borek, Grabowa, Kruków, Przasnysza, Krasnosielca, osiedla Leśnego oraz wszyscy jadący w stronę Pułtuska? Jak można mieć tak wąsko myślący mózg żeby nie zwizualizować sobie coś więcej niż tylko drogę do Myszyńca i z powrotem.... BOŻE WIDZISZ I NIE GRZMISZ

@ @ 10:16, 07.06.2021

IP: 37.47...13

bulek @
Albo do Borek i z powrotem

budujemy mosty dla pana starosty @ 10:22, 07.06.2021

IP: 46.170...1

Kubeł nie dołożył do basenu, Kubeł budując skrót do Wyszkowa zablokował mosty w Ostrołęce. Z mostów korzystają głównie samochody na WOSie. Niech i Kubeł pomoże.

@ @ 10:24, 07.06.2021

IP: 37.47...13

A Stacha Konwy do wiecznie planowanej realizacji .
Napewno będzie lepiej... , ale stary odcinek obwodnicy już się sypie ...

Marek @ 10:26, 07.06.2021

IP: 195.38...139

to jest najpilniejsza inwestycja drogowa dla Ostrołęki. Obwodnica z Nożewa do Antoń jest dla Warszawiaków jadących w wakacje. A my Ostrołęczanie stoimy w korkach od poniedziałku do piątku. Bo korkuje się z powodu samochodów WO + WOS.
Trzeci most w granicach miasta jest najpilniejszy.

Gosc @ 10:29, 07.06.2021

IP: 178.235...164

Pomarzyć dobra rzecz. A będzie jak bylo. Bo nadal obowiązuje żeby było jak bylo.

Ja @ 10:35, 07.06.2021

IP: 5.173...50

Ku::rwa są korki źle!
Chca wybudować most, znowu źle bo tereny zielone !!!! No niestety nie chcecie korkow to gdzies trzeba ten most zrobic !!!!!!

Grzegorz @ 10:48, 07.06.2021

IP: 5.184...212

Do tl . Ja już Cie nie rozumiem . Dopiero mnie uświadamiałeś jak to poprzednik był wspaniały.
A teraz cytujesz moje zdanie że ciężko naprawic to co od lat niszczono .
Widzę że Pan Prezydent słucha ludu i chwała mu za to .

Ostrołęczanin @ 10:50, 07.06.2021

IP: 78.152...32

Miasto zawaliło sprawę przy remoncie starego mostu, gdzie zamiast zrobić po dwa pasy w obie strony zostawiono po jednym pasie, zero zmiany od lat 50, kiedy stary most powstał, a ruch się nieporównywalnie zmienił przez te 70 lat. Druga sprawa to wjazd w ulicę Kilińskiego z nowego mostu. Wjazd do miasta z nowego mostu to wąska uliczka pozastawiana zaparkowanymi samochodami laughing

Paskuda @ 10:51, 07.06.2021

IP: 178.213...242

Tak, będzie, a w tej zieleni pomiędzy ulicami Łęczysk i Chemiczną będzie park dinozaurów. Serio, nie kłamię.

Chcieć to sobie można, był już taki prawie prezydent który chciał park dinozaurów. I wiecie co? Nie ma parku i nie ma prezydenta. Przypadek? Nie sądzę.

Prezydencie zajmij się bujnymi obietnicami wyborczymi, bo chceniem czegokolwiek wyborów się nie wygrywa. A, nie, czekaj i tak nie wygrasz :)

Sylwia @ 10:52, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...3cbc

Uwierzę jak zobaczę,

Ahhhhmed @ 10:57, 07.06.2021

IP: 5.60...142

Tak tak tylko u was, ponieważ Wasz portal jest przychylny obecnemu prezydentowi.

Jak to się mówi po owocach ich poznacie także do dzieła.

Mieszkaniec @ 11:10, 07.06.2021

IP: 188.146...194

Ok. Rozumiem że redakcja tego portalu sprzyja obecnego prezydenta. Ma do tego prawo. Ale droga Redakcjo proszę nie okłamujcie mieszkańców, nie wprowadzacie w błąd opinii publicznej. Jak możecie pisać że trzeci most "może" powstaniem jeszcze w tej kadencji. W tej kadencji to może powstanie pół tego technicznego projektu a nie most. To ogromna różnica. Naprawdę proszę o trochę szacunku dla mieszkańców. Nie róbcie z ludzi idiotów.

aha @ 11:10, 07.06.2021

IP: 79.188...25

i tak z wygody i lenistwa wszyscy bedą jechać na nasze słynne mosty

TTT @ 11:10, 07.06.2021

IP: 176.109...128

Spójrzcie głąby w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Przebieg tej trasy istnieje tam od XX lat. Trasa nie przebiega przez tereny zabudowane, a jak ktoś się wybudował obok projektowanej drogi, to chyba musi się z tym liczyć, że taka droga może powstać.

zielony @ 11:21, 07.06.2021

IP: 194.50...53

brawo realizować jak najszybciej, bardo dobre rozwiązanie z mostem

123 @ 11:41, 07.06.2021

IP: 37.30...7

Brawo! Wreszcie ktoś pomyślał głową. Ciekawe czy poseł z senatorem pomogą w tej sprawie.

popieram @ 11:56, 07.06.2021

IP: 79.185...141

oby myszki nie przeszkodzily ???????????????

ehhh @ 11:57, 07.06.2021

IP: 2a01:110f...c63b

123 @ 11:41, 07.06.2021IP: 37.30...7
Brawo! Wreszcie ktoś pomyślał głową. Ciekawe czy poseł z senatorem pomogą w tej sprawie.

Nie liczyłbym na to. To są mali ludzie. Ważne, żeby nie przeszkadzali.

Pioter z nowej wsi @ 12:02, 07.06.2021

IP: 31.60...246

Ja proponuję aby pomogła Osobowość roku z gminy Olszewo-borki,

aaa @ 12:06, 07.06.2021

IP: 176.109...158

Bardzo dobry pomysł. Powinna być zbudowana już 10 lat temu

Pikolo @ 12:10, 07.06.2021

IP: 37.30...101

Daj Boże oby się to nie skończyło jak z Zaplanowaną Elektrownią I znów kilkanaście baniek pujdzie do kieszeni Pisiorów tradycyjnie kogoś zamkno przy okazji

🗿 @ 12:13, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...93c3

🤣🤣🤣🤣🤣
;🤣🤣🤣🤣㊃
5;🤣🤣🤣🤣ԍ
15;🤣🤣🤣🤣
315; No i by zrobił tylko wybory mu w tym przeszkodzą 🤣🤣🤣

Pikolo @ 12:14, 07.06.2021

IP: 37.30...101

Daj Boże oby się to nie skończyło jak z Zaplanowaną Elektrownią I znów kilkanaście baniek pujdzie do kieszeni Pisiorów tradycyjnie kogoś zamkno przy okazji

jednorazowa akcja @ 12:15, 07.06.2021

IP: 80.51...3

Przecież to projekt zrobiony jeszcze za Załuski, a opracowany za Kotowskiego. Więc nie wiem nad czym Ci "Urzędnicy ... pracowali od wielu miesięcy"... Ale dobrze, że już teraz ich praca przyniesie efekty i do końca kadencji most i obwodnica będą zrobione laughing

Anonim @ 12:24, 07.06.2021

IP: 37.248...218

Siema mam już dosc tego . To my pisaliśmy z gwr o tych członkach na gwr. Mamy zamiar to zakończyć jak dacie nam spokój i nas nie pobijecie

Anonim @ 12:30, 07.06.2021

IP: 37.248...218

Jak nie będziecie cicho to będziemy was dalej frajerzyć

X @ 12:33, 07.06.2021

IP: 37.30...7

No to panowie samorządowcy karty na stół. Od dawna wiadomo, że urzędnicy starostwa intensywnie pracują nad poprawą komfortu podróżowania warszawiaków - plany ringów itd. Ciekawe, czy mają zamiar wesprzeć projekt, który poprawi los miejscowych kierowców.

Mieszkaniec @ 12:35, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...98a1

Niech najpierw wykona co obiecał, gdzue kolejowa,kadencji 3 lata A ciemny lud kupi kolejną obietnicę.

remo @ 12:37, 07.06.2021

IP: 37.47...192

Ten artykuł powinien trafić 1 kwietnia(prima aprilis).

Bdb @ 12:39, 07.06.2021

IP: 176.109...103

Głupszego pomysłu nigdy nie słyszałam. Ruch tranzytowy puszczać przez środek miasta, gdzie są szkoły przedszkola , skrzyżowania i sypialnia miasta.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:40, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"a opracowany za Kotowskiego."

"Ześmiałem się jak norka" laughing laughing laughing

Gość @ 12:44, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...4c2f

Super. W końcu !!! 👏👏👏

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:45, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Sławojkę możesz sobie wybudować, na podstawie planów sprzed 18 lat, a nie obowdnicę i most - cały proces planowania oraz zezwoleń, trzeba zaczynać od nowa - wcześniejsze plany, koga być co najwyżej pomocne, ale w świetle prawa, są nic nie warte.

Gdyby w 2006 roku, wybory prezydenckie w Ostrołęce wygrał Załuska, to dawno byśmy już ta obwodnicą i mostem jeździli, no ale wygrał przedstawiciel PiSu, który to (PiS), miał w tym czasie rząd, prezydenta oraz miejscowego posła na stanowisku wiceministra, no ale pomimo to, nie udało się, ani w 2006, ani 2007, ani 2008, ani w 2009, ani w 2010, ani w 2011, ani w 2012 i tak, aż do 2018 roku - przez 12 lat się nie dało.

PigS @ 12:45, 07.06.2021

IP: 83.9...24

Brawo !! Wreszcie !!! Dla mieszkańców Ostrołeki najlepsza możliwa decyzja. Tranzytu przez Ostrołekę i tak od lat juz nie ma, a z gotową Via Baltica nie bedzie go praktycznie wcale, tylko turyści na Mazury. Natomiast dla nas mieszkańców to rewelacyjna wiadomość, ruch w mieście zdecydowanie się upłynni, przeprawa przez rzekę bedzie dużo szybsza. To plan Załuski , szkoda że Kotowski nic z tym nie zrobił przez 12 lat tylko zajmował się Galeryją i muzeum wyklętym. Najwyższy czas na trzeci most - ten projekt zmieni oblicze miasta !!!

Daro @ 12:50, 07.06.2021

IP: 31.0...65

Jadąc rano do pracy od strony Olsztyna co dzień jest korek aż za tym ładnym znakiem OSTROŁĘKI ponieważ dojeżdżają samochody od strony Łęgów , Lelisa i od Przystani

Nie pisze że ludzie jadący do pracy od strony Warszawy nie mogą mieć mostu

Ale czy nie mogło być też mostu na wysokości ulicy Witosa do Łęgu przecież ten most nie miał by nic wspólnego z tym KOCHANYM RONDEM

A tak jadący tą małą obwodnicą chcąc jechać w stronę Olsztyna to pojadą na Przasnysz czy do ronda koło maka to jest więc trasa od Warszawy a nie od Pacanowa

tl @ 12:52, 07.06.2021

IP: 37.30...206

ehhh @ 11:57, ciekawe, czy władze miasta chcą pomocy posła i senatora.

Ich parzy PiS.

Cieszę się, że miasto chce poprawy ruchu lokalnego. Starosta chce ring dla tranzytu. Super.

PigS @ 12:54, 07.06.2021

IP: 83.9...24

Ktoś pisał o terenach zielonych.. Jakie tereny zielone ? Trasa głównie koło oczyszczalni gdzie nikt nie mieszka i mieszkał nie bedzie oraz pomianem obok lini wysokiego napięcia. ludzie na Łęczysku od kilkunastu lat wiedzieli jaki jest plan zagospodarowania, widzieli narysowany most, wiec jak sie budowali w jego poblizu to juz ich problem. Most w tym miejscu jest najlepszym rozwiązaniem, znanym jak już pisałem od kilkunastu lat. Most w Teodorowie to kpina i żart, byłby wykorzystywany równie często jak kładka nad muzeum wyklętym....

Waldemar @ 12:55, 07.06.2021

IP: 83.9...68

Będę się cieszyć z każdego mostu i każdego kilometra drogi, ulicy, który pomoże mnie i innym mieszkańcom wygodniej żyć w Naszej Ostrołęce.

PigS @ 12:59, 07.06.2021

IP: 83.9...24

Problem korkowania ronda do rozwiązania za pomocą skrótu między drogą 61 a drogą 53 przez las obok Drężewa i potem polami i laskami do 53. Postawić ładne ekrany , zakaz dla ciężarówek i po problemie.

do Daro @ 13:03, 07.06.2021

IP: 46.171...2

Jeżeli z ronda Siemowita zdejmiesz pojazdy jadące do miasta od strony Różana, Olszewa-Borek, Nakieł, Przasnysza, Kruków, Białobrzegów i os. Leśnego, to wjazd od strony DK53 będzie płynny. Jeśli w dalszej perspektywie ul.Konwy zostanie poszerzona a skrzyżowania z drogami na Lelis i Łęgi zostaną przebudowane, to nic więcej do komunikacyjnego szczęścia w tym obszarze nie będzie potrzebne.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:05, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Jadąc rano do pracy od strony Olsztyna co dzień jest korek aż za tym ładnym znakiem OSTROŁĘKI ponieważ dojeżdżają samochody od strony Łęgów , Lelisa i od Przystani"

Skoro, do ronda im. Siemowita III, nie będą musieli dojeżdząć Ci, którzy jadą od ul. Warszawskiej, to chyba oczywistym jest, że nie będą się przyczyniać do tworzenia się korków.

Ice @ 13:07, 07.06.2021

IP: 5.173...225

Hahaha jeszcze w tej kadencji, on liczy na drugą? :d

@ @ 13:15, 07.06.2021

IP: 37.47...13

do Daro @
Bardzo mnie się podoba takie finalne rozwiązanie i myślenie , ale czy stanie się kiedyś faktem , czy też okrojoną wersją ...

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:16, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Hahaha jeszcze w tej kadencji, on liczy na drugą? :d"

A, Ty na co liczysz, na następnego, który zbuduje fontannę za 1,2 miliona złotych i zostawi miasto tonące z długach?

takata @ 13:20, 07.06.2021

IP: 185.166...234

daro: czekasz żeby ciężarówki jeździły ul. podchorążych, naprawdę pomysł słaaaabiutki, ewentualnie most zrobić tylkko dla osobówek jeszcze gorzej, taka lokalizacja mostu byłaby poraŹką, niech spokojnie robią na nożewie, a prezydęt przedłuża obwodnicę tylko to jest bajka, być może jeszcze w tej kadencji

Ja @ 13:29, 07.06.2021

IP: 80.55...253

Bardzo dobra trasa.
Trzymam kciuki!
Na pewno poprawi się płynność ruchu.

Jan @ 13:32, 07.06.2021

IP: 185.166...234

Kowalski w Tej kadencji nie będzie nawet przedłużenia obwodnicy do leczyska , a 2 kadencji nie będzie dla kulika

Anonim @ 13:34, 07.06.2021

IP: 37.248...218

Jesteśmy nietykalni. Nie macie odwagi nas złapać . Zfrajerxymy was do końca jak gałe

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:34, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Przypomnę, bo być może nie wszyscy to pamiętają, ale Pan Ryszard Załuska, w ciągu jednej kadencji ogarną obwodnicę z mostem na Czeczotce - był to projekt wyłącznie jego kadencji, która trwała 4 lata - co prawda, są pewne sprawy formalne, których przyspieszyć się nie da, ale moim zdaniem, przy ogromnym wysiłku, jest to możliwe - wszystko, jak zwykle, będzie zależeć od pieniędzy, a my co roku, musimy zapłacić 11 milionów złotych na poczet obsługi długów, które pozostawił poprzednik - dla przypomnienia, jest to obecnie ponad 30 milionów, które poszły "psu w dudę".

Anonim @ 13:37, 07.06.2021

IP: 37.248...218

Sztywne chłopaki z gwr jesteśmy i zfrajerxymy frajerów z gwr

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:38, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Kowalski w Tej kadencji nie będzie nawet przedłużenia obwodnicy do leczyska , a 2 kadencji nie będzie dla kulika"

Skoro taki z Ciebie jasnowidz, to może przewidzisz numery lotto na najbliższe kilkanaście losowań, to sobie sami tę obowdnicę sfinansujemy - do wyborów jeszcze kupa czasu i wcale niewykluczone, że pojawi się jakiś lepszy kandydat, oczywiście nie z PiS, bo taki w Ostrołęce nie nie ma najmniejszych szans, no chyba, że znajda się większość takich, którzy lubią jak się marnuje ich pieniądze.

Daro @ 13:47, 07.06.2021

IP: 31.0...188

Wytłumaczcie to tym którzy stoją w korkach dzień w dzień jadą do pracy od strony Olsztyna , Łęgów , Lelisa i Przystani

Być ( MOŻE )jeszcze w tej kadencji powstanie trzeci most na Narwi i nowa sieć dróg.

MYK @ 13:56, 07.06.2021

IP: 31.182...200

Nie ruszać grodziska!!

Alalal @ 14:06, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...465e

Zburzyć stare Miasto puki jest ekipa z elektrowni puścić dwu pasmowke. 😂 A na tym jednym rondzie pomnik Kaczyńskiego rozmiarami jak ten z swiebodzimia.

Jeleń @ 14:07, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...98a1

Proszę o nie komentowanie ,usuwają komentarze,koniec MO.

Daro @ 14:09, 07.06.2021

IP: 31.0...188

Kowalski ma uczulenie na skrót PiS ale zawsze go wyciąga i wmiesza politykę do każdego artykułu na MO
PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS PiS

Hioprr @ 14:12, 07.06.2021

IP: 5.173...72

Marz dalej Kowalski jasnowidzenie tu nie mamić do rzeczy, jak 2,5 roku myślał żeby coś zrobić to ile będzie trwało wykonanie

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:25, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Tyle ile ma trwać, ani dnia dłużej i ani dnia krócej - poprzednik przez 12 lat nic nie wymyślił, a temu zajęło to tylko 2,5.

Daro, PiSowska niedojdo, nie rozumiesz tego, że jeśli z kierunku Warszawskiej nie będzie samochodów, to nie będą one mogły tworzyć korka, czy takie proste, "jak konstrukcja cepa", informacje na Ciebie w żaden sposób nie działają - to nie moja wina, że przez 12 w Ostrołęce rządził PiS, a skoro rządził, jak rządził i pozostawił to, co pozostawił, to na kogo mam narzekać, na Konfederację?

Baju, baju @ 14:39, 07.06.2021

IP: 178.42...101

Miał być oddział okulistyczny, bezpłatne parkingi, przedszkole przy Kościuszki i co tam jeszcze chcecie. Póki co to już chyba z miesiąc jak grzebią przy rondach nie wiedzieć po co. Traugutta w stanie fatalnym, na Kilińskiego dziura przy dziurze, Stacha Konwy i Słoneczna się sypią. No to teraz będą bajki o obwodnicy bo rzeczywistość skrzeczy na każdym rogu.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:43, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"bo rzeczywistość skrzeczy na każdym rogu."

Znajdź sobie artykuł o zrealizowanych inwestycjach i tam ponarzekaj laughing laughing laughing

D @ 14:49, 07.06.2021

IP: 178.213...141

Super pomysł! Oby jak najszybciej to wybudowali.

rewq @ 14:50, 07.06.2021

IP: 185.166...234

co wymyslił kulik przez 2,5 roku, ślizga się na pomyśle załuski, co mnie interesuje kotowski i jego 12 lat kadencji, w sporcie rywalizujesz żeby wygrać z lepszymi, w tym wypadku z załuską, długi są i były ale nie są usprawiedliwieniem dla braku działania co do zakończenia obwodnicy, kulik mógł robić dokumentację po objęciu fotela, przypomnij mi jak idzie czy raczej nie idzie oddział przejmowany od marszałka pół roku już mija a on chce drogę i most zrobić do końcka kadencji,,,,bajki

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:14, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"co mnie interesuje kotowski i jego 12 lat kadencji"

Ano to, że trzeba spłacać pozostawione przez niego długi.

Cyt.:
"długi są i były ale nie są usprawiedliwieniem dla braku działania co do zakończenia obwodnicy"

Czyli co, spadają z nieba?

No właśnie są podejmowane takie działania.

Cyt.:
"kulik mógł robić dokumentację po objęciu fotela"

Ale najpierw musiał wykombinować, jak nie wpaść w zasadzkę budżetową, zastawioną na niego przez poprzednika, skąd wziąć szmal na dokończenie remontu ul. Blachnickiego, co zrobić, żeby ministerstwo dziewictwa narodowego, nie odebrało miastu 25 milionów, na budowę muzeum od ban/dytów i nie zrezygnowało dalszego współfinansowania, skąd wziąć na dokończenie remontu starego mostu, bo poprzednicy nie potrafili znaleźć fachowca, który mógłby ustalić, czy w filarach mostu jest zbrojenie - było co robić i cały czas jest, bo z szaf w ratuszu, wypadają coraz to nowe trupy.

Cyt.:
"a on chce drogę i most zrobić do końcka kadencji,,,,bajki"

A, co ma powiedzieć, że nie chce?

AGA @ 15:30, 07.06.2021

IP: 2a00:f41...771e

Brawo Panie Prezydencie. Poprzednicy nie robili żadnych inwestycji.

Mario @ 15:31, 07.06.2021

IP: 205.201...82

A mi się wydaje że za tej kadencji największą inwestycją będzie przebudowa rond. Jak patrzę na obecnego prezydenta I byłego wice to i tak ogromny sukces. Na szczęście już połowa kadencji za nami.

32155 @ 15:35, 07.06.2021

IP: 185.166...234

fajnie że tak pięknie znasz kwoty, to jaka jest kwota za sporządzenie dokumentacji do tego pomysłu drogi i mostu, ta długi i zasadzki budżetowe zablokowały możliwości miasta w zakresie dokumentacji (bez wykonania) hehehe, ale odszkodowania zwolnionym dyrektorowi ock i innym na to było, było też na mega nagrody dla przestępcy śniadaniowego

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:39, 07.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"A mi się wydaje"

Zamiast "Ci się wydawać", to poczytaj sobie artykuł o zrealizowanych w ubiegłym roku inwestycjach, bo takim jak Ty, "wydaje się" od 22 listopada 2018 roku, a wcześniej wydawało jeszcze lepiej i z tego "wydawania" zostaliśmy z 130 milionami długu - wydało się, między innymi 1,2 miliona złotych na fontannę, potrzebną "jak rybie ręcznik" laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:45, 07.06.2021

IP: 78.152...118

32155 @ 15:35, 07.06.2021 IP: 185.166...234

Masz 100% racji, zaczął urzędowanie od 22.11.2018 roku i 23.11 już wszystko powinno było zostać załatwione laughing laughing laughing

Cyt.:
"ale odszkodowania zwolnionym dyrektorowi ock i innym na to było, było też na mega nagrody dla przestępcy śniadaniowego"

Innym, czyli komu, zwolnionemu z MZK związkowcowi, czy temu, którego urzędnicy zapomnieli poinformować o prawie pierwokupu, a Kotowski się z nim nie dogadał - o tych "innych" PiSesz?

W kwestii "megaprzestępcy" - dokładnie takimi samymi są Kaczyński i Dworczyk, nie zapominaj również o tym, że Kotowskiemu też coś się nie zgadzało w metrażu domu w oświadczeniach, a i Czartoryski, coś tam pokręcił - wina jest bezsporna, zakładając, że żyjemy w państwie prawa, a nie Prawa i Sprawiedliwości, bo tu przestępców z PiSu, się nawet nie ściga.

Iza @ 16:10, 07.06.2021

IP: 2a01:110f...af06

W końcu i oby szybko. Ci co są przeciw chyba nie stoją w korkach.

saper @ 16:22, 07.06.2021

IP: 188.146...3

A wykonawcą zapewne Kaszan Inc. 😂

. @ 16:53, 07.06.2021

IP: 5.174...185

Sam most będzie kosztował od 30 do 40 mln

Inż @ 17:07, 07.06.2021

IP: 37.109...242

Ta wazelina to aż z mo kapie. W 3 lata wybuduje obwodnicę i most? Ogarnijcie się trochę :))))))))

Rebeliant Remek @ 17:22, 07.06.2021

IP: 37.30...26

Od 2006 roku zmarnowane lata dla Ostrołęki. Grunt, że wykończono paszkwilami prezydenta Ryszarda Załuskę. To prostrze niż dokończyć Jego projekt. Bo przecież co nie pisowskie jest złe. Dobrze, że pomysł powrócił i będzie realizowany przez prezydenta Łukasza Kulika.

losKamilos @ 17:24, 07.06.2021

IP: 83.6...123

Zbudować wielki mur dookoła Ostrołęki i zalać wszystko gownem!

Olo @ 17:27, 07.06.2021

IP: 176.109...70

pomysł całkiem niezły nigdy nie dogodzi wszystkim ale ten most i dokończenie obwodnicy z pewnością usprawniłoby ruch w mieście oby się to udało

Ostrołęczanin @ 17:28, 07.06.2021

IP: 31.0...160

Super kiełbasa przedwyborcza.
Najpierw nawierzchnię małej obwodnicy naprawcie

Kuweta @ 18:07, 07.06.2021

IP: 37.30...106

Janusz miał 12 lat i nie połatał, a Łukasz nie dość że opłata to jeszcze odbuduje. Dziwne nie?

Mieszkaniec powiatu @ 18:16, 07.06.2021

IP: 5.174...249

Beznadzieja mam nadzieję że ta inwestycja nie wypali. Jedne z ostatnich zielonych terenów miasta os. Łęczysk, wał nad rzeką Grodzisko i chcą je zniszczyć, bo brak poparcia i ostra krytyka dla P. Kuliga

Ala @ 18:20, 07.06.2021

IP: 5.174...249

Nie chcemy w tym miejscu żadnej obwodnicy ani mostu. Mam nadzieję że długie procedury zniweczą kiełbasę przedwyborczą.

. @ 18:23, 07.06.2021

IP: 5.174...185

Mieszkaniec powiatu @ 18:16, 07.06.2021 IP: 5.174...249
Ala @ 18:20, 07.06.2021 IP: 5.174...249
jak chcesz trollować to musisz IP misiu zmienić

Libby @ 18:57, 07.06.2021

IP: 83.31...90

Ciekawe co Wojewódzki Konserwator Zabytków na taki przebieg trasy

Projektant @ 19:24, 07.06.2021

IP: 37.47...136

Nie zawiedliście mnie Państwo. Jak zwykle niedogodzone towarzystwo. Przebieg tego szlaku komunikacyjnego oraz lokalizacja mostu zapisana jest w miejscowym planie. Konserwator zabutku wstępnie opiniował przebieg czego skutkiem jest budowa drogi na estakadzie w obrębie Grodziska co znacząco zwiększy koszt inwestycji. Moim zdaniem jak to jest taki skarb UNESCO to może by go jakoś o niego konserwator zadbał. Nawet glupiej tablicy informacyjnej tam nie ma. Na dzień dzisiejszy to ten nasyp służy dzieciom w zimę jako górka do sanek. A co do zieleni to już mam dość tych obrońców przyrody. Najlepiej wszystko zakwalifikować do natury 2000 i zrobić muzeum. Tylko że za bilety do muzeum się płaci a tu nie ma chętnych. Odsyłam do mojego projektu parkingu na ulicy Powstańców. Tam też ponoć zniszczyliśmy zielone płuca Ostroleki. Reasumując co by nie zrobił to nie dogodzi kurpiom. Taka mentalność. Pozdrawiam i czekam na płacz odnośnie Goworowskiej. Napomknę tylko ze te drzewa wzdłuż Goworowskiej zostały nasadzone przez osoby prywatne w działce pasa drogowego i dodatkowo ploty są wgrodzone tak około 5 m w pas drogowy.

kolo @ 19:30, 07.06.2021

IP: 37.30...114

Brawo projektant. Mówi jak jest.

da @ 19:40, 07.06.2021

IP: 5.172...207

Wczoraj artykuł o obwodnicy Ostrołęki wg starosty, dużo wpisów w komentarzach że chcemy nowego mostu w mieście, to dziś "hop" i macie... nowy most już za chwilę i "pseudoobwodnica" laughing
Miasto i P. Kulik już znalazł 100mln złociszy na spełnienie życzeń pod poprzednim artykułem i nawet za kilka miesięcy zaczną się prace bo ma zamiar w tej kadencji skończyć budowę. Znajdą się oczywiście naiwni którzy w to uwierzą, skoro uwierzyli w estakadę przy McDonaldsie to czemu nie w te bajki.
Urzędnicy mają specustawę drogową, dzięki której można w błyskawicznym tempie przejąć potrzebne pod inwestycję grunty. tongue Tylko tak czy inaczej trzeba za te grunty zapłacić, a miasta nie stać nawet na ścieżkę rowerową w Wojciechowicach do granicy miasta, nie wspominam o innych obietnicach i planach ciągnących się od wieeeeelu lat, choćby chodnik wzdłuż goworowskiej.
Chodnika nie potrafią wykonać, a za mosty się biorą. Oj nie wiem czy śmiać się czy płakać. Stary odcinek "obwodnicy" co roku łatany i wymaga remontu, od ponad 10 lat Sienkiewicza to łata na łacie, a ma być przecież połączona rondem z tą wspaniałą nową arterią... wassat

Daro @ 20:11, 07.06.2021

IP: 31.0...127

Być MOŻE jeszcze w tej kadencji powstanie trzeci most na Narwi i nowa SIEĆ DRÓG

MOŻE MORZE jest szerokie i głębokie

Co do tej sieci dróg to nie widać tam pajęczyny dróg tylko jedną czerwoną krechę z zielonym paskiem w środku już nie wspomnę o tych kółeczkach

Daro @ 20:20, 07.06.2021

IP: 5.172...59

Kowalski PO paprany POwcu przyznaj się od kogo dostałeś tą karteczkę z tymi milionami zł , fontanną , muzeum i elektrownią

On @ 20:55, 07.06.2021

IP: 178.213...10

To jest najlepsze rozwiązanie z możliwych...dodatkowa rozbudowa przebudowa ronda przy McDonald rozwiąże sprawę korków.

wera @ 21:19, 07.06.2021

IP: 185.166...234

żal mi obrońcy kulika, rozwalona kasa na odszkodowania ale co tam nie za swoje, śniadaniowy przestępca a ten ciągle o m2 czartoryskiego

Papik @ 21:20, 07.06.2021

IP: 94.42...162

Brawo panie prezydencie, ma Pan mój głos w najbliższych wyborach.
Takich gospodarzy nam trzeba.

"Chodnika nie potrafią wykonać, a za mosty się biorą"

Potrafią, ale na budowę chodnika potrzeba kasy, a tej nie ma, bo poszła na fontannę.
Nowy most jest ważniejszy od chodnika na Goworowskiej.

Daro @ 21:33, 07.06.2021

IP: 5.172...233

Narzekają na fontannę a i tak idą tam z dziećmi

Do Pana Projektanta
Jak to PAN projektował mowy most do Kochanego ronda to muszę pogratulować projektu

tl @ 21:35, 07.06.2021

IP: 79.185...150

Skopiowałem ten tekst, zobaczę na koniec kadencji realizację inwestycji.

Kb @ 21:53, 07.06.2021

IP: 83.28...139

Super pomysl.Trzymam kciuki👍👍👍

klich @ 23:00, 07.06.2021

IP: 178.235...82

Przez Tobolice ta obwodnicę tamtędy powinna przebiegać tak troszkę za mrówką byłą

W końcu ktoś pomyślał gratulacje @ 23:01, 07.06.2021

IP: 79.188...28

Bardzo dobry pomysł dokończenia tego co ktoś kiedyś zaczął trzymam kciuki

Projektant @ 23:22, 07.06.2021

IP: 178.235...82

Do Daro. Nie jestem autorem projektów mostów w naszym mieście. Za cienki w uszach jestem żeby się na takie coś pisać. Rondo Goworowska - Pomian to moje dzieło i koncepcja przebudowy ronda Siemowita III. Dodatkowo szykujemy przebudowę skrzyżowań Stacha Konwy z Padlewskiego i Słoneczną na ronda. Nowy most rozumiem że chodziło o 3 przy grodzie? Czytając Państwa posty dochodzę do wniosku że w naszym mieście nic się nie dzieje a to nie do końca prawda. Czy uważają Państwo że projekty infrastruktury drogowej tworzą się w miesiąc czy dwa. Dodatkowo każdy większy projekt poprzedzony jest analizami i koncepcjami. Czy coś Państwu da informacja iż miasto posiada szereg koncepcji poprawy istniejącego układu komunikacyjnego. Zanim to pójdzie do realizacji to jeszcze kawałek czasu minie a dodatkowo to są grube miliony. Pomyślcie że za odsetki które płacimy co roku w kwocie 11 mln można by było zbudować kawał inwestycji. 8,5 mln kosztuje rondo na Pomianie i kawał Goworowskiej i B. Z. Żebrowskiego. Co roku można by było budować taką inwestycję. Ciekawe co po wyborach zrobi następny prezydent jeśli go zmienicie. Czy myślą Państwo że nagle zacznie budować mosty drogi itp. Z czego? Mieliśmy już prezydenta z PIS teraz mamy z innej opcji i nic to nie zmienia. Nasze miasto odkąd straciło rangę wojewódzkiego ośrodka powolutku idzie w dół.
A i jeszcze z innej beczki. Most Madalińskiego został wybudowany po przeanalizowaniu zysk i strat dla naszego miasta. Początkowo miała to być przeprawa tymczasowa przewidziana do rozbiórki. Dołożono trochę pln i mamy 2 most. Moim zdaniem lepsze rozwiązanie niż tymczasowy wojskowy most z drogą dojazdową, która też już została rozebrana.

Xx @ 00:09, 08.06.2021

IP: 178.235...186

Najpierw to trzeba zrobić rondo lub światła na wyjeździe do łęgu bo tam są potrzebne gdyby nie grzeczność kierowców nikt by z tamtąd nie wyjechał a goworowska powinna być drugim planem

tomek @ 00:12, 08.06.2021

IP: 37.30...68

popieram.,, Bardzo dobry plan. czekamy na rozpoczecie prac

Obserwator @ 06:15, 08.06.2021

IP: 37.47...73

Zaczyna już pachnieć przedwczesną kampanią reklamową... Czas pokaże ...

Xxx @ 07:04, 08.06.2021

IP: 178.213...211

Super pomysł z nowym mostem bo wniesie bardzo dużo .
Super pomysł z rondem na Goworowskiej .

Daro @ 07:30, 08.06.2021

IP: 5.172...175

Do Pana Projektanta

Jak to nie Pan to przepraszam najmocniej

buzdygan @ 07:30, 08.06.2021

IP: 176.109...187

Nie chce mi się wierzyć w te bajeczki- zbyt bajkowo brzmi ta kiełbasa wyborcza!
Patrząc na plan i proponowaną (?) trasę tego CUDA: po co generować dodatkowe koszty (np. estakada nad starym , zabytkowym grodziskiem), skoro chyba szybciej i taniej możnaby tę trasę puścić równolegle, tuż przy torach, aż do ul. warszawskiej w Grabowie?
"Samochwała w kącie stała i językiem wywijała."
Czyżby to był pomysł naszego megalomana, JKzO?
Poczekaj Jasiu omc Fasolko, aż inni cię pochwalą- nie czyń tego megalomanie sam.
Jesteś nieodrodnym synem minionej, odrzuconej na śmietnik historii, czerwonej zarazy.
Komunizm i jego "cywilizacja", to największa plaga, która spotkała Polskę, to zjawisko, wobec którego poczciwy obiektywizm jest bardzo nieporadny i śmieszny.
Życie w tym systemie było , dla przytłaczającej większości Polaków , piekłem: dla ludzi dobrej woli, uczciwych, rozsądnych, mądrych, chcących pracować z pożytkiem zarówno dla siebie, jak i innych, dla chcących się rozwijać, dla skromnych, wrażliwych, prostolinijnych.
Natomiast bardzo dobrze wiodło się w komunizmie głupcom, nie dostrzegającym własnej marności i śmieszności, konformistom, megalomanom "zgodnym ideologicznie", służalcom no i jak w każdym systemie, oportunistom- klasycznym przykładem pewien były komuch, a nawet I sekretarz POP PZPR, udający fałszywie bardziej katolickiego, niż biskup...
Ci ludzie-jak mawiał pewien pisarz- z rozdmuchanym do granic nieprzyzwoitości własnym ego, czują się osobiście zwolnieni z wszelkiego wstydu i odpowiedzialności, co wzmaga znakomicie ich samopoczucie.
To tak na marginesie, a teraz wróćmy do meritum.
"Obwodnica" Załuski tyle ma wspólnego z prawdziwą z nazwy OBWODNICĄ, co prosię z pałacem.
To żadna obwodnica ("wiekopomne, pomnikowe wprost dzieło"!) i żaden powód do chwały, lecz, przez analogię, "skrótownica" (neologizm), tylko droga wewnętrzna, miejska.
Ma ona tyle wspólnego z prawdziwą OBWODNICĄ (tą, którą np. zaproponował starosta Kubeł) co dobrobyt z komunizmem.
Skoro budżet miasta O-ki jest aż tak zadłużony, że ciągle się o nim mówi (pisze), to dlaczego J"żyć"K z O tak gorliwie namawia i agituje do rozbudowy tej "skrótownicy"?
Czy warto, aż za tak duże pieniądze, reaktywować i rozwijać mierne relikty dawnej przeszłości, za pieniądze, które są bardziej potrzebne na REALIZACJĘ CODZIENNYCH, NIEODZOWNYCH POTRZEB MIASTA: bieżące oczyszczanie ulic miasta z pozostałych po zimie brudów np. przy krawężnikach, odchwaszczanie tych krawężników i chodników, odnawianie-malowanie poziomych znaków drogowych, wpływające bezpośrednio na większe bezpieczeństwo użytkowników ulic i jezdni...itd.
To wszystko jest aktualnie (wczoraj miałem wątpliwą przyjemność to obserwować) w takim pożal się Boże stanie, że dosłownie woła o pomstę do nieba...
Panie Prezydencie Kulik!
Skoro jest aż tak biednie (ten długi dług), to niech będzie przynajmniej schludnie i czysto.
Codzienny wygląd miasta świadczy wymownie o jego gospodarzu!
Choremu na brak wyobraźni, megalomanię i rozrzutność (zastaw się, a postaw się?) Jasiowi omc Fasolce proponuję (dla jego uspokojenia i żądzy satysfakcji) postawienie przy "skrótownicy" Załuski,odlanego z brązu pomnika, w postaci czerwonego złotego cielca. albo nie- w postaci czerwonej piranii, rybki mącącej wciąż czystą wodę, kłapiącej złowrogo ząbkami i...warczącej (z głośnika) : wrrr, wrrr, wrrr!...

omc- o mało co

buzdygan @ 07:38, 08.06.2021

IP: 176.109...187

Przepraszam, jest ul.warszawskiej, powinno być: ul. Warszawskiej.

do buzdrygan @ 08:47, 08.06.2021

IP: 37.30...253

"Ma ona tyle wspólnego z prawdziwą OBWODNICĄ (tą, którą np. zaproponował starosta Kubeł)"

Ha, ha, ha... Żartowniś.
"Obwodnica" którą z uporem maniaka forsuje powiat, to w 70% zwykła droga powiatowa. Odcinek planowany przez gdakę, to podobny wynalazek na którym większość skrzyżowań będzie kolizyjna. Na tym twoim ringu, średnia prędkość dopuszczalna będzie wynosić 60km/h. Trzeba mieć sporo poczucia humoru i od groma fantazji żeby ten wymysł kurpiowskiej myśli technicznej nazywać prawdziwą obwodnicą.

tvntvp @ 09:06, 08.06.2021

IP: 185.166...234

jeśli tak jest jak twierdzisz moze byc 60 km/h, skrzyzowania jednak wypcha ruch poza miasto i tyle, sprawniej, szybciej, bezpieczniej lepsze to na początek niż nic, byłaby kasa to bylyby i estakady itd itp, w przyszlosci bedzie mozna przerobic na estakady bo miejsca bedzie nie tak jak jak przy mc donald

ratuszowy mezalians @ 09:07, 08.06.2021

IP: 188.146...33

Czyżby Kulik wyciągał swoje ,, asy " z rękawa ? Celuje w swoich wyborców czyli przyjezdne wosy co piatek , sibote i niedziele oblegaja wyjazd w miasta aby dojechać do żarłodajni czyli do Mcdonalda .
To dla nich ten kosztowny pomysł który nie wypali bo Kulik nie ma skąd pozyskać pieniądzy . Ale obiecanki a w ostateczności pokazanie ,, fucka " to typowe dla tego człowieka . Krzywy , wredny uśmieszek musi Wam wystarczyć ,drodzy spragnieni pustych dróg w piatkowe popołudnie wosiaki

Wiszący Dzik @ 09:22, 08.06.2021

IP: 83.24...152

Nie chcę dużo pisać bo mało kto to już przeczyta. Ale chciałem zauważyć w tym rozwiązaniu jest dużo mostów obok siebie. To po prostu jest niezgodne ze sztuką budowania mostów żeby mosty był "co 100 metrów" od siebie. Nawet z góry ( na tej mapie) widac że lepiej jest tą drogę poprowadzić wzdłuż torów niż ludziom i miastu wcinać się w posesje. Te rozwiązanie wzdłuż torów ma jedna! kapitalną zaletę: praktycznie chyba nie trzeba tam wywłaszczać ludzi.

do wyżej @ 09:24, 08.06.2021

IP: 2a01:110f...1d56

Ale się budowniczy elektrowni rozszczekali czy zwolennicy zamkniętego muzeum wypchanym po brzegi partyjniakami na etatach? Prezydent chce coś zrobić dla mieszkańców, aby miasto uwolnić od korków, a tu takie szczekanie. laughing laughing laughing

Do tvntvp @ 09:32, 08.06.2021

IP: 37.30...253

A kto o zdrowych zmysłach będzie chciał nadrabiać kilkadziesiąt km drogą, którą trzeba się wlec 60km/h? Do tego dochodzi spowolnienie ruchu na drogach prowadzących do miasta - dodatkowe, kolizyjne skrzyżowania. Utrudnienie dojazdu do miasta mieszkańcom powiatu w imię poprawy komfortu podróży wyimaginowanego tranzytu - super koncepcja naszej super władzy.

Up^ @ 09:39, 08.06.2021

IP: 37.30...253

"Ale chciałem zauważyć w tym rozwiązaniu jest dużo mostów obok siebie."

Tu nie chodzi o ilość mostów a o budowę drogi wylotowej z miasta której od lat brakuje.

"Nawet z góry ( na tej mapie) widac że lepiej jest tą drogę poprowadzić wzdłuż torów niż ludziom i miastu wcinać się w posesje."

A gdzie skrzyżowanie z DK61? Na przejeździe kolejowym?

olo @ 09:44, 08.06.2021

IP: 2a01:110f...838a

ratuszowy mezalians @ 09:07, 08.06.2021IP: 188.146...33
Czyżby Kulik wyciągał swoje ,, asy " z rękawa ? Celuje w swoich wyborców czyli przyjezdne wosy co piatek ,

Więc twierdzisz, że prezydenta ostrołęki wybierają mieszkańcy powiatu?? Odważne twierdzenie.
Złapcie się z buzdyganem za rączki i pobiegnijcie w stronę muzeum. Tam wam będzie dobrze.


Buzdyganie - rozczarowałeś mnie - gdzie tekst o tusku na białym koniu?? Może leki zaczęły działać... wink

Daro @ 10:02, 08.06.2021

IP: 5.172...175

Nie jestem przekonany co do super przejazdu od strony Olsztyna po dokończeniu obwodnicy Załuski i dodatkowo dwa ronda na Stacha Konwy

tl @ 10:31, 08.06.2021

IP: 37.30...24

do buzdrygan @ 08:47, w porównaniu do średnicy Załuski to obwodnica Ostrołęki biegnąca przez gminę Olszewo-Borki to prawdziwa obwodnica obok miasta.

Trzeba mieć poczucie humoru i fantazję, by krytykować planowaną obwodnicę Ostrołęki.

adam @ 10:41, 08.06.2021

IP: 80.55...101

WYBORCY OSTROŁĘKI PODZIĘKUJĘ PREZYDENTOWI PRZY WYBORACH ZA 5 LAT BEZ REMONTU DRÓG W MIEŚCIE ZA TO Z NOWYM MOSTEM DLA MIESZKAŃCÓW WARSZAWY, BO NIC W KIERUNKU OLSZTYNA SIĘ NIE ZMIENI. PREZYDENCIE LEPIEJ DOGADAJ SIĘ ZE STAROSTĄ W SPRAWIE MOSTU W TEODOROWIE!!!

PigS @ 10:55, 08.06.2021

IP: 83.9...24

Patrząc na komentarze - PIS to jednak stan umysłu.Żadne argumenty do grubych czach nie docierają. Oby nigdy już do władzy w naszym miescie te pokraki sie nie dorwały.

do tl @ 11:02, 08.06.2021

IP: 2a01:110f...1bb

Czemu PIS blokuje systematycznie wszystkie inwestycji potrzebne mieszkańcom?

Wszystkie 16 wniosków o dofinansowanie zostały odrzucone przez rząd PIS bez uzasadnienia, czyżby dlatego, że przegrali wybory, a teraz ucierpią tylko na tym mieszkańcy.

Miasto Ostrołęka złożyło wnioski na realizację 16 bardzo potrzebnych inwestycji w ramach Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Szacowany koszt wszystkich wnioskowanych zadań wynosi ponad 457 mln zł, a dofinansowania - ponad 366 mln zł (80 proc.).

Zestawienie złożonych wniosków o uzyskanie środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 dla jednostek samorządu terytorialnego - kwota wnioskowana, (w nawiasie kwota dofinansowania):

1. Odbudowa drogi powiatowej nr 2569W ul. Pomian - 5 mln 200 tys. zł (4 mln 160 tys. zł)

2. Odbudowa drogi powiatowej nr 2539W ul. Słoneczna - 6 mln zł (4 mln 800 tys. zł.)

3. Przebudowa i termomodernizacja budynku użyteczności publicznej przy ul. Bogusławskiego - 2 mln 076 tys. 134,80 zł (1 mln 660 tys. 907,84 zł)

4. Przebudowa stadionu miejskiego przy ul. Witosa - 31 mln 200 tys. zł (24 mln 960 zł)

5. Budowa Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego - 25 mln zł (20 mln zł)

6. Rewitalizacja terenu po starej komendzie policji poprzez budowę przedszkola miejskiego i centrum kultury dla młodzieży przy ul. T. Kościuszki - 14 mln zł (11 mln 200 tys. zł)

7. Budowa nowego dworca autobusowego wraz z infrastrukturą techniczną - 15 mln zł (12 mln zł)

8. Rewitalizacja Starego Miasta - 22 mln zł (17 mln 600 tys. zł)

9. Budowa stacji mineralizacji odpadów - 120 mln zł (96 mln zł)

10. Budowa stacji uzdatniania wody "Kurpiowska" - 22 mln zł (17 mln 600 tys. zł)

11. Budowa infrastruktury rekreacyjno-turystycznej na plaży miejskiej - 6 mln zł (4 mln 800 tys. zł)

12. Rewitalizacja Parku Miejskiego przy ul. Traugutta - 6 mln zł (4 mln 800 tys. zł)

13. Rewitalizacja lasu miejskiego przy ul. Warszawskiej 12 mln zł (9 mln 600 tys. zł)

14. Odbudowa drogi powiatowej nr 4403W ul. Goworowska od ul. gen. T. Łubieńskiego do granic miasta - 5 mln 200 tys. zł (4 mln 160 tys. zł)

15. Budowa południowej obwodnicy miasta Ostrołęki (etap I) - 120 mln zł (96 mln zł)

16. Modernizacja oświetlenia drogowego na terenie miasta Ostrołęki - 46 mln zł (36 mln 800 tys. zł).

dotvptvn @ 11:03, 08.06.2021

IP: 185.166...234

do sceptyka: zakładam że to mały żart ze strony komentującego że na całej obwodnicy bedzie ograniczenie do 60 km/h, w pewnych miejscach raczej tak będzie, od teodorowa do szwendrowego mostu bedzie pewnie ok 13 km, od nożewa do szwendrowego mostu masz wg obliczen gddkia 13 do 13,5 km w zaleznosci od wariantu, lacznie do daje to 26 km, administracyjna predkosc to 90 km/h wiec popatrz sobie na mape i pomysl czy lepiej pchac sie w miasto od teodorowa i wyjechac w nozewie (wg mapy google 14 km) czy obwodnicą z jej wszystkimi mankamentami jakie będą, ja bym wybral obwodnice nawet gdyby było ograniczenie na całej 60 km/h, wg przy 90 pokonujesz ok 1,5 km na minute, przy 60 km/h pokonujesz ok.1 km na minute, patrząc od teodorowa rondo na wojtkach, swiatla stora, kolobrzeska,witosa, ogolniak, rondo mc donald, przejazd ze znakiem stop, jesli cos pominąłem sorki, i teren zabudowany 50 km/h dzien i noc

Karl Marx @ 11:04, 08.06.2021

IP: 176.109...22

To już dawno temu było obiecywane. Naród pamięta. Chcemy nowych obietnic. Stare znamy.

tl @ 11:12, 08.06.2021

IP: 37.30...24

do tl @ 11:02, a Wy dacie radę zrobić te inwestycje? Zróbcie rondo za dotacje od rządu, a potem następne wnioski składajcie.

W poprzedniej kadencji pozyskano rekordowe z zewnątrz na inwestycje:

37 mln remont mostu
30 mln Ostrowska i Witosa
30 mln muzeum
26 mln Padewskiego i autobusy

Po co było zmieniać władzę?

kurp @ 11:15, 08.06.2021

IP: 89.171...200

najważniejsze co by nam nie zniszczyli tych krzaków bo nie będzie gdzie nawet się wy....srać

do tl @ 11:15, 08.06.2021

IP: 2a01:110f...1bb

Aby wyburzyli elektrownie? Czy mogli siedzieć w zamkniętym muzeum?

Jakie wynagrodzenie należy się za 1,3 mld zł strat? W Ostrołęce to 14,6 tys. zł na głowę

Straty związane z budową nowego bloku węglowego w Elektrowni Ostrołęka sięgają co najmniej 1,3 mld zł. Nad projektem pracowali dotąd m.in. były prezydent Ostrołęki z ramienia PiS-u Janusz Kotowski oraz zatrzymany w 2020 r. w związku z podejrzeniami korupcyjnymi Edward S. Sprawdzamy, ile zarabiali obecni i byli menedżerowie Ostrołęki C.

Tylko w latach 2017-2019 koszty ogólnego zarządu w Elektrowni Ostrołęka Sp. z o.o. pochłonęły prawie 20 mln zł
W spółce budującej Ostrołękę C zatrudnione są 42 osoby, a w 2019 r. średni koszt zatrudnienia sięgał 14,6 tys. zł na osobę
Janusz Kotowski, były prezydent Ostrołęki, napisał w oświadczeniu majątkowym, że w 2020 r. zarobił w w Elektrowni Ostrołęka Sp. z o.o. 390 tys. zł brutto

Po co było zmieniać władzę? @ 11:17, 08.06.2021

IP: 2a01:110f...1bb

Raport z audytu kadr UM Ostrołęka

W zakresie skuteczności systemu kontroli zarządczej w obszarze kadr stwierdzono znaczące uchybienia. W kwestii przyznawania nagród ustalenia świadczyć mogą o niegospodarności w zakresie wydatkowania środków publicznych oraz faworyzowania niektórych pracowników urzędu. Ujawniono też zjawisko przeplatania zatrudniania osób na stanowiska pomocy administracyjnej oraz zlecania podobnych prac tym samym osobom na drodze umów cywilnoprawnych.

Wątpliwości budzą też kwoty nagród. Przykładowo, wiceprezydent Grzegorz Płocha, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter i sekretarz Mariusz Prusaczyk tylko w trakcie jednej puli nagród w maju 2018 roku otrzymali 18.000 zł nagród, podczas gdy w tej samej puli cały Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (14 osób) otrzymał 18.200 zł nagród. Podobna sytuacja miała miejsce w maju 2017 roku, grudniu 2017 roku i listopadzie 2018 roku.

W maju 2017 r. wypłacono 323.100,00 zł nagród, w grudniu 2017 r. - 350.105,00 zł, w maju 2018 r. - 326.150,00 zł, natomiast w listopadzie - 312.700,00 zł. Zdaniem audytorów ta forma nagradzania budzi wątpliwości, gdyż nagrody powinny być wypłacane za szczególne osiągnięcia w pracy. Powinny mieć więc charakter indywidualny.

Ale to nie koniec. Były też nagrody przyznawane doraźnie. Kolejny raz najczęściej w kontekście najwyższych nagród przewijają się te same nazwiska - wiceprezydent, skarbnik, sekretarz, czy też dyrektor Wydziału Oświaty. W okresie objętym audytem (23 miesiące) wiceprezydent Grzegorz Płocha otrzymał 96 tys. zł nagród, sekretarz Mariusz Prusaczyk - 68 tys. zł, skarbnik Ewa Waszkiewicz-Sznyter - 60 tys. zł, a dyrektorzy wydziałów (bez zastępców dyrektorów) - 310 tys. zł.

Dodatkowo, 14 listopada 2018 r. wiceprezydent Płocha otrzymał 33.150,00 zł nagrody z tytułu zakończenia wieloletniej pracy w Urzędzie Miasta, sekretarz Mariusz Prusaczyk w tym samym dniu otrzymał 7.000 zł nagrody. Pozostali urzędnicy nie zostali nagrodzeni z tego tytułu.

W audycie wykazano również,że dodatki do pensji dla dyrektorów Wydziału Inwestycji Miejskich mogły być przyznawane za obszary de facto wchodzące w skład obowiązków na stanowiskach pracy. Audytorzy stwierdzili też, że brak metodyki przeprowadzania rekrutacji na stanowiska w Urzędzie Miasta stanowił możliwość wystąpienia konfliktu interesów oraz zjawiska nepotyzmu. Audytorzy stwierdzili też uchybienia w formułowaniu zakresu wymagań kwalifikacyjnych na poszczególne stanowiska.

Mało tego, zidentyfikowano 9 przypadków zawierania umów zleceń z byłymi (na dzień zawarcia umowy cywilnoprawnej) lub przyszłymi pracownikami Urzędu Miasta.

Do dotvptvn @ 11:35, 08.06.2021

IP: 37.30...75

Nie jestem sceptykiem tylko realistą. Przeanalizuj chociaż jeden fragment tego "ringu" , np. Teodorowo - Antonie. Trasa będzie przycinać kilkadziesiąt dróg (powiatowych, gminnych, lokalnych) na których musisz zaplanować skrzyżowania. Droga biegnie przez ścisłą zabudowę gdzie musisz radykalnie ograniczyć prędkość, zaplanować przejścia itd. Droga przecina pola do których musisz zapewnić dojazd. Ile wyniesie średnia prędkość na takiej drodze?

Zgadnij też dlaczego przez tyle lat nawet nie zaprezentowano zarysu tej inwestycji. Dlaczego mówi się tylko o moście?


Skoro starostwo odpuściło prosty temat budowy drogi wzdłóż linii kolejowej (tzw. Obwodnica Żabina, Borawego i Goworowa) - kolejny etap skrótu wyszkowskiego, to tu na pewno sobie poradzą.

Proste fakty @ 11:37, 08.06.2021

IP: 2a00:f41...94da

Po kadencji Kulika to dopiero będzie audyt-wielotomowy. No i wyjątkowo zabawnie brzmi zdanie o nepotyźmie w kontekście zatrudnienia żony prezydenta na umowę zlecenia:)

Wiszący Dzik @ 11:38, 08.06.2021

IP: 83.24...152

A jednak temat się jeszcze kręci. No to "dorzucę" trochę. I nie liczcie na uczciwe odszkodowania za działki ,posesje. My nie jesteśmy w Szwajcarii a Wy nie jesteście Szwajcarzy. jesteście obywatelami drugiej kategorii. Tu jest tak wszystko "poustawiane" żeby orżnąć zwykłego obywatela.

do Proste fakty @ 11:54, 08.06.2021

IP: 2a01:110f...1bb

A co ty wróżka z PIS? Czekamy na raport NIK w sprawie budowy elektrowni Ostrołęka C, zawiadomienia do prokuratury i ukaranie winnych, za miliardy złotych strat, za te zmarnowane pieniądze można by było wybudować obwodnice i mosty w 5 ciu takich miastach jak Ostrołęka, a wy do dziś ani muzeum nie otworzyliście ani elektrowni nie wybudowaliście, a miasto zostało z rekordowym długiem, rozkopane, bez dworców, z zamkniętym mostem i przeprawą za ponad 15 mln złotych, która była co chwila w naprawie, gdyż musiała popękać. Takie są fakty.

tvntvp @ 11:55, 08.06.2021

IP: 185.166...234

też liczę na estakady, mosty, wiadukty ale stety ograniczeniem jest kasa, tak więc mając w przyszłości oby niedalekiej taki most i obwodnicę po prostu się cieszę że coś powstanie chociażby średnia prędkość wyszła 50 km, bo przez miasto bedzie 30, wychodzę z założenia że lepsze to niż nic, jechałem tego typu obwodnicami np raciąż, nowe miasto lubawskie, gostynin, krośniewice i inne, jest milej niż przez miasto, zapewniam ze niewiele tam estakad

Do tvntvp @ 12:51, 08.06.2021

IP: 37.30...75

Wszystkie przykłady, które wymieniłeś, dotyczą inwestycji realizowanych przez GDDKiA. Dlaczego w przypadku Ostrołęki, powiat ma lepić jakiś ring skoro obwodnice w ciągu dróg krajowych powinna realizować gdaka? Dlaczego pieniądze, które powinny iść na rozbudowę dróg w całym powiecie, mają iść na inwestycję, która jest psim obowiązkiem generalnej? Dlaczego wszyscy klaszczą jak małpy przed jakimś ochłapem pt "obwodnica dk53" i nikt nie zapyta o pełne wariantowanie obwodnicy Ostrołęki?

ja @ 12:59, 08.06.2021

IP: 37.30...11

w końcu, jedyne możliwe sensowne rozwiązanie.. oby jak najszybciej zostało zrealizowane

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:07, 08.06.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"W poprzedniej kadencji pozyskano rekordowe z zewnątrz na inwestycje:"

Tępy naziolu - mizoginie, rekordowe w stosunku do czego, 10 lat ich braku?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:10, 08.06.2021

IP: 78.152...118

Co ciekawe, pozyskano je dopiero po odejściu z ratusza, faceta na stanowisku wiceprezydenta, który odpowiadał za pozyskiwanie funduszy zewnętrznych, a którego utrzymanie przez 10 lat, jego urzędowania, kosztowało - nas, Ostrołęczan, nie mniej niż 1,5 miliona złotych.

Jo @ 15:53, 08.06.2021

IP: 185.135...77

Planować to może, ale coraz bliżej końca ta kadencja a jego następca oby realizował ten projekt.

Behemot @ 16:08, 08.06.2021

IP: 37.47...108

Rondo na Pomianie? Dla tirów?.

do tvptvn @ 16:20, 08.06.2021

IP: 185.166...234

szukasz problemu gdzie go nie ma, niech mi robi powiat obwodnicę jako użytkownik nie interesuje mnie to, obwodnica to dumnie brzmi narazie jest plan na nożewo szwendrowy robione przez gddkia, most teodorowo i dalej do szwendrowego niech mi robi starosta, a ten tzw. ring wokół to jest plan plan i jeszcze raz plan, kto wyleje tam asfalt i kiedy to 10 lat minimum, na to wogole nie patrze bo na dzis za daleko w czas i za duzo wody uplynie jesli pozostale części powstaną

PigS @ 17:41, 08.06.2021

IP: 185.166...155

dajcie spokój z marzeniami o obwodnicach przez Nożewa, czy mostach w Teodorowie... To tak bzdurne projekty, że nawet PIS tego nie zrobi. Choć po przykładzie elektrowni wiec kto wie... Tylko plan Załuski ma sens, od dawna jest wpisany w plan zagospodarowania, komunikuje doskonale zachód i wschód Ostrołęki i znakomicie poprawia sytuację wyjeżdzających za rzękę. Dodatkowo jest dużo tańszy niż każda inna alternatywa, w dużej mierze projektowana przez nieużytki i obok oczyszczalni.

Emuś @ 19:02, 08.06.2021

IP: 185.166...197

Jak powolny ogrodnik będzie budował te mosty tak jak grymasi się z kilkoma rondami to pogratulować tempa prowadzonych prac.

123 @ 19:28, 08.06.2021

IP: 37.30...211

na razie to powyrywał krzaczki na rondach bo były SLDowskie a nowej generacji z tuti fruti będą za rok na wiosnę więc sie nie gorączkujta

mieszkaniec gminy @ 20:32, 08.06.2021

IP: 31.41...214

czarno to widzę prezydent przed wyboramy na wszystko miał plany i do dziś udało się zamknąc rynek i zabrać ziemię z rond to czy da rade zrobić 3,5 kilometra drogi i wybudowac most nie da rady ja nie wierze ale trzymam kciuki może to pomorze

tl @ 22:10, 08.06.2021

IP: 79.185...150

PigS @ 17:41, i ring starosty ma sens i ten nowy most.

Ring starosty jest po to, by nie było korków jak w niedzielę po południu, a ten nowy most jest po to, by nie było porannych i popołudniowych korków przed rondem przy McDonald's.

Papik @ 23:23, 08.06.2021

IP: 157.25...124

"Po co było zmieniać władzę?"

Właśnie po to, aby robiła inwestycje potrzebne miastu i jednocześnie nie zadłużała nas.
Muzeum miastu nie jest potrzebne, budynek można by wykorzystać w innych celach, nie mówiąc już o wiadukcie, z którego nikt nie korzysta, bo obok jest zwykłe przejście.

tl @ 04:35, 09.06.2021

IP: 79.185...150

Papik @ 23:23, minęło pół kadencji, jakie inwestycje wykonała obecna władza, ile pozyskała z zewnątrz na inwestycje?

Prezydent Załuska w kadencję wykonał trasę łącząca Wojciechowice z Pomianem. A co zrobili swojego obecni?

krzyś @ 05:51, 09.06.2021

IP: 83.9...84

Słyszę o tym moście od dziecka a mam 45 lat... Jak znam życie to coś nie wypali i nadal pozostanie na etapie POMYSŁU...

Daro @ 08:13, 09.06.2021

IP: 5.172...203

Postawią Straż Miejska przy rondzie na Przasnysz i cały ruch puszczą na obwodnicę Załuski

A po wybudowaniu rond na Stacha Konwy nie będzie korków

Jechał ktoś lub wracał w godzinach szczytu do Warszawy przez Nieporęt tam też są dwa ronda

Daro @ 08:21, 09.06.2021

IP: 5.172...203

Zapomniałem dodać że Straż Miejska będzie blokować też wyloty z obu mostów i będzie super

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót