Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała wykonawcę prac przygotowawczych 140-kilometrowego odcinka linii kolejowej na trasie Ostrołęka - Łomża - Giżycko. Nowa trasa ma być dużym udogodnieniem dla pasażerów, bo skróci czas przejazdu pomiędzy Mazowszem, Podlasiem i Mazurami.
Tzw. trzecia szprycha, czyli odcinek linii kolejowej pomiędzy Ostrołęką, Łomżą i Giżyckiem ma nie tylko skrócić czas przejazdu pomiędzy regionami północno-wschodniej Polski, ale też zwiększyć potencjał turystyczny tej części kraju.
Reklama
Spółka CPK o planach budowy nowego odcinka kolejowego oraz wyborze wykonawcy prac przygotowujących realizację zadania poinformowała w komunikacie prasowym.
- To będzie wygodne i szybkie połączenie między Mazurami i Podlasiem a Mazowszem, w tym z Centralnym Portem Komunikacyjnym. Przetarg dotyczy prac przygotowawczych dla budowy ok. 140-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 29: Ostrołęka - Łomża - Giżycko. Jest to kluczowy fragment tzw. szprychy nr 3 na północnym wschodzie Polski - czytamy w komunikacie CPK.
Przedmiotem postępowania jest przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Za najkorzystniejszą spółka CPK uznała ofertę złożoną przez konsorcjum spółek: Egis Polska, Egis Rail i JAF Geotechnika, które zaproponowało cenę 20,1 mln zł netto.
Reklama
Po dopełnieniu wszystkich formalności spółka podpisze umowę z wykonawcą, który na przygotowanie kluczowych trzech etapów STEŚ będzie miał 14 miesięcy. Realizacja i rozliczenie całej umowy może potrwać w sumie 19 miesięcy, ponieważ w skład zamówienia wchodzi także dokumentacja geologiczna i mapy do celów projektowych.
- Budowa szprychy nr 3 CPK - Warszawa - Tłuszcz - Wyszków - Ostrołęka - Łomża - Pisz - Giżycko będzie oznaczać liczne korzyści dla pasażerów. Do sieci połączeń dalekobieżnych włączone zostaną np. Łomża, Kolno, Pisz i Orzysz. Linia zapewni skrócenie przejazdu z Warszawy: do Ostrołęki do godziny, do Łomży do 1 godz. 15 min, do Kolna - półtorej godziny, do Pisza - 1 godz. 45 min, do Orzysza do 2 godz. i do Giżycka do 2 godz. 15 min. Ponadto na dotychczasowych liniach kolejowych zwiększy się przepustowość na potrzeby przewozów regionalnych i towarowych - informuje CPK.
Według harmonogramu, pierwsze roboty budowlane między Ostrołęką i Łomżą mają ruszyć w 2023 r. i potrwać do końca 2027 r.
Nowa linia kolejowa Ostrołęka-Łomża-Giżycko. Spółka CPK wybrała wykonawcę prac przygotowawczych
Fot. CPK
Wyświetleń: 2522 | komentarze: - | 13:50, 29.06.2021r. |