Konkurs na stanowisko inżyniera ruchu ZDP w Ostrołęce
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko inżyniera ruchu. Oferta zawiera zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy na okres próbny, następnie na czas określony z perspektywą przedłużenia umowy o pracę na czas nieokreślony.
Kandydat przystępujący do konkursu musi spełniać następujące wymagania:
Wymagania niezbędne:
• obywatelstwo polskie,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
• kwalifikacje - ukończone studia wyższe techniczne z zakresu budownictwa, preferowana specjalność drogowa lub mostowa,
• co najmniej 3-letni staż pracy w branży drogowej, mostowej lub budowlanej,
• stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku,
• nieposzlakowana opinia,
• posiadanie prawa jazdy kat. B (praktyczna umiejętność prowadzenia samochodu osobowego).
Wymagania dodatkowe:
• znajomość zagadnień dotyczących procesu inwestycyjnego,
• znajomość ustaw oraz aktów wykonawczych do tych ustaw oraz rozporządzeń:
• ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
• ustawy o samorządzie powiatowym,
• ustawy prawo o ruchu drogowym,
• ustawy prawo budowlane,
• ustawy o drogach publicznych,
• rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,
• rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,
• rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych,
• rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
• znajomość struktur powiatu ostrołęckiego,
• umiejętność kosztorysowania,
• umiejętność pracy własnej, ustalania priorytetów dla powierzonych zadań,
• odpowiedzialność, zaangażowanie w wykonywane obowiązki, sumienność, bezstronność, samodzielność,
• biegła znajomość obsługi komputera w zakresie pakietu programów biurowych (MS Office: Word, Excel oraz AutoCad).
Zakres obowiązków na stanowisku inżyniera ruchu.
1. Przygotowanie inwestycji do realizacji:
- udział w uzyskiwaniu pozwoleń na budowę, zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę,
- przygotowanie niezbędnych materiałów do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
- współpraca z wykonawcą dokumentacji projektowej i koordynacja przebiegu przygotowania dokumentacji,
- udział w naradach technicznych w sprawie opiniowania dokumentacji projektowej,
- uzgadnianie, opiniowanie dokumentacji projektowej i kosztorysowej,
- weryfikacja i ocena opracowanej dokumentacji projektowej i kosztorysowej pod względem kompletności, zgodności z umową, warunkami technicznymi oraz dokonanymi uzgodnieniami branżowymi,
- protokolarny odbiór dokumentacji projektowej i kosztorysowej od wykonawcy,
- współdziałanie z innymi samorządami w zakresie opracowania dokumentacji projektowych,
- prowadzenie ewidencji dokumentacji projektowej i kosztorysowej, a także finansowej inwestycji na etapie przygotowania dokumentacji ,
- udział w przygotowaniu projektów umów na projektowanie dróg oraz inwestycji kubaturowych,
- opracowywanie przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich oraz specyfikacji technicznych,
- przygotowywanie wniosków dotyczących nabycia praw do nieruchomości,
- udział w przygotowaniu wniosków dotyczących pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na realizację inwestycji, opracowywanie części techniczno - finansowej,
- współpraca z nadzorem autorskim, inwestorskim oraz wykonawcą podczas realizacji inwestycji,
- archiwizacja akt spraw ostatecznie załatwionych i przekazywanie ich do archiwum zakładowego,
- przygotowywanie porozumień dotyczących zarządzania drogami publicznymi między zarządcami dróg na podstawie ustawy o drogach publicznych oraz projektów uchwał Rady Powiatu Ostrołęckiego w tym zakresie,
- udział w naradach koordynacyjnych w sprawie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- sprawozdawczość w zakresie zajmowanego stanowiska,
- wykonywanie innych poleceń Dyrektora i Kierownika Działu Technicznego dotyczących zadań tegoż działu w zakresie przygotowania inwestycji do realizacji.
2. Organizacja ruchu na drogach publicznych:
- wprowadzanie zmian w zakresie działania sygnalizacji świetlnej, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz oznakowania pionowego i poziomego,
- udział w wykonywaniu i uzgodnieniach projektów organizacji ruchu,
- prowadzenie ewidencji oznakowania dróg oraz projektów stałej i czasowej organizacji ruchu,
- opracowanie szczegółowych analiz stałej organizacji ruchu dla miejsc szczególnie niebezpiecznych,
- opracowywanie stałych i czasowych projektów organizacji ruchu,
- udział w przygotowaniu projektów umów na opracowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu,
- opracowywanie przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich oraz specyfikacji technicznych,
- nadzór nad zgodnością istniejącej organizacji ruchu z zatwierdzoną organizacją ruchu,
- współpraca z policją, polegająca na pozyskiwaniu danych na temat wypadkowości na drogach gminnych i powiatowych zlokalizowanych na terenie Powiatu Ostrołęckiego,
- prowadzenie badań natężenia ruchu i struktury rodzajowej ruchu na sieci drogowej oraz przejazdach kolejowo - drogowych,
- wykonywanie pomiarów widoczności na przejazdach kolejowo - drogowych,
- udział w zlecaniu i nadzorowaniu prac związanych z bieżącym utrzymaniem, konserwacją i modernizacją oznakowania poziomego, pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg, kolei, policją oraz innymi jednostkami administracji publicznej odpowiedzialnymi za zarządzanie i nadzór ruchem na drogach,
- prowadzenie ewidencji przepustów drogowych,
- prowadzenie ewidencji przystanków komunikacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z korzystaniem z przystanków komunikacyjnych,
- udział w okresowych kontrolach prawidłowości zastosowania, wykonywania funkcjonowania i utrzymywania wszystkich znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wydawanie identyfikatorów na przejazd drogami powiatowymi dla osób fizycznych, prawnych posiadających pojazdy o parametrach przekraczających ograniczenie ruchu pojazdów, wprowadzone odpowiednim znakiem drogowym zlokalizowanych na drogach powiatowych,
- udział w komisjach dot. wprowadzenia zmian w organizacji ruchu,
- prowadzenie spraw związanych z przeglądami budynków, mostów i przepustów drogowych,
- sprawozdawczość w zakresie zajmowanego stanowiska,
- wykonywanie innych poleceń Dyrektora i Kierownika Działu Technicznego dotyczących organizacji ruchu na drogach publicznych.
Zakres odpowiedzialności
Odpowiedzialność służbowa za:
• terminowe załatwianie spraw,
• prowadzenie, przechowywanie i przekazywanie dokumentacji technicznych zgodnie
z obowiązującymi przepisami i zasadami wg wewnętrznej instrukcji,
• odpowiedzialność materialna za powierzone mienie,
• zachowanie tajemnicy służbowej,
• przestrzeganie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
• prowadzenie, przechowywanie i przekazywanie do archiwum akt, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wg wewnętrznej instrukcji.
Wymagane dokumenty:
• życiorys (CV),
• list motywacyjny,
• dokumenty poświadczające wykształcenie,
• dokumenty poświadczające staż pracy (świadectwa pracy),
• inne dodatkowe dokumenty poświadczające posiadane kwalifikacje i umiejętności oraz praktykę,
• oryginał kwestionariusza osobowego,
• oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
• oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
• wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
Termin i miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Zarząd Dróg Powiatowych 07-410 Ostrołęka, ul. Lokalna 2 z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko "Inżyniera ruchu" lub pocztą elektroniczną na adres: lub osobiście do Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce, ul. Lokalna 2 w terminie do dnia 19 lipca 2021 r. do godz. 15.00. Dokumenty, które wpłyną do ZDP w Ostrołęce po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (29) 769-49-27.
Artykuł sponsorowany