niedziela, 1 sierpnia 2021 r., imieniny Justyna, Nadii, Piotra

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Sprzątanie biur - cennik. Skąd wynika taka cena?

Ceny za sprzątanie biur w wykonaniu profesjonalnych firm sprzątających cechuje duża rozpiętość w zależności od konkretnej usługi - od 2,00 zł netto za mycie okna do 9,00 zł netto za pranie wykładzin. Warto wiedzieć, skąd wynikają takie ceny oraz jak wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Ile kosztuje sprzątanie m2 powierzchni biura?

To jedno z trudniejszych pytań, na które nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko zależy od powierzchni, którą trzeba posprzątać. W przypadku biur ceny za m2 sprzątania zaczynają się od około 3,50 zł netto do 5,50 zł netto za m2. Jak więc interpretować cennik sprzątania biur?

Reklama

Ale od początku

Gdy stajemy się właścicielem firmy bądź osobą zarządzającą biurem, stajemy przed wieloma decyzjami, np. gdzie będzie mieściło się biuro, jaki będzie miało metraż, jak będzie zaaranżowane (ustawione stanowiska pracy, sprzętu biurowego, salki konferencyjnej, kuchni), wówczas staniemy przed wyborem profesjonalnej firmy sprzątającej.

Gdy już znajdziemy swoje wymarzone miejsce na biuro, research na rynku firm sprzątających będzie konieczny, żeby poznać ceny usług porządkowych.

Zanim poprosimy o przesłanie ofert, musimy wiedzieć, jakim dysponujemy budżetem - ile możemy przeznaczyć na sprzątanie biur, aby rzeczywistość nie przerosła naszych oczekiwań i kwota, jaką dysponujemy, okaże się niewystarczająca albo zbyt duża. Ale na spokojnie.

Cierpliwość

Każda profesjonalna firma sprzątająca w celu przygotowania oferty poprosi o odpowiedzi na kilka zasadniczych pytań dotyczącej standardowego sprzątania, które mają znaczący wpływ na cenę:

Reklama

  • W jakiej lokalizacji mieści się biuro (jeśli jest to centrum miasta, to dojazd będzie łatwy, jeśli lokalizacja jest na obrzeżach miasta lub poza miastem, wówczas doliczony będzie koszt dojazdu pracownika do miejsca docelowego sprzątania)?
  • Jaki jest metraż biura (średnio przyjmuje się 150m2 na godzinę do sprzątnięcia biura przez jedną osobę przy podstawowych czynnościach (przetarcie biurek, odkurzenie, opróżnienie koszy na śmieci wraz z wymianą worków)?
  • Ilu pracowników na co dzień będzie przebywało w biurze?
  • W jakich godzinach i w jakie dni pracuje biuro (czy praca odbywa się od poniedziałku do piątku, czy również w weekendy)?
  • Czy w biurze są toalety? Ile (czasami toalety znajdują się na częściach wspólnych w biurowcu i zachowanie w nich porządku nie należy do obowiązków najemców, tylko do administratora budynku)?
  • Czy w biurze jest kuchnia/ aneks kuchenny?
  • Czy sprzątanie ma odbywać się w godzinach pracy biura (serwis dzienny), czy po zakończeniu pracy (jeśli świadczenie usługi będzie odbywało się w godzinach 6-22, to wynagrodzenie dla pracownika będzie liczone według stawki dziennej, jeżeli będzie obejmowała godziny 22-6, wówczas są to godziny nocne)?
  • Od kiedy miałoby się odbyć świadczenie stałej usługi porządkowej?

Na wysokość oferty będą również miały wpływ poniższe składowe, jeśli będą uwzględnione w ofercie sprzątania dla firm:

  • Usługi specjalistyczne (mycie okien* 2 razy w roku, pranie wykładziny**, odkurzanie żaluzji, itp.)

* Mycie okien, tu stawka uzależniona jest od rodzaju okna (okno standardowe otwieralne, okno wieloskrzydłowe, okno dzielone tzw. czekoladki, okna po remoncie itp.): 2,50 zł netto - 6,00 zł netto.

** Pranie wykładzin to przedział od 4,50 zł netto do nawet 9,00 zł netto, wszystko zależy od rodzaju wykładziny, metrażu i stopnia zabrudzenia.

  • Specjalne wymagania (np. podlewanie kwiatów, zbieranie naczyń z biurek, ręczne mycie naczyń, rozpakowywanie dostaw itp.)
  • Specjalne wymagania co do środków do sprzątania i częstszego nadzoru nad pracownikami (ekologiczne środki chemiczne czy antyalergiczne preparaty itp., kontrola wyznaczonego kierownika np. 2 razy w tygodniu)
  • Zakup i dostarczanie materiałów higienicznych przez firmę porządkową, takich jak: papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydła w płynie, odświeżacze powietrza lub inne, wówczas do oferty zostanie doliczony koszt takich materiałów. Tutaj istotna jest również liczba pracowników, ponieważ koszt takich materiałów odbywa się w przeliczeniu na osobę
  • Czy w biurze jest dużo open space (które łatwiej się sprząta), czy gabinetów, do których trzeba wychodzić/wychodzić, jest ciasno
  • Specjalne oczekiwania względem sprzętu (bardzo ciche odkurzacze, nowy sprzęt)
  • Gotowość do świadczenia usług w dni wolne
  • Pomoc podczas wydarzeń w firmie, eventów (wówczas możemy przyjąć stałą stawkę za każdą rozpoczętą roboczogodzinę dla pracownika ekipy porządkowej podczas takich uroczystości)

Odpowiadając na powyższe pytania, dajemy firmie sprzątającej narzędzie do przygotowania propozycji współpracy.

Zdrowy rozsądek

Profesjonaliści przygotują dwie lub nawet trzy oferty, aby podczas rozmów wybrać najkorzystniejsze rozwiązanie. Być może usługi specjalistyczne będzie rozsądniej wyłączyć z oferty i wykonać je na odrębne zlecenie raz, czy dwa razy w roku. Również materiały higieniczne mogą być dostarczane na odrębna fakturę, wówczas koszt będzie liczony według rzeczywistego ich zużycia. To znacznie obniży koszt sprzątania.

W przypadku doboru środków chemicznych i materiałów higienicznych zdajmy się na wiedzę firmy porządkowej. Lata praktyki, znajomość materiałów, z których wykonane są meble i dobór odpowiednich preparatów oraz zniżki, jakie mają wypracowane u swoich dostawców, będa działały tylko z korzyścią dla nas.

Reklama

Zastanówmy się, czego tak naprawdę potrzebujemy. Każdą umowę na świadczenie usług porządkowych można poszerzyć i każda usługę, którą chcemy wykonać, możemy zamówić na zlecenie. Oferta ma zawierać najważniejsze codzienne czynności, reszta będzie dodatkiem realizowanym w ramach potrzeb.

Artykuł sponsorowany

Odsłon: 1243 komentarze: 1
08:07, 20.07.2021r. Drukuj




Powrót


Izka @ 14:42, 28.07.2021

IP: 5.184...85

Teraz jak mam biuro w domu, to sprzątam sama, a właściwie na spółkę z Roombą. Lubię po prostu pracować w miejscu gdzie jest czysto.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót