piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Jak zaprojektować usługę przyjazną użytkownikom?

W świecie, gdy o wyborze usługi nie decyduje wyłącznie cena, ale szybkość i wygoda, trzeba jeszcze mocniej zadbać o pozytywne doświadczenia użytkownika. Dla wielu firm oznacza to konieczność zmiany strategii biznesowej o 180 stopni.

Tylko wtedy będą w stanie zaprojektować rozwiązanie pozwalające wyróżnić się na tle konkurencji. Jak stworzyć usługę przyjazną użytkownikom? Gdzie szukać sprawdzonych informacji na ten temat? Sprawdź!

Reklama

Czym jest Human Centered Design?

Human Centered Design (HCD) to projektowanie rozwiązań stawiających użytkownika na pierwszym miejscu. Istotą tej strategii jest znalezienie odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Co jest istotne dla klienta?
  • Jakie są jego oczekiwania?
  • Co sprawia mu trudność?
  • W jaki sposób mogę rozwiązać jego problemy?

Dlatego projektanci usług zorientowanych na użytkownika muszą spojrzeć na stworzone przez siebie rozwiązania z perspektywy osób, które w przyszłości będą z nich korzystać. Tylko dzięki temu będą w stanie poznać mocne i słabe strony projektowanej usługi, a także odkryć sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Reklama

Etapy projektowania usług

Choć termin service design nie jest nowy, to, szczególnie w Polsce, wciąż nie jest powszechnie znany. Ale to się zmienia. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jakie są oczekiwania użytkowników. Przedsiębiorcy są świadomi, że znalezienie odpowiedzi na pytania o to, co jest ważne dla klientów, może wpłynąć na rozwój całej organizacji. Proces projektowania usług ma na celu znalezienie odpowiedzi właśnie na to pytanie. Można go podzielić na 5 etapów. Pierwszy z nich to zrozumienie, czyli postawienie kluczowych pytań pozwalających zrozumieć problem. Osoby zajmujące się user experience, czyli odpowiedzialne za doświadczenie użytkownika, muszą wykazać się empatią. Ich zadaniem jest "wejść w buty" użytkownika i spojrzeć na produkt jego oczami. Drugi etap to zdefiniowanie wyzwań. Trzeci: aktywne poszukiwanie rozwiązań (np. w formie Design Sprint). Czwarty: Tworzenie prototypów. Piąty: faza testów, która pozwala na znalezienie słabych stron projektowanego rozwiązania.

Trudno zaprojektować dobrą usługę w pojedynkę. Dlatego tak istotna jest współpraca całego zespołu składającego się z osób posiadających różną wiedzę i doświadczenie. Konieczne będzie także korzystanie z narzędzi pozwalających zdefiniować problem i znaleźć rozwiązania, które pozwolą go skutecznie wyeliminować.

Jak zdobyć wiedzę pozwalającą na projektowanie usług przyjaznych użytkownikom?

Szkolenie user experience to sposób na zdobycie wiedzy o potrzebach użytkownika. Tego typu kursy najczęściej podzielone są na kilka etapów dopasowanych do umiejętności kursantów. Dzięki temu mogą z nich skorzystać nie tylko osoby posiadające już podstawową wiedzę o UX, ale także te, które dopiero stawiają pierwsze kroki w branży projektowania usług.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 358 komentarze: - Wrzuć na Facebooka 08:00, 21.07.2021r. Drukuj


Powrót