Czy miasto zrezygnuje z usług zewnętrznej firmy w zakresie organizowania i zarządzania strefą płatnego parkowania niestrzeżonego w Ostrołęce i powierzy tę rolę Ostrołęckiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego? Taki projekt uchwały przedłożono radnym, którzy sprawą zajmą się w najbliższy piątek.
W porządku obrad nadzwyczajnej sesji znalazły się dwa punkty dotyczące strefy parkowania w mieście - to uchwała dotycząca wprowadzenia zmian w zakresie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłaty za postój pojazdów na drogach publicznych w strefie, wysokości opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz projekt w sprawie powierzenia OTBS zorganizowania i zarządzania strefą płatnego parkowania niestrzeżonego w Ostrołęce.
Reklama
Dotychczas strefą parkowania w mieście zajmowała się firma zewnętrzna City Parking Group z siedzibą w Grudziądzu. Umowa zawarta z firmą na okres 10 miesięcy kończy się 31 sierpnia 2021 r. Miasto ma propozycję, aby zadania w obrębie strefy parkowania zlecić jednostce miejskiej, jako zadanie własne gminy i tym samym zaoszczędzić finanse.
- Zgodnie z umową wynagrodzenie dla administratora wynosi 64,80 proc. i w porównaniu do poprzedniego wynagrodzenia dla administratora wzrosło o 1,10 proc. Mając na uwadze dalszy wzrost wynagrodzenia dla firmy zewnętrznej, która zostałaby ewentualnie wyłoniona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego proponuje się powierzenie wykonywania zadania polegającego na zorganizowaniu i zarządzaniu SPPN spółce Miasta Ostrołęki tj. Ostrołęckiemu Towarzystwu Budownictwa Społecznego - czytamy w uzasadnieniu.
Reklama
Powierzenie zadań spółce miejskiej obejmie m.in.:
- w zakresie zorganizowania strefy płatnego parkowania: zakup parkomatów, urządzeń do kontroli poboru opłat wraz z niezbędnym oprogramowaniem w tym do windykacji opłat dodatkowych, utworzenie biura,
- w zakresie zarządzania strefą płatnego parkowania: obsługę parkomatów, sprzedaż abonamentów, kontrolę wnoszonych opłat, rozpatrywanie reklamacji oraz wykonywanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania SPPN.
Oszacowano, iż powierzenie realizacji zadania miejskiej spółce przyczyni się do zmniejszenia kosztów z tytułu wynagrodzenia dla administratora, a tym samym zwiększenia dochodów miasta.
- Obecnie administrator SPPN pobiera wynagrodzenie w wysokości 64,80 proc. przychodów brutto (bez przychodów z tytułu egzekwowanych przez miasto wezwań do opłaty dodatkowej, których zgodnie z umową, wartość nie jest uwzględniana do wyliczenia wynagrodzenia dla administratora SPPN). Firma zewnętrzna z tej prowizji pokrywa m.in. koszty zakupu (amortyzacji) i obsługi parkomatów, koszty utrzymania biura, pracowników biura, kontrolerów, serwisu bieżącego parkomatów itp. Z informacji pozyskanych ze źródeł zewnętrznych ustalono, iż marża (zysk) z kontraktu wynosi minimum 15-20 proc. dla firmy obsługującej. Należy z tego wywnioskować, że w przypadku powierzenia zorganizowania i zarządzania SPPN przez spółkę miasta zysk roczny jest w stanie zwiększyć się o 10-15 proc. - czytamy w uzasadnieniu uchwały.
Reklama
Za pierwsze półrocze tego roku przychód ze strefy wyniósł 460 tys. 768,19 zł, natomiast wynagrodzenie dla obecnego administratora SPPN wyniosło 252 tys. 919,44 zł.
- Wobec powyższego zysk dla miasta za pierwsze półrocze bieżącego roku wyniósł 207 tys. 848,75 zł. Szacunkowy koszt zakupu parkomatów, urządzeń do kontroli wnoszenia opłat wraz z niezbędnym oprogramowaniem do zarządzania parkomatami oraz windykacji (licencja na oprogramowanie bezpłatna przez okres gwarancji) wynosi około 1 mln zł brutto - czytamy.
O tym, czy zarządzanie strefa parkowania przejmie OTBS zdecydują radni już w piątek 13 sierpnia br.
Wyświetleń: 1686 | komentarze: - | 13:56, 11.08.2021r. |