sobota, 25 września 2021 r., imieniny Aurelii, Kleofasa, Władysława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

12-latek jadący hulajnogą potrącony na przejściu dla pieszych (zdjęcia)

O dużym szczęściu może mówić 12-letni chłopiec, który hulajnogą przejeżdżał przez przejście dla pieszych. Nastolatek został potrącony przez samochód, ale skończyło się tylko na strachu i otarciach. Kierowca za to otrzymał wysoki, 500-złotowy mandat.

Do zdarzenia doszło w środę przed godz. 18.00 na przejściu dla pieszych na ul. Piłsudskiego w pobliżu skrzyżowania z ul. Hallera. O szczegóły zapytaliśmy kom. Tomasza Żerańskiego, oficera prasowego ostrołęckiej policji.

Reklama

- Według ustaleń funkcjonariuszy 26-letni ostrołęczanin kierujący oplem potrącił na oznakowanym przejściu dla pieszych jadącego na hulajnodze 12-letniego mieszkańca naszego powiatu - mówi kom. Tomasz Żerański, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Poszkodowanemu nastolatkowi na szczęście nic się nie stało. Skończyło się na strachu i otarciach. Policjanci wlepili sprawcy potrącenia 500-złotowy mandat, a na jego koncie dopisano sześć punktów karnych.

- Przypominamy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas zbliżania się do skrzyżowań i przejść dla pieszych. Chwila nieuwagi może kosztować nas naprawdę sporo - dodaje kom. Żerański.

Zobacz zdjęcia:
Potrącenie nastolatka na ul. Piłsudskiego

Więcej zdjęć: Potrącenie nastolatka na ul. Piłsudskiego

Odsłon: 16720 komentarze: 95
18:54, 08.09.2021r. Drukuj




Powrót


Ja @ 18:57, 08.09.2021

IP: 37.30...22

Czemu dostał mandat jak dzieciak mu wjechał. O co tu chodzi. Dzieciak powinien hulajnogę prowadzić czy nie tak powinno być???

Karol @ 18:57, 08.09.2021

IP: 178.235...198

To jest jakiś żart. ludzie wjeżdżają bez obejrzenia się na na pasy z pełną prędkością . Hulajnoga powinna być traktowana jak rower .

Wielebny @ 18:58, 08.09.2021

IP: 194.50...52

Dziecko nie ma obowiązku znać zasad ruchu drogowego, a kierowca tak i powinien się upewnić.

Do Wielebny @ 19:03, 08.09.2021

IP: 5.173...56

Skoro dziecko nie ma obowiązku znać przepisów ruchu drogowego to jakim prawem porusza się pojazdem elektrycznym, tj. hulajnoga. Za bezpieczeństwo dziecka odpowiedzialni są rodzice, a skoro Ci nie nauczyli go poruszać się w/w pojazdem, powinni ponieść tego konsekwencje. Czy dorośli według Ciebie też nie mają obowiązku znać przepisów?

Mocek @ 19:04, 08.09.2021

IP: 5.173...31

ale wy wiecie ze przepisy sie zmienily ( na gorsze oczywiscie ... ) i teraz w takich sytuacjach to kierujący samochodem jest winny bo nie zachował szczególnej ostrożności dojeżdżając do przejęcia :D i słusznie oberwał mandatem. A faktem jest to że to idiotyczne ;D ale teraz takie są przepisy :D

ja @ 19:04, 08.09.2021

IP: 176.109...45

czy ja dobrze czytam? kierowca dostał mandat, za to ze dziecko z jakąś predkością x wjechało mu na przejście dla pieszych, gdzie powinno przeprowadzić hulajnogę, o co chodzi?

Mieszkaniec Powiatu @ 19:06, 08.09.2021

IP: 2a00:f41...772c

Wielebny ..... Jesteś wielkim Durniem .. ..... ......)

kkk @ 19:06, 08.09.2021

IP: 5.173...86

no właśnie jak można wjechać na hulajnodze na pasy skoro sama nazwa wskazuje przejście dla pieszych a nie wjazd do

Karol @ 19:28, 08.09.2021

IP: 176.109...121

Jak nie rowerami gówniarze szaleją to na hulajnogach..Na osiedlowych uliczkach jak nie wyjdziesz z samochodu i nie opier....lisz to gnojki nie złażą nawet na bok!! Może niech rodzice trochę uczą pewnych zachowań swoje gówniaki!

Wielebny @ 19:30, 08.09.2021

IP: 194.50...52

Kierujący hulajnogą jest pieszym.

123 @ 19:39, 08.09.2021

IP: 178.235...170

laughingty[ wielebny] bierz połowę!!!!!!!!!

Prawdziwy wielebny @ 19:42, 08.09.2021

IP: 78.79...26

O ktoś się podszywa :)

Iść do sądu @ 19:47, 08.09.2021

IP: 2a00:f41...efc3

Nie brać mandatów

Kierowca @ 19:48, 08.09.2021

IP: 37.30...147

Kierowca nie powinien dostać mandatu za to rodzice dziecka jak najbardziej to jest plaga wcale nie patrzą tylko prosto pod koła oczywiście kierowca powinien zachować czujność ale młody powinien łomot dostać a matka z ojcem po 1000 kary może to czegoś nauczyć

Maciek @ 19:52, 08.09.2021

IP: 178.213...46

mandat dla kierowcy , nigdy bym go nie przyjął, dziecko do 10 lat jest traktowany inaczej powyżej 10 lat musi posiadac kartę rowerową.H ulajnoga traktowana jesy=t jako pojazd i nie wolno jeżdzić po pasach. ten mandat to bardzo dyskusyjny

Tomek @ 19:53, 08.09.2021

IP: 83.9...183

To jest chore co czytam! Tydzień temu przejeżdżałem przez pasy na hulajnodze i policja mnie zatrzymała bo to widziała i chciała wlepic mi mandat. Skończyło się na pouczeniu ale powiedzieli że następnym razem dostanę mandat. Więc jak widac ewidentnie popełniłem wykroczenie skoro mnie zatrzymali. W takim razie widzę tu absurdalną sytuację bo skoro potrąci mnie samochód to on popełnił wykroczenie ale jak mnie nie potrąci to ja popełniam wykroczenie. Jak mam rozumiec dzisiejsze przepisy?

ja @ 19:57, 08.09.2021

IP: 178.235...109

Na pewno bym mandatu nie przyjął. To jest przejście dla pieszych, a nie przejazd dla rowerów czy hulajnogi. Nie wiem, jak do tego by podszedł sąd, ale na pewno bym próbował wink Bez przesady. Wjeżdża małolat prosto pod koła i jeszcze nie jest winny. Za moich czasów by dostał parę klapów na gołą d...pę laughing Jak tu żyć ? Dobrze, że nic mu się nie stało.

Ja @ 19:59, 08.09.2021

IP: 37.30...22

Od 1 czerwca zostanie zmieniony na: Pieszy wchodzący na jezdnię lub torowisko albo przechodzący przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. I to Hulajnogą elektryczną po pasach. ... Przejeżdżanie po zebrze pojazdem (w tym hulajnogą elektryczną) jest zakazane i grozi za to mandat w wysokości 100 zł. Oczywiście w momencie, gdy korzystamy z drogi rowerowej na drugi brzeg jezdni przejechać musimy po przejeździe dla rowerzystów.14 cze 2021. Więc jakim sposobem dostał mandat. Rowerzystów i przechodniów nie zwalnia z myślenia nowy przepis. Chyba, że ktoś jest Ja

Ktos @ 20:06, 08.09.2021

IP: 188.146...180

Raczej to wina tego dzieciaka nie kierowcy więc dlaczego tylko on został ukarany?
Na przejściach się przechodzi nie przejeżdża

Dolek @ 20:07, 08.09.2021

IP: 37.248...17

Pieszy to osoba poruszająca się pieszo, - to znaczy na własnych nogach. Ktoś kto twierdzi, że młodociany poruszający się na hulajnodze czy rowerze to pieszy jest idiotą ale nie dotyczy to już dorosłych co jest jeszcze większym idiotyzmem. Ostatnio też wmówiono pieszym, że są niczym święte krowy na przejściach dla pieszych i stąd te nieoczekiwane wtargnięcia wprost pod koła samochodu. Wielokrotnie spotykam się z kompletnym brakiem wyobraźnie gdzie wchodzący na przejście w ogóle nie rozglądają się na boki tylko wkraczają na jezdnię ryzykując swoim zdrowiem a nawet życiem. Żadne przepisy zdrowia nie wrócą.

ania b @ 20:11, 08.09.2021

IP: 176.109...24

!!!!




Ten gówniarz dzisiaj mi wjechal ok południa na hallera na pasy !!!




Miałam chęć zatrzymać się i go zgarnąć z tej ulicy.



Pojawił się nie wiem skąd i wjechał mi wprost pod samochód !


Paranoja że kierowca został ukarany .

kkk do ja @ 20:13, 08.09.2021

IP: 5.173...86

dokładnie pieszy idzie 5-6 km/h a nie 20 km /h to jest wieka różnica i kazdy policjand sąd chyba o tym wie tylko proste taki pieszy czy taki ba--ran jak te dziecko nie mam kasy na kary a kierowca to musie mieć to jest proste

Fg @ 20:15, 08.09.2021

IP: 37.30...41

Hulajnoga jest zgodnie z przepisami traktowana jako pojazd, chłopiec wjechał pojazdem na przejście dla pieszych, to niedopuszczalne a faceta ukarali, moim zdaniem to chłopiec popełnił wykroczenie

ai @ 20:25, 08.09.2021

IP: 37.30...175

Kolejna "ciekawa" decyzja ostrołęckiej policji. Jestem ciekaw co wpisano na mandacie.

kkk fg nie chyba tylko na pewno @ 20:26, 08.09.2021

IP: 5.173...86

.

odi @ 20:28, 08.09.2021

IP: 37.47...130

najpierw niech sie ostrolecka policja nauzy przepisow a pozniej stosuje prawo ktore obowiazuje w naszym kraju sam juz kilkakrotnie jako pieszy zauwazylem jak mlode osoby z nosem w telefonie wchodzily na czerwonym na przejscie

GG @ 20:37, 08.09.2021

IP: 5.184...99

No właśnie kierowca rozmawiał

Dad @ 20:51, 08.09.2021

IP: 2a00:f41...7e4b

Co niektórzy kierowcy powinni stracić prawo jazdy w Ostrołęce bo jeżdżą jak wariaty a policja powinna pilnować jak jeżdżą samochodami a nie pilnować kto jest bez maski czy z maską

Gość @ 20:53, 08.09.2021

IP: 2a00:f41...6872

Jak poszło na mandat to mógł go mocniej pierd... (potrącić).

miszczu @ 20:56, 08.09.2021

IP: 178.235...29

Co 12 latek robi na ulicy z tak szybką chulajnogą?? policjant powinien sprawdzić moc tej hulajnogi ten sprzęt nie powinien poruszać się po chodniku!!! Poza tym jest zakaz jazdy po przejściu dla PIESZYCH. Mandat nie powinien mieć tu miejsca.

Hw @ 21:07, 08.09.2021

IP: 83.9...96

Kpina jakaś , gdzie tu logika?? Był chociaż tam przejazd dla rowerzystów? Wtedy kierowca bardziej koncentruje się że ktoś znienacka może wyjechać. Z kieszeni rodziców naprawa auta a nie jeszcze mandat 500zl za co ? Gość mógł i 30km/h jechać a małolat jak wyskoczył ,szybko skręcił np na pasy... Ostatnio była sytuacja w Pl jak dziewczyna wtargnęła na pasy i prawidłowo ona została ukarana i w tym przypadku powinno być podobnie.

Qwe @ 21:12, 08.09.2021

IP: 94.254...104

Jak przed przejściem jest znak tylko z pieszym to dzieciak powinien przechodzić 'z buta'...
Ja bym nie przyjął mandatu...

L. @ 21:33, 08.09.2021

IP: 2a01:598...9bf7

Pytanie brzmi czy to jest hulajnoga elektryczna czy zwykła? Jest na zdjęciach ale ja nie wiem

Focus @ 21:43, 08.09.2021

IP: 2a00:f41...4423

Ta hulajnoga nie jest chyba elektryczna, więc miał prawo na niej wjechać na pasy tak samo jak na deskorolce i rolkach. Hulajnoga lub deskorolka elektryczna według przepisów uważane są za pojazd i takowe należy przeprowadzić przez przejście. Niestety zmieniły się przepisy.

hi hi @ 21:47, 08.09.2021

IP: 2a01:110f...5af1

***** *** i pedofilów i ich chore przepisy , od nowego roku szczerbaty[tfu] ma wprowadzić pierwszeństwo samochodów przed pociągami na przejazdach kolejowych

Luk @ 21:58, 08.09.2021

IP: 157.25...130

Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować pierwszeństwa pieszemu. Czyli ludzie sprawca jest kierujący samochodem a wykroczenie popełnia młody na hulajnodze. To tak jakby zamiast hulajnogi jechał rower i gość rower zdejmuje z przejścia... Winny kierowca samochodu a rower popełnia wykroczenie. Tyle w temacie

PRD @ 22:05, 08.09.2021

IP: 2a01:110f...96ef

"Wielebny @ 19:30, 08.09.2021
IP: 194.50...5
Kierujący hulajnogą jest pieszym."

I tu jest pies pogrzebany!
- pieszym jest osoba na hulajnodze bez napędu "tradycyjnej/nożnej"
- ROWERZYSTĄ jest osoba na hulajnodze ELEKTRYCZNEJ!

Na hulajnodze tradycyjnej nie można przejeżdżać przejazdem dla rowerów tylko przechodzić prowadząc ją przejściem dla pieszych.
Elektryczną zakwalifikowali do rowerów więc można przejechać ale po przejściu dla pieszych należy ja prowadzić!
Takie porąbane przepisy zafundowali nam od czerwca.

W pewnym wpisie mama czy tata pisze, że dzieciak nie zna przepisów!
Po jasną cholerę wypuszczasz Go z domu?

Chore prawo, że ukarano kierowcę!!!

Łyk @ 22:41, 08.09.2021

IP: 188.146...48

W jakim pojeb.... kraju nam przyszło żyć.Przejscie na pasach to jest dla pieszych a nie dla hulajnogi czy roweru.

MocnyKurp @ 22:44, 08.09.2021

IP: 185.166...164

Nie znacie przepisów. Kierowca ma obowiazek ustąpić pierwszeństwo osobom znajdujacym się na pasach. Może jechać rowerem, hulajnogom, pchać czołg, jechać na koniu winnym kolizji będzie kierowca, a ewentualne wykroczenie popełnia jadący np. rowerem. A
Ze zdj jednak wynika że hulajnoga wjechała w bok pojazdu znajdującego się już na pasach więc w tym przypadku winna hulajnoga ale molicja dała dpy

ai @ 22:52, 08.09.2021

IP: 37.30...175

Wyjaśnijmy obecny stan prawny bo jest dosyć skomplikowany i... absurdalny/niekonsekwentny.
1. Żadna osoba jadąca na hulajnodze NIE JEST pieszym. Pieszym jest osobą która "prowadzi, ciągnie lub pcha" hulajnogę.
2. Osoba na hulajnodze elektrycznej nie jest rowerzystą.
3. Na hulajnodze tradycyjnej MOŻNA przejechać przez przejazd dla rowerów i w takim przypadku hulajnoga MA PIERWSZEŃSTWO (ale dopiero na przejeździe a nie przed nim).

Nie wiem na jaki przepis powołują się policjanci, ale to już kolejna absurdalna ich decyzja.

Luk @ 22:55, 08.09.2021

IP: 157.25...130

Mocny kurp przedni zderzak to dla ciebie bok pojazdu brawo ty

ai @ 22:59, 08.09.2021

IP: 37.30...175

MocnyKurp - mylisz się.
Na przejsciu dla pieszych kierowca musi ustąpić pierwszeństwa TYLKO PIESZYM. A osoba jadąca CZYMKOLWIEK (mam wątpliwości co do wózka inwalidzkiego bo to specyficzna sytuacja) pieszym nie jest na pewno. Definicja pieszego jest w ustawie i nie obejmuje osób JADĄCYCH pojazdem, hulajnogą, UTO czy UWR.

Niestety prawo w tym kontekście jest napisane FATALNIE. To jest zlepek nielogicznych, a czasami nawet sprzecznych stwierdzeń.

Aaa @ 23:03, 08.09.2021

IP: 2a00:f41...f20b

Wg nowych przepisów osoba na hulajnodze nie jest pieszym wobec powyższego dlaczego pojazd poruszał się po pasach a kierujacy nie został ukarany
Po 2 no przecież po nowelizacji krd już nikt nie miał być potrącony na pasach ... uuu i nie działa ten pisowski gniot prawny, jeszcze więcej przywilejów dla pieszych to będzie dopiero wesoło

Ja @ 23:22, 08.09.2021

IP: 5.173...31

Wlepili mandat,może kiedyś jakiemuś policjantowi wyjedzie taki pod koła i co zrobi???,źle że gość przyjął mandat to opiekunowie powinni ponieść konsekwencje.

ania 321 @ 01:53, 09.09.2021

IP: 176.109...24

MÓGŁ ODMÓWIĆ MANDATU.

Tito @ 04:20, 09.09.2021

IP: 31.0...90

Jeśli kierujący hulajnoga poruszał się ścieżką dla rowerów i przed przejściem dla pieszych nie odwołał tej ścieżki żaden znak zakazu, to 2kołowy rajdowiec mógł wbić na przejście na pewnej qrwie. Na zebrze wtedy nie musi być namalowana oddzielna sciezka

tl @ 05:42, 09.09.2021

IP: 188.146...216

MocnyKurp @ 22:44, nie znasz przepisów. Pieszy ma zakaz wchodzenia pod nadjeżdżający pojazd nawet na przejściu dla pieszych. Musi poczekać aż wszystkie pojazdy stoją na wszystkich pasach przed przejściem lub przejechały i wtedy może wejść na jezdnię.

Ten mandat to pozwolenie pieszym na wchodzenie pod koła.

Na hulajnogi @ 05:53, 09.09.2021

IP: 5.173...63

Nałożyć OC AC i co tam jeszcze płacicie za samochodziki. Od razu będzie spokojniej. tongue laughing

tl @ 05:53, 09.09.2021

IP: 188.146...216

"OBOWIĄZKI PIESZYCH PRZY PRZEKRACZANIU JEZDNI

Nowe obowiązki nałożone na kierowców nie zwalniają pieszych z ich powinności. Zgodnie z przepisami pieszy może wejść na jezdnię w miejscu dozwolonym, po wcześniejszym upewnieniu się, że jego wejście na jezdnię i jej opuszczenie nie utrudni ruchu drogowego. Wchodząc na jezdnię i przekraczając ją, pieszy musi bezwzględnie zachować szczególną ostrożność, co oznacza zwracanie uwagi na sygnały dawane przez kierowców i na sygnalizację świetlną oraz obserwowanie innych uczestników ruchu. Jezdnię należy przekraczać pewnym i równomiernym krokiem, bez wykonywania gwałtownych ruchów, zwalniania czy zatrzymywania się bez uzasadnionej potrzeby

CZEGO PIESZYM NIE WOLNO?

Pieszy nie może przechodzić przez jezdnię w miejscach o ograniczonej widoczności, na przykład w pobliżu zakrętów czy wierzchołków wzniesień, poza wyznaczonymi przejściami dla pieszych. Nie wolno także przebiegać przez jezdnię, wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, nie można też wychodzić na jezdnię na przykład zza autobusu. Nowo wprowadzona regulacja dodatkowo zabrania pieszym, którzy wchodzą na jezdnię lub przekraczają ją (także na przejściu dla pieszych) korzystania m.in. ze smartfona w sposób utrudniający obserwowanie sytuacji na jezdni czy przejściu dla pieszych."

Nie rozumiem, dlaczego mandat dostał kierowca. Mandat mógłby dostać jedynie wtedy, gdyby stał przed przejściem, młody wjechał na jezdnię, a kierowca by ruszył potrącając młodego.

ai @ 06:42, 09.09.2021

IP: 37.30...175

Tito @ 04:20, 09.09.2021
Jeśli rowerzysta wjeżdża z drogi dla rowerów czy chodnika na jezdnię (za wyjątkiem PRZEJAZDU dla rowerów) to WŁACZA SIĘ DO RUCHU - art. 17.1 p. 3a.
A włączając się do ruchu musi ustąpić wszystkim którzy już w tym ruchu są.

Skąd ta wasza radosna twórczość? Naprawdę aż tylu ludzi chce tak zabłysnąć, że aż wymyśla nieistniejące przepisy?

Ja @ 06:53, 09.09.2021

IP: 5.173...74

I dlatego jak zobaczę cokolwiek w jakiejkolwiek formie przy pasach ,to się zatrzymuję. Ludzie, to jednak miasto, a nie pastwisko i trzeba być przygotowanym na hamowanie.

Heh @ 06:54, 09.09.2021

IP: 37.47...236

A wiecie jak się nazywa wózek inwalidzki? Hulajręka

Mobil3k @ 07:03, 09.09.2021

IP: 31.145...34

To chore, dzieciaki coraz bardziej robią co chcą a bezradny na to kierowca dostal mandat

oka @ 07:12, 09.09.2021

IP: 176.109...247

Droga redakcjo. Prosimy o wyjaśnienie odnośnie zaistniałej sytuacji polcjanta lub Grzegorza Milewskiego z WORDU.

Rumcajs @ 07:25, 09.09.2021

IP: 37.30...245

pytanie do milicji czy wolno przejezdzac przez przejscie dla pieszych na hulajnodze

Mi @ 07:25, 09.09.2021

IP: 37.30...79

Hulajnoge elektryczną czy rower powinno przeprowadzać się przez przejście a nie przejezdzac według przepisów. Chyba kur... Jakieś jaja z tym mandatem lepiej zainwestować w kamerę i nie przyjmować mandatu jakby co będzie dowód że osoba przejeżdżają a nie prowadziła i wygrana po naszej stronie.

Do tvn @ 07:29, 09.09.2021

IP: 178.235...172

Prawie ta sama sytuacja co potrącenie na22 lipca,tam gowniak też wjechał na hulajce na pasy ,podobno jest rozn8ca czy to zwykła hulajce czy elektryczna ,będzie co raz więcej tych wypadków potrąceń tylko zapadnie jesienna szeroka.

Wiszący Dzik @ 08:05, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...9a8a

Żeby się nie powtarzać to ja taką scenkę zaobserwowałem Stoi dziewczynka przed przejściem i widać że ma pewne obawy przed przekroczeniem jezdni. Ale stoją i samochody i czekają aż ona przejdzie. I tak to trwało trochę dłużej. I ona stoi i samochody stoją! I trwało to trochę absurdalnie długo...nawet to trochę śmiesznie wyglądało ( ja się śmieję że oni może do tej pory tam stoją i sie zastanawiają kto ma przejść pierwszy)... Coś "jest nie tak" w tych nowych przepisach. Co oni tam znowu kombinują. Podobno mandaty mogą wynosić 30 tyś złotych ( Konfederaci mówili o tym ).

hulaj dusza @ 08:30, 09.09.2021

IP: 83.6...231

W wypowiedzi dla prasy Pan Robert Opas z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji stwierdził cyt.: "Hulajnogi elektryczne oraz urządzenia transportu osobistego są obecnie skategoryzowane jako pojazdy. Ich użytkowników obowiązują więc w tym zakresie tożsame przepisy jak rowerzystów...dziś, jeśli korzystamy z hulajnogi elektrycznej czy UTO na chodniku (gdy nie ma innej infrastruktury w postaci drogi dla rowerów), zbliżając się do przejścia dla pieszych, należy zejść z pojazdu i przeprowadzić go na drugą stronę. Przejeżdżanie po „zebrze" takimi pojazdami jest zakazane i grozi za to mandat nawet w wysokości do 500 zł." W artykule M.O. nie widzę wzmianki o tym, że rodzice, bądź opiekunowie prawni nieletniego przejeżdżającego pojazdem przez przejście dla pieszych zostali ukarani, bądź pouczeni w związku z wykroczeniem popełnionym przez ich podopiecznego?

Obrońca praw @ 08:40, 09.09.2021

IP: 83.24...81

Ja jeżdżąc codziennie do pracy w różnych godzinach pracy często widzę gowniakow jeżdżących bez patrzenia prawo i w lewo na pasy. Te gowniaki to sobie zapier.... Skaczą i się śmieją nie tylko na rowerze ale na hulajnodze. Nie patrzą nawet na nadjeżdżające samochody tylko najlepiej na środku pasa jeździć bez trzymania rąk i skakaniem... Niech sobie skaczą na placu zabaw a nie na ulicy. Ostatnio na piłsudskiego widziałem około 21 gowniakow którzy ukradli wózek sklepowy spod biedronki i pchają na siłę przez pasy o mało włos nie potrąciłem... Policja od razu do nich by nie zareagowała tylko do kierowców o szczególną ostrożność. Madki i tadki niech pilnują bo gdyby autobus na nich najechał to kierowca byłby oskarżony o zabójstwo na pasach
..

Ppp @ 09:13, 09.09.2021

IP: 5.173...39

Widzialem jak jakas tez w tym wieku dziewczynke by potracil gosciu. Zero rozejrzenia sie wjechala ze 20kmh na pasy. Gosc z piskiem wyhamowal a ona nawet nie przejela sie.

Czekajcie bo nie lapie.
ROWERZYSTA MUSI ZEJSC Z ROWERU i go przeprowadzic a na elektrycznej hulajnodze mozna sobie wjezdzac na pasy? To jakis żart?

K. @ 09:51, 09.09.2021

IP: 178.235...239

Napewno nie przyjąłbym mandatu. Powinien zejść z hulajnogi i ją przeprowadzić.
Tak jak wspomniał ktoś u góry w komentarzach, że dostał upomnienie ze przejeżdżał hulajnoga przez pasy.
Szkoda, że przyjąłeś ten mandat bo w sądzie napewno byś wygrał.

Widzę dużo tu komentujących co nic nie rozum ... @ 10:15, 09.09.2021

IP: 83.17...138

W nowym projekcie - taryfikatorze mandatów, ten kierowca zarobi już 15 punktów za to co tu nawyrabiał. I ma nie być możliwości redukcji punktów na kursach.
Kwota mandatu za wyczyny kierowcy na przejściu dla pieszych też byłaby niemała, prawdopodobnie minimum to 1500 zł

To na razie projekt, cały czas konsultowany.
Wprowadzone przepisy i projekt taryfikatora ma na celu odzwyczajenie kierujących od powszechnego bandy_tyzmu na polskich drogach.

W tym zdarzeniu obie strony przewiniły.

ai @ 10:26, 09.09.2021

IP: 37.30...175

@Widzę dużo tu...
A co ty rozumiesz twoim zdaniem?

Konkretnie - JAKIE WYKROCZENIE popełnił kierowca samochodu? Proszę wskazać konkretny punkt w ustawie lub rozporządzeniu o znakach.

Ja @ 10:26, 09.09.2021

IP: 194.50...75

Ta hulajnoga to Kugoo G2 Pro.
Rozwija prędkość do 50km/h.
Co nastolatek robił na takim sprzęcie ???
Co ten sprzęt robił na chodniku ???

ai @ 10:31, 09.09.2021

IP: 37.30...175

Czyli elektryczna - dzięki za info.

W takim przypadku osoba na hulajnodze w ogóle nie ma prawa wjechać na przejście, nie mówić nawet o uzyskaniu pierwszeństwa.

W takim razie policjanci, którzy podjęli taką decyzję powinni być ZWOLNIENI DYSCYPLINARNIE i skierowani na ponowny kurs Prawa Jazdy.

DO UKARANEGO KIEROWCY: Odwołuj się koniecznie do sądu. Jeśli nie było tam jakichś innych szczególnych przewinień z twojej strony to wygraną masz w kieszeni (niekoniecznie w sądzie rejonowym, ale w okręgowym już tak). Ja bym tego nie odpuścił.

ai @ 10:39, 09.09.2021

IP: 37.30...175

Kodeks KARNY
Art. 231. [Nadużycie uprawnień przez funkcjonariusza]
§ 1.
Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

PRD @ 10:48, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...53df

Wyobraźcie sobie, że prawo jest tak chore, że...
Nawet jak rowerzysta będzie jechał niezgodnie z polskimi (chorymi) przepisami lewą stroną jezdni i TY KIEROWCO go potrącisz, to TY KIEROWCO JESTEŚ WINIEN - nie źle jadący rowerzysta!!!

Wyjątek?
Nawalony rowerzysta z udowodnionymi promilami.

Co do przejść dla pieszych to wyjątkiem są rolki i wrotki, których nie da się zdjąć - RESZTA MA OBOWIĄZEK ZEJŚCIA Z ROWERU, UTO, SRUTO I INNYCH WSPOMAGAJĄCYCH RUCH!

Policja popełniła błąd - ukarani powinni być rodzice niepełnoletniego!!!

ai @ 10:50, 09.09.2021

IP: 37.30...175

PRD @ 10:48, 09.09.2021

A na podstawie jakiego zapisu w PoRD rowerzysta jadący lewą stroną jezdni będzie niewinny?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:51, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Kierujący, ma prawo w ciągu 7 dni, odwołać się od przyjętego mandatu, do komendanta jednostki policji, funkcjonariusza nakładającego mandat - podstawą ubiegania się o anulowanie mandatu, jest niepopełnienie wykroczenia, a w tym przypadku mamy do czynienia z taką właśnie sytuacją - kierowca nie popełnił wykroczenia, natomiast policjant, który nałożył mandat, powinien przejść przeszkolenie.

Tak, na marginesie, dzieci na hulajnogach to jest jakaś plaga - wysokość takiego "użytkownika", często jest poniżej linii maski samochodu i naprawdę trzeba być w 100% skupionym, żeby takiego goow/niarza/goowniarę zobaczyć, bo oni nie patrzą na nic.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:54, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Oczywistym, w tej sytuacji, jest również to, że w przypadku jakichkolwiek szkód na pojeździe, za ich likwidację powinni zapłacić rodzice dziecka.

ai @ 10:57, 09.09.2021

IP: 37.30...175

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:51, 09.09.2021

Nie do żadnego komendanta, a do Sądu Rejonowego. Nie wprowadzaj w błąd, bo coś takiego spowoduje przekroczenie ustawowego terminu 7 dni na odwołanie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:27, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Nie do żadnego komendanta, a do Sądu Rejonowego."

Masz rację, widocznie musiały się zmienić przepisy, bo ja jakieś 10 lat temu, odwoływałem się skutecznie do komendanta policji w Ostrołęce - przepraszam, za wprowadzenie w błąd - zgodnie z tym, co napisał "ai", odwołujemy się do sądu rejonowego w terminie do 7 dni - jest to termin zawity, a zatem po jego upływie, nie ma możliwości skutecznego odwołania się od przyjętego mandatu.

Ja @ 11:29, 09.09.2021

IP: 5.173...59

Myślę, że policja już się kapnęła i sama wystosuje sprostowanie w tej sprawie. Uderzenie jest z boku. Kierowca mógł jechać 10km/h i nie byłby w stanie tego uniknąć. Nie wiem czy policjant był świadomy ale na tym sprzęcie można rozwinąć prędkość 50km/h może myślał, że to zwykła taka do odpychania. Postaram się kogoś zainteresować tym artykułem i sprawą. Proszę o odwołanie się od decyzji. Sprawcą jest małolat a nie kierowca. Skoro dzieciak 12 letni jeździ na czymś takim bez nadzoru a wyrok był jaki był cóż grubymi nićmi szyte.

Prawo @ 11:35, 09.09.2021

IP: 2a00:f41...102e

Jadący e-hulajnoga jest zobowiązany do zejścia z niej przed przejściem dla pieszych, traktowany jest jako rowerzysta. Kierowca auta moze się odwołać od mandatu, nawet gdy go przyjął

aaa @ 12:14, 09.09.2021

IP: 2a00:f41...bbd0

do mylicjantów skoro jadący hulajnogą po pasach nie dostał mandatu to rozumiem iż można także samochodem ?

byłem dzisiaj @ 12:54, 09.09.2021

IP: 80.51...3

do JK
i widzisz Janku, Ty wszystko wiedzący, znowu napisałeś głupoty, często to robisz, a przyznajesz się do tego rzadko, aż dziw, że tym razem laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:59, 09.09.2021

IP: 193.105...170

byłem dzisiaj @ 12:54, 09.09.2021 IP: 80.51...3

Po pierwsze, to zdecyduj się wreszcie na jakiś nick, chyba, że jesteś takim pustakiem, że nie widzisz, pokazującego się IP, a po wtóre, właśnie w momencie, w którym napiszę głupotę, to się do niej przyznaję, tyle, że mało jest takich, którzy są mi w stanie taką "głupotę" wytknąć, bowiem 99,9%, to są takie patafiany jak Ty, które nie mają nic do powiedzenia laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:03, 09.09.2021

IP: 193.105...170

P.S.
Oprócz przyznanie się do błędu, potrafię również za niego przeprosić, nie mając z tym żadnych problemów, a więc skup się na wypominani mi pisania głupot - tyle, że konkretów - spróbujesz? laughing laughing laughing

Gdzie tu sens.. @ 13:09, 09.09.2021

IP: 178.213...48

Uwielbiam te dyskusje! Wtargnął na przejście... ciekawe? Przejście przecież stało się czymś na kształt skrzyżowania z drogą główną. Czy jadąc drogą z pierszeństwem hamujecie przed skrzyżowaniem by nie "wtargnąć" temu na podporządkowanej? A jak to będzie Tir, będziecie mniej chronionym uczestnikiem ruchu. Może zatem wystarczy myśleć i patrzeć uważnie?

do Gdzie tu sens.. @ 13:09 @ 13:17, 09.09.2021

IP: 194.50...75

Piszesz "przejście" więc chyba rozumiesz że przez "przejście" ktoś przechodzi a nie przejeżdża.
Tak więc osoba myśląca spogląda na bezpośrednią okolicę "przejścia" wypatrując przechodzącego.
Nikt nie patrzy kilkadziesiąt metrów poza przejście wypatrując rozpędzonego debi#la na hulajnodze.

do Gdzie tu sens @ 13:21, 09.09.2021

IP: 83.17...138

Jak widać po komentarzach, ponad 90 % tu piszących nie zrozumie co napisałeś.
Będą rozkładać zdarzenie na pierwiastki, bo jak to trzeba uważać, jak to trzeba zwolnić, jak to trzeba ustępować. ... jak to trzeba myśleć za kółkiem smile

ai @ 13:24, 09.09.2021

IP: 2a00:f41...5e52

Gdzie tu sens.. @ 13:09, 09.09.2021

BREDNIE, BREDNIE I JESZCZE RAZ BREDNIE.

Nic takiego nie miało miejsca.
Większych głupot dawno nie czytałem. Od jakiegoś czasu ktoś powtarza te same kłamstwa. Idź się człowieku doedukuj, a jak to jest trolling to się lecz.

do IP: 83.17...138 13:21, 09.09.2021 @ 13:37, 09.09.2021

IP: 194.50...75

Uszkodzenia na jednym ze zdjęć pokazuje wyraźnie że rozpędzony gów#niarz jadący na hulajnodze wjechał w boczną część pojazdu znajdującego się w tym momencie na przejściu.
Kierujący nie miał większych szans na reakcję w stosunku do hulajnogi przejeżdżającej niezgodnie z prawem drogowym w miejscu do tego niedozwolonym.
Gdyby to był motor jadący 150km/h a nie hulajnoga też byś się tak wymądrzał ????Też twierdziłbyś że kierowca nie zachował wystarczającej uwagi ????
Ta hulajnoga rozwija prędkość do około 50km/h.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:57, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Jak widać po komentarzach, ponad 90 % tu piszących nie zrozumie co napisałeś."

Zważywszy na to, że do Twojego wpisu, skomentowała to jedna osoba, to chyba 100%, ale faktycznie, ja też nie zrozumiałem o co w tym jego wpisie chodzi wassat

Do ... @ 15:00, 09.09.2021

IP: 178.213...48

Nie wymądrzałbym sìę, bo to by był motocyklista na drodze z pierszeństwem przejazdu!

Żenada @ 15:02, 09.09.2021

IP: 176.109...27

A ja sądzę że to funkcjonariusz nie zrozumiał co się tam wydarzyło skoro uznał iż winnym kolizji jest kierujący oplem.
Jak mi ktoś na tym przejściu wjedzie quadem w drzwi to też przyjdzie ten "mądry policjant" i wlepi mandat za nieustąpienie pieszemu ??????????????

do Do ... @ 15:00, 09.09.2021 IP: 178.213... ... @ 15:12, 09.09.2021

IP: 176.109...27

A tu był kierujący pojazdem silnikowym (hulajnoga elektryczna) UTO więc czego nie potrafisz zrozumieć ???
W myśl przepisów jedynie hulajnoga "manualna" bez wspomagania elektrycznego traktowana jest na równi z pieszym.
Tak więc na przejściu nie ma prawa przejeżdżać zarówno motocyklista jak i nastolatek na hulajnodze elektrycznej.

do Do ... @ 15:00, 09.09.2021 IP: 178.213 @ 15:23, 09.09.2021

IP: 176.109...27

W myśl przepisów z 20 maja 2021 r. kierujący hulajnogą elektryczną ma pierwszeństwo przed autami jedynie na przejazdach rowerowych.
A w tym przypadku nie było przejazdu rowerowego tylko przejście dla pieszych.
Jeszcze czegoś nie rozumiesz ???
Chętnie wyjaśnię.

ai @ 15:53, 09.09.2021

IP: 2a00:f41...6bde

"W myśl przepisów jedynie hulajnoga "manualna" bez wspomagania elektrycznego traktowana jest na równi z pieszym"

No niezupełnie. Co prawda hulajnoga manualna ma prawo przejechać przez przejście dla pieszych ale nie jest pieszym więc nie ma pierwszeństwa. Taki paradoks. Pewnie zamiarem ustawodawcy było to co piszesz, ale obecną definicja pieszego nie pozwala na taką interpretację

Kierowca @ 16:40, 09.09.2021

IP: 5.173...86

Myślę że ten policjant zrozumie że popełnił wielki błąd za który powinien przeprosić kierowcę którego ukarał mandatem i punktami,moim zdaniem powinien ponieść konsekwencje bo to ewidentnie wina tego który wtargną wjeżdżając na przejście.

Daro @ 19:15, 09.09.2021

IP: 31.0...110

12-latek chyba musiał być synem kogoś WPŁYWOWEGO skoro ukarali kierowcę

Ona @ 23:49, 09.09.2021

IP: 2a00:f41...5bd6

Dziecko powinno przeprowadzić hulajnogé przez przejscie a nie przejechać sobie nie zachowując ostrożności ! Swoją drogą to dziwię się że do tej pory nie było takich zdarzeń bo patrzę nie raz z przerażeniem jak małe dzieci jeżdżą dość szybko tym dziadostwem nie znając zasad bezpiecznego poruszania się. A potem to płacz i lament.

Ja @ 04:47, 10.09.2021

IP: 2a00:f41...cfc9

Nie wiem co trzeba mieć w głowach żeby napisać tyle bredni i bzdur nie mając najmniejszej wiedzy na temat okoliczności w jakich doszło do przedmiotowego zdarzenia. Sami eksperci nie wiedziałem, że tylu jest fachowców od ruchu drogowego w Ostrołęce - dramat

ai @ 06:30, 10.09.2021

IP: 37.30...175

Każdy uczestnik ruchu powinien być ekspertem od ruchu drogowego. Kierowcy zwykle mają niezłą wiedzę na ten temat. Piesi, rowerzyści, UWR niestety niekoniecznie.

A co masz na myśli pisząc o okolicznościach? Jakie mogą być okoliczności które pozwolą przejechać przez pasy na elektrycznej hulajnodze i dadzą takiej osobie pierwszeństwo?

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót