sobota, 25 września 2021 r., imieniny Aurelii, Kleofasa, Władysława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Pylony zburzone, prawie pozamiatane! Tak odchodzi do historii węglowy blok elektrowni w Ostrołęce (zdjęcia, wideo)

Z panoramy naszego miasta zniknęły już dwa ogromne pylony - symbol nieudanej inwestycji - budowy węglowej elektrowni w Ostrołęce. Wraz z ostatnimi pracami przy burzeniu wież, runęły nadzieje tych, którzy liczyli na kontynuację energetyki węglowej w Ostrołęce. To znamienny moment dla ostrołęckiej energetyki.

Początek z wielką pompą i smutny koniec

Elektrownia C w Ostrołęce miała być ostatnią w Polsce dużą elektrownią węglową. Zakładano, że zostanie uruchomiona w 2024 r. i posłuży co najmniej 40 lat. Pomysł na jej budowę powstał już w 2008 roku, jednak umowę podpisano dopiero 10 lat później - w 2018 roku. Budowę bloku C elektrowni rozpoczynano wielokrotnie, z wielką pompą. Plac budowy stawał się polem przedwyborczych wieców oraz miejscem głoszenia obietnic i sukcesów. Inwestycję realizowano, choć brakowało miliardów na jej pełne ukończenie. W lutym 2020 roku spółki odpowiedzialne za realizacje zadania podjęły decyzję o wstrzymaniu inwestowania i zawieszeniu budowy. Inwestycję przejął Orlen, zapadła też decyzja o zmianie metody zasilania elektrowni - z węglowej na paliwo gazowe.

Reklama

Z węgla na gaz. Decyzja - rozbiórka!

Gdy faktem stała się zmiana koncepcji zasilania ostrołęckiej elektrowni i z węglowej przemianowano ją na gazową, zapadła decyzja - rozbiórka. Do demontażu poszczególnych elementów zaczętej elektrowni przystąpiono na początku 2021 roku. Najpierw zdemontowano konstrukcję chłodni kominowej czyli tzw. ring. Największym wyzwaniem były dwa ogromne, wysokie na ponad sto metrów pylony. Nie zdecydowano się na użycie materiałów wybuchowych, a na mozolne odcinanie poszczególnych fragmentów budowli. W ten sposób z tygodnia na tydzień wieże stawały się coraz niższe.

Reklama

Dziś wysokich pylonów już nie ma...

Dziś pylonów elektrowni już nie ma. Panorama Ostrołęki zubożała o dwie wieże, które były widoczne nawet z kilkunastu kilometrów. Zdemontowano ostatnie metry konstrukcji, która dla władzy stała się wstydliwym problemem, symbolem porażki i tematem drażliwym, dla opozycji zaś okazją do wypominania partii rządzącej ogromu marnotrawstwa i milionów złotych wyrzuconych w błoto, natomiast dla części mieszkańców Ostrołęki i powiatu - pogrzebanych szans na pracę, rozwój miasta i regionu. A winnych takiego stanu rzeczy wciąż brak.

Pozostaje czekać, kiedy ruszą pierwsze prace związane z budową bloku gazowego, wszak część formalności już dopełniono - trójstronna umowa pomiędzy PKN ORLEN, Energą i PGNiG w sprawie realizacji inwestycji została podpisana w grudniu 2020 r. , w styczniu 2021 r. powołana została spółka CCGT Ostrołęka sp. z o.o., która zrealizuje projekt, a w kwietniu 2021 r. zgodę na realizację wspólnej inwestycji z PGNiG wyraził UOKiK.

Według zapowiedzi, budowa elektrowni gazowej w Ostrołęce ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2022 r. i zakończyć do 2025 roku.

Reklama

Zobacz też:

Stało się! Ruszyła rozbiórka konstrukcji wstrzymanej budowy elektrowni w Ostrołęce

Grupa Orlen wybuduje elektrownię gazową w Ostrołęce. Daniel Obajek zdradził szczegóły inwestycji (zdjęcia, wideo)

Za chwilę po pylonach nie będzie śladu. Trwa rozbiórka bloku C elektrowni węglowej w Ostrołęce (zdjęcia, wideo)

Ile będzie kosztowała budowa gazowej Ostrołęki C? Kiedy zakończą się prace?

Zobacz zdjęcia:
Elektrownia w Ostrołęce z lotu ptaka

Więcej zdjęć: Elektrownia w Ostrołęce z lotu ptaka

Odsłon: 15361 komentarze: 173
08:19, 09.09.2021r. Drukuj




Powrót


Y @ 08:25, 09.09.2021

IP: 37.30...137

.
.
.
Hurrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

.
1 miliard 300 milionów poszło w piach :D
.
A głupi kurpie dalej popierają ten rząd :)
.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
.
.
.

PIS da? @ 08:29, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...8d2e

Już rząd oficjalnie mówi o rekordowych podwyżkach prądu, gdyż straty na nieudanych inwestycjach muszą pokryć Polacy w wyższych rachunkach.


Wykonawca nowego bloku energetycznego w Jaworznie - Rafako - ostrzega, że jeśli w ciągu zaledwie kilku dni nie znajdzie inwestora, dokończenie naprawy bloku, który z powodu awarii został unieruchomiony, może okazać się niemożliwe. Z ustaleń wynika, że Rafako naciska na kontrolowane przez Skarb Państwa Tauron i Polski Fundusz Rozwoju, by zaangażowały się kapitałowo w ratowanie spółki.

Na początku sierpnia Tauron poinformował o awarii nowego bloku energetycznego w Elektrowni Jaworzno, którego budowa pochłonęła 6,2 mld zł
Przez problemy finansowe generalnego wykonawcy ukończenie naprawy bloku może się solidnie opóźnić albo - jak wskazuje Rafako - może się wręcz nie udać

xyz @ 08:32, 09.09.2021

IP: 5.173...49

Za tę kwotę mielibyśmy połączenie drogą ekspresową do istniejącej S8 lub nowo budowanej S61. Smutne jak ten rząd marnuje pieniądze.

M @ 08:45, 09.09.2021

IP: 194.50...224

Marnuje pieniądze to chora polityka klimatyczna EU.

Do M @ 08:48, 09.09.2021

IP: 176.109...91

Ty masz jeszcze ślady mózgu?????

do M @ @ 08:53, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...9114

Nie opowiadaj kłamstw, pieniądze za emisje CO2 trafiają do rządu PIS a ten nie modernizuje systemu energetycznego w Polsce, 6 lat rządów i zero efektów tylko podnoszenie cen prądu Polakom.

Wystarczy słuchać ludzi, którzy interesują się tematem energii w Polsce

youtube O 40%⚡ceny PRĄDU poszybują ⚡

Bubba @ 08:54, 09.09.2021

IP: 37.47...86

czy naprawdę w TYM kraju nikt nie bierze odpowiedzialności za decyzje? jeden podpisał żeby budować i zapłacić miliard, drugi podpisał zeby wyburzyc i pewnie kilkadziesiat milionów za rozbiórkę?? budowe przejął Orlen? i juz wiadomo dlaczego benzyna po prawie 6 zł a lpg po 3. MY Obywatele płacimy za syf 'menadzerów' rządowych

Elektryk @ 08:58, 09.09.2021

IP: 194.50...42

A czemu nie wypowiada się jeszcze ekspert TL, ze swoją standardową śpiewką że nowa elektrownia będzie kosztować 2,5 mld (tylko znając tych geniuszy matematycznych z rządu pewnie zero po dwójce trzeba będzie dodać)

nic nie może przecież wiecznie trwać @ 09:00, 09.09.2021

IP: 194.50...85

coś było, a tera tego ni ma

tl @ 09:10, 09.09.2021

IP: 5.184...10

Chciałem, aby tam elektrownia węglowa była tak jak obiecałem, a jak to nie wypaliło to z tych kominów skoki na bungee można było zorganizować, taki park rozrywki coś na kształt Energylandii na Śląsku.

Wiszący Dzik @ 09:16, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...b8fa

No to teraz firma Mashav Energia się cieszy. Będa mogli nastawiać tysiące wiatraków. W ten sposób zaleją milionami ton betonu ziemię ( wiecie ile metrów sześciennych betonu trzeba wlać w fundament aby zakotwiczyć dobrze w ziemi taki wiatrak ?).- To są przerażające ilości. Taki fundament po takim wiatraku jest praktycznie nieusuwalny.

iro @ 09:25, 09.09.2021

IP: 79.191...230

przed wyborami ruszy znowu oglupianie elektoratu budowo elektrowni iwzrost poparcia dla pis

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:35, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Taki fundament po takim wiatraku jest praktycznie nieusuwalny."

Kto Ci to powiedział?

ketuks @ 09:45, 09.09.2021

IP: 37.47...18

pierwsze oficjalne słowa z rządu o polexicie.

do @ 09:50, 09.09.2021

IP: 95.49...141

oklaski dla pani kopacz

ketuks @ 09:51, 09.09.2021

IP: 37.47...18

pisowcy naprawdę myślą, że zachowają sojusz militarny z zachodem bez sojuszu gospodarczego? ale co tam, zyskamy nowe możliwości współpracy ze wschodem.

do MO @ 09:51, 09.09.2021

IP: 95.49...141

nastepny temat do klotni w RODZINIE czyli POLSCE

do kektus @ 09:52, 09.09.2021

IP: 95.49...141

nastepny tylko nie pis????

ketuks @ 09:53, 09.09.2021

IP: 37.47...18

mijają kolejne miesiące a wciąż nie wiadomo kto z góry wydał rozkaz pośpiesznego budowania na tzw: "aferę"

ketuks @ 09:54, 09.09.2021

IP: 37.47...18

@ 09:52

dobrze dobrze jeśli nie zachód to wschód tylko na to czekam i kibicuję pis-owi

ketuks @ 09:55, 09.09.2021

IP: 37.47...18

priwislanski kraj częścią zbir-u wink

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:07, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"To są przerażające ilości."

Niemcy, jakoś z tego powodu nie płaczą laughing laughing laughing

Tak przy okazji, wiesz ile "milionów" ton betonu wylano podczas tej budowy, to nie jest przerażające?

Nie jest dla Ciebie przerażające to, że ktoś postanowił budować kopciucha w mieście?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:09, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"czekam i kibicuję pis-owi"

To tak jakbyś czekał na wynik i kibicował kowalowi, przeprowadzenia zabiegu przeszczepu serca laughing laughing laughing

Dejw @ 10:28, 09.09.2021

IP: 178.183...7

Nasze World Trade Center poszło w zapomnienie laughing

ruskie komuchy z PIS @ 10:35, 09.09.2021

IP: 83.9...189

a ja spokojnie czekam aż po wyborach osoby które zdecydowały o tej inwestycji i podpisały umowy - pójdą pierdzieć w pasiaki na długie lata

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:40, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Nie zapominaj o osobach, które tym zarządzały, bo jeśli uważały, że projekt ma szansę powodzenia, to były niekompetentne, a jeśli wiedziały, że to będzie jedynie wydmuszka, to znaczy, że świadomie zyskiwały, nienależne im dobra materialne.

wyborca @ 10:44, 09.09.2021

IP: 31.41...214

do IP 3730 jak cie boli brak elektrowni to powiedz na co pło przez 8lat wydało pieniądze bo my nie dostaliśmy PIS dał emerytom wnuczkom przedsiębiorcom itd a były te same co za pło

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:59, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"to powiedz na co pło przez 8lat wydało pieniądze"

Słyszałeś coś o największym światowym kryzysie ekonomicznym, czy nie za bardzo?

Cyt.:
"PIS dał"

Nie "dał", tylko "rozdał", a to różnica - a, rozdał, między innymi, tym najbogatszym, natomiast o tym ile się nachapał, dowiemy się dopiero po odsunięciu Was od władzy, może wówczas uda się policzyć wille i posiadłości Obajtka, bo póki co jest z tym duży problem.

Y @ 11:07, 09.09.2021

IP: 37.30...137

.
.
.


wyborca @ 10:44, 09.09.2021 IP: 31.41...214

do IP 3730 jak cie boli brak elektrowni to powiedz na co pło przez 8lat wydało pieniądze bo my nie dostaliśmy PIS dał emerytom wnuczkom przedsiębiorcom itd a były te same co za pło
....
.
A teraz napisz mądralo jakie zadłużenie miał ten nasz piękny i kochany kraj za czasów poprzednich rządów a jakie jest w chwili obecnej.
Inflacja ostro w górę, drożyzna w sklepach, paliwo drogie jak cholera przy cenie za baryłkę dużo niższej jak kiedyś. No ale przecież wystarczy obniżyć akcyzę :D
.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
haha
.
Baw się głupi narodzie póki jeszcze możesz :D
.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
haha
.
.
.

takleg @ 11:08, 09.09.2021

IP: 176.109...248

a mówią że polacy nic nie potrafią...a tu rekord guinessa pt jak ro....2 mld zlotych

Rampampama @ 11:09, 09.09.2021

IP: 194.50...102

Brawo PiS - najdroższa działka w Polsce!

Jeszcze raz brawo brawo... 2 miliardy złotych działka laughing laughing

Publiczne pieniądze dodajmy. Gdyby to prywatne były, to nikt by łezki nie uronił (poza naiwnym inwestorem), ale to były PUBLICZNE pieniądze.

Y @ 11:11, 09.09.2021

IP: 37.30...137

.
.
.
Tauron w elektrowni Jaworzno na nowy blok 910MW wydał już trochę ponad 6 miliardów zł. i właśnie się okazało, że ten blok nie ruszy! :D
.
Sześć miliardów złotych !!!!!!!
.
Hahahahahahahahahahahahahaha
.
.
.

do wyzej @ 11:14, 09.09.2021

IP: 37.47...208

PIS nic nie moze dac, jest to partia polityczna na utrzymaniu pracujacych Polakow, podniesli podatki i ceny, czyli zabrali Polakom. Ceny sa kilka razy wyzsze niz w 2015r, wiec czemu Polakom daja po kilka procent podwyzki? Jak przezyc za 1100zl emerytury w 2021r? Poplecznicy PIS przestancie klamac

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:16, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Przypomnę, że podawane, oficjalne straty na Ostrołęce C, są jedynie kwotami szacunkowymi - prezes NIK, niejaki Banaś, twierdzi, że straty wynikające z tej inwestycji, to nie mniej niż 4 miliardy złotych, z czego znaczna część nie ma realnego pokrycia w wydatkach - kontrola NIK nadal trwa.

do do wyzej @ 11:19, 09.09.2021

IP: 194.50...42

No co ty opowiadasz. Zaraz wprowadzą Polski Ład i będzie gitara. Wszyscy będziemy mieli mieli więcej pieniędzy może nawet miliony będziemy zarabiać. A chleb i masło będzie 500000 tyś. kosztować

Konrad @ 11:23, 09.09.2021

IP: 95.49...31

Cieszę się , że jeszcze nie wyjechałem z kraju i jako patriota oraz płatnik wszystkich podatków mogłem dołożyć i swoją cegiełkę do tego przedsięwzięcia....
A nie czekaj dopiero co się obudziłem i okazało się , że się zesrałem :/ wink

podatnik @ 11:24, 09.09.2021

IP: 46.170...1

ZŁO DZIEJE się

Daro @ 12:19, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Słyszałeś coś o największym światowym kryzysie ekonomicznym, czy nie za bardzo?


Słyszałem straszą tym odkąd PO straciło władzę

Wiszący Dzik @ 12:23, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...c2ee

Płaczą płaczą, o to chodzi że płaczą. Ostatni trend jest taki, żeby te wiatraki stawiać na morzu,bo szkoda terenu po prostu. Juz o tym to nawet nie wspomnę że do nas podobno trafia szrot, złom wiatrakowy a nie nówki-sztuki. Nie wspomnę o tym, że te wiatraki to są po prostu : maszynki do mielenia mięsa... ptasiego.. Duzo ptaków ginie od tych wiatraków- w tym dużo chronionych. Elektrownie na węgiel będą powstawały jak Niemcy całkowicie przejmą kopalnie na Śląsku. Węgiel z dnia na dzień stanie się dobry.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:27, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Słyszałem straszą tym odkąd PO straciło władzę"

No to chyba nie słyszałeś, albo jak zwykle, nie rozumiesz, co się do Ciebie pisze - życiowa niedojdo, która przez całe zawodowe życie dorobiła się emerytury w wysokości 1000 zł i to prawdopodobnie brutto - to do jakich to zawodów, są predystynowani Polacy, do pracy na roli, z której odkładają na 1000 zł emerytury?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:34, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Ostatni trend jest taki"

Nie żaden "trend", tylko PiSia ustawa.

Cyt.:
"Juz o tym to nawet nie wspomnę że do nas podobno trafia szrot"

Co to znaczy "trafia" - przecież ktoś za te wiatraki płaci, a więc płaci za to, co kupuje - jak go stać na nowe, kupuje nowe, jak go na nowe nie stać, kupuje używane - co w tym dziwnego?

Cyt.:
"Nie wspomnę o tym, że te wiatraki to są po prostu : maszynki do mielenia mięsa... ptasiego.. Duzo ptaków ginie od tych wiatraków- w tym dużo chronionych."

Przytoczysz jakieś wiarygodne dane?

Cyt.:
"Elektrownie na węgiel będą powstawały jak Niemcy całkowicie przejmą kopalnie na Śląsku."

Po pierwsze, "opowiadasz bzdury, jak mało który", bo Niemcy, nawet nie zamierzają przejmować polskich kopalni, po drugie, do 2035 roku, zamierzają zamknąć własne, a tym samym zrezygnować całkowicie z pozyskiwania energii z węgla - napisz, skąd Ty czerpiesz te swoje "rewelacje", z napisów na blokach?

wyborca @ 12:37, 09.09.2021

IP: 31.41...214

jakich was ja tylko skromny emeryt a co do emerytur 1100zl to mają ci co mało lat pracowali ale zeby rządziło pło to by było 700zl przypomnoc podwyżki emerytów za pło 3zl 6zl za PIS najniższa 2021r 190zl

Daro @ 12:38, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Życiowa niedojdo to czym straszyło PO bo ja być zwykły były rolnik a obecnie emeryt

A co do rozliczania polityków to trzeba zacząć od 89 roku

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:41, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Życiowa niedojdo to czym straszyło PO"

Mnie niczym, z Ciebie to zdaję się Donkiem i Merkelową, którzy Cię, jakoby okradli laughing laughing laughing

Cyt.:
"A co do rozliczania polityków to trzeba zacząć od 89 roku"

To dlaczego nie rozliczacie, na co czekacie?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:46, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"za PIS najniższa 2021r 190zl"

Zarówno za PO + PSL, jak i 6 lat PiS, nie było żadnych podwyżek, a jedynie, ustawowa waloryzacja, a więc nie opowiadaj głupot, no chyba, że "Tobie się należało" laughing laughing laughing

zaser @ 12:47, 09.09.2021

IP: 195.38...140

Kiedy foty z wypadku BMW policji pod Przasnyszem?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:48, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Gdybyś tego nie wiedział, to waloryzacja wprost zależy od inflacji, a więc im wyższa inflacja, tym wyższa waloryzacja, bo temu właśnie ona służy, czyli rekompensowaniu siły nabywczej świadczeń.

byłem dzisiaj @ 13:00, 09.09.2021

IP: 80.51...3

a czym jest waloryzacje jeśli nie podwyżką?
Powiedz Janku laughing obniżką?

byłem dzisiaj @ 13:04, 09.09.2021

IP: 80.51...3

no Janku poczytaj trochę, doucz się, bo waloryzacja wcale tak wprost od inflacji nie zależy, a tylko w części...

ewd @ 13:07, 09.09.2021

IP: 176.109...211

kaczyński niech na du pie sobie takie wybuduje ***** ***

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:08, 09.09.2021

IP: 193.105...170

byłem dzisiaj @ 13:00, 09.09.2021 IP: 80.51...3

Ponowna prośba, o zdecydowanie się na jeden nick, chyba, że taki pustak jak Ty, nawet nie widzi, pokazującego się obok nicka - IP, po wtóre, "waloryzacja" to jest "wyrównanie", a nie "podwyżka" - doucz się laughing laughing laughing

@ @ 13:11, 09.09.2021

IP: 37.47...50

Pisać w temacie. Odpowiedzialnych za tą stratę osądzić i winnych skazać - wtedy będzie Prawo i Sprawiedliwość

Daro @ 13:11, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Mnie niczym, z Ciebie to zdaję się Donkiem i Merkelową, którzy Cię, jakoby okradli

To jakiej narodowości jesteś


Skoro chcecie rozliczać to dlaczego nie od 89 roku począwszy od NIE CHCEM ALE MUSZEM

Bez hejtu @ 13:14, 09.09.2021

IP: 37.47...18

A jaka masz waloryzacje emerytur? Za rzadow PIS srednio 2,45 procent wiec dwa razy nizsza niz inflacja podawana przez rzad, a w rzeczywistosci trzy lub cztery razy nizsza. Nawet jak rzadzacy doloza 14,15,16,17 i tak nie rekompensuja emerytom wzrostu cen.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:15, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"To jakiej narodowości jesteś"

A, co to ma wspólnego z narodowością, jeśli już to raczej z naturą, a Ty masz naturę niewolnika oraz chłopa pańszczyźnianego, a teraz się okazuje, że również tchórza laughing laughing laughing

Cyt.:
"Skoro chcecie rozliczać to dlaczego nie od 89 roku począwszy od NIE CHCEM ALE MUSZEM"

A, dlaczego nie od 1926?

Daro @ 13:15, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Polsat wywiad z Kukizem 👍👍👍

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:19, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Tak przy okazji, gdybyśmy chcieli rozliczać od 1989 roku, to musielibyśmy rozliczyć kasę dla PC - kojarzysz o czym piszę, czy nie za bardzo?

Kojarzysz FOZZ i powiązania niejakiego Żemka z politykami PC?

Kojarzysz fundację prasową Solidarność, RSW oraz Dziennik Wieczorny, kojarzysz skąd Kaczyńscy dostali potężne pieniądze oraz działki i nieruchomości w Warszawie, jak np. ta przy Srebrnej czy Nowogrodzkiej?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:20, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Errata:
Jest - "Dziennik Wieczorny"
Powinno być - "Express Wieczorny"

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:23, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Polsat wywiad z Kukizem"

"Wiozę koszyk z darami, auto z alufelgami, portfel cały wypchany, dolarami" laughing laughing laughing

wyborca @ 13:35, 09.09.2021

IP: 31.41...214

190 to waloryzacja co za trudne dla ciebie 50 zł 13 i 14 co przedszkolak że mamci rozpisac

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:44, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"190 to waloryzacja"

Od jakiej wysokości emerytury i w jakim okresie?

Cyt.:
"13 i 14 co przedszkolak że mamci rozpisac"

Znowu to samo pytanie, od jakiej wysokości emerytury - pochwal się laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:46, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"13 i 14 co przedszkolak że mamci rozpisac"

Skoro traktujesz to, jako "podwyżkę", to napisz, kto Ci to zagwarantuje w kolejnych latach?

Daro @ 13:55, 09.09.2021

IP: 31.0...110

dlaczego nie od 1926?

Tych lat to Ja ani Ty nie pamiętamy

A od 89 to chyba pamiętasz

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:01, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"A od 89 to chyba pamiętasz"

A, to przeczytałeś, a może tego nie wiedziałeś, a może nie pamiętasz?

Cyt.:
"Tak przy okazji, gdybyśmy chcieli rozliczać od 1989 roku, to musielibyśmy rozliczyć kasę dla PC - kojarzysz o czym piszę, czy nie za bardzo?

Kojarzysz FOZZ i powiązania niejakiego Żemka z politykami PC?

Kojarzysz fundację prasową Solidarność, RSW oraz "Express Wieczorny", kojarzysz skąd Kaczyńscy dostali potężne pieniądze oraz działki i nieruchomości w Warszawie, jak np. ta przy Srebrnej czy Nowogrodzkiej?"

sV @ 14:23, 09.09.2021

IP: 37.30...4

Planowany koszt budowy elektrowni gazowej w Ostrołęce:
- Wybór imienia lub nazwy elektrowni 5000000 zł.
- Wybór loga dla nowej elektrowni 5000000 zł
- Wybór miejsca nowej elektrowni 5000000 zł.
- Wybór koloru elektrowni 2000000 zł
- Wiele więcej bzdetów do sfinansowania elektrowni gazowej, która na zbyt wielkie koszty nie powstanie w ogóle.

wyborca @ 14:29, 09.09.2021

IP: 31.41...214

napisałem że najniższa

wyborca @ 14:30, 09.09.2021

IP: 31.41...214

tylko PIS za pło nima piniędzy i nie będzie

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:36, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"napisałem że najniższa"

A, skąd ja mam wiedzieć, jaka jest najniższa - zakładając, że jest to 1000 zł, to napisz, jak Ci wyszło te 190, bo na moich "palcach", to za cholerę nie wychodzi, poza tym, 13 i 14 emerytura, to nie są żadne podwyżki, bo podwyżka ma cechę stałości, a nie uznaniowości rządzących - mało tego, ponieważ jest wypłacana z funduszu solidarnościowego, to nawet nie zostanie ujęta w budżecie, a więc nikt Ci nie zagwarantuje, że dostaniesz te pieniądze jeszcze kiedykolwiek.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:38, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"tylko PIS za pło nima piniędzy i nie będzie"

40 nowych danin oraz podwyżek wcześniejszych - stąd są te pieniądze, a nie tak, jak Ci się wydaje, rosną na drzewach.

Gigantyczne zyski Orlenu i Lotosu - jak myślisz, skąd się one biorą?

tl @ 14:39, 09.09.2021

IP: 188.146...216

Przecież blok węglowy pracuje w Ostrołęce.

Podchodzi do historii budowa bloku węglowego rozpoczętą za PO i PSL.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:43, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Pamiętasz akcję, w którą wpompowano gigantyczne pieniądze, na kampanie reklamową, między innymi z Kubicą, pod tytułem "Tankuj tanio z Orlenem"?

Pamiętasz, jaka była cena paliwa na Orlenach w Ostrołęce, a jaka w MZK?

Do wyborca @ 14:45, 09.09.2021

IP: 194.50...42

To Fakt nikt tak nie rozdaje jak Pis. A i dług publiczny taki nie straszny. A jeszcze wiceminister finansów Piotr (Harry Potter) mówiący że inflacja jest wynikiem wzrostu gospodarczego no to moje gratulacje z taką ekonomią.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:45, 09.09.2021

IP: 193.105...170

Cyt.:
"Podchodzi do historii budowa bloku węglowego rozpoczętą za PO i PSL."

Tępy naziolu - mizoginie, półprawda, to goowno prawda - nikt Ci tego jeszcze nie uzmysłowił? laughing laughing laughing

Rampampama @ 15:04, 09.09.2021

IP: 194.50...102

2 000 000 000 zł poszło w piz...uuuu

Dwa miliardy złotych PUBLICZNYCH pieniędzy. A prokuratura upolityczniona uważa śledztwo... i winnych ni ma

Brawo PIS ani kroku w tył @ 15:52, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

Najważniejsze, że PIS chce Polaków wyprowadzić z UE i NATO. Niech się inni od nas uczą. Następny etap zasieki na granicy z Niemcami, Litwą, Słowacją i Czechami.

Daro @ 15:55, 09.09.2021

IP: 31.0...110

A dlaczego rozliczać tylko PiS

do Daro @ @ 16:07, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

Przecież PIS obiecał i już rozliczył PO, PSL, SLD, a kto był winny został już osądzony, nie oglądasz TVP?

omg @ 16:13, 09.09.2021

IP: 178.235...229

a Uniowe Niemce co nam zakazali wungla to se budujo elektrownie wunglowe i majo gdzieś co tam im nakazujo w eurokołchozie

Brawo PIS ani kroku w tył @ 16:23, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

Nikt nic Polsce nie zakazał, gdyż w całej UE są elektrownie węglowe, a najwięcej w krajach post komunistycznych. W Bułgarii ze starych elektrowni węglowych obywatele mają najtańszy prąd w całej UE, w Polsce rząd podnosi ceny emisji CO2, aby Polakom ponosić ceny prądu, gdyż pieniądze za emisje CO2 płyną do rządu nie do UE. Podobnie jak stawki VAT, każdy kraj UE ma swoje.

Wystarczy słuchać ludzi, którzy interesują się tematem energii w Polsce, a nie partii, wszystko jest wytłumaczone w filmie na youtube wystarczy wkleić w wyszukiwarce


O 40%⚡ceny PRĄDU poszybują ⚡

RX2 @ 16:31, 09.09.2021

IP: 205.201...41

Do Brawo PIS ani kroku w tył @ 16:23, 09.09.2021
znowu nie wziąłeś leków........

Brawo PIS ani kroku w tył @ 16:37, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

A merytorycznie? Jakieś fakty i argumenty? Czy tylko atak ad personam?

a wystarczy czytać ze zrozumieniem prasę specjalistyczną, więcej sam wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin wypowiadał się

" Tanio już było. Wicepremier: podwyżka cen energii jest nieuchronna "

a tak wyglądają fakty

"Polski prąd najdroższy w UE już 7 miesięcy z rzędu. Tak drogo może być 15 lat"

Daro @ 16:40, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Nie oglądam żadnych kanałów z początkiem TV

Bo wiem że każda ma swoje partie do szkalowania i do wychwalania

do Daro @ 16:44, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

Przecież PIS obiecał i już rozliczył PO, PSL, SLD, a kto był winny został już osądzony, sprawa jest zamknięta.

wyborca @ 16:46, 09.09.2021

IP: 31.41...214

kowalski ja napisałem ze zrozumieniem za 2021 czego nie rozumiesz 50 jest waloryzacja a trzynastki i czternastki jest po85zl na miesiąc czyli waloryzacja 220zł dla najniższej emerytury

Daro @ 16:57, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Jakoś Tusk wrócił coś kurtki wyrok dostał

do wyborca @ @ 16:58, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

Mniej propagandy na stronie ZUS nie o takich kwotach nie piszą, wręcz przeciwnie

Od 1 marca 2021 r. minimalna emerytura wynosi 1250,88 zł brutto, czyli o 50,88 zł więcej niż przed tą datą.

Pełna 14. emerytura nie dla wszystkich emerytów trzeba spełniać warunki określone ustawą.

wyborca @ 17:33, 09.09.2021

IP: 31.41...214

do 2a01czego mozesz nie rozumiec napisałem wszystko jasno dla najmiejszej rewaloryzacja 50zł a 13 i 14 po 85zł na miesiąc czyli razem 220zł

do wyborca @ 17:43, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

Czego nie rozumiesz?

Pełna 14. emerytura nie dla wszystkich emerytów trzeba spełniać warunki określone ustawą.

Na dodatek nie podajesz kwoty netto tylko brutto, a gdzie odliczony podatek?

Minimalna emerytura 2021 NETTO. Ile wyniesie najniższa emerytura?

Dokładna wysokość najniższej emerytury netto w 2021 r. wyniesie 1067.57 zł.

Daro @ 17:57, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Zaczęty temat

Rozliczyć za elektrownię a skończyło się na emeryturech

do Daro @ 18:00, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

A ty ciągle o TUSKU, pod każdym artykułem, więc to dopiero choroba psychiczna?

Beata Sz. @ 18:05, 09.09.2021

IP: 5.173...96

Ja czekam na kolejną propagandę, że PiS budował a Tusk zburzył laughing laughing
Przekaz rządowych mediów finansowanych za publiczne pieniądze sieje właśnie taką propagandę.

Daro @ 18:18, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Nie zawsze większość o PO i bardzo rzadko ale o PiS

A komuchy których tak ludzie nie nawiedzą są w KAŻDEJ partii

A chociaż PO przejmie władzę to myślicie że tam nie ma komuchów???

do Beata Sz. @ 18:41, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...e9b5

W T.V.P. słyszałem tam gdzie TUSK stąpa po ziemi tam już nigdy nic nie wyrośnie, a nic o wyburzonej elektrowni, uszkodzonym bloku w elektrowni Jaworzno czy o podwyżkach cen energii, gazu, żywności, działek, mieszkań i materiałów budowlanych. laughing laughing

Juzew @ 18:59, 09.09.2021

IP: 5.173...39

Drodzy mieszkańcy naszego pięknego miasta to jest dobra wiadomość. Ostrołęka nie będzie kojarzyć się z dymiącymi kominami tylko z dymiącymi działaczami opozycji. Nie oszukujmy się pierwszy dymek i zielone i peło u timermansa z rzadaniem ukarania Polski za emisję co2. Bez peło i tvn byłoby lepiej...i szymona z talentem do zbiórek pieniędzy chyna w jednej ławce z ojcem dyrektorem siedział w seminarium.
Głosuję na PiS bo wierzę w Polskę

wyborca @ 19:06, 09.09.2021

IP: 31.41...214

ja napisałem waloryzacje w2021r dla najniższej i do 2900 brutto czyli 2416 cała 14 powyzej 3438 niema 14

tl @ 19:42, 09.09.2021

IP: 188.146...61

Brawo PIS ani kroku w tył @ 16:37, a merytorycznie? Jakieś fakty i argumenty?

Polski prąd najdroższy w UE już 7 miesięcy z rzędu. Tak drogo może być 15 lat, bo mamy stare elektrownie węglowe i rekordowe ceny za emisję CO2.

Daro @ 20:10, 09.09.2021

IP: 31.0...110

To nie jest wina drogiego prądu tylko wina korzystających z niego ludzie mają coraz więcej urządzeń na prąd

A potem DROGO bo prąd drogi

Mieszkaniec @ 20:16, 09.09.2021

IP: 2001:67c...340

Ciekawe czy mają dokumenty z utylizacji gruzu, gdzie wywieźli gruz, czy prawidłowo zutylizowali gruz. W dzisiejszych czasach trzeba gruz zutylizować, nie można bez odpowiedniego pozwolenia wysypywać gdzie się chce.

Mieszkaniec @ 20:17, 09.09.2021

IP: 77.111...31

Ciekawe również ile zapłacili z rozebranie tych wież i kto za to zapłacił?

Brawo PIS ani kroku w tyl @ 20:24, 09.09.2021

IP: 2a01:110f...4dd

Pieniadze z emisji CO2 trafiaja do rzadu PIS a nie do Unii Europejskiej, UE nie ustala panstwom czlonkowskim cen pradu tylko rzady danego kraju, dlatego Bulgaria, ktora ma stare elektrownie weglowe i ma identyczy koszt za emisje CO2 jak Polska ma najtanszy prad. Ceny pradu ustala rzad i rzad pobiera oplaty za emisje CO2 od Polakow stad najdrozszy prad w Polsce.

Jerzy Brojek @ 21:23, 09.09.2021

IP: 178.235...80

Warto pamiętać, że niezależnie od sympatii politycznych Państwa komentujących -
presja Unii Europejskiej na ograniczanie emisji dwutlenku węgla - może tylko
r o s n ą ć. To oczywiście będzie rzutowało na ceny energii produkowanej przez
tradycyjne elektrownie "węglowe". Ci mądrzejsi od nas już dawno zrozumieli, że
od rozwoju Odnawialnych Zródeł Energii ( OZE ) nie ma odwrotu. Problemem dla
elektrowni wiatrowych oraz fotowoltaiki - był i pozostaje brak "magazynów energii" -
niezbędnych do przechowywania nadwyżek powstających w "widnej i wietrznej" porze
doby. Wobec powolnie ale stale rosnącej temperatury światowego OCEANU - wzmaga się niestabilność klimatu ( postępujące okresy suszy - obniżanie poziomu wód gruntowych). Potrzebne są średniej wielkości ZBIORNIKI RETENCYJNE WODY - mogące pełnić t a k ż e rolę ELEKTROWNI WODNYCH PRZEPOMPOWYCH. Ostatni taki obiekt wybudowali komuniści w ŻARNOWCU nad
Bałtykiem. Rząd Kaczyńskiego-Morawieckiego z a p o w i a d a ł zamiar budowy takich inwestycji, ale skończyło się na propozycji prezydenta Andrzeja Dudy -
"aby budować oczka wodne". Jesteśmy w trudnej sytuacji energetycznej, a do tego
bez j a k i e g o k o l w i e k programu wyjścia z niej ( sytuacji ).
Pozdrawiam wszystkich Państwa komentujących, Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 9.09.2021 roku

Arkadiusz Cz. @ 21:36, 09.09.2021

IP: 94.254...170

Szanowni Państwo myślę, że czas najwyższy poważnie rozważyć alternatywną drogę od Unii Europejskiej. Polska jest pod bardzo silną presją tej organizacji, która próbuje ubezwłasnowolnić Polskę. Nasz kochany kraj powoli traci suwerenność do czego nie można dopuścić. Myślę, że przy dalszej ekspansji Unii Europejskiej w stosunku do suwerenności naszego państwa, trzeba będzie pomyśleć realnie o rozstaniu się z tą organizacją.

Daro @ 21:39, 09.09.2021

IP: 31.0...110

Z poważaniem Panie Jerzy

Pisałem o elektrowniach wodnych przecież mamy kilka rzek to ktoś napisał że to się nie uda

Andy @ 23:00, 09.09.2021

IP: 83.21...226

Arkadiusz Cz.- ty myślisz? laughingChyba żartujesz.

tl @ 06:30, 10.09.2021

IP: 188.146...118

Brawo PIS ani kroku w tyl @ 20:24, co za bzdury piszesz.

"Polityka UE podbija ceny elektryczności z węgla

Ceny praw do emisji CO2 tąpnęły wiosną 2020 r. po wybuchu pandemii COVID-19 do poniżej 15 euro za tonę, jednak od tamtego czasu ich wartość wzrosła ponad czterokrotnie. Wszystko przez nowe, bardziej rygorystyczne, prawo klimatyczne UE, które ma objąć obowiązkiem posiadania uprawnień do emisji CO2 kolejne branże, oraz związany z popandemicznym ożywieniem wzrost popytu na energię.

UE zwiększa obostrzenia dotyczące emisji, aby zmusić przedsiębiorstwa do szybszego przechodzenia na czystsze źródła energii. Choć jeszcze w latach 2016-2017, koszt emisji sięgał około 5 euro za tonę, co nie było zbyt silnym bodźcem do ich ograniczania, to od tamtego czasu skoczył kilkunastokrotnie.

To może nie być koniec wzrostu cen uprawnień, bo zdaniem Komisji Europejskiej przed końcem tej dekady mogą sięgnąć nawet do 85 euro za tonę, a jeszcze większych podwyżek spodziewają się analitycy rynkowi. Dla odbiorców energii to oznacza, że po około 10-procentowych podwyżkach cen elektryczności z początku 2021 r. w przyszłym roku rachunki za prąd zapewne pójdą w górę co najmniej dwa razy mocniej."

do tl @ 07:04, 10.09.2021

IP: 2a01:110f...4dd

Czego nie rozumiesz? Rzad podwyzsza ceny pradu, a pieniadze za wzrost cen emisji bierze PIS, przez 6 lat nic nie poprawili tylko utopiono miliardy zlotych, w Polsce jest najdrozej, gdy w innych krajach duzo taniej

tl @ 07:29, 10.09.2021

IP: 188.146...118

do tl @ 07:04, to Twoje opinie.

Powyżej wkleiłem opinie ekspertów w sprawie podwyżek cen prądu.

Stare elektrownie węglowe, a więc cena prądu rośnie, dzięki unijnej polityce klimatycznej.

do tl @ 07:32, 10.09.2021

IP: 2a01:110f...6189

Wystarczy słuchać ludzi, którzy interesują się tematem energii w Polsce, a nie partii, wszystko jest wytłumaczone w filmie na youtube wystarczy wkleić w wyszukiwarce


O 40%⚡ceny PRĄDU poszybują ⚡

Rząd PIS pobiera opłaty za emisje CO2 od Polaków i mimo to podnosi ceny prądu

do tl @ @ 07:36, 10.09.2021

IP: 2a01:110f...6189

We wszystkich krajach wschodnich są elektrownie węglowe, a stawka za emisje CO2 jest taka sama to czemu Bułgaria, Rumunia, Węgry, Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia mają tańszy prąd niż Polska?

Mają stare węglowe elektrownie, mają tańszy prąd, gdyż rząd nie nakłada na nich takich opłat jak rząd PIS na Polaków, wystarczy przyjrzeć się fakturze za prąd, aby zobaczyć ile PIS dożył pozycji, aby opłaty wzrosły.

Rampampama @ 07:44, 10.09.2021

IP: 194.50...102

Prawdopodobny plan Kaczyńskiego (ala plan Marshalla dla Polski)...
Weźmy te miliardy co nam dają (750mld zł) i wyjdźmy z tej socjalistycznej Unii Europejskiej.
Ameryka tyle lat pompowała pieniądze do zachodniej europy, a nam dali Marksa i Lenina... Coś więcej nam się należy. Polska musi być krajem silnym i suwerennym, a nie poddanym. Dosyć tych zaborów po tylu wiekach.

Jerzy Brojek @ 08:09, 10.09.2021

IP: 178.235...234

Do Arkadiusz Cz. Ip: 94.254...254 - pozdrawiam ale nie popieram Pańskiego punktu
widzenia.Jako historyk z wykształcenia powinien Pan wiedzieć, "ŻE TYCH OSTATNICH GRYZĄ PSY" ( staropolskie przysłowie ). Jarosław Kaczyński jako doktor praw "MOŻE POSZUKIWAĆ ALTERNATYWY DLA BRUKSELI" , ale ten Osobnik nigdy nie grzeszył nadmiarem umiejętności analizy i syntezy ( tak Japończycy określają poziom inteligencji ). Chętnie jednak zapoznam rozwinięcie Pańskiej propozycji, to znaczy wizję funkcjonowania mojego i Pańskiego Kraju "w oderwaniu od Unii Europejskiej".
Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 10 września 2021 roku.

Wiszący Dzik @ 08:24, 10.09.2021

IP: 2a01:110f...1ada

To jest dobre pytanie. Co się stało z tym gruzem? I nie to że tam będzię zdawkowa odpowiedź. To powinno być sprawdzone!- Czy istotnie ten gruz to jest ten gruz z tych pylonów. Bo coś się słyszy od czasu do czasu o mafii śmieciowej.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:19, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"czego nie rozumiesz"

Przede wszystkim tego, dlaczego 13 i 14, nazywasz "podwyżką".

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:25, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"A dlaczego rozliczać tylko PiS"

Bo to PiS, jest największym szkodnikiem od 1989 roku, który skłócił ze sobą nie tylko Polaków, ale Polską ze wszystkimi, łamiąc przy tym prawo i Konstytucję.

PiS rządzi od 6 lat, a więc pretensje dotyczące jakichkolwiek rozliczeń, kieruj do nich, my rozliczymy ich - to nie rząd PO + PSL, jest winien braku Twej zaradności życiowej, no ale jak się nie chce do tego przyznać, to oczywiście, trzeba znaleźć winnego - Twoja emerytura, to Twoje składki i nikt, poza Tobą samym, nie jest winien, że uskładałeś jedynie na ten 1000 zł.

Paweł G @ 09:32, 10.09.2021

IP: 31.41...134

Szanowny Panie Brojek. W ponad 1000 letniej historii Polski nasze związanie z UE to jak na razie drobniutki epizod. Z informacji, której dostarczył mi wujek Google jest Pan człowiekiem starszym, tak jak ja, który funkcjonował większość swojego życia w rzeczywistości bezuninej. Skąd u Pana takie bezalternatywne postrzeganie przyszłości Polski?

JEDYNY SŁUSZNY WNIOSEK @ 09:33, 10.09.2021

IP: 83.9...123

MAM NADZIEJĘ NA SPRAWIEDLIWOŚĆ DZIEJOWĄ
ROZLICZYĆ CO DO ZŁOTÓWKI OSZOŁOMÓW
ŚCIĄGAĆ KASĘ NAWET Z MAJĄTKÓW "ŻON" i "KOCHANEK"

do @ 09:34, 10.09.2021

IP: 95.49...29

nie pani kopacz tylko PiS winien ??????????????????????DDM dalej obowiazuje SZCZEPMY sie

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:36, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Myślę, że przy dalszej ekspansji Unii Europejskiej w stosunku do suwerenności naszego państwa..."

A, nie przyszło Ci do głowy, "proste, jak konsturkcja cepa pytanie" - dlaczego akurat Polska?

Co PiSia Polska, ma w sobie takiego, że wszyscy nagle stanęli przeciw niej?

Jest takie chińskie przysłowie:
"Jeśli Ci jedna osoba powie, że jesteś pijany, to zignoruj, jeśli druga, zastanów się, jeśli trzecia - idź spać, żeby wytrzeźwieć" - kto jeszcze, ma Wam powiedzieć, że "jesteście pijani", żebyście z tego wyciągnęli wnioski???

Poza samymi sobą i skrajnymi radykałami, nakierowanymi na Kreml, nie macie absolutnie żadnych sojuszników - to jest efekt Waszego, za przeproszeniem rządzenia - potraficie wyłącznie wywoływać konflikty i to nie jest żaden przypadek - w jednym z e-maili, wyszło na jaw, że jeden z doradców rządu, zaleca dalszą eskalację konfliktu wokół wymiaru sprawiedliwości - to jest jedyna metoda "rządzenia", którą znacie i nie wynika to z Waszych chęci, tylko możliwości.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:39, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"który funkcjonował większość swojego życia w rzeczywistości bezuninej."

Nieprawda, że "bezunijnej", myśmy byli w unii ze Związkiem Radzieckim - chciałbyś powrotu do tamtej unii, której efektem był socjalizm i gospodarka w systemie nakazowo - rozdzielczym, kiedy to rząd ustalał ceny na wszystkie, dostępne na rynku artykuły, których zresztą wiecznie brakowało - masz problemy z pamięcią?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:43, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Skąd u Pana takie bezalternatywne postrzeganie przyszłości Polski?"

Wskażesz tę "alternatywę"?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:46, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Polityka UE podbija ceny elektryczności z węgla "

Tępy naziolu - mizoginie, czy chcesz nam powiedzieć, że tego nie wiedzieliście przed 2015 rokiem - to było dla Was zaskoczenie?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:55, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Tłumaczenie tępego naziola - mizogina, jest jak tłumaczenie kogoś, kto wkładają rękę do ognia, skarży się, że sobie tę łapę poparzył - wiedzą to wszyscy ludzie na Świcie, poza nim, że ogień parzy laughing laughing laughing

tl @ 09:56, 10.09.2021

IP: 188.146...118

do tl @ 07:32, ceny PRĄDU poszybują z tego powodu:

"Realizacja nowych propozycji Komisji Europejskiej zmusi Polskę do wydania 136 mld euro na zmiany w energetyce w ciągu najbliższych nawet pięciu lat - alarmuje Wojciech Dąbrowski, prezes PGE. Nawet jeśli nie zapłacimy tej kwoty bezpośrednio, to koszty poniesiemy w wyższych cenach towarów."

Mamy stare elektrownie węglowe, więc mamy wysokie ceny prądu.

do tl @ @ 09:59, 10.09.2021

IP: 2a01:110f...6189

Pół Unii ma stare elektrownie węglowe, a płacą za prąd dwa razy mniej przy takich samych stawkach za emisje CO2. Ceny prądu ustala rząd PIS, a nie Unia Europejska.

PIS miał 6 lat na inwestycje, a nic nie zrobili tylko utopili miliardy złotych inwestując w elektrownie węglowe.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:02, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"który funkcjonował większość swojego życia w rzeczywistości bezuninej."

Pamiętasz coś takiego jak Rada Wzajemnej Pomocy Gospodarczej i Układ Warszawski, pamiętasz Konstytucję, w którą mieliśmy wpisany sojusz z ZSRR?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:08, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Ceny prądu ustala rząd PIS"

Dokładnie tak samo, jak ceny paliw - PiS, jedną ustawą usunął z rynku paliw wszelką konkurencję, pozostawiając dwóch monopolistów - spółek z udziałem skarby państwa, które dyktują ceny, nie mające żadnego oparcia w kosztach, za to powodujące generowanie gigantycznych zysków dla tych dwóch monopolistów, a z których jeden, pokrywa straty spowodowane przejęciem Polska Press, które od wielu lat, generowało straty.

tl @ 10:10, 10.09.2021

IP: 188.146...118

do tl @ @ 09:59, piszesz głupoty, uważasz, że prezes PGE się nie zna tym skąd pochodzą wzrosty cen prądu?

Dobrze, że PiS zamiast budowy elektrowni za 9 mld zł rozpoczętej przez PO i PSL, buduje elektrownię za 2,5 mld.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:24, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Dobrze, że PiS zamiast budowy elektrowni za 9 mld zł rozpoczętej przez PO i PSL, buduje elektrownię za 2,5 mld."

Tępy naziolu - mizoginie, nie kto inny, jak prezes NIK, niejaki Banaś, stwierdził, że straty spowodowane Ostrołęką C, to nie mniej niż 4 miliardy złotych, z czego część wydatków nie ma odzwierciedlenia w kosztach - kontrola NIK, nadal trwa, a więc z czego Ty się cieszysz, z wyrzucenia na śmietnik 4 miliardów złotych, czy z tego, że prezes zarządu tego bankruta, zarabiał grubo ponad 30 tysi miesięcznie?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:29, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"buduje elektrownię za 2,5 mld."

W czasie planowania Ostrołęki C, wg Waszych wyliczeń, miała ona kosztować 4 miliardy, a na koniec okazało się, że koszt przekroczy 9 miliardów - tak umiecie liczyć laughing laughing laughing

Fontanna, która docelowo kosztowała 1,2 miliona złotych, pieniędzy Ostrołęczan, wg pierwszych Waszych szacunków, miała kosztować coś około 30 tysięcy - sami fachowcy od szacowania kosztów inwestycji - brawo Wy laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:46, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Mamy stare elektrownie węglowe, więc mamy wysokie ceny prądu."

Tępy naziolu - mizoginie, a kto rządzi od 6 lat?

W połowie ubiegłej kadencji, niejaki Tchórzewski, podobno minister od energetyki, stwierdził, że Polska rozpoczyna program budowy elektrowni9 jądrowych i, że nie będzie to jedna elektrownia, ale kilka, a pierwsza ma dać prąd w 2025 roku.
Po około 2 miesiącach, słuch o programie zaginął - cóż to, czyżby lobby węglowe???

Skoro rządzicie od 6 lat, to do kogo pretensje o to, ze Polska ma stare elektrownie węglowe, może, jak zwykle, "wina Tuska"?

Przepierdzieliście 6 lat, a teraz macie pretensje o to, że Polska ma stare elektrownie węglowe?

Daro @ 11:49, 10.09.2021

IP: 31.0...188

Czy Polacy są naprawdę DURNYM narodem że nawet Poloneza nie mogli zmodyfikować tylko sprzedali Koreańczykom

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:58, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Daro, Ty masz komunistyczne horyzonty myślowe - "Polacy", czyli kto, dlaczego Ty tego nie zrobiłeś, chyba jesteś Polakiem?

Daro @ 12:19, 10.09.2021

IP: 31.0...188

Kowalski Ty już kiedyś się wypowiedziałeś

Cytuję (A co mieli zrobić) To najlepiej sprzedać

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:25, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Cyt.:
"Kowalski Ty już kiedyś się wypowiedziałeś"

To tym bardziej dziwi, Twoje kolejne głupie pytanie - dlaczego Ty, jako Polak, nie kupiłeś FSO?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:29, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Dlaczego, tak hołubiony przez Ciebie PiS, a wówczas PC, które uwłaszczyło się na majątku Polaków, tego nie zrobiło?

Komu Ty, dzisiaj zadajesz, te thebilne pytania?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:38, 10.09.2021

IP: 193.105...181

Kaczyńscy, do tzw. "Wojny na górze", którą rozpętali, bo jedynie to potrafią i przegrali z Mnietkiem, współrządzili Polską - co Ty, masz alzheimera, czy pamięć wybiórczą, bo niby twierdzisz, że pamiętasz od 1989 roku - jako zwolennik PiSu, napisz do Kaczyńskiego i zapytaj po to wszystko.

ruskie komuchy z PIS @ 13:02, 10.09.2021

IP: 83.9...189

DWA MILIARDY ZŁOTYCH psu w dudę !!!!!!!

2 000 000 000 zł !!!!!!!!!!!!!

Po 40 000 na kazdego mieszkańca Ostrołęki !!!

Czujecie to wyborcy ruskich bolszewików z PISu ???

Po 40 000 zł na kazdego mieszkańca Ostrołęki - tyle poszło do czyjeś kieszeni z waszej kasy.
Można by za te pieniądze zrobić kilkaset km dróg , most, obwodnicę, halę sportową, nowy basen itp itd. Kosmiczna kasa.

Mozna by to przeliczyc też na krowy i swiniaki żeby dotarło do waszych mózgów ale nie chce mi się , może ktoś mnie wyręczy....

tl @ 13:14, 10.09.2021

IP: 188.146...118

ruskie komuchy z PIS @ 13:02, PO i PSL mogli zamiast w 2008 roku rozpoczynać budowę elektrowni węglowej zbudować elektrownię gazową.

Dobrze, że PiS odchodzi od węgla. Będzie 50 mld odszkodowania za odejście od węgla.

Mieszkaniec @ 13:15, 10.09.2021

IP: 2001:67c...378

Uwaga ciekawostka - ptaszki śpiewają, że pewien adwokat który pracuje dla firmy UNIBEP pracuje w UM Ostrołęka... Czyli jak to się ma do ustawy PZP? Jan Kowalski z Ostrołęki dawaj, wyjaśniaj... Możesz się popisać znajomością ustawy PZP..

Mieszkaniec @ 13:16, 10.09.2021

IP: 2001:67c...378

Dodam jeszcze, że UNIBEP to firma która robiła Padlewskiego i teraz robi Goworowską.

Daro @ 13:39, 10.09.2021

IP: 31.0...188

Kowalski Tak najlepiej SPRZEDAĆ się za EURO

Rampampama @ 14:01, 10.09.2021

IP: 194.50...102

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:36, 10.09.2021

A, nie przyszło Ci do głowy, "proste, jak konsturkcja cepa pytanie" - dlaczego akurat Polska?
Co PiSia Polska, ma w sobie takiego, że wszyscy nagle stanęli przeciw niej?

Unia Europejska to nie jest instytucja charytatywną! Jest to organizacja w której dominujący głos mają kraje takie jak Niemcy, Francja, Belgia...
Polska jest przez nich dojona. Za psi grosz otrzymany z Unii zrzekliśmy się suwerenności. A to dopiero początek. Teraz Unia może na nas narzucać inne opłaty (nie tylko klimatyczną)... i tak się stopniowo dzieje. Polska ma być stłumiona, żeby nie tworzyła konkurencji dla państw zachodnich (stocznie, cementownie, cukrownie, huty szkła, a teraz jeszcze kopalnie). Wiecie o tym, że zainwestowane 1 euro Polsce, to 69 euro centów wraca do krajów zachodnich! Czyli u nas zostaje tylko 31% wszystkich danin...

Do tl @ 14:24, 10.09.2021

IP: 194.50...42

Ty wierzysz w to co piszesz czy głupszych od siebie szukasz

Daro @ 14:32, 10.09.2021

IP: 31.0...188

Polska to tania siła robocza

Tak. Było. Jest. i Będzie

Jerzy Brojek @ 14:34, 10.09.2021

IP: 178.235...204

Do Paweł G IP:34.41.143 - pozdrawiam i wyjaśniam. Oto skoro w 1920 roku mogliśmy
przy użyciu klasycznej artylerii i oddziałów kawalerii ( służyli w niej dwaj moi stryjowie i brat mamy ) - s k u t e c z n i e odeprzeć bolszewicką nawałę - o tyle obecnie N I E MAMY broni atomowej, ani rakiet dalekiego zasięgu. Komunistyczny rząd Wojciecha Jaruzelskiego ( słusznie ) nie informował polskiego Społeczeństwa w 1981 roku, że
w skrajnym przypadku zablokowania przez SOLIDARNOŚĆ j e d y n e g o
( kolejowego ) połączenia komunikacyjnego z PRAWIE MILIONOWĄ CZERWONĄ
ARMIĄ STACJONUJĄCĄ WTEDY W NIEMIECKIEJ REPUBLICE DEMOKRATYCZNEJ - nasze Ludowe Wojsko Polskie nie będzie miało n a j m n i e j s z y c h szans. Ile liczyła w tym czasie Północna Grupa Wojsk ZSRR stacjonująca
na terenie naszych zachodnich województw - do sprawdzenia w Wikipedii. A w tym
1000-leciu naszej historii dotąd się liczyliśmy, dopóki pierwsi Piastowie ( Chrobry ) trzymali rządy twardą ręką ( tenże władca kazał oślepić własnych wujów - Prybywoja i Odylena - za knowania z Brandenburczykami ), a Państwo Moskiewskie nie urosło
w siłę. Rządy Władysława Jagiełły i wojowniczego Batorego - były tylko przerywnikami
powolnego procesu degradacji polskiej państwowości, nad czym ubolewam. Tak jak
Unia Europejska jest prawdziwym "cierniem w oku" Rosji oraz Stanów Zjednoczonych, tak o b e c n o ś ć Polski w tej Wspólnocie - nie leży w i n t e r e s i e tych mocarstw. Warto przypomnieć to znamienne twierdzenie Winstona
Churchilla - że "WIELKA BRYTANIA NIE MA WROGÓW ANI PRZYJACIÓŁ - BO MA
TYLKO INTERESY", o czym jako Polacy nazbyt łatwowiernie zapominamy.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 10 września 2021 roku.

rasem @ 14:34, 10.09.2021

IP: 176.109...248

to jest piękna historia

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:44, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"ptaszki śpiewają"

To za cały komentarz laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:48, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Unia Europejska to nie jest instytucja charytatywną! Jest to organizacja w której dominujący głos mają kraje takie jak Niemcy, Francja, Belgia...'

Co się zmieniło od 2015 roku?

Te miliardy euro, "wynegocjowane" przez Mateuszka, międzynarodowego kłamczuszka, to również wyraz wyzysku, bo jeśli tak, to ja nada chcę być wyzyskiwany przez UE - pojedź sobie na pierwszą lepszą wieś i zobacz jakie tam, na podwórkach zobaczysz "narzędzia wyzysku" laughing laughing laughing

Cyt.:
"Za psi grosz otrzymany z Unii zrzekliśmy się suwerenności."

Czyli, konkretnie czego - czego się zrzekliśmy i na czyją rzecz?

Dopóki nie zaczniesz myśleć, że UE, to my, to będziesz opowiadał/ła takie brednie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:51, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Teraz Unia może na nas narzucać inne opłaty (nie tylko klimatyczną)... i tak się stopniowo dzieje."

Ale tylko na nas je narzucają???

Chcesz, żeby Twoje wnuki, chodziły z wytwornicami tlenu? - kto ma zadbać o to, żeby pozostało coś dla kolejnych pokoleń?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:54, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Naprawdę uważasz, że ochrona klimatu, jest robiona wbrew komuś/czemuś - wbrew PiSowi?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:55, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Uważasz, ze lodowce topnieją po to, żeby zrobić na złość takim ja Ty?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:05, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Tacy "postępowcy" jak Ty, w XIX i na początku XX wieku mówili:

"Po co nam kanalizacja, po co nam szamba, po co oczyszczalnie ścieków, przecież rynsztoki, z których wszystko płynie wprost do rzeki, są ok, po co to zmieniać, po co zmuszać miasta/państwa do kanalizowania - to odebranie suwerenności, bo nikt nam nie będzie dyktował co mamy robić z naszymi goownami - od wieków płynęły, to niech dalej płyną".

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:08, 10.09.2021

IP: 78.152...118

..."Dlaczego ograniczacie naszą suwerenność, każąc nam wyrzucać śmieci do śmietnika i jeszcze za to płacić, a nie wprost do lasu - nasze śmieci, nasza sporawa i nic Wam do nich".

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:12, 10.09.2021

IP: 78.152...118

Jak prawo nakazuje i jeździć zgodnie z przepisami, to również ogranicza Twoja "suwerenność" - znaleźliście sobie słowo wytrych, który w Waszych ustach dokładnie nic nie znaczy.

Daro @ 16:21, 10.09.2021

IP: 31.0...188

Nikt nie chciał pisać żeby potem Kowalski wyciągnie cytat i zaraz przeczytasz komentarz

CHURA weekend bez JKzO

Margot @ 16:33, 10.09.2021

IP: 178.235...30

Jan z wataha psow i smieciami od Wladyslawa ujada. Jezykiem milosci.

podatnik @ 17:09, 10.09.2021

IP: 2a01:110f...4dd

Kazdy wie, ze PIS podwyzsza ceny i podatki, a nic nie robia tylko nagrody sobie wyplacaja.

Daro @ 17:19, 10.09.2021

IP: 31.0...188

Czegoś nie rozumiem skoro politycy PiS podwyższają pensje to tak samo dostanie podwyżkę każdy polityk nie ważne z jakiej jest partii

A jeszcze nie słyszałem żeby politycy z opozycji odmówili pobierania wyższych poborców

Na Polsacie Kukiz wspominał że nie pobiera jakichś pieniędzy bo starcza jemu subwencji czy coś takiego

buzdygan @ 18:48, 10.09.2021

IP: 176.109...83

do Arkadiusza Cz. @ 21:36

Zastanawiam się, kiedy zaproponujesz rozważyć alternatywną drogę do NATO?
Czy zastanawiałeś się poważnie nad tym, co proponujesz i na jakich OFICJALNYCH przesłankach się opierasz?
Osobiście uważam, iż członkostwo w UE jest dla Polski nad wyraz korzystne, stabilne i bardzo wartościowe perspektywicznie.
Czasami dumę trzeba schować do kieszeni i pójść na kompromis tam, gdzie chodzi o cele strategiczne, państwowe, uzbroić się w cierpliwość.
Aby w miarę normalnie funkcjonować i prosperować samodzielnie na światowej scenie gospodarczo-politycznej, państwo nasze powinno być we wszystkim samowystarczalne, np. nie można rozwijać industrializacji, jeżeli brak jest dostępu do niezbędnych surowców naturalnych.
Poza tym należy zdecydowanie przetasować cele: polityka musi służyć gospodarce kraju, a nigdy odwrotnie.
Jeżeli jest odwrotnie i na domiar złego dołączą nieprzewidziane kryzysy i sytuacje nadzwyczajne (np. potężne powodzie, czy trzęsienia ziemi i inne kataklizmy), państwo będzie się staczać po równi pochyłej w dół.
Chciałoby się powiedzieć, iż ogromna szkoda, że nie mamy u siebie, w Polsce takich bogactw naturalnych i surowców energetycznych, jak np. Rosja: ropa, gaz, złoto, diamenty i ich bajońskie złoża na Syberii, czy Norwegia: złoża naftowe, gaz, czy też inne kraje, gdzie przemysł wydobywczy gra I skrzypce i decyduje wprost o poziomie życia obywatela...
Polski węgiel jest coraz głębiej i coraz droższy, poza tym , w tej chwili odchodzi się od niego (ocieplenie klimatu, itp.), stawiając na alternatywne, ekologiczne źródła energii.
Im bardziej gospodarka polska będzie powiązana z innymi gospodarkami świata, tym lepiej i korzystniej dla całego kraju.
Względy bezpieczeństwa militarnego, ale i ekonomicznego, powinny decydować o tym -a powinniśmy liczyć PRZEDE WSZYSTKIM NA SIEBIE-że państw-przyjaciół powinniśmy szukać jak najbliżej swoich granic, kierując się przyszłością i dalekowzrocznością, nie zapominając jednak o bolesnej historii.
Poza tym miejmy ciągle na uwadze, iż aktualnie , o najważniejszych losach całego świata decydują w ogromnej mierze 3 największe potęgi: Rosja, USA i Chiny, i...
nadeptywanie na przysłowiową piętę którejś z nich...
W XXI wieku, państwo, bez żadnych powiązań gospodarczych z innymi państwami i bez sojuszy militarnych jest skazane na samotność, brak pomocy z zewnątrz, zwija się gospodarczo, marnieje w oczach, a w konsekwencji niknie z mapy politycznej świata.
Ośmielam się stwierdzić, iż (na razie w powijakach) Inicjatywa Trójmorza, skupiająca aktualnie 12 państw Europy Środkowej, będzie nawet w przyszłości zbyt słabym tworem, zarówno gospodarczo, jak i militarnie, by móc prosperować w całkowitym oderwaniu, uniezależnieniu, czy izolacji od UE.
Kierując się bezpieczeństwem militarnym: miejmy nadzieję, iż , mimo wszystko, granice wszystkich państw europejskich zostały ostatecznie i trwale wyznaczone , a wszelkie próby ich zmiany-uwzględniając nie tylko wyposażenie sojuszów wojskowych w broń taktyczną, ale i w broń masowego rażenia:A,B,C- planowałby ...tylko szaleniec bez żadnej wyobraźni...

buzdygan @ 18:48, 10.09.2021

IP: 176.109...83

do Arkadiusza Cz. @ 21:36

Zastanawiam się, kiedy zaproponujesz rozważyć alternatywną drogę do NATO?
Czy zastanawiałeś się poważnie nad tym, co proponujesz i na jakich OFICJALNYCH przesłankach się opierasz?
Osobiście uważam, iż członkostwo w UE jest dla Polski nad wyraz korzystne, stabilne i bardzo wartościowe perspektywicznie.
Czasami dumę trzeba schować do kieszeni i pójść na kompromis tam, gdzie chodzi o cele strategiczne, państwowe, uzbroić się w cierpliwość.
Aby w miarę normalnie funkcjonować i prosperować samodzielnie na światowej scenie gospodarczo-politycznej, państwo nasze powinno być we wszystkim samowystarczalne, np. nie można rozwijać industrializacji, jeżeli brak jest dostępu do niezbędnych surowców naturalnych.
Poza tym należy zdecydowanie przetasować cele: polityka musi służyć gospodarce kraju, a nigdy odwrotnie.
Jeżeli jest odwrotnie i na domiar złego dołączą nieprzewidziane kryzysy i sytuacje nadzwyczajne (np. potężne powodzie, czy trzęsienia ziemi i inne kataklizmy), państwo będzie się staczać po równi pochyłej w dół.
Chciałoby się powiedzieć, iż ogromna szkoda, że nie mamy u siebie, w Polsce takich bogactw naturalnych i surowców energetycznych, jak np. Rosja: ropa, gaz, złoto, diamenty i ich bajońskie złoża na Syberii, czy Norwegia: złoża naftowe, gaz, czy też inne kraje, gdzie przemysł wydobywczy gra I skrzypce i decyduje wprost o poziomie życia obywatela...
Polski węgiel jest coraz głębiej i coraz droższy, poza tym , w tej chwili odchodzi się od niego (ocieplenie klimatu, itp.), stawiając na alternatywne, ekologiczne źródła energii.
Im bardziej gospodarka polska będzie powiązana z innymi gospodarkami świata, tym lepiej i korzystniej dla całego kraju.
Względy bezpieczeństwa militarnego, ale i ekonomicznego, powinny decydować o tym -a powinniśmy liczyć PRZEDE WSZYSTKIM NA SIEBIE-że państw-przyjaciół powinniśmy szukać jak najbliżej swoich granic, kierując się przyszłością i dalekowzrocznością, nie zapominając jednak o bolesnej historii.
Poza tym miejmy ciągle na uwadze, iż aktualnie , o najważniejszych losach całego świata decydują w ogromnej mierze 3 największe potęgi: Rosja, USA i Chiny, i...
nadeptywanie na przysłowiową piętę którejś z nich...
W XXI wieku, państwo, bez żadnych powiązań gospodarczych z innymi państwami i bez sojuszy militarnych jest skazane na samotność, brak pomocy z zewnątrz, zwija się gospodarczo, marnieje w oczach, a w konsekwencji niknie z mapy politycznej świata.
Ośmielam się stwierdzić, iż (na razie w powijakach) Inicjatywa Trójmorza, skupiająca aktualnie 12 państw Europy Środkowej, będzie nawet w przyszłości zbyt słabym tworem, zarówno gospodarczo, jak i militarnie, by móc prosperować w całkowitym oderwaniu, uniezależnieniu, czy izolacji od UE.
Kierując się bezpieczeństwem militarnym: miejmy nadzieję, iż , mimo wszystko, granice wszystkich państw europejskich zostały ostatecznie i trwale wyznaczone , a wszelkie próby ich zmiany-uwzględniając nie tylko wyposażenie sojuszów wojskowych w broń taktyczną, ale i w broń masowego rażenia:A,B,C- planowałby ...tylko szaleniec bez żadnej wyobraźni...

WIESŁAW @ 21:20, 10.09.2021

IP: 31.1...52

Jakby co to przy okazji może by też rozebrali MŻW . Windy i kładkę też .

Arkadiusz Cz. @ 22:20, 10.09.2021

IP: 94.254...170

Szanowni Państwo w życiu nie tylko pieniądze są najważniejsze. Czasami trzeba umieć zrezygnować z czegoś aby na końcu osiągnąć sukces własnymi siłami. Przede wszystkim trzeba rozważyć, czy trwanie w tej organizacji będzie lepsze w dłuższej perspektywie, czy może warto szukać innej. Polska jest krajem bardzo doświadczonym jeżeli chodzi o zabory, okupację. Nie potrzeba nam trwania w organizacji na nierównych zasadach.

Daro @ 23:10, 10.09.2021

IP: 5.172...87

Siedzieć na państwowym stołkó każdy mógł by

ALE nie każdego dopuszczą bo są tylko WYBRANI

tl @ 05:14, 11.09.2021

IP: 37.30...188

podatnik @ 17:09, co za głupoty, że PiS podwyższa ceny.

Masz tu jeden z przykładów. W jaki sposób rządy państw europejskich podnoszą ceny prądu.

"Mieszkańcy Europy muszą liczyć się z podwyżkami rachunków za prąd i ogrzewanie rzędu 20 proc. – wynika z szacunków Citigroup, cytowanych przez Dziennik Gazetę Prawną. Wszystko za sprawą drożejącego gazu, który podbija ceny energii w całej Europie.

Niewystarczające wypełnienie magazynów, ograniczona podaż paliwa i ekstremalne zjawiska pogodowe mogą przyczynić się do dalszych wzrostów cen gazu."

Mają ludzie pieniądze a mało jest gazu, więc ceny rosną.

Co do wzrostu cen w Polsce, to dzięki dobrym rządom PiS ludzie mają pracę i dobre zarobki, a więc kupują i przez to ceny rosną.

PO i PSL przepierdzielili 8 lat za miskę ryżu.

buzdygan @ 06:12, 11.09.2021

IP: 37.30...230

"PO i PSL przepierdzielili 8 lat za miskę ryżu."

Pełna zgoda, nic dodać, nic ująć!

tl @ 06:35, 11.09.2021

IP: 37.30...109

- Donek, ty przerwij budowę elektrowni w Ostrołęce.
- Ale dlaczego, przecież prąd ze starych elektrowni węglowych jest drogi, bo mają dużą załogę i małą sprawność? Mają też za mało mocy, bo pobór prądu rośnie.
- Nie przejmuj się, ja ci prąd sprzedam, bo buduję nowe elektrownie zastępujące stare, np. węglowa Dattlen. Wystarczy nam prądu.
- A gdy ktoś znowu zacznie budowę elektrowni?
- To znowu ją wstrzymam, nie po to buduję elektrownie, żeby nie mieć gdzie prądu sprzedawać.

do tl @ @ 08:14, 11.09.2021

IP: 2a01:110f...7da1

W Polsce ceny prądu reguluje rząd PIS i to PIS decyduje o podwyżkach, o czym potwierdził kilkakrotnie pan SASIN. Czemu teraz nie ma rekompensat za wzrost cen energii, a tylko planujecie podwyżki o 40%?

Daro @ 08:25, 11.09.2021

IP: 5.172...87

Na czym najlepiej zarobić

Prąd (bo rośnie zapotrzebowanie)

Kierowcy (paliwo i mandaty)

Jerzy Brojek @ 08:32, 11.09.2021

IP: 178.235...245

Do buzdygan IP:176.109...83 - pozdrawiam i dziękuję za realistyczny wykład, w tym
pointę, że "polityka powinna służyć gospodarce, a nie odwrotnie". Tym bardziej - że
obecnie rządzący tandem NIEUDACZNIKÓW - na gospodarce zna się tak jak
przysłowiowy "wilk na gwiazdach" ( "kura na pieprzu" zna się lepiej).
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 11 września 2021 roku

Jhjj @ 08:44, 11.09.2021

IP: 2a00:f41...37c8

I niech jeden z drugim pisiorem spróbuje burknac że prad drożeje. Z uśmiechem na mord. ach płacić rachunki albo swieczki kupić. Dlaczego talibow pis nie interesuje. Wódkę by mieli

buzdygan @ 09:09, 11.09.2021

IP: 37.30...230

Do Jerzy Brojek@ 08:32

Dziękuję serdecznie Panie Jerzy i pozdrawiam.
Wszystkiego Najlepszego!
SZCZĘŚĆ BOŻE!

Daro @ 09:43, 11.09.2021

IP: 5.172...87

Panie Brojek

Napisał Pan że (polityka powinna służyć gospodarce a nie odwrotnie)

To odpowie mi Pan czy po 89 roku polityka służyła czy odwrotnie

Jak zapytałem się JKzO o FSO na Żeraniu czy musowo było sprzedawać przecież Polacy nie są głupim narodem mogli by zmodernizować Poloneza to odpisał (a co mieli zrobić)

A było dużo zakładów ale po 89 roku zrobiły się nie rentowne czegoś tu nie rozumiem

buzdygan @ 11:23, 11.09.2021

IP: 37.30...230

Do Daro

"Kowal zawinił, a murzyna powiesili!"
W kontekście tego porzekadła-pozwolisz, że to ja Ci odpowiem, prosto, abyś jednak zrozumiał.
To gospodarka, a nie polityka, żywi naród.
I dlatego gospodarka powinna być celem priorytetowym państwa.
Polityka powinna pełnić rolę służbą wobec gospodarki, być jej pochodną, służącą do jej (gospodarki) doskonalenia i wszelkiego rozwoju, dla dobra wszystkich obywateli.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót