czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Design graficzny dla sieci społecznościowych: 7 praktycznych rekomendacji

W oszałamiająco dynamicznym przepływie informacji w sieciach społecznościowych marki, zarówno te korporacyjne, jak i indywidualne, mają trudne zadanie - przyciągnąć uwagę użytkowników.

Dla większości ludzi pomimo treści informacyjnej, poniekąd nawet odchodzącej na drugi plan, ogromne znaczenie ma wizualny akompaniament postu.Dlatego tak ważne jest inwestowanie czasu i funduszy w treści wizualne: jeśli będą miały naprawdę wysoką jakość, pozwolą zwiększyć świadomość marki i, jeśli mowa o profilach stworzonych w celach zarobkowych, przyczynią się także do wzrostu sprzedaży.

Rekomendacja 1. Śledzenie gamy kolorystycznej

Wybór kolorów, które będą wykorzystywane w sieci społecznościowej w żadnym przypadku nie może być nieprzemyślany. Jeszcze gorzej, jeśli dobierane obrazy i zdjęcia w ogólnie nie są utrzymane w jednym stylu. Nigdy nie można zapominać o tym, że gama kolorystyczna, jak również wybierane odcienie wywołują u użytkowników różne uczucia i bardzo ważne jest, by odpowiadały oczekiwaniom właścicieli profili. Na przykład - kolor niebieski jest w stanie stworzyć poczucie zaufania, a odcienie jaskrawożółte i pomarańczowe kojarzą się ze szczęściem i lekkością. Jasne lub niedopasowane odcienie wzbudzają emocje odwrotne - denerwują, prowokują wzrost poczucia dezaprobaty. Jeśli chodzi o kolory firmowe, najlepiej, by były przejrzyste: mętne odcienie mogą zniechęcić klienta do dalszej interakcji.

Reklama

Rekomendacja 2. Wygląd tekstu jest tak samo ważny, jak jego treść

Jeśli opublikowany online obraz wymaga podpisu, ważne jest, aby tekst nie przyciągał do siebie więcej uwagi niż treść wizualna. Aktualnie nie trzeba pisać opowieści na kilka akapitów. Wystarczy niewielki, ale pojemny ze względu na sens napis - jedna lub dwie linijki będą całkowicie wystarczające. To właśnie takie podejście pozwoli uniknąć semantycznego przeciążenia obrazu.

Jeśli Twoje pomysły są przedstawiane zwięźle i przejrzyście, a co najważniejsze - bez błędów, Twoja marka ma przewagę konkurencyjną: użytkownicy chętniej udostępniają piękny obraz z ważnym tekstem.

Rekomendacja 3. Czcionki jako sposób oddziaływania na wizerunek

Zarówno czcionki, jak i kolory stosowane w designie stron w znaczący sposób oddziałują na to, jak będą odbierane przez użytkowników. Poprawnie wybrana czcionka jest skutecznym sposobem przekazania wiadomości użytkownikom sieci społecznościowych. Nie warto dopuścić się błędu i wykorzystywać jednocześnie dużą ilość czcionek - efekt będzie odwrotny od oczekiwanego. Najlepiej, gdy maksymalna ilość wykorzystywanych czcionek nie będzie przekraczała trzech.

Rekomendacja 4. Kontrastowe kolory ułatwią odbiór treści

Kontrastowe kolory i czcionki pozwalają podzielić informacje na logiczne elementy, umieścić akcenty i podkreślić najważniejsze z nich. Nie chodzi tylko o połączenie koloru bazowego Twoich zdjęć z kolorem liter: kontrast można również zastosować w kształtach. Czarne napisy wykonane na jasnym lub pastelowym tle, tak lubiane przez wielu współczesnych projektantów graficznych, są w rzeczywistości słabo odczytywane, a takie próby uczynienia wyglądu treści niebanalnym raczej zniechęcają. W osiągnięciu efektu wyjątkowości i jednocześnie zachowaniu harmonii pomagają kontrastowe rozwiązania, chociaż w każdym przypadku są ważne równowaga i zdrowy rozsądek.

Reklama

Rekomendacja 5. Nie warto lekceważyć przycisków STA

Nawet bardzo piękna grafika wektorowai zdjęcia nie są wystarczające, by zachęcić użytkowników do interakcji online. Przyciski zachęcające użytkowników do podjęcia pewnego działania pozwalają na skuteczne rozwiązanie tego problemu. Można dodawać podobne przyciski do wszystkich rodzajów grafik zamieszczanych w mediach społecznościowych. Podobnie, jak w przypadku każdego innego obrazu, obowiązują tutaj proste, ale ważne zasady: dobra kontrastowość i atrakcyjne kolory, wyraźne czcionki i zwięzły tekst.

Rekomendacja 6. Twórz design, który będzie mówił wprost o wartościach

Wybory wizualnej Twojej marki w mediach społecznościowych powinny odzwierciedlać jej tożsamość. O wartościach mogą mówić zarówno kolory, jak i tematyka publikowanych obrazów. Ponadto zaleca się, by pomiędzy poszczególnymi postami istniały powiązania: tak użytkownicy lepiej zrozumieją filozofię, którą wyznają właściciele strony i, jeśli będzie zgodna z ich własną, zasubskrybują i zaczną obserwować treści.

Rekomendacja 7. Treści powinny być adaptowane do różnych sieci społecznościowych

Nawet doświadczeni projektanci graficzni często tworzą absolutnie identyczne treści wizualne dla różnych sieci społecznościowych. Otóż takie podejście jest bardzo mylące, gdyż istota każdej sieci społecznościowej i cele jej funkcjonowania mogą znacznie się od siebie różnić. Warto więc adaptować obrazy i zdjęcia do każdej sieci społecznościowej, w której prowadzona jest strona, uwzględniając nie tylko cechy takiej sieci, ale i potrzeby użytkowników, w tym tych potencjalnych.

Reklama

Siedem rekomendacji, które znalazły się powyżej, nie wyczerpują tematu i, jeśli zależy Ci nie tylko na jakości tworzonych treści graficznych, ale też na tym, jak będą odbierane przez potencjalnych odbiorców, warto poświęcić czas na zbadanie rzeczywistych potrzeb subskrybentów, a także na bieżąco zapoznawać się z wynikami badań opinii społecznej i psychologii użytkowników sieci społecznościowych.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 436 komentarze: - Wrzuć na Facebooka 08:48, 08.10.2021r. Drukuj


Powrót