czwartek, 18 kwietnia 2024 r., imieniny Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Kolejny etap prac nad Via Baltica

Budowa międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica wkracza w kolejny etap. Miasto Łomża ma w najbliższych latach otrzymać długo oczekiwaną obwodnicę. Inwestycja znacząco skróci czas podróżowania, podniesie bezpieczeństwo w ruchu oraz standardy Polski jeśli chodzi o sieci dróg.

Obwodnica zaczyna się zaraz za Śniadowem w Węźle Łomża Południe - przed Konarzycami - między drogą 1950B na Zagroby, a drogą 1949B na Czaplice przez Kisiołki wraz z łącznikiem do drogi nr 63 Łomża-Zambrów. Przecina drogę 1947B między Jarmutami a Mikołajkami. Dalej skręca na zachód ok. 7 km od centrum Łomży w Węźle Łomża Zachód, między Sierzputami Starymi a Młodymi przecina drogę nr 61 Warszawa - Ostrołęka. Węzeł Myszyniec między Kupiskami Nowymi a Starymi będzie zawierał skrzyżowanie z drogą 645 Białystok - Olsztyn.Drogę Łomża Jednaczewo 1904B przecina od wschodu Jednaczewa, zaś drogę na Piątnicę i Kisielnicę od zachodu w węźle Giżycko.

Reklama

Kolejny przetarg

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział Białystok ogłosiła przetarg na nowego wykonawcę drogi od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. Odcinek ma prawie 13 kilometrów. Zamawiający odstąpił od umowy z poprzednim wykonawcą.

- Włoska firma, która wygrała przetarg w 2018 roku, mimo wezwań nie rozpoczęła robót. Zgodnie z założeniami zamawiające-go nowy wykonawca ma zakończyć prace - począwszy od wykonania brakujących projektów po uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie - w ciągu najwyżej 30 miesięcy od daty zawarcia umowy. Za skrócenie terminu wykonania zadania maksymalnie o trzy miesiące przyznawane są dodatkowe punkty. Przetarg ma być rozstrzygnięty do koń-ca 2021 roku, a podpisanie umowy za-planowano na pierwszy kwartał 2022 - podaje Inżynier Mazowsza.

Powstająca obwodnica w Łomży jest niezbędna dla sprawnego funkcjonowania Via Baltiki, a jednocześnie znacznie poprawi warunki życia mieszkańców dzięki przekierowaniu ruchu poza centrum miasta.

Całość artykułu poświęcona Via Baltica dostępna jest w dwumiesięczniku "Inżynier Mazowsza", nr 5 (93), s. 9.

Fot. Krzysztof Nalewajko/GDDKiA

Wyświetleń: 6548 komentarze: -
08:55, 09.10.2021r. Drukuj