środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Chciała szybko się wzbogacić i zainstalowała program "zdalny pulpit". Straciła 14 tys. zł

Policja przestrzega przed oszustwem, które staje się w ostatnim czasie coraz popularniejsze. O jego skutkach przekonała się mieszkanka Ostrołęki. Wierząc, że rozmawia z przedstawicielem funduszu inwestującego w kryptowaluty, zainstalowała aplikację do obsługi zdalnej. Dała tym samym dostęp do swojego konta.

Zdarza się, że ofiara najpierw namawiana jest do skorzystania z jakiejś usługi finansowej, ale potem występują "problemy techniczne" i do akcji wkracza konsultant. Konsultant "wspiera" ofiarę przez tzw. zdalny pulpit.

Reklama

- Po tym, jak mieszkanka Ostrołęki zarejestrowała na platformę do inwestowania w kryptowalutę na początku września bieżącego roku taki właśnie fałszywy konsultant do niej zadzwonił. Rozmówca powiedział, że jest możliwość dobrze zainwestować w bitcoiny. Zapewniała, że inwestycja szybko się zwróci. Wystarczy tylko wpłacić 250 euro na poczet przyszłych zysków, co 52-letnia ostrołęczanka uczyniła. Mężczyzna polecił także jej zainstalować na swoim komputerze aplikację AnyDesk. Zapewniał, że jest to konieczne do weryfikacji konta na które mają być przelane przyszłe zyski. Niestety kobieta uległa namowie oszusta i wykonała jego polecenie. Po kilku minutach, które miały być weryfikacją połączenie z mężczyzną zostało zerwane. Kiedy kobieta zalogowała się na swoje konto okazało się, że zniknęła z niego kwota 14 tysięcy złotych - informuje kom. Tomasz Żerański, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Policjanci ostrzegają: pierwszy kontakt z ofiarą następuje zwykle przez e-mail, telefon lub komunikator. Oszuści proszą o zainstalowanie programu do zdalnego pulpitu i zalogowanie się na konto bankowe. Najczęściej ofiara kuszona jest obietnicą szybkich zysków.

Reklama

Co zrobić, by nie dać się oszukać?

Przede wszystkim nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli "konsultant" proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo.

Wyświetleń: 1927 komentarze: -
12:37, 11.10.2021r. Drukuj