Ruszył kolejny etap przygotowań do budowy blisko 14-kilometrowej obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej numer 53. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwróciła się do wójta gminy Olszewo-Borki z wnioskiem o uzyskanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym ma być ustalenie przebiegu trasy.
Obwodnica Ostrołęki to jedna z dziewięciu mazowieckich obwodnic realizowanych w ramach rządowego Programu 100 obwodnic na lata 2020-2030. Fragment trasy stanowi jednak tylko część większego, wieloetapowego zadania realizowanego przez różne podmioty, aby stworzyć realną obwodnicę miasta, która mogłaby usprawnić komunikację i wyeliminować korki w mieście.
Reklama
Dotychczas przeprowadzono wśród mieszkańców akcję informacyjną oraz konsultacje. Zaproponowano trzy warianty trasy, każda biegnąca przez tereny gminy Olszewo-Borki i, w niewielkiej części, przez teren gminy Lelis. Rekomendowany przez GDDKiA jest wariant nr 1, zaznaczony na mapie kolorem błękitnym. Według tego wariantu obwodnica biegłaby od DK nr 61 pomiędzy Nożewem a Dobrołęką, dalej w okolicy wsi Nakły, Białobrzeg Bliższy, Łazy, aż do DK 53, pomiędzy Szwendrowym Mostem a Antoniami.
- Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy. Przeprowadzone zostały dwie akcje informacyjne. Wszystkie uwagi i opinie do zaproponowanych rozwiązań wariantowego poprowadzenia trasy zostały przez projektanta przeanalizowane i w miarę możliwości wprowadzone do dokumentacji. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Wójta Gminy Olszewo-Borki wskazaliśmy jako preferowany wariant 1 - na mapie oznaczony kolorem błękitnym - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Reklama
Wybrany wariant preferowany o długości ok. 14 km przebiega przez teren gmin Olszewo-Borki i Lelis. Przyszła trasa będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez węzeł i sześć skrzyżowań z drogami krajowymi nr 53 i 61, drogą wojewódzką nr 544, drogami powiatowymi oraz droga gminną.
Reklama
Dokumentację projektową trasy wykonuje firma Multiconsult Polska. W pracy nad dokumentacją pozostało jeszcze uszczegółowienie rozwiązań technicznych oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego wójt gminy Olszewo-Borki wyda decyzję środowiskową.
- Termin zakończenia umowy jest zależny od wydania decyzji środowiskowej. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, który w systemie "Projektuj i buduj" zrealizuje inwestycję - informuje GDDKiA.
Szczegółową mapę przebiegu preferowanego wariantu trasy możesz zobaczyć na stronie GDDKiA.
- Plan orientacyjny obwodnicy Ostrołęki DK 53, wariant nr 1 (plik pdf, lepsza jakość)
Wyświetleń: 6623 | komentarze: - | 10:51, 16.11.2021r. |