środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: Przychodnia zwleka z wystawieniem recepty. Chora babcia od tygodnia nie bierze leków!

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

Przychodnia "Zdrowie" z Olszewa-Borek zwleka z wystawienie recept. Sytuacja jest dramatyczna, bo moja babcia od tygodnia pozostaje bez leków, które powinna przyjmować. Przecież wystawienie recepty to zaledwie chwila! Dlaczego placówka jest tak opieszała?

Babcia jest przewlekle chora, przyjmuje leki, jest leżąca. Każda przychodnia wystawia recepty, nawet na telefon, podczas tzw. teleporady. Zgłaszałem sprawę wielokrotnie, ale przychodnia pozostaje niewzruszona, albo ktoś mówi, że wystawi i tego nie robi, bo recepty nie są aktywne, albo nie ma czasu, albo tłumaczy, że są zajęci szczepieniami.

Reklama

Rozumiem, że jest pandemia, że w placówce okresowo wykonywane są szczepienie, ale wystawienie stałej recepty zajmuje chwilę. Nie może być tak, że chora osoba pozostaje bez leków! Takie zachowanie pracowników przychodni stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia pacjenta!

Od redakcji:

Sprawę skierowaliśmy do ostrołęckiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia, z pytaniami, czy lekarz podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) jest zobligowany do wystawienia recepty i czy ma określony czas na jej wystawienie. Otrzymaliśmy już odpowiedź. NFZ informuje ponadto, że osoba skarżąca ma prawo wnieść oficjalną skargę do Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.

Odpowiada Grażyna Duszak, kierownik delegatury Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ:

- W odpowiedzi na pytanie pacjenta informujemy, że lekarz ma obowiązek wykonywać swój zawód zgodnie z aktualną wiedzą medyczną oraz z należytą starannością i  w możliwie najkrótszym terminie. Odpowiedzialność za ordynowanie leków ponosi zawsze lekarz. Obowiązujące przepisy nie wykluczają możliwości wystawiania recept lekarskich bez osobistego kontaktu z pacjentem, o ile taka potrzeba została zgłoszona i lekarz prowadzący pacjenta nie znajduje przeszkód natury medycznej do skorzystania z takiej formy wystawienia recepty.

Reklama

W związku ze złożoną skargą na Przychodnię Lekarską "Zdrowie" w Olszewie Borkach informujemy, że sprawa wymaga szczegółowego wyjaśnienia, w związku z tym pacjent lub osoba przez niego upoważniona ma prawo złożyć skargę do Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ: osobiście w Delegaturze MOW NFZ w Ostrołęce ul. Kościuszki 45 w godz. 8.00 do 16.00; pisemnie na adres: 00-613 Warszawa ul. Chałubińskiego 8  lub 07-410 Ostrołęka ul. Kościuszki 45 lub na adres e-mail: kancelaria@nfz-warszawa.pl lub  ostroleka@nfz-warszawa.pl.

Wyświetleń: 6992 komentarze: -
09:01, 18.12.2021r. Drukuj