Starostwo powiatowe zamierza ogłosić przetarg na wykonanie czterokilometrowego odcinka drogi wraz z budową mostu na rzece Narew w Teodorowie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przeprawa zostanie ukończona do 2025 roku. Koszt inwestycji to około 130 mln zł.
Most ma powstać w ramach rządowego programu "Mosty dla regionów". Przeprawa przez rzekę Narew wraz z drogą dojazdową połączy drogę krajową nr 61 w miejscowości Teodorowo (gmina Rzekuń), z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski (gmina Lelis).
Reklama
Zapytaliśmy w starostwie powiatowym, na jakim etapie jest długo wyczekiwania inwestycja, kiedy możemy spodziewać się przetargu na budowę mostu i kiedy dojdzie ona do skutku. Starostwo na zadawane pytania udzieliło odpowiedzi w oparciu o informacje uzyskane od Grzegorza Bakuły, dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.
- Inwestycja obecnie jest na etapie uzyskania decyzji ZRID.
- Pod koniec tego lub na początku przyszłego roku.
Reklama
- Całkowity koszt inwestycji szacowany jest obecnie na poziomie do 130 mln zł. Wysokość wsparcia rządowego nie jest jeszcze znana. Znana będzie po przetargu. Może wynosić do 80 proc. zgodnie z warunkami programu. Niestety, na tym etapie nie mamy wiedzy o wysokości ewentualnego wsparcia finansowego od gmin.
- Zgodnie z Rządowym Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów inwestycje powinny być zakończone do 2025 roku.
Most będzie usytuowany nad rzeką Narew w ciągu drogi Łęg Przedmiejski-Teodorowo. Na moście powstanie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 2x3,5 m i szerokości między krawężnikami równej 8,60 m oraz ciąg pieszo-rowerowy. Całkowita długość mostu będzie równa 221,5 m., a szerokość obiektu wyniesie 13,75 m.
Reklama
Obiekt będzie wyposażony w bariery ochronne po obu stronach jezdni oraz balustradę na skraju ciągu pieszo-rowerowego. Konstrukcję nośną zaprojektowano z dwóch dźwigarów stalowych o stałej wysokości, połączonych z płytą betonową. Na płycie betonowej ułożona jest izolacja, a na niej nawierzchnia jezdni z asfaltobetonu.
Całkowita wysokość konstrukcji wynosi 2,95 m. Konstrukcja nośna jest oparta na trzech filarach i dwóch podporach skrajnych (przyczółkach). Dno rzeki w sąsiedztwie filara usytuowanego w jej korycie zostanie umocnione narzutem z kamienia polnego i żwiru granitowego.
Zobacz też:
60 milionów złotych na trzeci most na Narwi (zdjęcia)
Budowa mostu w Teodorowie. "Jesteśmy na końcowym etapie przygotowania koncepcji przeprawy"
Fot. Zarząd Dróg Powiatowych
Wyświetleń: 11218 | komentarze: - | 12:30, 25.01.2022r. |