czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Google wprowadza Showcase w Wiadomościach Google w Polsce. "Moja Ostrołęka" wyróżnionym testerem nowego produktu

"Moja Ostrołęka" jako najpopularniejsze medium w regionie została dostrzeżona przez Google i wzięła udział w testach nowego produktu Google News Showcase. Znaleźliśmy się w wybranym gronie zaledwie 27 wydawców ogólnopolskich, lokalnych i specjalistycznych.

Google wprowadza w Polsce nowy produkt i program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych - Showcase w Wiadomościach Google. Do programu na starcie przystąpiło 27 wydawców, reprezentujących 47 różnorodnych redakcji, w tym media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne - takie jak Wprost, NaTemat, Spider’s Web, a także "Moja Ostrołęka".

Reklama

Czym jest Google Showcase?

Showcase w Wiadomościach Google to produkt, dzięki któremu użytkownicy i użytkowniczki mogą zobaczyć, jakie artykuły z informacjami redakcje uznały za najważniejsze, a także poznać dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te media. Panele z treściami pochodzącymi od uczestniczących w programie wydawców będą od dzisiaj widoczne dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce poszukujących informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover. 

- Cieszymy się, że uruchamiamy ten program we współpracy z tak różnorodną grupą partnerów - mediów, które już teraz udowadniają, że dzięki internetowi można zbudować i rozwijać nowoczesne media, wykorzystując wszystkie szanse na powiększanie swojego grona odbiorców i osiągnięcie cyfrowego sukcesu. To także szansa dla lokalnego dziennikarstwa - pandemia pokazała, jak bardzo jest ono potrzebne społecznościom. Showcase to kolejna nasza inwestycja w łatwiejszy dostęp do różnorodnych źródeł informacji dla wszystkich w Polsce - powiedziała Magdalena Kotlarczyk, dyrektorka Google Polska.

Reklama

Uczestniczący w programie wydawcy informacyjni mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Panele - obecnie dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover - dają mediom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji oraz przekierowują czytelników i czytelniczki do pełnych artykułów na ich stronach.

Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskają dzięki powiększeniu grona swoich odbiorców, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google. Google będzie kontynuować rozmowy z kolejnymi wydawcami, do których skierowany jest program Showcase.

Wyświetleń: 2144 komentarze: -
12:29, 09.02.2022r. Drukuj