czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Remont linii kolejowej nr 35 z opóźnieniem, ale dofinansowanie jest niezagrożone (zdjęcia)

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 35 relacji Ostrołęka - Chorzele, na Narwi wybudowano nowy, blisko tysiąctonowy most. Niestety, inwestycja ma znaczne opóźnienia w realizacji. Zmieniono harmonogram prac, a marszałek województwa mazowieckiego zapowiedział dofinansowanie dla inwestycji.

W lipcu 2019 roku podpisano umowę na rewitalizację linii z Ostrołęki do Chorzel. Odcinek linii nr 35 był nieczynny od 18 lat.

Reklama

Nowy most, kładka dla pieszych i rewitalizacja linii kolejowej

W ramach projektu rozpoczęto przebudowę mostu kolejowego w Ostrołęce. Zdemontowano starą konstrukcję stalową i zainstalowano nową, ważąca blisko tysiąc ton przeprawę. Z jednej strony mostu powstała dodatkowo kładka z chodnikiem dla pieszych. To największa przeprawa na modernizowanym, 60-kilometrowym odcinku linii kolejowej.

Równolegle prowadzono remont linii kolejowej. Obecnie na linii przebudowywane są perony. Wykonawca układa nowe tory. Nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zastępują stary sprzęt. Na stacji Ostrołęka budowane jest lokalne centrum sterowania (LCS).

Opóźnienia, nowy harmonogram prac i dofinansowanie od marszałka

Ruch na trasie ma być przywrócony w połowie 2023 roku. Pierwotnie miało to nastąpić w 2022 roku, jednak dokonano zmian w harmonogramach prac.

 - Zmiana harmonogramu robót na linii Ostrołęka - Chorzele wynika z wydłużonej procedury pozyskania decyzji administracyjnych, na co PLK nie miały wpływu oraz z dodatkowych ustaleń z miastem w sprawie układu kanalizacyjnego umieszczonego na moście. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w czerwcu 2023 roku -  mówił Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK dla serwisu "Rynek Kolejowy".

Reklama

Co z finansowaniem?

Inwestycja borykała się przez jakiś czas z brakiem finansowania. W maju 2020 roku marszałek Adam Struzik zdecydował o przesunięciu funduszy z remontu linii na walkę z pandemią. Marszałek zapewniał jednak, że nie oznacza to wycofania się z realizacji i budowy tej linii.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", informacja o cofnięciu dofinansowania dla inwestycji nie jest już aktualna.

- Ponad 190 mln zł ze środków unijnych czeka na wniosek o płatność od PKP PLK. Trzeba je rozliczyć jak najszybciej, nie później niż do czerwca 2023 roku - zapewnił Adam Struzik w wypowiedzi dla serwisu "Rynek Kolejowy".

Zobacz też:

Nowy most nad Narwią i nowy termin oddania linii Ostrołęka - Chorzele

Fundusze z remontu linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele przesunięto na walkę z koronawirusem. Jaka jest przyszłość tej inwestycji?

Nowy "kolejak" ma ćwierć kilometra i waży tysiąc ton! Byliśmy na wizycie technicznej (zdjęcia, wideo)

Most kolejowy w Ostrołęce z lotu ptaka i garść informacji technicznych (zdjęcia, wideo)

Zobacz zdjęcia:
Nowy most kolejowy w Ostrołęce z drona

Więcej zdjęć: Nowy most kolejowy w Ostrołęce z drona

Wyświetleń: 6774 komentarze: -
12:43, 16.02.2022r. Drukuj




Reklama

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter

Warto odwiedzić

Spotted Ostrołęka Logo infoprasznysz.com