W ostatnich dniach sporo osób z Ostrołęki i regionu otrzymało SMS-y lub e-maile informujące o nieopłaconym rachunku za energię elektryczną. Okazuje się, że w niektórych przypadkach możemy mieć do czynienia z oszustwem. PGE ostrzega przed nieuczciwymi praktykami zaleca daleko idącą ostrożność.
Polska Grupa Energetyczna przestrzega przed fałszywymi wiadomościami z wezwaniami do zapłaty za energię. Komunikat pojawił się na stronie internetowej PGE.
Reklama
- W związku z pojawiającymi się fałszywymi wiadomościami kierowanymi do naszych klientów, które zawierają informację o braku uregulowania płatności, apelujemy o ostrożność i podkreślamy, jak odróżnić fałszywe sms-y od prawdziwych wiadomości. Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych najważniejsze, aby pod żadnym pozorem nie otwierać aktywnych linków zawartych w fałszywych komunikatach SMS. Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, zgłaszane do organów ścigania, a strony zawierające fałszywy link blokowane - czytamy w komunikacie PGE.
Polska Grupa Energetyczna podpowiada, w jaki sposób odróżnić prawdziwą wiadomość od PGE od fałszywego SMS-a wysłanego przez oszustów.
- Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą elektroniczną. W sms-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych - informuje PGE.
PGE przestrzega także przed fałszywymi e-mailami z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur.
- Działania cyberprzestępców polegają także na wysyłaniu fałszywych e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur. Mają one na celu wyłudzenie płatności lub danych. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na podane w fałszywej korespondencji numery konta oraz niekorzystanie z linków przekierowujących do platformy płatniczej - przestrzega PGE.
Firma podkreśla, że w korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.
Reklama
PGE przygotowało kilka klientów kilka rad, które pozwolą na zminimalizowanie ryzyka oszustwa:
Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę, może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Więcej informacji na www.uokik.gov.pl.
Wyświetleń: 7796 | komentarze: - | 15:02, 10.03.2022r. |