piątek, 29 marca 2024 r., imieniny Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

Reklama   |   Kontakt

Kandydaci do samorządu

Aktualności

Uwaga na fałszywe rachunki za prąd. PGE ostrzega przed oszustami

W ostatnich dniach sporo osób z Ostrołęki i regionu otrzymało SMS-y lub e-maile informujące o nieopłaconym rachunku za energię elektryczną. Okazuje się, że w niektórych przypadkach możemy mieć do czynienia z oszustwem. PGE ostrzega przed nieuczciwymi praktykami zaleca daleko idącą ostrożność.

Polska Grupa Energetyczna przestrzega przed fałszywymi wiadomościami z wezwaniami do zapłaty za energię. Komunikat pojawił się na stronie internetowej PGE.

Reklama

Uważaj na fałszywe SMS-y

- W związku z pojawiającymi się fałszywymi wiadomościami kierowanymi do naszych klientów, które zawierają informację o braku uregulowania płatności, apelujemy o ostrożność i podkreślamy, jak odróżnić fałszywe sms-y od prawdziwych wiadomości. Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych najważniejsze, aby pod żadnym pozorem nie otwierać aktywnych linków zawartych w fałszywych komunikatach SMS. Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, zgłaszane do organów ścigania, a strony zawierające fałszywy link blokowane - czytamy w komunikacie PGE.

Jak odróżnić fałszywy SMS od prawdziwego?

Polska Grupa Energetyczna podpowiada, w jaki sposób odróżnić prawdziwą wiadomość od PGE od fałszywego SMS-a wysłanego przez oszustów.

- Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą elektroniczną. W sms-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych - informuje PGE.

Uwaga na fałszywe e-maile

PGE przestrzega także przed fałszywymi e-mailami z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur.

- Działania cyberprzestępców polegają także na wysyłaniu fałszywych e-maili z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur. Mają one na celu wyłudzenie płatności lub danych. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności  i niewpłacanie pieniędzy na podane w fałszywej korespondencji numery konta oraz niekorzystanie z linków przekierowujących do platformy płatniczej - przestrzega PGE.

Firma podkreśla, że w korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty nie ma natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.

Reklama

Jak nie dać się oszukać?

PGE przygotowało kilka klientów kilka rad, które pozwolą na zminimalizowanie ryzyka oszustwa:

  • zapytaj jaką firmę reprezentuje handlowiec i sprawdź jego tożsamość,
  • sprawdź, co zostało Ci zaproponowane w pakiecie poza energią elektryczną,
  • dokładnie skontroluj wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty,
  • uważnie i na spokojnie przeczytaj umowę przed jej podpisaniem,
  • sprawdź, jakie są warunki rozwiązania umowy,
  • zadzwoń na Infolinię PGE 422-222-222.
  • pamiętaj, że w przypadku podpisaniu umowy poza Biurem Obsługi Klienta (np. w domu), zawsze przysługuje prawo do odstąpienia umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.

Każdy, kto poczuje się pokrzywdzony przez nieuczciwego sprzedawcę, może powiadomić o tym Rzecznika Praw Konsumenta albo odpowiednią Delegaturę Rzecznika Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Więcej informacji na www.uokik.gov.pl.

Wyświetleń: 7796 komentarze: -
15:02, 10.03.2022r. Drukuj