sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Wybrano czarny wariant "obwodnicy starosty"

Wybrano wariant "obwodnicy starosty" czyli trasy, która pobiegnie od planowanego mostu na Narwi w Teodorowie do wsi Szwendrowy Most w kierunku gminy Olszewo-Borki, do drogi krajowej nr 53. Spośród kilku opcji wybrano czarny wariant. Biegnie on bardzo blisko wsi Białobiel, Siemnocha i Gnaty.

Wybrany wariant mocno zbliża się do zabudowań, jest nieco oddalony od linii 400kV. W sprawie wyboru wariantu trasy prowadzone były w Białobieli konsultacje społeczne.

Reklama

Wybrany wariant czarny. Jak przebiegnie trasa?

Propozycji przebiegu trasy było pięć. Jak informował nas Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce, w konsultacjach wzięło udział około 70 osób.

- Wybrany wariant to czarny, położony najbliżej wsi Białobiel oraz przechodzący skrajem lasu blisko zabudowań Siemnochy. Droga w tej postaci to działanie na szkodę rozbudowy naszych miejscowości oraz zakłócanie spokoju już wybudowanych osiedli - komentuje radny z Białobieli Paweł Parzychowski.

Obwodnica pobiegnie zatem od węzła włączeniowego na drodze krajowej numer 53 w okolicach wsi Szwendrowy Most, pobiegnie skrajem Lasów Państwowych i przetnie ulicę Ostrołęcką w Białobieli, tuż za ostatnimi zabudowaniami, przez ostrym zakrętem. Dalej trasa przetnie łąki oraz las w bliższym sąsiedztwie wsi Białobiel, oddalona od linii 400kV. Dalej lasem, aż do drogi powiatowej w Łęgu Przedmiejskim. W dalszej perspektywie trasa połączy się z dojazdem do nowo wybudowanego mostu na Narwi w okolicach wsi Teodorowo (gm. Rzekuń).

Reklama

Wybór trasy komentowano na sesji w Lelisie. Wariant czarny zdobył 110 punktów

Inwestycję prowadzi powiat ostrołęcki. Trasa ma łącznie nieco ponad 7 kilometrów. Biegnie w większości przez teren gminy Lelis. Wątek poruszono podczas ostatniego posiedzenia Rady Gminy w Lelisie.

- Trudno dziś znaleźć osobę, która jest zdeklarowanym entuzjastą tego rozwiązania, jesli chodzi o układ komunikacyjny. Inwestycje celu publicznego kierują się własnymi zasadami i konsekwencjami. Stawaliśmy po stronie tych, którzy nie chcieli linii 400 kV, ta linia jest, funkcjonuje, dlatego podejrzewam, że i ta inwestycja będzie zrealizowana. Wyrażałem swoje wątpliwości jeśli chodzi o finansowanie, bo są to bardzo duże środki - mówił na sesji wójt Stefan Prusik.

Odniósł się też do wybranego wariantu trasy. Wybrana opcja zyskała najwięcej punktów.

- Jeśli chodzi o ostatni wariant, czyli ten preferowany przez Zarząd Dróg Powiatowych, to 110 punktów było na wariancie czarnym, 84 i 73 na pozostałych wariantach. To pewien kompromis, wkrótce się przekonamy jakie będą losy tej inwestycji - dodał wójt.

Wybór wariantu potwierdził nam również Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.

- Tak, wariant czarny został określony jako optymalny. Oczywiście na etapie decyzji środowiskowej ktoś może się od tej decyzji odwoływać. Na tę chwilę mamy wybrany wariant czarny, będzie on procedowany zgodnie z postępowaniem administracyjnym - powiedział nam dyrektor Bakuła.

Zarząd Dróg Publicznych ma wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.

Do wglądu jest analiza wariantów koncepcji projektowej oraz opis i porównanie każdego z wariantów, w tym także przyznana punktacja dla poszczególnych aspektów.

- Analiza wariantów obwodnicy

Zobacz też:

Który wariant "obwodnicy starosty" najkorzystniejszy? Wynik poznamy już niebawem

W Białobieli konsultowali warianty obwodnicy Ostrołęki. Która wersja jest najkorzystniejsza? (zdjęcia)

Fot. ZDP

Wyświetleń: 44460 komentarze: -
11:10, 31.03.2022r. Drukuj