Trwają intensywne prace przy remoncie linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Chorzele. Na szlaku pracuje zgrzewarka torowa. To kolejny etap prac dzięki którym, po 20 latach w 2023 r. na tej trasie znów pojadą pociągi. Dzięki inwestycji poprawią się warunki komunikacji i zwiększy się atrakcyjność regionu.
Szlak zyskuje już nową infrastrukturę, budowane są tory, a w okolicy mostu kolejowego na Narwi torowisko wysypano tłuczniem, układane są też podkłady kolejowe. O bieżących postępach prac na tym odcinku informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A:
Reklama
- Zgrzewarka torowa pracuje na szlaku między Ostrołęką a Chorzelami. To kolejny etap prac dzięki którym, po 20 latach w 2023 r. znów pojadą pociągi na tej trasie. Dzięki inwestycji poprawią się warunki komunikacji i zwiększy się atrakcyjność tej części regionu - informuje PKP na Twitterze.
- Podróż koleją z Ostrołęki do Chorzel - po zakończeniu prac - zajmie około 50 minut. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h. Dla podróżnych przygotowane zostanie dziewięć stacji i przystanków w: Ostrołęce, Grabowie, Nowej Wsi, Zabielu Wielkim, Jastrząbce, Parciakach, Olszewce, Raszujce, Chorzelach. Powrót połączeń przewidywany jest w 2023 r. - informuje PKP.
Reklama
Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie.
Projekt "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele" ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
#Mazowieckie. Zgrzewarka torowa pracuje na szlaku między #Ostrołęka a #Chorzele. To kolejny etap prac dzięki którym, po 20 latach w 2023 r. znów pojadą pociągi na tej trasie. Dzięki inwestycji poprawią się warunki komunikacji i zwiększy się atrakcyjność tej części regionu pic.twitter.com/lO8RIbC91J
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) June 21, 2022
Zobacz też:
Budowa linii kolejowej nr 35 trwa. Torowisko wysypano tłuczniem, układane są podkłady (zdjęcia)
Maszyny budują tor, a w Ostrołęce powstaje centrum sterowania ruchu pociągami
Fot. PKP PLK SA/Twitter
Wyświetleń: 10653 | komentarze: - | 14:19, 21.06.2022r. |