czwartek, 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Pozycjonowanie stron - cennik. Czy widoczność w wynikach organicznych musi generować koszty?

Jak wszystkim wiadomo, użytkownicy, w ogromnej większości, klikają strony www znajdujące się w TOP10 wyników organicznych. Warto więc zadbać o to, by nasza strona znalazła się właśnie tam. Z jakimi kosztami jest to związane? Jak wygląda cennik pozycjonowania?

Cena pozycjonowania - co powinna obejmować?

Pozycjonowanie to proces obejmujący wiele działań. Zanim podpiszemy umowę z agencją marketingową, sprawdźmy, jakie konkretnie prace obejmuje cena. Chyba nikt nie chciałby znaleźć się w sytuacji, w której część usług z zakresu pozycjonowania wymagałaby dodatkowej płatności.

W cenie pozycjonowania powinny znajdować się:

  • szczegółowy audyt SEO i analiza konkurencji, 
  • analiza słów kluczowych,
  • przygotowanie i wdrożenie treści (opisów kategorii i produktów, artykułów blogowych, artykułów sponsorowanych),
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • założenie i optymalizacja Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma),
  • optymalizacja techniczna,
  • marketing szeptany,  
  • analiza efektów działań,
  • raportowanie.

Jakie czynniki wpływają na cenę pozycjonowania?

Reklama

W niektórych przypadkach miesięczny koszt pozycjonowania wynosi kilkaset złotych, w innych tysiąc złotych, a w jeszcze innych kilka tysięcy. Jakie czynniki mają wpływ na cennik pozycjonowania stron? Poniżej omawiamy najistotniejsze z nich. 

Rodzaj i konkurencyjność branży

W przypadku bardzo konkurencyjnych branż, pozycjonowanie jest trudniejsze i bardziej czasochłonne, generuje więc większe koszty. Ponadto, jeśli konkurencja działa bardzo aktywnie, wskazanym rozwiązaniem będzie wyrównanie budżetu w stosunku do rywali oraz zwiększenie intensywności działań.

Musimy też wziąć pod uwagę fakt, że w niektórych branżach najwyższe pozycje zajmują giganci, którzy inwestują w marketing ogromne środki. W takiej sytuacji istnieją nikłe szanse, że uda nam się ich wyprzedzić. 

Do najbardziej konkurencyjnych, a zarazem najdroższych branż należą branża medyczna, odzieżowa, budowlana, finansowa. 

Historia domeny

Kolejny czynnik mający wpływ na intensywność i koszty prac, to historia domeny. Jeśli wcześniej strona była pozycjonowana za pomocą nieuczciwych metod i zostały na nią nałożone kary od Google, uzyskanie widoczności będzie trudniejsze. Takie strony będą musiały popracować na tym, by odzyskać utracony ruch i zbudować wiarygodność.  

Treści: artykuły, blogowe, eksperckie, opisy usług i produktów

Treści są ważnym czynnikiem rankingowym. Bez nich nie przekażemy użytkownikom istotnych informacji, nie zwiększymy rozpoznawalności firmy, a także nie wyprzedzimy konkurentów w rankingu Google. 

Miesięczna liczba znaków ze spacjami oraz liczba artykułów blogowych mają wpływ na cenę pozycjonowania. Jaka ilość treści będzie odpowiednia? Wiele zależy od tego, w jakiej branży działamy, ile treści znajduje się aktualnie na naszej stronie oraz jakiej jest ona jakości.

Reklama

System CMS, czyli system zarządzania treścią

Najpopularniejszym i najbardziej zalecanym systemem CMS jest WordPress. Taki system jest bezpieczny, intuicyjny w obsłudze, daje nam wiele możliwości rozbudowy i dostosowania strony pod wytyczne SEO. 

Właściciele stron zbudowanych na niewspieranych systemach w pierwszej kolejności powinni pomyśleć o inwestycji w budowę nowej witryny. W przypadku strony zbudowanej na przestarzałym systemie, możemy mieć problem z optymalizacją, na przykład z wdrożeniem treści czy poprawą struktury strony. 

Linki zewnętrzne

Linki z wartościowych, cieszących się autorytetem źródeł generują koszty. Cena publikacji artykułu sponsorowanego może wynosić od kilkudziesięciu złotych do kilku tysięcy. Zakup publikacji na takich portalach ma więc duży wpływ na cenę pozycjonowania. 

Linki pozyskiwane są także z innych źródeł (w tym bezpłatnych), na przykład z wpisów w katalogach firm, ze stron zapleczowych czy z mediów społecznościowych. 

Zmiany w strukturze strony

Struktura strony jest istotna dla użytkowników -  klienci nie mogą mieć problemów ze znalezieniem interesujących ich informacji. Ponadto, przemyślana architektura sprawi, że roboty Google zrozumieją naszą stronę, szybciej ją zaindeksują, a to wpłynie na lepszą widoczność. 

Im więcej zmian w strukturze strony będzie trzeba przeprowadzić, tym koszty pozycjonowania będą większe. 

Pozycjonowanie - przykładowy cennik

Jakie więc są miesięczne koszty pozycjonowania? Widełki są dość szerokie i wynoszą od około 800 zł do nawet 8 000 zł i więcej. Małe i średnie biznesy najczęściej przeznaczają na pozycjonowanie budżet w wysokości 800-2000 zł. 

Reklama

Pozycjonowanie stron z 1stplace.pl

Chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony www i szukasz specjalistów, którzy wprowadzą Cię w świat marketingu internetowego? Zespół 1stplace.pl stanie na wysokości zadania. Wspomniana agencja każdego dnia dba o to, by nawet niewielkie biznesy stały się gigantami w branży, by firmy docierały do swoich klientów i mnożyły zyski. 

Artykuł partnera

Wyświetleń: 1936 komentarze: -
10:46, 30.09.2022r. Drukuj




Reklama

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter

Warto odwiedzić

Spotted Ostrołęka Logo infoprasznysz.com