Podpisano umowę pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego o dofinansowanie dla etapu I prac projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele".
W połowie 2023 r., po 22 latach, pociągi wrócą na szlak między Ostrołęką a Chorzelami. Trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.
Reklama
Zgodnie z postanowieniami zawartej umowy o dofinansowanie dla projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele", dofinansowanie etapu I prac wynosi ponad 192 mln zł netto, co stanowi około 80 proc. wartości inwestycji na tym etapie. Projekt zostanie sfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
- Na całym blisko 60-kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele PLK S.A. przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka. W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest 245-metrowy most kolejowy nad Narwią. Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych - informuje PKP.
Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wyświetleń: 2341 | komentarze: - | 08:59, 28.12.2022r. |