Ekipa budowlana zakończyła prace remontowe na przejeździe kolejowym na ulicy Goworowskiej. To duża ulga dla kierowców, którzy na tym odcinku musieli mierzyć się z dużymi utrudnieniami ruchu, objazdami lub ruchem wahadłowym.
Prace prowadzone były tam w kilku etapach, w ramach rewitalizacji linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Chorzele. Wykonano nową podbudowę i ułożono nowe tory. Ekipa musiała też zniwelować nawierzchnię jezdni w taki sposób, aby przejazd stanowił jak najmniejszą uciążliwość dla przejeżdżających samochodami kierowców.
Reklama
Gdy wszystkie roboty zostaną ukończone, już w połowie 2023 r., po 22 latach, pociągi wrócą na szlak między Ostrołęką a Chorzelami.
- Na całym blisko 60-kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka-Chorzele PLK S.A. przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka. W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest 245-metrowy most kolejowy nad Narwią. Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych - informuje PKP.
Zobacz zdjęcia:
Remont przejazdu na ul. Goworowskiej
Więcej zdjęć: Remont przejazdu na ul. Goworowskiej
Wyświetleń: 2050 | komentarze: - | 17:08, 03.01.2023r. |