Starostwo powiatowe ogłosiło przetarg na wykonanie czterokilometrowego odcinka drogi wraz z budową mostu na rzece Narew w Teodorowie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przeprawa zostanie ukończona do 2025 roku. Koszt inwestycji to około 130 mln zł.
Most ma powstać w ramach rządowego programu "Mosty dla regionów". Przeprawa przez rzekę Narew wraz z drogą dojazdową połączy drogę krajową nr 61 w miejscowości Teodorowo (gmina Rzekuń), z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski (gmina Lelis).
Reklama
Zgodnie z Rządowym Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów inwestycje powinny być zakończone do 2025 roku. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na poziomie do 130 mln zł.
Według ogłoszonego zamówienia, zadanie pod nazwą: Budowa przeprawy mostowej przez rzekę Narew wraz z drogą dojazdową łączącą drogę krajową nr DK 61 w miejscowości Teodorowo (gm. Rzekuń) z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski (gm. Lelis), obejmie m.in.:
Branżę drogową - wybudowanie trasy, oznakowanie i urządzenie bezpieczeństwa ruchu, ściany oporowe, wzmocnienie podłoża pod nasypy, most drogowy na rzece, przejazd gospodarczy, przepusty.
Branżę sanitarną - odwodnienie, infrastruktury telekomunikacyjna, przebudowa kanalizacji sanitarnej, wodociągowej i gazowej.
Branża elektryczna - przebudowa linii napowietrznej, przebudowa linii elektroenergetycznej, urządzenie zieleni.
Reklama
Most będzie usytuowany nad rzeką Narew w ciągu drogi Łęg Przedmiejski-Teodorowo. Na moście powstanie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 2x3,5 m i szerokości między krawężnikami równej 8,60 m oraz ciąg pieszo-rowerowy. Całkowita długość mostu będzie równa 221,5 m., a szerokość obiektu wyniesie 13,75 m.
Obiekt będzie wyposażony w bariery ochronne po obu stronach jezdni oraz balustradę na skraju ciągu pieszo-rowerowego. Konstrukcję nośną zaprojektowano z dwóch dźwigarów stalowych o stałej wysokości, połączonych z płytą betonową. Na płycie betonowej ułożona jest izolacja, a na niej nawierzchnia jezdni z asfaltobetonu.
Całkowita wysokość konstrukcji wynosi 2,95 m. Konstrukcja nośna jest oparta na trzech filarach i dwóch podporach skrajnych (przyczółkach). Dno rzeki w sąsiedztwie filara usytuowanego w jej korycie zostanie umocnione narzutem z kamienia polnego i żwiru granitowego.
Termin realizacji zamówienia wynosi: do 28 miesięcy od dnia podpisania umowy. Przewidywany czas zakończenie prac ma nastąpić jesienią 2025 roku.
Fot. wizualizacja obiektu/ZDP w Ostrołęce
Wyświetleń: 8862 | komentarze: - | 17:26, 31.01.2023r. |