sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Nowy most na Narwi coraz bliżej. Ogłoszono przetarg na przeprawę w Teodorowie (zdjęcia)

Starostwo powiatowe ogłosiło przetarg na wykonanie czterokilometrowego odcinka drogi wraz z budową mostu na rzece Narew w Teodorowie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przeprawa zostanie ukończona do 2025 roku. Koszt inwestycji to około 130 mln zł.

Most ma powstać w ramach rządowego programu "Mosty dla regionów". Przeprawa przez rzekę Narew wraz z drogą dojazdową połączy drogę krajową nr 61 w miejscowości Teodorowo (gmina Rzekuń), z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski (gmina Lelis).

Reklama

Most ma być gotowy jesienią 2025 roku

Zgodnie z Rządowym Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - Mosty dla Regionów inwestycje powinny być zakończone do 2025 roku. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na poziomie do 130 mln zł. 

Według ogłoszonego zamówienia, zadanie pod nazwą: Budowa przeprawy mostowej przez rzekę Narew wraz z drogą dojazdową łączącą drogę krajową nr DK 61 w miejscowości Teodorowo (gm. Rzekuń)  z drogą powiatową nr 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski (gm. Lelis), obejmie m.in.:

Branżę drogową - wybudowanie trasy, oznakowanie i urządzenie bezpieczeństwa ruchu, ściany oporowe, wzmocnienie podłoża pod nasypy, most drogowy na rzece, przejazd gospodarczy, przepusty. 

Branżę sanitarną - odwodnienie, infrastruktury telekomunikacyjna, przebudowa kanalizacji sanitarnej, wodociągowej i gazowej. 

Branża elektryczna - przebudowa linii napowietrznej, przebudowa linii elektroenergetycznej, urządzenie zieleni.

Reklama

Most w Teodorowie - podstawowe dane

Most będzie usytuowany nad rzeką Narew w ciągu drogi Łęg Przedmiejski-Teodorowo. Na moście powstanie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 2x3,5 m i szerokości między krawężnikami równej 8,60 m oraz ciąg pieszo-rowerowy. Całkowita długość mostu będzie równa 221,5 m., a szerokość obiektu wyniesie 13,75 m.

Obiekt będzie wyposażony w bariery ochronne po obu stronach jezdni oraz balustradę na skraju ciągu pieszo-rowerowego. Konstrukcję nośną zaprojektowano z dwóch dźwigarów stalowych o stałej wysokości, połączonych z płytą betonową. Na płycie betonowej ułożona jest izolacja, a na niej nawierzchnia jezdni z asfaltobetonu.

Całkowita wysokość konstrukcji wynosi 2,95 m. Konstrukcja nośna jest oparta na trzech filarach i dwóch podporach skrajnych (przyczółkach). Dno rzeki w sąsiedztwie filara usytuowanego w jej korycie zostanie umocnione narzutem z kamienia polnego i żwiru granitowego.

Termin realizacji zamówienia wynosi: do 28 miesięcy od dnia podpisania umowy. Przewidywany czas zakończenie prac ma nastąpić jesienią 2025 roku.

Zobacz też:

"Nie chcemy, aby ludzie tkwili w przekonaniu, że Ostrołękę w niektórych miesiącach, łatwiej przepłynąć, niż przejechać"

Fot. wizualizacja obiektu/ZDP w Ostrołęce

 

Wyświetleń: 8862 komentarze: -
17:26, 31.01.2023r. Drukuj