W Ponikwi Małej, na remontowanym odcinku drogi, w końcu pojawił się asfalt. Dotychczas jezdnia była bardzo niebezpieczna, nie posiadała stosownego oznakowania. Zarząd powiatu zapowiada, że będzie zrywał umowy za nieterminowe wykonywanie prac.
Za prace odpowiedzialna jest firma Polski Asfalt, której prezesem zarządu jest Jarosław Nowak, prezes Ostrady. Obie firmy nie wszędzie wywiązują się na czas z powierzonych zadań.
Zarząd powiatu ostrołęcki rozwiązał już jedną umowę z Ostradą na budowę przejścia dla pieszych w Olszewce. Skutkuje to naliczeniem kar. Podobnie może być z innymi inwestycjami, na których nie widać postępu prac.
- Przekazuję informacje o inwestycjach, na których firma Polski Asfalt bądź Ostrada miały opóźnienia. Jeśli chodzi o Goworowo, droga nr 60, to tam wykonawca zrealizował położenie asfaltu na większości odcinka, powiedzmy, że jakieś prace się dzieją, natomiast mam meldunki, że na Wolkowych i Pełtach niestety nie ma postępu prac - mówił na sesji starosta Stanisław Kubeł.
Jak zaznaczył starosta, inwestycje będą monitorowane na każdym posiedzeniu zarządu.
- Jeśli firma nie będzie realizowała tych zadań zgodnie z harmonogramem, będziemy odstępowali od pozostałych umów - mówił starosta.
Droga łącząca Goworowo z drogą krajową nr 60 (Ostrów Mazowiecka - Różan) długi czas stanowiła bardzo niebezpieczny odcinek. Znaczne zwężenie drogi, bez koniecznego oznakowania tymczasowego i sygnalizacji świetlnej, prowadziło do niebezpiecznych incydentów z udziałem kierowców oraz pieszych i rowerzystów.
Reklama
Już wcześniej wykonawca był wzywany przez zamawiającego do odpowiedniego oznakowania i zabezpieczenia remontowanego odcinka drogi. Niestety, monity długi czas nie przynosiły oczekiwanego skutku.
Po wielu tygodniach ekipa w końcu wróciła na plac budowy i wylała asfalt na dobudowanym poboczu. Dzięki temu droga będzie szersza. Prace przeniosły się teraz na kolejny odcinek, bliżej Goworowa.
O stan zaawansowania robót na tym odcinku zapytaliśmy Starostwo Powiatowe w Ostrołęce. Kolejny raz zapytaliśmy też, czy wykonawca został wezwany i ponaglony do odpowiedniego oznakowania odcinka, na którym prowadzone są roboty drogowe.
- Ponaglano wykonawcę robót do natychmiastowego zabezpieczenia prac budowlanych na zgłoszonym odcinku drogi powiatowej. Ostatecznie wykonawca 27 stycznia br. prawie na całym odcinku rozebranej podbudowy wykonał nową warstwę bitumiczną a tym samym zlikwidował zagrożenie - mówi Grzegorz Bakuła, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Ostrołęce.
- Zamawiający nie nałożył na wykonawcę kar, ponieważ za bezpieczeństwo na budowie karnie i osobowo odpowiada kierownik budowy, a sam zamawiający nie ma podstaw prawnych do ich naliczenia. W przypadku jakichkolwiek uwag do istniejącego oznakowania robót zarówno inspektor nadzoru, jak i dyrektor ZDP w Ostrołęce przekazują je bezpośrednio kierownikowi budowy lub podwykonawcy - dodaje dyrektor ZDP.
Obecny stan zaawansowania robót to około 5,65 proc. wartości kontraktu.
Roboty, zgodnie z podpisaną w dniu 1 września 2022 roku umową, powinny zakończyć się 28 czerwca 2023 roku.
Reklama
Wyświetleń: 5904 | komentarze: - | 12:04, 03.02.2023r. |