niedziela, 14 lipca 2024 r., imieniny Marcelina, Ulryka, Bonawentury

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Na deptaku można jeździć rowerem pod prąd! Kierowcy się irytują

Od 2019 roku na części uliczek Starego Miasta jest tzw. kontraruch - wytyczono specjalnie oznakowane pasy dla rowerzystów. Oznacza to, że można tam jechać jednośladem pod prąd. Nie wszyscy o tym wiedzą i denerwują się na rowerzystów.

Nową organizację ruchu na ostrołęckiej starówce wymyślono jeszcze za kadencji prezydenta Janusza Kotowskiego. Rozwiązanie miało ułatwić rowerzystom poruszanie się po tej części miasta. Projekt zrealizowano, gdy w ratuszu zasiadał już prezydent Łukasz Kulik. Działa ona do dziś, gdy w mieście władzę objął prezydent Paweł Niewiadomski. Czy to dobre rozwiązanie?

Reklama

Na ulicach Głowackiego i Gołębiej - uliczkach jednokierunkowych - wymalowano oznakowanie poziome, ustawiono znak zakaz wjazdu, a tuż pod nim tablicę informacyjną, na które widnieje napis "Nie dotyczy" oraz namalowany rower. Oznacza to, że na wskazanych odcinkach, pod prąd, swobodnie mogą jeździć rowerzyści. 

Kontrapasy są jednak dość kontrowersyjne, bo jednośladem jedziemy wówczas, jak już wspomniano, pod prąd w stosunku do ruchu samochodowego. Niewielu miłośników jednośladów z nich korzysta, ale są tacy, którzy stosują się do zasad kontraruchu dla rowerów czym denerwują niektórych kierowców samochodów. Ci, poirytowani, trąbią na rowerzystów, choć, wedle przepisów nie powinni. Ale cóż  się dziwić, uliczki Starego Miasta są wąskie, jednokierunkowe, dodatkowo pomniejszone o strefę parkingową.

Czy kontraruch i korzystanie z kontrapasów jest dobrym rozwiązaniem dla rowerzystów? Mogą ocenić tylko oni sami. Ile osób korzysta z tego rozwiazania - chyba nikt nie policzył. Wiemy jednak o głosach, że kontraruch to absurd komunikacyjny i bardzo niebezpieczna rowerowa wyprawa. Pisaliśmy o tym w jednej ze skrzynek skarg: Skrzynka pytań: Czy ktoś korzysta ze ścieżki rowerowej na kontrpasie? (zdjęcia)

Reklama

Przypomnijmy zatem:

Na Starym Mieście w Ostrołęce zorganizowano tzw. kontraruch. Na ulicach Głowackiego i Gołębiej są kontrapasy dla rowerzystów, oznakowane znakami poziomymi i pionowymi. Szlaki rowerowe są włączone w plac gen. J. Bema oraz ulicę Kościuszki. Zobacz: Na Starym Mieście powstają kontrapasy dla rowerzystów. Jednośladem będzie można jechać pod prąd (zdjęcia)

Zapytamy ponownie: Czy miłośnicy jednośladów korzystają z tego udogodnienia? Jeździcie po Starym Mieście szlakiem z kontraruchem? Czy uważacie, że to dobre rozwiązanie? A może lepiej jechać rowerem ulicą lub chodnikiem?

Piszcie w komentarzach.

 

Katarzyna Zyśk

Wyświetleń: 3738 komentarze: 23
11:25, 10.07.2024r. Drukuj




Moto @ 11:43, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 188...124

W śródmieściu nie ma wogóle ścieżek rowerowych a przydały by się!

trabant @ 11:49, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 104...132

Niech wprowadzą najpierw inne oznaczenie takich ulic. Bo na razie znaki są jednoznaczne- ruch obowiązuje tylko w jednym kierunku. Podczas gdy w rzeczywistości na tych ulicach ruch odbywa się w obu kierunkach.

trabant2 @ 11:52, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 104...132

A nie ma póki co takiego znaku. Samemu sobie nie można znaku wymyśleć, obowiązuje tylko to co jest w w Kodeksie drogowym w załączniku o znakach i sygnałach drogowych. Więc na chwilę obecną jeśli dojdzie do nieszczęśliwego zdarzenia prawo jest po stronie kierowcy pojazdu samochodowego, który będzie sie powoływał, że wjechał na drogę jednokierunkową.

trabant2 @ 11:52, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 104...132

A nie ma póki co takiego znaku. Samemu sobie nie można znaku wymyśleć, obowiązuje tylko to co jest w w Kodeksie drogowym w załączniku o znakach i sygnałach drogowych. Więc na chwilę obecną jeśli dojdzie do nieszczęśliwego zdarzenia prawo jest po stronie kierowcy pojazdu samochodowego, który będzie sie powoływał, że wjechał na drogę jednokierunkową.

Krzysztof @ 11:53, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 185...19

Jak będzie w Ostrołęce prawdziwa sieć ścieżek rowerowych to sprzedaję samochód. Poważnie.

On @ 12:13, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 176...59

A kto mądry wymyślił przesunięcie strefy zamieszkania. Była tylko na deptaku, a teraz znak kończący strefę jest na Kościuszki przy urzędzie miasta. To co możemy sobie spacerować po całej Kościuszki? Gratuluje pomysłodawcy.

Blablar @ 12:23, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 176...121

Ja korzystam z tego kontrpasa niemal codziennie, mieszkam na starym mieście i nie czuję potrzeby posiadania samochodu, zresztą nigdy nikt na mnie nie trąbił ani nic. Mam wrażenie, że redakcja wymyśliła sobie problem z dooopy, bo takie kontrpasy są w wielu miastach czymś normalnym.

haha @ 12:43, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...44f6:cb04

Można można ...😅😅😜

M @ 13:04, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...d5b5:c101

Ja nie korzystam a mieszkam na starym mieście. Niektórzy kierowcy urządzają sobie rajd na starym mieście. Z obawy jeżdżę chodnikiem na którym stoją zaparkowane jakby nigdy nic samochody gdzie, po drugiej stronie ulicy jest parking .

Lomzyniak @ 13:39, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 5...46

A gdzie blokady ulic starówki przez działaczy ... ostatniego pokolenia!!!!!!

Pepe @ 13:46, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...f615:4301

Po pierwsze to deptak kiedyś był całkowicie zamknięty a pieszy ma tam pierwszeństwo samochody powinny uważać na pieszych i rowerzystów i im ustępować jak ktoś twierdzi inaczej to niech pokaże mi chociaż jedne pasy dla pieszych na Głowackiego . Ale faktem jest to że mało oznaczona jest ta ulica

Do on @ 14:30, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 79...145

Nie kończy się przy urzędzie miasta tylko przy meditransie i skrzyżowaniu z Bogusławskiego uściślając , ktoś bezmyślnie usuną znak koniec strefy przy wyjeździe z deptaka i winnych brak

wartburg @ 14:31, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 208...151

Na każdym skrzyżowaniu masz przejście dla pieszych nawet jak nie jest namalowane. Odkryj fascynujący świat przepisów drogowych zanim się udzielisz.

aabb @ 15:32, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 185...125

i znowu kierowca pojazdu musi miec oczy wokol glowy. jakis genialny inzynier wpadl na pomysl takiego ruchu przebiegajacego przy miejscach parkingowych kiedy to kierowca samochodu wycofujacego nie widzi takiego rowerzysty. taka sciezka powinna byc miedzy miejscem parkingowym a chodnikiem a nie z tylu miejsca. ale co sie dziwic od takiego genialnego inzynierajka podobnie z ulica kopernika i zmiana ruchu przy piatkowych korkach dojechac do sklepu aogolnobudowlanego musi postac w korku zamiast wjechac od strony awalonu i nie tracic czasu to musi swoje odstac aby od ulicy rejtana wjechac. skonczcie z takimi glupotami bo takie rzeczy tworzyc moze ktos kto nie ma pojecia o ruchu drogowym w ostrolece

Do trabant2 @ 15:51, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 37...8

Jak wjeżdżasz to masz znak droga jednokierunkowa i pod spodem tabliczka nie dotyczy rowerzystów

asdf @ 18:22, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 78...117

W wielu polskich miastach (nie mówiąc już o zagranicy) już dawno wprowadzono na wielu ulicach kontraruch rowerowy (w Gdańsku z tego co kojarzę na każdej ulicy jednokierunkowej tak jest) i zgodnie z obserwacjami jest to bardzo bezpieczne rozwiązanie. Przykładowymi zaletami kontraruchu jest naturalne uspokojenie ruchu oraz zmniejszenie punktów kolizyjnych poprzez możliwość wybrania bardziej optymalnej trasy dojazdu.
Wszędzie takie rozwiązania sprawdzają się bardzo dobrze, tylko nasi kierowcy wiecznie narzekają, że to niebezpieczne, trzeba mieć oczy dookoła głowy, itp. Wszystkie rodzaje wymówek, żeby tylko pozbyć się jakiejkolwiek odpowiedzialności za swój pośpiech i bycie słabym kierowcą...

ja @ 06:23, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 31...8

Przedłużenie strefy zamieszkania oprócz pierwszeństwa pieszych na całej ulicy na której praktycznie ma ma przejść dla pieszych daje jeszcze jedną możliwość. Wystawianie mandatów za parkowanie w miejscach innych niż wyznaczone. Niby dało by się ustawić znaki zakazu parkowania w miejscach innych niż parking, ale takim sposobem łatwiej ukarać kierowcę który jakimś cudem zaparkował inaczej niż wymyślili to drogowcy.

123 @ 11:27, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 188...130

Paranoja żeby zaraz za zaparkowanym autem jechał rowerek

Edmund @ 13:55, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 185...67

Obiektywnie: pomysł dobry, wykonanie niewłaściwe. Rodzi to pewne niebezpieczeństwa, ale powinniśmy bardziej szanować rowerzystów. A rowerzyści nie mogą wkurzać kierowców.

... @ 15:35, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 195...148

Niech rowerzyści nie korzystają z tej drogi, niech jeżdżą ul. Kilińskiego. Kierowcy będą na pewno szczęśliwsi że muszą jechać za rowerem bo ciasno na wyprzedzanie.

Mikekun @ 21:26, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 83...12

Taki pomysł jest uzyteczny tylko trzeba o to jeszcze dbać. Bowiem na starym deptaku te ściezki sa juz zatarte i ich nie wiadać. Natomiast jeśli chodzi o znaki to one tez mało co mówia kierowcą mimo iz stoją. Dodatwko przed wjazadem na deptak nie ma nic iz tam jest sciezka rowerowa zrobiona. Byłem mocno zdziwony ze faktycznie mamy taka sciezkę. O sciezce mamy tylko informację o od strony urzędu Bema a nie odstony biblioteki.

Po co @ 03:19, 12.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...a827:d901

Ale zaczepialskie zdjęcie

Mu @ 10:59, 12.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 31...116

Prędkość ograniczyć w całej strefie do 20 km a strefę dobrze oznaczyć ,np jednolitym pasem w kolorze niebieskim po środku jezdni tak by każdy wiedział że rowerzyści są tu uprzywilejowani.A na nich nałożyć obowiązek szczególnej uwagi w strefie by rozpędzeni nie wpadali na samochody i pieszych.No i policja do roboty.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót