niedziela, 14 lipca 2024 r., imieniny Marcelina, Ulryka, Bonawentury

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Na ulicy Cieplińskiego "Pługa" leją asfalt. Inwestycja ma być gotowa do końca sierpnia (zdjęcia)

To jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych w Ostrołęce. Mowa o budowie ulic Cieplińskiego "Pługa" i Ostrołęckich Harcerzy. Właśnie zaczęło się na nich wylewanie asfaltu.

Ulice Cieplińskiego "Pługa" i Ostrołęckich Harcerzy obsługują komunikacyjnie nowe, duże, i ciągle się powiększające, osiedle bloków. Tymczasem to wciąż ulice gruntowe. Trwa właśnie ich budowa.

Reklama

Przypomnijmy, że w ramach zadania wykonana zostanie jezdnia obu ulic (Ostrołęckich Harcerzy na odcinku od obwodnicy do Cieplińskiego), chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, oświetlenie uliczne, kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, sieć wodociągowa i gazowa, zjazdy. Na zbiegu obu ulic powstanie rondo.

Wybranym w przetargu wykonawcą jest firma Gutbruk. Miasto zapłaci jej prawie 13,5 mln zł brutto.

Termin zakończenia prac to koniec sierpnia.

Przeczytaj też:

Ulica Cieplińskiego zaczyna nabierać kształtów. Jak przebiegają prace na jednej z najważniejszych inwestycji drogowych Ostrołęki? (zdjęcia)

Budowa ulic Cieplińskiego i Ostrołęckich Harcerzy. Jak postępują prace? (zdjęcia)

Ulica Cieplińskiego w budowie. Sprawdzamy, jak postępują prace (wideo z drona)

Rusza budowa ulic Cieplińskiego i Ostrołęckich Harcerzy (wideo)

Piotr Ossowski

Zobacz zdjęcia:
Budowa ulicy Cieplińskiego "Pługa"

Więcej zdjęć: Budowa ulicy Cieplińskiego "Pługa"

Wyświetleń: 4163 komentarze: 22
13:05, 10.07.2024r. Drukuj




xd @ 15:14, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...28bc:c0fb

O szok jęczenie się zakończy w komentarzach

Dno i wodorosty @ 15:40, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...d904:5735

Osiedle budowane jest od tylu lat a dopiero powstaje droga. Przez tą drogę a raczej jej brak moje samochody uległy wielu awariom, za które nikt mi nie odda. Szkoda że budowa tak krótkiego odcinka mało co posuwa się do przodu. Mam cichą nadzieję że mój koszmar się w końcu skończy. I to telepanie przy codziennym przejeżdżaniu. I brudzenie auta po każdym umyciu jak tylko wjeżdżalo w te kałuże. I nie raz potykanie się o te nierówności. Tyle razy wyjmować kamienie i gwoździe z opon. Taka poniewierka. Aż przykro że w XXI wieku takie rzeczy się dzieją. I to na osiedlu gdzie mieszkanie kosztuje pół miliona wzwyz.

Mieszkaniec @ 15:45, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 176...128

Czy pasy zwalniające też będą.

qwerty @ 16:11, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 194...199

Ale to pretensja do kogo? Do miasta?

wielebny @ 16:26, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a01...ea51:dbe0

to po co tam kupowaliście mieszkania skoro przeszkadzał wam brak asfaltu?

Samotny wilk @ 17:28, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 31...192

A kiedy remont ul. chętnika

Xxx @ 18:05, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 188...87

Super
I wartość nieruchomości do góry

Asfalt polski @ 20:27, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 83...228

Asfaltu się nie leje, masę bitumiczną się układa
Do nauki redaktorzyno

Szok @ 20:32, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 89...29

Teraz mieszkania będą warte 8000+ za metr szok w tej Ostrołęce tyle bogatych ludzi a z robota cienko

Ostrołęczanin @ 21:02, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 185...94

Tylko nie wiem po co ktoś odwalił coś takiego na odcinku jak się wyjeżdża z ul. Różanej i jest skrzyżowanie w stronę Wypych, gdzie ma też powstać droga na lewo po czym ze sto metrów drogi i kończy się to krawężnikiem i koniec drogi bo na wprost las i pewnie lata miną kiedy się za to wezmą

Będę jechał @ 22:15, 10.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 185...237

Kiedy asfalt na Cieplińskiego? ;)

Przejezdny warszawa @ 04:51, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...84da:5b01

Ja osobiście przejeżdżam tamtędy i w życiu nie.chcialbym tam mieszkać również słyszałem.o wielokrotnym uszkodzeniu aut przez ludzi a czy warto w takim razie tam mieszkać decyzja należy do was ale moim zdaniem ostra patologia bo najpierw jest droga doojazdowa.a.potem bloki a nie na odwrót a cena jak zwykle sztuczna pompa deweloperska w takiej wioseczce nie powinna przekraczać 3tysiecy za metr Alle jak ktoś chce to niech płaci i 8 tysięcy że tak powiem inteligencja w narodzie nie ma to tamto ha ha ha !

Kkk @ 06:54, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 78...179

Po co ten wstałeś jest tam potrzebny?? Szanowni Państwo widzieli gdzie kupują mieszkania wiedzieli że nie ma tam asfaltowej drogi a teraz beczą bo mieszkania za pół miliona kupują i się kurzy to czemu nikt z was do dewelopera nie poszedł na skargę czemu wraz z blokami nie robi drogi?? Tak źle
Wam tam mieszkać to czemu ciągle mieszkania są wyprzedane i powstają nowe bloki???

mmm @ 07:48, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 5...54

Zmawcy drogi... jesli droga powstala by pierwsza to zanim skonczyli by bodowe drogi by jyz nie bylo.. czyli do remontu czyli dwa razy ta sama droge. Czyli i tak i tak by ktos gadal.... robia i tez gadaja a jak skoncza to tez cos bedzie nie tak... najlepszy jest ten szlaban na osiedlu hehehe.. wystarczy objechac druga ulica...

spec @ 10:11, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a02...de9e:9e9e

Normalnie nie wierzę, zakończona inwestycja drogowa w Ostrołęce???

oka @ 10:32, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 31...78

Takie osiedle, to powinien developer tą drogę wykonać. A tak na marginesie, ile tam jest mieszkań w sumie a ilu jest zameldowanych ?? Może tak by zrobić o tym reportaż.

inwalida na wózku @ 11:59, 11.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...56e3:2910

kto stawia na raz 10 samochodów na parkingach?
dlaczego deweloper nie widzi problemu?

warto wiedzieć @ 11:13, 12.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...fca:9972

UKŁADANIE ASFALTU – KROK PO KROKU

Proces układania nawierzchni asfaltowej składa się z kilku etapów, które są ze sobą ściśle połączone. Nawet niewielki błąd w początkowej fazie może mieć ogromny wpływ na dalszy rozwój wykonywanych zadań. Z tego też powodu każda taka inwestycja stanowi dosyć spore wyzwanie logistyczne i organizacyjne.

Pierwszym działaniem jest sporządzenie zamówienia na mieszankę mineralno-asfaltową. Następnie materiał ten trzeba możliwie jak najszybciej przetransportować na miejsce budowy. Bardzo ważne są tu odstępy czasowe pomiędzy kolejnymi dostawami. Następnie mieszankę równomiernie rozprowadza się za pomocą maszyny zwanej rozkładarką i całość zagęszcza do uzyskania zwartej i stabilnej powierzchni. Całość nie wydaje się taka skomplikowana, jednak każdy etap wymaga odpowiedniego przygotowania i stosowania się do ściśle wyznaczonych reguł technologicznych.

ETAP I – ODBIÓR I TRANSPORT MIESZANKI
Przed rozpoczęciem działań na placu budowy, wykonawca składa zamówienie na mieszankę mineralno-asfaltową. Dokument ten musi zawierać takie informacje jak:

nazwa firmy
szczegóły budowy
oznaczenie mieszanki
planowany termin dostawy
łączną ilość materiału / ew. ilość dzienną
rodzaj pojazdu do transportu mieszanki (pojemność, ilość)
dane osoby odpowiedzialnej za koordynację działań
Odbiór materiału oraz jego transport na miejsce układania stanowi niemałe wyzwanie logistyczne. Kolejne dostawy muszą odbywać się w ściśle określonych odstępach czasowych, z uwzględnieniem wydajności układania nawierzchni na budowie. Trzeba również mieć na uwadze zmieniające się warunki pogodowe, utrudnienia w ruchu, objazdy dla samochodów ciężarowych oraz przerwy w pracy kierowców.

Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ mieszanka zasycha i stygnie z każdą minutą. Musi zostać dostarczona na plac budowy w ściśle określonym czasie, tak aby zapewnić płynność jej rozkładania. Sam transport mieszanki również wiąże się z odpowiednim przygotowaniem chociażby skrzyń ładunkowych, które muszą być pokryte specjalnym środkiem antyadhezyjnym.

warto wiedziec o asflacie @ 11:14, 12.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...fca:9972

ETAP II – OCENA WIZUALNA MIESZANKI PRZED WBUDOWANIEM
Przed przystąpieniem do wbudowania mieszanki, bardzo ważna jest jej wcześniejsza ocena wizualna. Najważniejszym parametrem, który decyduje o tym, czy przywieziony materiał znajdzie się na podłożu jest jego temperatura. W tym celu wykonuje się odczyty za pomocą szybko reagujących termometrów wgłębnych lub sondy. Prawidłowa temperatura mieszanki mineralno-asfaltowej wynosi od ok. 140 do nawet 190 °C. Jak wizualnie rozpoznać czy przywieziony materiał nadaje się do użytku?

Prawidłowa temperatura mieszanki – asfalt dobrze wypełnia przestrzeń pomiędzy kruszywem. Całość ma czarny kolor i lekko połyskuje. Widoczne i odczuwalne są w niewielkim stopniu specyficzne opary.
Zbyt niska temperatura mieszanki – widoczna jest zbita skorupa na skrzyni ładunkowej ciężarówki, a mieszanka nie wydziela oparów. Masa nie zachowuje bardziej płynnej konsystencji, a podczas rozładunku tworzy charakterystyczne zbrylenia. Mieszanki wychłodzonej nie należy wyładowywać, tylko uzgodnić z wytwórnią dalszy tok postępowania.
Zbyt wysoka temperatura mieszanki – widoczne są specyficzne, żółte opary, które pojawiają się jeszcze przed rozładunkiem. Masa ma barwę lekko brązową i jest matowa. Generalnie przegrzanej mieszanki również nie powinno się rozładowywać, aczkolwiek można ją wykorzystać do budowy np. pobocza lub skarpy.
ETAP III – WYLEWANIE ASFALTU
Przed przystąpieniem do wyładunku masy mineralno-asfaltowej do skrzyni rozkładarki, należy dokładnie określić wydajność tej maszyny w zależności od grubości oraz szerokości układanej warstwy. Następnie przystępuje się do rozładunku budulca, który jest równomiernie układany i wstępnie zagęszczany przez rozkładarkę.

Proces układania oraz przesypywania mieszanki mineralno-asfaltowej ze skrzyni ładunkowej ciężarówki do kosza rozkładarki wymaga dosyć precyzyjnego postępowania. Należy mieć na uwadzę, aby:

Samochody dostawcze ustawiały się równolegle do osi skrzyni ładunkowej rozkładarki (należy korygować wszelkie odchylenia);
Utrzymywać możliwie stałą prędkość posuwu zestawu;
Nie dopuścić do całkowitego opróżnienia skrzyni zasypowej rozkładarki (będzie to skutkować przerwą w układanej nawierzchni, co wymaga późniejszego uzupełnienia);
Wszelkie regulacje rozkładarki należy ustawić możliwie precyzyjnie jeszcze przed rozpoczęciem prac. Poprawki w działaniu maszyny podczas wylewania nawierzchni trzeba ograniczyć do absolutnego minimum;
Nie dosypywać mieszanki bezpośrednio za rozkładarką w celu wyrównania powstałych ubytków w nawierzchni. Wykonuje się to tylko w wyjątkowych sytuacjach;
Zachować szczególną ostrożność podczas pracy w bliskim kontakcie z rozgrzaną mieszanką. Ogromnym zagrożeniem jest nie tylko jej wysoka temperatura, ale również zdolność przyklejania do odzieży oraz skóry, co wzmaga skutki poparzenia.
Bardzo ważna jest bieżąca kontrola procesu układania nawierzchni asfaltowej. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, mieszanka mineralno-asfaltowa z biegiem czasu zmienia swoje właściwości. Dlatego istotne jest, aby wszelkie rozbieżności zidentyfikować możliwie jak najwcześniej.

warto wiedziec robotnicy @ 11:15, 12.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...fca:9972

KŁADZENIE ASFALTU W DESZCZU – CZY JEST TO MOŻLIWE?
Z wielu przyczyn najczęściej nie wykonuje się wylewki mineralno-asfaltowej podczas opadów deszczu oraz na mokrym podłożu. Wilgotne środowisko negatywnie wpływa na zdolność do równomiernego zagęszczenia posadzki asfaltowej. Niemniej jednak dopuszczalne jest kładzenie grubych warstw asfaltu podczas niewielkich opadów deszczu np. mżawki. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, powierzchnię można ogrzać promiennikami ciepła.

ETAP IV – ZAGĘSZCZANIE MIESZANKI
Zagęszczanie asfaltu ma kluczowe znaczenie na jego końcową wytrzymałość. Niestety klasyczne zagęszczarki nie sprawdzą się w przypadku tak sporej powierzchni. Dlatego w celu jej zagęszczenia, wykorzystuje się znane wszystkim walce. W użyciu dostępne są zarówno walce jednowałowe oraz walce tandemowe (dwubębnowe).

Ilość zastosowanych walców zależy głównie od rodzaju mieszanki mineralno-asfaltowej, jej całkowitej powierzchni, grubości, szerokości oraz temperatury. Zagęszczanie przeprowadza się najwcześniej jak to możliwe, zaraz po wylaniu asfaltu przez rozkładarkę. Pierwszy przejazd (przewałowanie) wykonuje się podjeżdżając jak najbliżej do rozkładarki. Zagęszczania nie należy kontynuować, jeżeli temperatura mieszanki jest niższa niż 90°C.

Xxx @ 13:09, 13.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 176...176

Droga drogą a czy ktos pomyslal co z przylegajacym terenem pomiedzy blokami Cieplinskiego a Jana Pawla?To koszmarny plac skladowisko budowlane niegdys lączka.Teraz masa maszyn odpadow budowlanych tony piachu gruzu koparki i wywrotki jezdzace od rana do wieczora:kurz pył i niebezpieczenstwo dla okolicznych dzieci ktore bawia sie na tym niezabezpieczonym terenie.Czy jest jakies przestrzenne zagospodarowanie tego terenu po zakonczonych pracach przebudowy ulicy.Zielony niegdys teren pelen mlodych drzew i krzewow zostal zryty i przeorany przez maszyny budowlane.Widok -żal patrzec.Panie prezydencie pytam co z tym terenem?Jako mieszkaniec mam dosc betonozy w naszym miescie zadbajmy o tereny zielone a nie je niszczycie.Zrobcie tam mini park spacerowy pomiedzy blokami bylo by milo i chlodniej dla okoliczych mieszkancow miejsce do odpoczynku.

do xxx @ 18:14, 13.07.2024

Zgłoś komentarz zgłoś IP: 2a00...cf6d:8e29

tylko kamery zamontować trzeba wiem
o tym że w takich parkach dochodzi do częstych napastowan seksualnych bojek rozbojów kradzierzy więc
park okej ale okamerować wszystko

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót