« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Sobota, 27 kwietnia 2024 r., imieniny Teofila, Zyty, Żywisława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ostrołęka w czołówce miast nasyconych dyskontami

Z roku na rok rośnie znaczenie sieci dyskontów. Największe nasycenie supermarketami występuje w średnich miastach, jak np. Ostrołęka, Słupsk, Jelenia Góra, gdzie na jeden sklep przypada mniej niż 5 tys. mieszkańców. O sprawie informuje GfK Polonia, koncern badający opinię publiczną.

Badanie lokalnej konkurencyjności dyskontów w Polsce przeprowadził dział Customer Analytics & Sales Strategies instytutu GfK Polonia, który zajmuje się kompleksową analizą optymalizacji dystrybucji oraz oceną poszczególnych lokalizacji handlowych. W analizie uwzględniono liczbę supermarketów w województwach w podziale na Biedronkę, Lidl i pozostałe sieci dyskontów. Z badań wynika, iż na zachodzie kraju konsument ma do wyboru kilka sieci dyskontowych, natomiast na wschodzie w zasadzie tylko dwie, z silną pozycja Biedronki.

Według GfK Polonia na jeden sklep dyskontowy w Polsce przypada średnio 11 tys. mieszkańców, ale w Warszawie jest to średnio 13,8 tys. mieszkańców, a w Poznaniu - średnio jedynie 6,3 tys. mieszkańców. W naszym kraju występują też obszary, gdzie na jeden dyskont przypada ponad 50 tys. mieszkańców.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej GFK Polonia.

Wyświetleń: 3263
 
12:02, 03.12.2016 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne