« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Ministrowie o infrastrukturze drogowej Mazowsza (zdjęcia)

Zrzeszenie Przewoźników Drogowych w Ostrołęce zaprosiło władze miasta, powiatu i reprezentantów różnych instytucji na kongres "Infrastruktura i rozwój dla Mazowsza północno-wschodniego". W spotkaniu wzięli udział też przedstawiciele władzy rządowej oraz ościennych miejscowości.

Zebranych gości powitał Mirosław Szczepankowski, prezes Zrzeszenia Przewoźników Drogowych w Ostrołęce.

- Od początku lat dziewięćdziesiątych w Polsce obserwuje się zakazy dla ciężkiego taboru transportowego. Oczywiście ta infrastruktura z lat wcześniejszych nie była przystosowana do tak dużego rozwoju transportu, jaki funkcjonował w zachodniej Europie. Te wyzwania dla ciężkiego taboru spowodowały, że zaczęły pojawiać się znaki zakazu, dlatego że drogi nie były do tego przystosowane - powiedział Mirosław Szczepankowski. - Na przestrzeni lat znacznie się to poprawiło, ale oczywiście w stopniu niewystarczającym, wiadomo to są olbrzymie wydatki, wielkie inwestycje. Przez jakiś czas na naszym terenie nie było jeszcze z tym tak najgorzej. Wprowadzenie ograniczenia dla transportu ciężkiego skłoniło nas, żeby zorganizować spotkanie w gronie zacnych ludzi, decyzyjnych, żeby o tym problemie podyskutować.

Następnie głos zabrał Henryk Kowalczyk, minister, członek Rady Ministrów w rządzie Beaty Szydło oraz przewodniczący Komitetu Stałego Rady Ministrów.

- Droga 61 nie jest drogą, która jest na kierunku Warszawy do Łomży, nie jest drogą, która ma szczególne znacznie w skali kraju, ale ma duże znaczenie w skali regionu. To jest bardzo ważne. Dobra droga to jest podstawowy warunek dobrego rozwoju. Tak się składa, że Ostrołęka jako miasto na prawach powiatu formalnie zobowiązana jest do finansowania mostu z własnego budżetu, co oczywiście w dzisiejszych realiach jest bardzo mało możliwe, więc będzie organizowany montaż finansowy. Minister infrastruktury swoją część już deklaruje, będziemy poszukiwać dalej środków finansowych, aby ta przeszkoda, która pojawia się w Ostrołęce na drodze krajowej 61, czyli most została usunięta - zapewniał minister Kowalczyk.

Z kolei Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa mówił o inwestycjach drogowych, jakie są obecnie wykonywane.

- To co udało nam się przez rok zrobić, jeżeli chodzi o naprawę infrastruktury drogowej w Polsce północno-wschodniej to droga S8, która jest kontynuowana i łączy Białystok z Warszawą, dotyczy ona też i Ostrołęki, bo jest jedną z możliwości dotarcia do stolicy. Następna arteria to Via Baltica. Kilka dni temu miałem okazję podpisać ogłoszenie przetargu na obwodnicę Łomży, ta obwodnica i droga S61 będą kontynuowane. Będziemy też rozpisywali dalsze przetargi, tak aby cała S61 była już modernizowana. Gigantyczna inwestycja, w sumie ta część, którą uruchamiamy będzie kosztowała ponad 3 mld złotych. Będziemy też wznawiać prace na odcinku między Serockiem a Pułtuskiem - powiedział Jerzy Szmit.

Kongres poprzedził wykład wprowadzający, który wygłosił profesor Witold Orłowski. Wydarzenie odbyło się w piątek 31 marca w siedzibie Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Ostrołęce.

Zobacz zdjęcia:
Kongres na temat infrastruktury drogowej na Mazowszu (31.03.2017)

Wyświetleń: 720
 
00:57, 02.04.2017 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne