« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 3 maja 2024 r., imieniny Marii, Aleksandra, Stanisława

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Wojewoda odpowiada na zarzuty posła Czartoryskiego

- Opaczna interpretacja pisma do ministra budzi sprzeciw wojewody - twierdzi Ivetta Biały, rzecznik prasowy wojewody mazowieckiego.
Mowa o piśmie wojewody Jacka Kozłowskiego dotyczącym priorytetów w zakresie obwodnic o dużym znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego Mazowsza skierowanym do Sławomira Nowaka, ministra transportu.

Podczas środowej debaty sejmowej o projekcie ustawy budżetowej na rok 2014, poseł Arkadiusz Czartoryski w swoim przemówieniu stwierdził, że wojewoda Kozłowski, który podpisał wspólne pismo w sprawie budowy obwodnicy Ostrołęki w lipcu br. razem z prezydentem Ostrołęki i starostą powiatu ostrołęckiego, oszukał mieszkańców regionu. Pismo skierowane było do ministra Sławomira Nowaka. Ostrołęcki parlamentarzysta przytoczył również, że wojewoda tydzień po złożeniu wspólnego pisma, przedstawił ministrowi wykaz obwodnic koniecznych do wybudowania na Mazowszu, ale obwodnicy Ostrołęki w nim nie było.

Pracownicy biura prasowego Jacka Kozłowskiego wydali już w tej sprawie oświadczenie. Ivetta Biały twierdzi, że obwodnica Ostrołęki nie została ujęta w piśmie wojewody do ministerstwa transportu, ponieważ pytanie ministerstwa, na które odpowiadał wojewoda, odnosiło się wyłącznie do projektów już wpisanych do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w latach 2011 - 2015.

- Obwodnica Ostrołęki nie jest w tym planie ujęta - nie znalazła się zatem także w odpowiedzi - wyjaśnia rzeczniczka wojewody. - W ocenie wojewody mazowieckiego, budowa obwodnicy Ostrołęki powinna być traktowana jako zadanie priorytetowe.

W oświadczeniu czytamy również, że wojewoda jest zdumiony treścią wystąpienia posła Arkadiusza Czartoryskiego, ponieważ stanowisko wojewody popierające budowę obwodnicy Ostrołęki jest powszechnie znane.

- Opaczna interpretacja pisma do ministra budzi sprzeciw wojewody - pisze Ivetta Biały. - Z drugiej strony cieszymy się, że ministerstwo dostrzegło konieczność realizacji obwodnicy Ostrołęki i ujęcia jej w przyszłych projektach budowy dróg krajowych, autostrad i obwodnic.

Pracownicy wojewody przesłali również pismo pismo wojewody mazowieckiego do ministra transportu z 2 października, które publikujemy w całości.

Pismo Jacka Kozłowskiego, wojewody mazowieckiego do Sławomira Nowaka, Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

W nawiązaniu do pisma z dnia 3 września 2013 r., znak: TA-2mz-075-99404/13, w sprawie budowy obwodnicy Ostrołęki, pragnę wyjaśnić, że obwodnica Ostrołęki nie została ujęta moim piśmie z dnia 11 lipca 2013 r., znak: WIŚ-II.7820.59.11.2013.AK2, dotyczącym priorytetów w zakresie obwodnic o dużym znaczeniu dla rozwoju społeczno-gospodarczego Mazowsza, ponieważ w tym piśmie odnosiłem się jedynie do projektów już wpisanych do rządowych programów budowy dróg krajowych. Dotąd, mimo iż wielokrotnie wskazywałem na konieczność rozpoczęcia prac przygotowawczych do realizacji tej inwestycji, Minister Transportu oraz GDDKiA zawsze odpowiadały, że brak obwodnicy w rządowych programach uniemożliwia rozpoczęcie jakichkolwiek prac nad nią. Dlatego, choć z jednej strony mój sprzeciw budzi opaczne zinterpretowanie mojego stanowiska wyrażonego w piśmie z 11 lipca, z drugiej z radością witam zmianę stanowiska Ministra Transportu, który po raz pierwszy, po kilku latach starań, wskazuje na możliwość uwzględnienia tej obwodnicy w planach rządu.

W związku z powyższym, pragnę skorygować swoje stanowisko wyrażone w piśmie z dn. 11 lipca i wskazać, ze w ocenie wojewody mazowieckiego obwodnica Ostrołęki powinna być traktowana jako zadanie priorytetowe, zaraz po południowej obwodnicy Warszawy i obwodnicy Góry Kalwarii.
W mojej ocenie obwodnica Ostrołęki stanowi najpilniejszą z obwodnic w ciągu DK 61 i powinna być realizowana jeszcze przed obwodnicami Pułtuska i Różana.

Miasto Ostrołęka jest ważnym ośrodkiem drogowym w północnej części województwa mazowieckiego. W granicach administracyjnych tego miasta krzyżują się drogi z centrum i południa kraju na północny-wschód - tj. droga krajowa nr 53 Olsztyn - Ostrołęka oraz droga krajowa nr 61 Warszawa - Augustów. Obsługują one ruch tranzytowy z krajów Europy zachodniej na Litwę, Łotwę i do Estonii, a także ruch turystyczny ze stolicy na Pojezierze Mazurskie. Wskazać także należy, że na terenie Ostrołęki znajdują się duże, ciągle rozwijające się zakłady papiernicze, generujące z każdym rokiem coraz większe obciążenie dla DK 61 na terenie miasta.

Przebieg głównych ciągów komunikacyjnych przez środek miasta jest przyczyną wypadków drogowych, zagrożenia bezpieczeństwa mieszkańców oraz pogarszana stanu technicznego nawierzchni jezdni i konstrukcji obiektów mostowych, zwłaszcza mostu na Narwi.

Realizacja obwodnicy Ostrołęki poprawi dostępność komunikacyjną miasta Ostrołęki, powiatu ostrołęckiego, a także usprawni połączenie tego regionu Mazowsza z Mazurami oraz Podlasiem. Obwodnica ożywi rozwój gospodarczy i turystyczny tego regionu, zwiększy dostępność terenów inwestycyjnych oraz, co jest szczególnie istotne, poprawi warunki życia mieszkańców, coraz bardziej narażonych na niekorzystne oddziaływanie obecnego układu komunikacyjnego.

Jacek Kozłowski

Wyświetleń: 3055
 
11:30, 13.12.2013 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne