« Powrót do serwisu Moja Ostrołęka

Piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Moja Ostrołęka

Archiwum artykułów

Skrzynka skarg: wątpliwa promocja PGE

Skrzynka skarg, pochwał i pomysłów:
PGE oferuje promocję, ale według moich wyliczeń większość gospodarstw domowych nie wykorzysta tyle prądu. Podpisując ofertę deklarujesz, że przez trzy lata nie zmienisz operatora i w rzeczywistości wydamy więcej niż musimy.

Jestem odbiorcą energii elektrycznej i przeprowadziłem kalkulację. Decydując się na propozycję PGE podpisujesz ofertę na 3 lata i przez ten czas nie możesz zmienić operatora, z gwarancją ceny na poziomie 0,2479 zł/kwh czyli o mniej niż grosz taniej wg normalnej stawki G11 - 0,25300 zł/kwh netto. Opłata abonamentowa za to wynosi 3,24 zł netto/miesiąc, więc płacisz za obniżenie stawki podstawowej o 1/2 grosza. Żeby wyrównała się opłata abonamentowa trzeba zużyć 650 kwh/miesięcznie. Ja zużywam około 180 kwh/miesiąc w domu jednorodzinnym, gdzie wszystko poza ogrzewaniem jest na prąd i komputer jest włączony prawie cały czas. W mieszkaniu było to 120 kwh/miesiąc. Zatem przez trzy lata potencjalny klient wpłaca ponad 116 zł, a oszczędza w tym czasie średnio 28 zł, więc na każdym kliencie PGE zarabia około 90 zł netto w okresie trwania umowy.

Ja wychwyciłem to od razu, jak przedstawiono mi ofertę, ale przeciętny Polak, a tym bardziej osoba starsza, pod pozorem oszczędności, wyda więcej niż musi. Kwota nie jest duża, ale na wielką skalę. Jedynym aspektem na plus jest gwarancja ceny, ale tego nie da się już zmierzyć, cena może wzrastać i spadać na przestrzeni 3 lat kilkakrotnie.

Odpowiada Agnieszka Szczekała, rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.:
Z naszych analiz wynika, że klienci zwracają szczególną uwagę na stabilność kosztów jakie ponoszą w swoim gospodarstwie domowym. Cenią sobie ich przewidywalność, dzięki czemu mogą zaplanować budżet domowy na dłuższy okres. Oferta "Prąd jak Prąd" jest oparta na formule gwarancji ceny z atrakcyjną stawką za energię (niższa stawka od ceny taryfowej zatwierdzonej przez Prezesa URE). Ma ona już swoją 5 edycję, która gwarantuje niezmienności stawki za energię elektryczną nawet do września 2019 r. Oferta ta była szeroko komunikowana, stąd nasi klienci są nią zainteresowani.

Ponadto, badania agencji Millward Brown wykazały, że kampania "Prąd jak Prąd" w prosty i zrozumiały dla klienta sposób prezentuje ofertę. Obecni oraz potencjalni klienci PGE, którzy decydują się na skorzystanie z oferty PGE (w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta czy poprzez infolinię PGE Contact Center) mogą wybrać tę, która najbardziej odpowiada ich oczekiwaniom. Zaprezentowana kalkulacja przedstawia aktualną stawkę za energię, stąd nie można wyliczyć dokładnych kosztów poniesionych przez klientów w dłuższym okresie. Ta oferta gwarantuje klientowi niezmienność ceny za energię nawet do września 2019 r. W przypadku podwyżek cen energii (w latach 2016-2019), klient pozostaje na zakontraktowanej stawce i tym samym jest w stanie dokładnie przewidzieć swoje wydatki w gospodarstwie domowym. Rynek gospodarstw domowych to dla nas bardzo ważny segment. W portfolio produktowym PGE znalazło się już kilka ofert dla klientów indywidualnych przygotowanych wspólnie z partnerami z sektora bankowego, ubezpieczeniowego i urządzeń oświetleniowych. Ofertą, która cieszy się jednak największym zainteresowaniem jest formuła "Prąd jak Prąd", z której skorzystało już ponad 300 tys. klientów w całym kraju. Ostatnie lata pokazały, że klienci PGE są również zainteresowani ofertami łączonymi - skorzystało z nich blisko 50 tys. odbiorców. Zdobyta wiedza i doświadczenie w tym obszarze zostały wykorzystane i już za kilka dni portfel produktowy PGE wzbogaci się o nowości produktowe. Wierzymy, że oferty spotkają się z zainteresowaniem klientów.

Wyświetleń: 5239
 
00:30, 08.10.2016 r.

« Powrót do archiwum

Szukaj w archiwum

Reklama





Najbardziej poczytne