piątek, 21 lutego 2020 r., imieniny Eleonory, Kiejstuta, Fortunata

Reklama   |   Kontakt
MS Serwis

Aktualności

Ponad milion złotych dofinansowania na nowy most na Narwi. Przeprawa ma być wizytówką Ostrołęki, powiatu i regionu (zdjęcia, wideo)

W Ostrołęce podpisano umowę w ramach rządowego programu "Mosty dla regionów". Dokument sygnowali Konstanty Radziwiłł, wojewoda mazowiecki oraz starosta Stanisław Kubeł. W myśl umowy, wojewoda ma przekazać do 2022 roku ponad milion złotych na dofinansowanie przeprawy mostowej na rzece Narew.

Planowana budowa obejmie most na Narwi oraz drogi dojazdowe, które w dalszej perspektywie mają się połączyć z obwodnicą Ostrołęki.

Reklama Podpisane porozumienie dotyczy realizacji zadania zgłoszonego do dofinansowania w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej - "Mosty dla regionów" oraz umowy o udzielenie dotacji na pierwszy etap realizacji projektu.

Powiat ostrołęcki otrzyma ponad milion złotych dotacji na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej budowy przeprawy mostowej przez Narew, wraz z drogami dojazdowymi łączącymi drogę krajową 61 w miejscowości Teodorowo (gm. Rzekuń) z drogą powiatową numer 2539W w miejscowości Łęg Przedmiejski (gm. Lelis). Dotacja umożliwi kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowej, na podstawie której w przyszłości zostanie wybudowany most.

Reklama - Most to coś szczególnego, tu nie mają wątpliwości wszyscy, którzy je projektują, wznoszą i potem użytkują - do tych budowli mają stosunek wyjątkowy. Most łączy, rozwija, uskrzydla, a dla wielu miejscowości mosty są ich symbolem, wystarczy wspomnieć most Ponte Vecchio we Florencji, Tower Bridge w Londynie czy Golden Gate z San Francisco. Miejmy nadzieje, że ten, mimo iż położony nieco pokaz miastem, dołączy do symboli i wizytówek Ostrołęki, powiatu i całego regionu - mówił wojewoda Konstanty Radziwiłł.

Most jest potrzebny najbardziej lokalnej społeczności, ale będzie z niego korzystało znacznie więcej osób. Jak mówił wojewoda, most to nie tylko kwestia komunikacji lokalnej, ale też punkt do zachęcenia inwestorów, aby patrzyli przychylniej na ten region Polski. Most, jako element obwodnicy, jest tez potrzebny samemu miasta, aby żyło się w nim lepiej, spokojniej i bezpieczniej.

O potrzebie budowy mostu oraz planach realizacyjnych szeroko opowiedział starosta Stanisław Kubeł, nawiązując do historii miasta, jego przepraw przez Narew oraz rozwoju miasta, którego nieodzownym elementem jest wdrażanie nowych projektów drogowych oraz właśnie mostowych. Głos zabrali także parlamentarzyści - poseł na Sejm RP Arkadiusz Czartoryski oraz senator Robert Mamątow.

Reklama Punktem kulminacyjnym było podpisanie porozumienia i umowy, które sygnowali Konstanty Radziwiłł, wojewoda mazowiecki, Stanisław Kubeł, starosta ostrołęcki, Krzysztof Parzychowski, wicestarosta oraz Aldona Kuciej - skarbnik powiatu.

Łączna wartość projektu opiewa na 1 mln 474 tys. zł, z czego kwota dotacji z budżetu państwa w latach 2019-2022 to 1 mln 179 tys. 200 zł, zaś 294 tys. 800 zł to wkład własny powiatu.

Opracowanie dokumentacji projektowej i wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ma nastąpić do 19 kwietnia 2022 roku. Realizacja inwestycji mostowych to przedsięwzięcie wieloetapowe, które często pozostają poza zasięgiem finansowym samorządów lokalnych. Kolejne etapy tj. budowa mostu, będzie finansowane z innego źródła - Funduszu Dróg Samorządowych.

Umowę podpisano 10 grudnia br. w ostrołęckiej delegaturze mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.

Zobacz zdjęcia:
Podpisanie umowy na dofinansowanie dokumentacji projektowej mostu na Narwi

Więcej zdjęć: Podpisanie umowy na dofinansowanie dokumentacji projektowej mostu na Narwi

Wyświetleń: 7910 komentarze: 67
10.12.2019, 16:57r. Drukuj




Powrót


nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 16:59, 10.12.2019

IP: 217.99...226

Brawo!

do nieradiomaryjny @ 17:16, 10.12.2019

IP: 83.31...74

A poprzednicy wydali ponad 15 mln złotych na przeprawę tymczasową, której już nie ma. W gminach mają dobrych gospodarzy.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 17:32, 10.12.2019

IP: 217.99...226

do nieradiomaryjny, dobrze, że była przeprawa tymczasowa w czasie zamknięcia starego mostu. Dobry gospodarz nie dopuści do zostania z jednym mostem. Poprzednicy pozyskali z zewnątrz 37 mln na remont mostu i budowę przeprawy tymczasowej.

Poprzednicy pisali wniosek o trzeci most, ale nie dostali dotacji od Struzika:

"2 czerwca 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta Ostrołęki. Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł.

Zatem deklarowane dofinansowanie nie wyniosłoby 80% co jest zasadą w podobnych projektach, a jedynie 32,5% wartości inwestycji! Miasto oczekiwało równego traktowania i dofinansowania na takim właśnie poziomie, dlatego 6 kwietnia 2016 roku ponownie zwróciło się z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego o wyrażenie zgody na wpisanie do Kontraktu Terytorialnego inwestycji polegającej na budowie przeprawy mostowej na rzece Narew, co umożliwiłoby jej dofinansowanie w ramach RPOWM 2014-2020 w takiej wysokości."

Dobrze, że rząd przyznał dotację staroście na trzeci most.

Gdzie jest wniosek o dofinansowanie trzeciego mostu od prezydenta?

do nieradiomaryjny @ 17:47, 10.12.2019

IP: 83.31...74

Poprzednicy nie pisali wniosku o trzeci most do rządu PIS?

🤡 @ 17:57, 10.12.2019

IP: 2405:8100...c8d

Ja nie mogę. Najpierw obwodnica Olszewa-Borek. Teraz most z Teodorowa do Łęgu.
Galopada absurdów. Ładna wizytówka regionu. Wąchock północy.

Super @ 18:46, 10.12.2019

IP: 188.146...163

Świetna wiadomość

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 19:00, 10.12.2019

IP: 217.99...226

do nieradiomaryjny, poprzednicy pisali do rządu wnioski o dotację na remont mostu i budowę przeprawy tymczasowej, i dostali 37 mln zł. Poprzednicy pisali wniosek o dotację na trzeci most do marszałka Struzika, i nie dostali dofinansowania.

Starosta pisał do rządu wniosek o dotacje na most i otrzymał dofinansowanie.

Co obecny prezydent zrobił przez rok?

🤡 , jaka obwodnica Olszewa-Borek? To obwodnica Ostrołęki przez gminę Olszewo-Borki.

Teraz w planach jest trzeci most drogowy na Narwi w okolicach Ostrołęki, łączący drogi krajowe.

"– Staramy się ten most zlokalizować w takim miejscu, żeby tej doliny Narwi nie psuć ekologicznie – mówił starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł. – Wlot z mostu to wlot na teren nowobudowanej elektrowni, z drugiej strony na gminę Lelis. Chcemy te wyjścia doprowadzić do drogi krajowej nr 53, połączyć to z układem obwodowym Ostrołęki, który projektuje GDDKiA. Ten most będzie mieć też znaczenie dla tych, którzy będą chcieli dojechać do Via Baltici, węzła Śniadowo."

Dlaczego @ 19:01, 10.12.2019

IP: 5.173...63

No no no to w Teodorowie taka duża inwestycja to pytanie co na to radni z Laskowca? Tam tych inwestycji nawet na pół nie będzie. Teodorowo 50 mln Laskowiec 5 mln a wieś mniejsza

Ten most do @ 19:05, 10.12.2019

IP: 5.173...102

Ten most to rzekuniowi nie jest do niczego potrzebny. Po co to budować? Dlaczego wójt chce budować taki bubel? Rada powinna to zablokować

Tak @ 19:15, 10.12.2019

IP: 5.173...82

Radny z borawego na rację że tego mostu nie powinno się budować. Kinia chyba się już pogubił totalnie. Niedługo lotnisko będzie budował

Protest @ 19:24, 10.12.2019

IP: 2a01:110f...a5cb

Trzeba przyjść na sesje i oprotestować budowę tego mostu. To się wystraszą i nie będą budować. Tylko jeden radny rozumie co trzeba robić w gminie. Po co było ten tor budować ? Zaraz jest droga i tam wyjazd niebezpieczny. Po co ten żłobek jest robiony i dom dla dziadków? To wszystko niepotrzebne. PYTAM PO CO TEN MOST? Pan grycka ma racje po co to wszystko budować. Tak potrzebny nam most jak dziura w moście hahaha

do nieradiomaryjny @ 19:25, 10.12.2019

IP: 83.31...74

poprzednicy pisali co na to premier Morawiecki nie dał? Estakady też nie wybudował jak obiecywał? Muzeum zamknięte? Elektrownia brak finansowania? Przeprawa rozebrana, a mostu brak?

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 19:32, 10.12.2019

IP: 217.99...226

do nieradiomaryjny , poprzednicy pisali na remont mostu i budowę przeprawy tymczasowej i premier Morawiecki dał pieniądze. Miasto nie złożyło wniosku na budowę estakady, więc premier Morawiecki nie dał dotacji na estakadę. Muzeum zamknięte, bo miasto nie otwiera muzeum. Elektrownia jest w budowie. Przeprawa tymczasowa rozebrana, most oddany wojsku.

do nieradiomaryjny @ 19:44, 10.12.2019

IP: 83.31...74

A od kiedy to premier dał na remont mostu? laughing laughing laughing

Przecież to spółka Energa dała... Miasta nie stać na dokończenie muzeum, niech ministerstwo dokańcza i Ci co podpisali takie umowy. Gdzie jest 9 mld złotych na budowę elektrowni? laughing laughing laughing

DO TEN MOST _PROTEST @ 20:02, 10.12.2019

IP: 83.6...10

Najlepiej BARANY nic nie robić i tylko narzekać. angry
BUDOWAĆ MOSTY DRUGI TRZECI CZWARTY, a nie muzea.

Rebeliant Remek @ 20:03, 10.12.2019

IP: 188.146...170

To ile tępy byśmy mieli mostów za kasę z muzeum pomyłki i elektrowni widmo?😁 Masz swoich gospodarzy😁😁😁

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 20:24, 10.12.2019

IP: 217.99...226

do nieradiomaryjny, ok, wojewoda dał pieniądze na remont mostu z budżetu państwa. Również Energa dała pieniądze na remont mostu.

"W trzeciej kadencji prezydentury Janusza Kotowskiego zapadła decyzja o gruntownej przebudowie mostu, z niemal całkowitą wymianą płyty, poszerzeniem przeprawy dobudową ścieżki rowerowej, chodników, umocnieniem filarów i wieloma innymi pracami.

Stało się to możliwe dzięki ogromnemu wsparciu finansowemu strony rządowej i spółek Skarbu Państwa oraz dobrej współpracy na rzecz pozyskania finansowania przebudowy ówczesnego prezydenta miasta z posłem Arkadiuszem Czartoryskim, wojewodą mazowieckim i ministrami obecnego rządu.

Ostatecznie inwestycja, która wraz z konieczną, zwłaszcza dla przedsiębiorstw transportowych przeprawą zastępczą, kosztowała prawie 40 mln złotych, została sfinansowana z następujących źródeł:

- wsparcie ze strony firmy Elektrownia Ostrołęka (właścicielami są spółki Skarbu Państwa – Enea i Energa) – do kwoty 19,9 mln zł
- wsparcie ze strony rządu (rezerwa subwencji ogólnej budżetu państwa w gestii ministra infrastruktury) – niecałe 17 mln zł
- środki miasta (po koniecznej zmianie konstrukcji ustroju nośnego) – ok. 3 mln zł

Dodać należy, że finansowanie ze strony miasta (poniżej 10 proc. całej inwestycji) zapewnił w całości był prezydent Janusz Kotowski w przygotowanym przez niego budżecie na rok 2019."

Nie budować @ 20:24, 10.12.2019

IP: 5.173...28

Komu ten most jest potrzebny. Pieniądze idą na to ogromne. Pisali że ponad 60 milionów. Rzekuń takich pieniędzy nie ma a most buduje. Dla kogo jest ten most? Żeby z rzekunia do Lelisa żaby miały bliżej przechodzić?

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 20:26, 10.12.2019

IP: 217.99...226

DO TEN MOST _PROTEST, miasto nie dostało dofinansowania do budowy trzeciego mostu:

"2 czerwca 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta Ostrołęki. Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł.

Zatem deklarowane dofinansowanie nie wyniosłoby 80% co jest zasadą w podobnych projektach, a jedynie 32,5% wartości inwestycji! Miasto oczekiwało równego traktowania i dofinansowania na takim właśnie poziomie, dlatego 6 kwietnia 2016 roku ponownie zwróciło się z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego o wyrażenie zgody na wpisanie do Kontraktu Terytorialnego inwestycji polegającej na budowie przeprawy mostowej na rzece Narew, co umożliwiłoby jej dofinansowanie w ramach RPOWM 2014-2020 w takiej wysokości."

Dostaliśmy dofinansowanie na muzeum i remont starego mostu.

Mieszkaniec @ 20:30, 10.12.2019

IP: 2a00:f41...dd01

Sądząc po umiejscowieniu tego mostu to będzie on służył tylko mieszkancom Łęgów... Bo nawet jadac z Białobieli trzeba by nadrobic pare kilometrow żeby dojechac do miasta. A w Teodorowie zabudowa raczej jest ścisła.. puścicie drogę przez srodek wsi? Takie moje male spostrzezenia.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 20:32, 10.12.2019

IP: 217.99...226

nie budować, jakie 60 milionów od Rzekunia na ten most?

"- Strona finansowa jest na pewno bardzo ważna. Dziś powiedziałem 50 mln zł, ale biorąc pod uwagę inflację, czas projektowania a czas realizacji, można przyjąć wartość ok. 60 mln zł. Łatwo policzyć: możemy wystąpić o 80 proc. dofinansowania, także kosztów dokumentacji, wykupu gruntów i samej realizacji. 20 proc. tej kwoty daje 12 mln zł na trzech uczestników. Nie chciałbym dziś mówić o kluczu podziału i dzielić skóry na niedźwiedziu, skoro niedźwiedź jeszcze biega po puszczy – obrazowo przedstawił starosta.

Jednakże, jak powiedział starosta, 12 mln zł na trzy podmioty samorządowe w przedziale czasu dwa - trzy lata, to nie jest kwota, której powiat i gminy nie podołają. - Chcemy wykorzystać szansę, która się pojawia, by mieszkańcom żyło się lepiej i nie stali w korkach i by powiat mógł się rozwijać."

Nie musisz po tym moście jeździć do Lelisa, możesz przez miasto.

Bezprawie i Niesprawiedliwość @ 20:38, 10.12.2019

IP: 37.30...228

masakra, most z znikąd donikąd i dla nikogo - tylko po to żeby starać się o dotację rządową ktorej nikt w Polsce nie dostanie bo kasy nima. Ale nawet zakładając że coś rząd dopłaci to głupota mostu w tym miejscu jest tak porażająca, że doprawdy szkoda komentować....

12 milionów @ 21:15, 10.12.2019

IP: 5.173...28

12 milionów to raczej nie w kij dmuchał. Chyba można za to zbudować kilka dróg w gminie. Radny z borawego ma rację. Trzeba budować drogi a nie mosty. Jego mądrość elokwentnosc i roztropność nie zna granic. Bardzo mądry człowiek

Gość @ 21:41, 10.12.2019

IP: 2a01:110f...baf9

Most nie będzie budowany ze środków gminy. Jest bardzo potrzebny. Będzie przebiegał po granicy Ostrołęki.

Ja kurp @ 21:55, 10.12.2019

IP: 176.109...92

ludziska ! Niektórym to nikt nie dogodzi -bieda ,bo nic nie robią jeszcze gorzej bo coś chcą robić,ale jeśli powstanie ten most to i dla was RZEKUNIAKI żebyście mogli przyjechać i zobaczyć jak wygląda rzeka , bo u was to tylko mata rów melioracyjny!

A dla borawiakow nie @ 22:01, 10.12.2019

IP: 5.173...224

Co to ma za znaczenie dla mieszkańca borowego. Dla nas to bez znaczenia czy będzie ten most czy nie. Lepiej drogę ulac czy kanalizację zrobić. Nasz radny mówi żeby drogi lac a nie mosty robić. Po co to komu? Po nic.

Prusy @ 22:02, 10.12.2019

IP: 5.173...224

I zrobić protest i blokować to inwestycje. Niech Rzekuń nie daje kasy Lelis to samo. Drogi robić w gminach a nie mostów się zachciało

e @ 23:16, 10.12.2019

IP: 2a01:110f...d431

chłopaki zarobili na ziemi pod elektrownię to teraz już łatwiej będzie wydymać Polskę

Mr36 @ 23:19, 10.12.2019

IP: 5.173...146

Most to powinien być na trasie 61 przed torami. Przed Ostrołęka. Ale to zbyt "gruba" inwestycja... Projekt na lata do przodu, rozplanowanie.. nikt nie myśli dalekosieznie. Tylko żeby więcej wpadło. Tu i teraz. Drogi w samej Ostrołęce są gorsze niż w Albanii. Nawet te wjazdowe. KOSZMAR.

Pacanowo Górne @ 00:21, 11.12.2019

IP: 83.31...128

Nowy most - od d. strony,
Kładka - obok pasów,
Muzeum - bez wystawy,
Dwa mosty - do jednego ronda,
Dworzec PKP - 5km od dworca PKS
Hipermarkety - w centrum miasta,
Planowana obwodnica - bez wpływu na ruch lokalny

Miasto absurdów, głupoty i układów.

Wójt @ 00:36, 11.12.2019

IP: 31.0...116

Każdy wie że ten most od strony łęgów to niewypał i bezsensowna inwestycja. Ktoś zarobi bańkę na "opracowaniu dokumentacji" i tyle będzie z mostu. Co za urzedasy. Żaden z nich nie wpadł na pomysł upłynnienia ruchu na nowym moście od strony Ostrołęki. Wystarczy zmienić kierunek jazdy na ul. Kilińskiego żeby nie było krzyżowania wjazdu z ul. Berka Joselewicza. Od miasta na most wjeżdżało by się ul. Kilińskiego, a do miasta przez Berka Joselewicza. Byłby wtedy płynny przejazd w dwie strony i po korkach. Ale nie ciężko jest ruszyć głową i zmienić trochę organizację ruchu.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 02:42, 11.12.2019

IP: 217.99...226

Mr36,

"Most to powinien być na trasie 61 przed torami. Przed Ostrołęka."

Gdzie dokładnie?

Pacanowo Górne, gdzie chcesz mieć trzeci most?

Pusta łąka w centrum miasta była lepsza?

Planowana obwodnica ma wpływ na ruch lokalny, bo wyprowadza z miasta tranzyt.

Wójt,

" Żaden z nich nie wpadł na pomysł upłynnienia ruchu na nowym moście od strony Ostrołęki. "

Był taki pomysł, ale nie został zrealizowany:

W programie komitetu Pana Łukasza Kulika - Ostrołęka dla wszystkich, w zakładce STREFA TRANSPORTU czytamy cyt.:

"TRASY WYLOTOWE BEZ KORKÓW
Zrealizujemy inwestycję polegające na przebudowie skrzyżowań ul. Stacha Konwy z ul. Słoneczną i Padlewskiego. Zmierzymy się z największym wyzwaniem, którym są korki przy wjeździe na rondo na ul. Warszawskiej. Przygotowaliśmy kilka tymczasowych rozwiązań związanych z poszerzeniem pasów drogowych i zmianą organizacji ruchu na Starym Mieście. Wprowadzimy je przed upływem roku."

stróż w Boże Ciało. @ 07:35, 11.12.2019

IP: 46.170...1

Fajną koszulę ma Kubeł. Taka fest-fioletowa.

Brawo Starosto @ 09:01, 11.12.2019

IP: 83.15...73

Nie rozumiem ludzi, którzy krytykują budowę mostu. Przecież to inwestycja na przyszłość. Nie tylko dla gmin po tamtej stronie rzeki, ale i dla Ostrołęki. Zauważcie, że wyprowadzi on gigantyczne korki na Stacha Konwy i skończy niedolę gminy Lelis, którzy do tej pory mają bardzo slaby wyjazd na w/w ulicę.
W przypadku awarii, remontu lub wypadku na moście, ta przeprawa będzie zbawieniem dla Ostrołęki. Poza tym zostanie wyprowadzony ruch pojazdów ciężarowych z kierunków Myszyniec, Kadzidło - Łomża i stworzy nowe możliwości rozbudowy, które jeszcze bardziej usprawnią ruch w Ostrołęce. Osoby krytykujące patrzą krótkowzrocznie i nie patrzą w przyszłość.

To inwestycja połowiczna. Dopełnieniem będzie Obwodnica w kierunku Warszawy. Wtedy można wprowadzić zakaz ruchu pojazdów ciężarowych przez obecne mosty w Ostrołęce kierując ich obwodnicą w kierunku Warszawy.

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 10:07, 11.12.2019

IP: 188.146...112

Cyt.:
"Dobry gospodarz nie dopuści do zostania z jednym mostem."

To, Płocha, na spotkaniu z przewoźnikami tego nie wiedział, bo kazał im zacisnąć pasa i stwierdził, że władze miasta nie rozważają takiej możliwości, a później Kotowski stwierdził, że takiej możliwości nie ma ze względu na to, że te teren objęte są programem "Natura 2000".

Tępy naziolu, dlaczego PiSowskie władze miasta, zamiast do PiSowskiego rządu, zwróciły się do PSLowskiego marszałka województwa?

gość @ 10:29, 11.12.2019

IP: 37.7...25

Kto wreszcie jest tępym naziolem?

Abc @ 11:02, 11.12.2019

IP: 188.146...3

""Most to powinien być na trasie 61 przed torami. Przed Ostrołęka."

Gdzie dokładnie?"

Przed torami.


"Pacanowo Górne, gdzie chcesz mieć trzeci most?"

Nie gdzie chcę tylko gdzie jest potrzebny. Patrz odpowiedź wyżej.

"Pusta łąka w centrum miasta była lepsza?"

Lepszy byłby park, amfiteatr, odkryta pływalnia i każda inna rzecz która służy mieszkańcom miasta a nie portfelom kilku osób.


"Planowana obwodnica ma wpływ na ruch lokalny, bo wyprowadza z miasta tranzyt"

Są jakieś analizy które mogą to potwierdzić?

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 11:12, 11.12.2019

IP: 188.146...112

Cyt.:
"Kto wreszcie jest tępym naziolem?"

Ten, który przez wiele lat, posługiwał się nickiem "Tępiciel lemingów", stąd "Tępy" i który uważa, że ktoś, kto bestialsko morduje kobiety dzieci i starców, tylko dlatego, że robi to nosząc polskim mundurze, nie jest "zbrodniarzem", pomimo, że jego czyn, jest uznany za "zbrodnię wojenną" - stąd "naziol".

Anna @ 14:09, 11.12.2019

IP: 159.205...231

Co na to Koń-Don Walski?

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 14:10, 11.12.2019

IP: 37.30...137

Abc,

"Są jakieś analizy które mogą to potwierdzić?"

Gdyby nie było powodów dla budowy obwodnicy, to by jej nie budowano. Czy byłeś na rondzie przed mostami i nie widziałeś ruchu tranzytowego z Kadzidła do Różana i z powrotem?

Ta obwodnica będzie wyprowadzać poza miasto tranzyt z ronda przy McDonald's.

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 14:31, 11.12.2019

IP: 188.146...112

Cyt.:
"Gdyby nie było powodów dla budowy obwodnicy, to by jej nie budowano"

Tępy naziolu nie zrozumiałeś pytania???

Z czego się wzięły te powody - ktoś wywróżył, postawił pasjansa, wyczytał ze szklanej kuli?

Czy są jakiekolwiek analizy, dotyczące zbudowania trzeciego mostu zgodnie z projektem, który powstała za rządów Ryszarda Załuski???

Wówczas, mając alternatywą, można by było stwierdzić, który wariant i z jakich powodów jest korzystniejszy da miasta.

Większość tego typu inwestycji, planowana jest w kilku wariantach, których zasadność następnie się bada i sprawdza, która jest lepsza - to jest ABC inwestowania w infrastrukturę drogową.

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 14:37, 11.12.2019

IP: 188.146...112

Cyt.:
"Czy byłeś na rondzie przed mostami i nie widziałeś ruchu tranzytowego z Kadzidła do Różana i z powrotem?"

Byłem pół godziny temu, ruch jest bardzo płynny, nie ma żadnego korka, ani żadnych przestojów.

Jaki Ty masz, Tępy naziolu, ruch tranzytowy między Różanem, a Kadzidłem - chyba Ci się przyśnił laughing laughing laughing laughing

Rondo korkuje się w godzinach jazdy do pracy i z pracy, a korkują je dojeżdżający do pracy.

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 14:51, 11.12.2019

IP: 188.146...112

Żeby wtórni analfabeci, nie zarzucili mi, że jestem przeciwny temu rozwiązaniu - nie jestem - chciałbym jedynie znać rzeczowe argumenty za i przeciw oraz za i przeciw ewentualnej alternatywie, o której napisałem.

Up^ @ 16:44, 11.12.2019

IP: 83.31...128

"Gdyby nie było powodów dla budowy obwodnicy, to by jej nie budowano."

Pytanie dotyczyło analizy.

"Czy byłeś na rondzie przed mostami i nie widziałeś ruchu tranzytowego z Kadzidła do Różana i z powrotem?"

Gratuluję akademickiego podejścia do tematu.

"Czy są jakiekolwiek analizy, dotyczące zbudowania trzeciego mostu zgodnie z projektem, który powstała za rządów Ryszarda Załuski???"

Muszą być skoro projekt był współfinansowany z UE i otrzymał wielomilionową dotację. W sumie to nie trzeba być ekspertem żeby zobaczyć na mapie, że ruch z miasta nie ma ujścia w kierunku Warszawy tj do głównego szlaku komunikacyjnego w regionie - DK61.

"Rondo korkuje się w godzinach jazdy do pracy i z pracy, a korkują je dojeżdżający do pracy."

Zgadza się, dlatego planowana obwodnica powinna przede wszystkim uwzględniać potrzeby ruchu lokalnego.

"chciałbym jedynie znać rzeczowe argumenty za i przeciw oraz za i przeciw ewentualnej alternatywie, o której napisałem."

Tu jest sedno. Wygląda na to, że u nas kilku zielonych w temacie gości zdecydowało (na trzeźwo lub nie), że "obwodnica będzie tu". Wyznaczenie wariantów nie dotyczy całej koncepcji a jedynie przebiegu drogi w narzuconym rejonie, co jest sytuacją komiczną.

Zorientowany @ 16:51, 11.12.2019

IP: 5.173...213

Ten most to dopiero początek inwestycji. Od tzw popiołów będzie potężna obwodnica do Łodzisk tylko martwię się jak przejdzie przez Bialobiel i Siemnochę i tu jest problem. Ale ogólnie brawo dla władz i radnych. Kto nie ryzykuje nie pije szampana. Najwiecej trudu poniesie Lelis ale i najwięcej zyska.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 17:08, 11.12.2019

IP: 37.30...137

Up^, budowa tej obwodnicy nie przeszkadza miastu budować mostu zgodnie z analizami:


""Czy są jakiekolwiek analizy, dotyczące zbudowania trzeciego mostu zgodnie z projektem, który powstała za rządów Ryszarda Załuski???"

Muszą być skoro projekt był współfinansowany z UE i otrzymał wielomilionową dotację. W sumie to nie trzeba być ekspertem żeby zobaczyć na mapie, że ruch z miasta nie ma ujścia w kierunku Warszawy tj do głównego szlaku komunikacyjnego w regionie - DK61."

Remont mostu na ukończeniu, więc miasto mogłoby się zabrać do pracy przy najnowszym moście. Jest sytuacja komiczną mieszanie sprawy obwodnicy ze sprawą mostu budowanego zgodnie z projektem, który powstał za rządów Ryszarda Załuski. Jest tu kilku takich gości zielonych w temacie, którzy mówią, "obwodnica nie, most starosty nie", bo trzeba dokończyć "średnicę" Załuski. Dokończcie.

Up^ @ 17:12, 11.12.2019

IP: 83.31...128

Wszystko fajnie tylko aktualne, pilne potrzeby są w innym miejscu. Dla mnie może powstać i 5 ringów Ostrołęki - każda nowa droga jest jakimś bodźcem do rozwoju terenów przyległych. Problem w tym, że priorytetem na chwilę obecną jest południowy wyjazd z miasta.

@nieradiomaryjny @ 17:24, 11.12.2019

IP: 83.31...128

"Remont mostu na ukończeniu, więc miasto mogłoby się zabrać do pracy przy najnowszym moście."

Nie tylko miasto. Mieszkańcy wybrali także senatora i posła którzy powinni lobbować na rzecz rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta. Planowana obwodnica pomoże tylko niektórym mieszkańcom powiatu i turystom jadącym na Mazury.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 17:32, 11.12.2019

IP: 217.99...226

Up^, jeśli są potrzeby w innym miejscu, to w czym problem? Powtarzam jeszcze raz, nie przeszkadza priorytetom w postaci południowego wyjazdu z miasta budowa mostu starosty i budowa obwodnicy. Starosta złożył wniosek o most i dostał dofinansowanie, i rząd rozpoczął pracę przy budowie obwodnicy Ostrołęki.

Problem w tym, że miasto nic nie robi w sprawie priorytetowego południowego wyjazdu z miasta.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 17:37, 11.12.2019

IP: 217.99...226

@nieradiomaryjny, poseł i senator nie mogą narzucać miastu rozwiązywania problemów komunikacyjnych. Mogą pomóc, jeśli miasto zwróci się z wnioskiem jak to zrobił starosta. Dlaczego miasto ogląda się na posła i senatora? Starosta tego nie robi, nie czeka tylko działa.

Planowana obwodnica spowoduje to, że mieszkańcy powiatu i turyści jadący na Mazury nie będą przejeżdżać przez rondo prowadzące do dwóch mostów.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 18:03, 11.12.2019

IP: 82.145...49

Tępy naziolu, to my chcemy właśnie poznać te analizy - nie rozumim w czym widzisz problem, czyżby zostały utajnione, jak uroczystość zaprzysiężenia Paw) owicz i Piotrowicza, albo listy poparcia sędziów do KRS?

PiSowcy twierdzą, że listy są ok, a Ty im wierzysz na słowo?

xyz @ 19:31, 11.12.2019

IP: 176.109...223

do

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc .

proszę sprawdzić w planie zagospodarowania miasta ze most jest wyrysowany dawno na rondo w stronę Przasnysza i Warszawy i łączy starą obwodnice przez Pomian i ul Goworowsko .pozdrawiam.

Analizator @ 19:33, 11.12.2019

IP: 2a01:110f...6e3

Analizy wykonywał tępy wraz z posłem i senatorem. Przejeżdżając przez rondo, do którego od lat prowadzą drogi z dwóch mostów, liczyli sobie na paluchach kto gdzie jedzie. Tak powstała dogłębna i profesjonalna analiza, na podstawie której powstaną nowe obwodnice i most. Gratuluję.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 20:00, 11.12.2019

IP: 217.99...226

xyz, no to na co miasto czeka, przecież ma, jak piszesz, plan zagospodarowania? Starosta działa, a prezydent czeka. Na kogo się ogląda?

Mam nadzieję, że nie będzie organizował blokady ronda w proteście przeciwko obwodnicy i mostowi starosty.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 20:51, 11.12.2019

IP: 82.145...45

Tępy naziolu, a Ty dalej uważasz Kotowskiego, za 12 razy gorszego jako prezydent od Kulika, skoro od tego drugiego domagasz się, żeby w ciągu roku zrobił więcej niż ten pierwszy, w ciągu 12 lat - czynisz to nie po raz pierwszy - nieładnie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 20:53, 11.12.2019

IP: 82.145...45

Tępy naziolu, a niby dlaczego miałby organizować takie protesty?

Tępiciel lemingów -2 @ 21:22, 11.12.2019

IP: 159.205...231

Ostry śmierdzielu, dlaczego PiSząc, popuszczasz w portki?

Cyt. "a niby dlaczego miałby organizować takie protesty?"

- Dlatego

Tępiciel lemingów - 2 @ 21:26, 11.12.2019

IP: 159.205...231

Cyt. "PiSowcy twierdzą, że listy są ok, a Ty im wierzysz na słowo?"

- Ostry śmierdzielu, wierzę PiSowcom na słowo

proca @ 21:34, 11.12.2019

IP: 83.31...99

Nie ta strona Ostrołęki, most którym nikt nie będzie jeździł. Brawo

xyz @ 21:59, 11.12.2019

IP: 176.109...223

W czasie tej dyskusji w Chinach pół miasta powstało.

Wąski @ 23:36, 11.12.2019

IP: 77.115...17

Dlaczego most jest w tym miejscu, a nie w innym, bo tylko w tym miejscu jest szansa na uzyskanie dofinansowania mostów dla regionu. To chyba jedyny argument przemawiający za tym miejscem mostu. Jednak jest to lepsze niż gdyby mostu miało nie być. Awaryjny most jest potrzebny, a tylko starosta potrafi go przeforsować. Zobaczcie ile czasu mówi się o trzecim moście i żaden prezydent tego nie potrafił. Starosta jak wziął się do roboty w tamtym roku to już w tym ma dofinansowanie do projektu. Jak jeden most wysiądzie to cała północ jest odcięta trzeba stać w korkach, jechać do Różana, albo Nowogrodu. Teraz problem zniknie. Lepiej każdemu będzie nadrobić 5 km niż 70, albo 100.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 03:22, 12.12.2019

IP: 217.99...226

proca, skąd wiesz, że tym mostem nikt nie będzie jeździł? Uważasz, że jadący od Kadzidła będą nadal stać przed rondem przy McDonald's jak teraz stoją? Uważam, że z Kadzidła szybciej dojechał bym do np. ogólniaka przez Teodorowo niż przez to rondo w szczycie natężenia ruchu.

Wąski, ten most to będzie obwodnica miasta dla pojazdów jadących z Łomży do Kadzidła i z powrotem.

Po co mają jechać i korkować rondo prowadzące do dwóch mostów, skoro mogą przed miastem przejechać przez rzekę?

Up^ @ 06:48, 12.12.2019

IP: 83.31...128

Po co jechać z Łomży do Kadzidła przez Ostrołękę????????????????

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 06:53, 12.12.2019

IP: 217.99...203

Up^, nie chodziło mi o te miejscowości tylko o strony, skoda jedzie tranzyt.

Po co jechać od strony Łomży w stronę Kadzidła przez rondo przy McDonald's, jeśli można przed miastem przejechać przez most starosty?

tom @ 08:13, 12.12.2019

IP: 217.116...7

Niech włodarze gmin Lelisa I Rzekunia się obudzą bo znów miasto ukradnie ziemię pod most a oni powiedzą nam mieszkańcom gmin że jest już za późno aby coś zrobić. Miasto już ukradło ziemię Rzekuniowi pod elektrownię. Niech mieszkańcy tamtych terenów się wypowiedzą czy chcą aby powstała przeprawa przez ich tereny.

tom @ 08:16, 12.12.2019

IP: 217.116...7

Przeprawa powinna powstać na terenach nie zamieszkałych np.Kordowo tam jest pełno terenu gdzie nikomu nie będzie to przeszkadzało.

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 10:51, 12.12.2019

IP: 188.146...7

Cyt.:
"i żaden prezydent tego nie potrafił."

"Stawiam talary, przeciwko orzechom", ze gdyby w 2006 roku, w wyborach na stanowisko Prezydenta miasta Ostrołęka, zwyciężył Ryszard Załuska, to doprowadziłby swój projekt do końca, tak jak doprowadził do końca odcinek obwodnicy i remont oczyszczalni ścieków - to wszystko zrobił podczas 4-ro letniej kadencji - PiS, przyszedł na gotowe i mając PiSi rząd, PiSiego Prezydenta RP oraz ostrołęckiego posła w rządzie, nie zrobili nic poza straszeniem Załuski.

Obwodnica, której rychła katastrofę wieszczyło nowe władze, funkcjonuje od ponad 13 lat i poza drobnymi, doraźnymi naprawami, nie wymagała żadnych remontów.