środa, 1 maja 2024 r., imieniny Józefa, Jeremiego, Lubomira

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Szybsza i wygodniejsza rejestracja pojazdów dla mieszkańców z powiatu. Opłaty będzie można uiścić w "pałacyku"

Mieszkańcy powiatu ostrołęckiego, którzy rejestrują pojazdy w starostwie, już nie będą musieli biegać po mieście, by uiścić opłatę. Ostrołęccy radni zdecydują czy mieszkańcy powiatu będą mogli uiścić opłatę w miejscu składania wniosku czyli w "pałacyku", a nie, jak do tej pory, w kasie Urzędu Miasta.

Dotychczas sprawa była kuriozalna, bo mieszkańcy powiatu, kupując pojazd, rejestrowali go w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Ostrołęce mieszczącym się od niedawna w "pałacyku" przy ul. Fieldorfa "Nila". Niestety, opłaty skarbowe musieli wnosić w Urzędzie Miasta Ostrołęki przy placu gen. J. Bema.

Reklama- Interesanci z terenu powiatu ostrołęckiego, chcący załatwić sprawę w ww. wydziale, która wymaga uiszczenia opłaty skarbowej, zmuszeni są obecnie do przyjazdu do znacznie oddalonych od budynku na Fieldorfa "Nila" 15 kas Urzędu Miasta Ostrołęki przy pl. Bema lub ul. Kościuszki 45 - czytamy w projekcie uchwały.

Teraz jest szansa, aby wszystkie formalności załatwić w jednym miejscu, szybciej i wygodniej. Rada miasta może bowiem zarządzić, że pobór opłaty skarbowej będzie się odbywał w drodze inkasa, wyznaczyć inkasentów i określić wysokość wynagrodzenia za inkaso.

Reklama- Przedłożony projekt uchwały wychodzi naprzeciw oczekiwaniu Starostwa Powiatowego w Ostrołęce i dotyczy przede wszystkim pobierania opłaty skarbowej od szeregu czynności urzędowych związanych z rejestracją pojazdów w Wydziale Komunikacji tegoż starostwa, które od niedawna znajduje się w budynku administracyjnym przy ul. Fieldorfa "Nila" 15 . Starostwo Powiatowe prowadzi w tym budynku na Field kasę, więc dysponuje zarówno odpowiednim pomieszczeniem, jak też wykwalifikowanym personelem zapewniającym obsługę kasową, bez przeszkód więc może dokonywać poboru opłaty skarbowej na rzecz Miasta Ostrołęki. Proponowane wynagrodzenie za inkaso pokryje koszty związane z dodatkowym nakładem pracy, jaki jest niezbędny do obsługi ww. czynności - czytamy w uzasadnieniu uchwały.

Ostateczna decyzja zapadnie podczas sesji rady miasta we wtorek 25 lutego br.

Fot. archiwum Starostwa Powiatowego w Ostrołęce

Wyświetleń: 2047 komentarze: -
09:08, 19.02.2020r. Drukuj