piątek, 10 maja 2024 r., imieniny Antoniego, Antonina, Izydora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Kolejne internetowe oszustwo w naszym mieście. Ostrołęczanka straciła sto złotych

Policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa podczas sprzedaży ubrań, ostrołęczanka wystawiła na sprzedaż w sieci ubranie dziecięce. Zgłosił się potencjalny kupiec, który skontaktował się z kobietą za pomocą komunikatora. Kobieta padła ofiarą oszustwa, ponieważ podała dane karty bankowej.

O zdarzeniu poinformował  podkom. Tomasz Żerański, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce na stronie KMP w Ostrołęce.

Reklama

- Wczoraj do dyżurnego ostrołęckich policjantów zgłosiła się 21-letnia mieszkanka naszego miasta i poinformowała o oszustwie podczas sprzedaży ubrań. Powiedziała, że wystawiła w sieci do sprzedaży sukienkę dziecięcą. Wczoraj skontaktował się z nią za pomocą popularnego komunikatora potencjalny kupiec. Po upewnieniu się, że ogłoszenie jest nadal aktualne zaproponował on, aby zakup odbył się za pośrednictwem serwisu aukcyjnego, na co sprzedająca wyraziła zgodę. Po chwili otrzymała ona link, po jego kliknięciu została poproszona o podanie numeru karty bankomatowej, daty ważności i kodu CV, na co również przystała. Kiedy ostrołęczanka postawiła sprawdzić, czy pieniądze wpłynęły na jej konto zauważyła, że z jej konta zniknęła kwota 100 złotych. Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z ostrołęckiego wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją - mówi podkom. Tomasz Żerański.

Wiele osób uważa, że oszustwa internetowe zdarzają się najczęściej podczas kupowania towaru w internecie, kiedy to kupiony towar pomimo uiszczenia za niego zapłaty nie dociera do właściciela. Tymczasem, jak pokazują ostatnie zdarzenia możemy paść ofiarą oszustów również podczas sprzedaży towaru. 

Reklama

W związku z narastającymi próbami oszustwa ostrołęccy policjanci apelują o niepodawanie tak wrażliwych danych jakimi są dane konta bankowego lub kart płatniczej.

- Pamiętajmy o zachowaniu zasady ograniczonego zaufania nie tylko podczas kupowania towaru, ale także podczas jego sprzedaży. Nigdy nie podawajmy osobom postronnym danych do naszego konta, są to dane wrażliwe i nikt poza nami nie powinien ich znać. W przypadku otrzymania telefonu, bądź informacji od potencjalnego kupującego zawsze powinniśmy zachować zasadę ograniczonego zaufania i nie działać pod wpływem emocji. Nie pozwalajmy się namówić na transakcję poprzez podejrzane aplikację, bądź linki. Takie zachowanie z pewnością zmniejszy ryzyko, że zostaniemy oszukani - dodaje podkom. Tomasz Żerański.

Wyświetleń: 2285 komentarze: -
10:46, 07.07.2021r. Drukuj