piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Asteroida Florence dziś blisko Ziemi

Ogromna, mierząca niemal 5 kilometrów średnicy, planetoida znajdzie się dziś bardzo blisko Ziemi. Obiekt nazwany imieniem Florence, będzie się przemieszczał w odległości ok. 7 mln km od Ziemi, co w skali kosmicznej nie jest odległością dużą. Ziemianie będą jednak bezpieczni.

Odległość w jakiej znajdzie się asteroida to 18 długości z Ziemi na Księżyc, dlatego naukowcy zapewniają, że mieszkańcom błękitnej planety nie grozi żadne niebezpieczeństwo.

ReklamaJest to jednak moment przełomowy dla nauki, bowiem asteroida ta, odkryta już w 1981 roku, znajdzie się najbliżej naszej planety od momentu jej zaobserwowania przez astronomów. Da to możliwość zbadania obiektu i pogłębienia wiedzy na temat asteroid w bliskim sąsiedztwie Ziemi.

Asteroida będzie widoczna z Ziemi przez kilka dni, ale jak zapowiadają astrolodzy, trudno będzie ją namierzyć przez amatorski sprzęt. Kto jednak posiada nieco lepszy teleskop, może bacznie obserwować niebo w poszukiwaniu Florence. To moment szczególny, bowiem Florence tak blisko naszej planety będzie dopiero za 483 lata czyli w 2500 roku.

Asteroida została odkryta w marcu 1981 w Australii. Nazwano ją na cześć brytyjskiej pielęgniarki i działaczki społecznej Florence Nightingale.
Wyświetleń: 4687 komentarze: -