poniedziałek, 26 sierpnia 2019 r., imieniny Marii, Natalii, Sandry

Aktualności

Skrzynka skarg: puste okienka w MOPR

Fot. czytelnikSkrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:
Jestem ojcem czwórki dzieci i co chwilę słyszę o tym, jak państwo pomaga nam teraz na każdym kroku i jakim wsparciem jest dla nas program 500+. Do tej pory rzeczywiście nie było problemów z wypłatą świadczeń.

Przy kolejnym naborze jednak nikt do nas się nie odezwał już od kilku tygodni. Wniosek złożyłem na początku października i już siedem tygodni czekam na jego rozpatrzenie. Czy to normalna sytuacja i kiedy mogę się spodziewać wypłaty należnych pieniędzy na dzieci? Dlaczego tak to długo trwa? Czy pieniądze nie są zagrożone, bo słyszałem, że jak do końca roku nie zostaną rozliczone wypłaty to może ich nie być?

Drugą sprawą jest obsługa na sali. Jak to się dzieje, że przez 30 minut nie ma nikogo, bo prowadzone są jakieś narady i nigdzie nie można uzyskać informacji kiedy się skończą? Byłem kilkakrotnie w ostrołęckim MOPR i zastałem sytuację, kiedy są puste okienka. Może chociaż informacja za jaki czas ktoś wróci?

Reklama Odpowiada przedstawiciel Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie Ostrołęce:
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie Ostrołęce wyjaśnia, iż dotrzymuje obowiązujących w ustawie o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, terminów rozpatrywania wniosków dotyczących świadczenia 500+. Poniżej cytowany art. 21. ustawy z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j.: Dz. U. z 2017r., poz. 1851) wskazuje na następujące terminy rozpatrywania wniosków:
1. Świadczenie wychowawcze wypłaca się w okresach miesięcznych.
2. (uchylony).
3. Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego na kolejny okres są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną - od dnia 1 lipca danego roku.
4. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na kolejny okres złoży wniosek wraz z dokumentami do dnia 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata tego świadczenia przysługująca za miesiąc październik danego roku następuje do dnia 31 października tego roku.
5. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na kolejny okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 września do dnia 30 września danego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do dnia 30 listopada tego roku.
5a. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na dany okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 października do dnia 31 października danego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do dnia 31 grudnia tego roku.
5b. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na dany okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada do dnia 30 listopada danego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do dnia 31 stycznia następnego roku.
5c. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na dany okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 grudnia danego roku do dnia 31 stycznia następnego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.

Reklama Obecny okres zasiłkowy w przypadku świadczeń 500+ zaczyna się 1 października 2017 roku i kończy 30 września 2018 roku. Osoby, które złożyły wnioski w terminach określonych w cytowanym artykule w ust. 5,5a otrzymują świadczenia z wyrównaniem od 1 października. Na nowy okres zasiłkowy, od 1 sierpnia 2017 r. do końca listopada 2017 r., MOPR przyjął - 6176 wniosków o świadczenie wychowawcze 500+, świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, w tym w poszczególnych miesiącach:
- sierpniu - 4690 wniosków,
- wrześniu - 851 wniosków,
- październiku - 416 wniosków,
- listopadzie - 219 wniosków.

Z kolejnymi miesiącami malała liczba przyjmowanych wniosków, natomiast rosła liczba wydawanych decyzji, a więc rozpatrywania złożonych wniosków. Jednocześnie do końca listopada 2017 r. wydano 5694 decyzji ustalających uprawnienia do ww. świadczeń. Dotychczas Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie wywiązał się z terminów zapisanych w art. 21 ww. Ustawy.

Reklama Pracownicy MOPR dokładają wszelkich starań pracując od sierpnia 2017 r., w wydłużonym czasie pracy, aby świadczenia dotarły do osób ubiegających się o ich wypłatę w ustawowych terminach. Na świadczenia wychowawcze (500+) od stycznia 2017 r. do końca listopada 2017 r. wypłacono 28,8 mln zł. Średnio w każdym miesiącu wsparcie otrzymuje ok. 5400 dzieci. Natomiast z systemu świadczeń rodzinnych wypłacono od stycznia 2017 r. do końca listopada 2017 r. niemal 14,4 mln zł. Co miesiąc wsparcie otrzymuje ok. 2500 rodzin.

Odnosząc się do pustej sali obsługi możemy tylko wyjaśnić, iż nie ma takiej sytuacji, aby nie było pracownika przez 30 minut.

Wyświetleń: 7292 komentarze: 99 Wrzuć na Facebooka 10.12.2017, 07:42r. Drukuj




Powrót


Mural @ 08:10, 10.12.2017

IP: 87.206...225

Jakie państwo pomaga?????To my zrzucamy się na te comiesięczne prezenty! Z naszych wypracowwanych poborów, z których każda złotówka jest opodatkowana i oskładkowana. Do roboty, drogi/dosłownie/ panie! To się docenia, jak człowiek się umęczy!!!A nas tymczasem się straszy, że za lata składek NIC nie dostaniemy!!!Na starość!

ja @ 08:28, 10.12.2017

IP: 78.152...25

Ależ Drogi Panie, jak ja Panu współczuję, biorąc pod uwagę sytuację polskich emerytów i Pańską, to jest Pan w rzeczywiście tragicznym położeniu, ale może chociaż okienka w urzędzie pracy są otwarte?

R20 @ 08:39, 10.12.2017

IP: 188.146...7

Powinni zamknąć te okienka na cztery spusty. Do pracy, Rodacy. Jak wraca socjalizm to zacznijmy od czynów społecznych ☺ a nie od rozdawania pieniędzy...

zel @ 08:56, 10.12.2017

IP: 79.191...44

Kto się zajmie GOPS w Troszynie co tam się dzieje na czele pani kierownik ośrodka dawno powinna zostać zwolniona

Iwona @ 09:25, 10.12.2017

IP: 79.184...111

Z okienkami podobnie jak w skarbówce. Tylko kasa była czynna a z okienek wszystkie panie sobie poszły. Co prawda nie na 30 a na 10 min ale wkurzyło mnie te czekanie. Zasada w każdym urzędzie taka sama: Urząd Twój Pan. Przykre to.

Zenek @ 09:49, 10.12.2017

IP: 95.49...241

Idealnie pasuje tu Bajka o Koniku polnym i Mrówce. Proszę wisać w Google i sobie obejrzeć Drogi Panie. Pozdrawiam.

... @ 10:21, 10.12.2017

IP: 178.11...126

JAKIM TRZEBA BYĆ NIEUDOLNYM ŻYCIOWO NIEDORAJDĄ ŻEBY NAROBIĆ DZIECI A POTEM BEZCZELNIE WYCIĄGAĆ RĘCE DO PAŃSTWA PO JAKIEŚ PIENIĄDZE, A PRZECIEŻ POCHODZĄ ONE Z MOICH PODATKÓW CIĘŻKO ZAPRACOWANYCH I NIE ŻYCZĘ SOBIE ŻEBY DOSTAWAŁ TE OSŁAWIONE 500 + NIE ZARADNY NIERÓB, JA OSOBIŚCIE NIE MAM DZIECI BO MNIE PO PROSTU NA NIE NIE STAĆ PODOBNIE JAK NA SAMOCHÓD I WŁASNE NAWET NAJSKROMNIEJSZE MIESZKANIE DLATEGO OD 2 LAT PRZEBYWAM ZA NASZĄ ZACHODNIĄ GRANICĄ ŻEBY JAKOŚ ZAPRACOWAĆ NA SWÓJ WŁASNY DACH NAD GŁOWĄ. A JESTEM TU MIĘDZY INNYMI DLATEGO ŻE " NASZE PAŃSTWO " PRÓBUJE BYĆ "OPIEKUŃCZE" I "PRORODZINNE" TYLKO SZKODA ŻE MOIM KOSZTEM.

Taka tam. @ 10:36, 10.12.2017

IP: 5.172...37

No tak my pracujemy i my nie dostaniemy a przecież nasze dzieci niczym się nie różnią a legaty leżą w domu i liczą pieniążki i jeszcze problemy jak na czas nie dostaną .

Mieszkanka @ 11:15, 10.12.2017

IP: 95.160...66

A kto wam broni dzieci robić ?

Mural @ 11:27, 10.12.2017

IP: 87.206...225

Nikt nikomu nie broni!!!Ale dzieci robi się wbrew pozorom głową. To nie króliki, co w niedługim czasie wybiegną same na pole. A nie, da pan bóg dzieci, to da i na dzieci.
Pieniądze wydaje się, jak się je ma. A potem jeszcze emerytur od nas pracujących po kilkadziesiąt lat zechcą ci "bezmózgowcy"? Czy już im powiedzieli, dlaczego rodzą tych braciszków i siostrzyczki???Za pińcet???

ostrołęczanin @ 11:31, 10.12.2017

IP: 94.254...94

Co to znaczy "odpowiada przedstawiciel miejskiego ośrodka pomocy rodzinie w Ostrołęce"? To nie jest prywatna firma tylko instytucja samorządowa..Jak się wstydzą swoich nazwisk to niech zatrudnią rzecznika prasowego

Do ... @ 11:43, 10.12.2017

IP: 78.88...239

Z jakich twoich podatków skoro pracujesz za granica? :D pomysl najpierw jak coś napiszesz...

uuuuuUUUU @ 12:36, 10.12.2017

IP: 188.146...7

Podatki są różne. Dochodowego może tutaj nie płaci, ale VAT czy akcyza już go nie ominą....
Chciał czy nie zawsze podatek jakiś zapłaci....

... @ 13:05, 10.12.2017

IP: 178.11...126

Do przedmówcy: informuje Ciebie , że pracuje zagranicą a konkretnie w Niemczech ale w polskiej firmie i tylko jestem oddelegowany do pracy tutaj. W umowie mam zapisaną klauzule ile konkretnie mam przepracować godzin w PL a ile w Niemczech. Sumując na koniec płacę podatki i w Polsce i tu

Oburzon !!! @ 13:41, 10.12.2017

IP: 94.254...37

Zaloze sie ze wszyscy ktorzy tak najezdzaja na tych co pisza skargi na mopr , ze biora 500+ i inne swiadczenia ktore kazdemu naleza sie jak psu buda SAMI JE BIORA !!! Kto Wam dal pozwolenie na obrazanie ponizanie rodzin aielodzietnych ? Jakim trzeba byc czlowiekiem zeby tak obrzydliwie obrazac innych ?! Kazdy ma tyle dzieci ile chce. Swoja droga czemu nikt nie obrazania Tu np alkoholikow ktorzy dostaja wiecej pieniedzy za swa CHOROBE ?! Niz dzieci z programu 500+ . Na marginesie oboje z mezem pracujemy na umowach ja aktualnie na wychowawczym od miesiaca na platnym 400 zl( smiech n a sali) uwazasz ze za 2086 zl utrzymasz 4osobowa rodzine ??? Gdzie idziesz do sklepu kupujac najpotrzebniejsze artykuly spozywcze nie kawior wydajesz 70 zl . Majac oplaty kredyty . Ten program stworzyla partia ktora OBIECALA ze bedzie zylo sie lepiej i kazdemu , mi jak rowniez Wam ktorzy tak beszczelnie obrzucacie blotem korzystajach z tego programu , ta pomoc sie nalezy !!!!. Zastanowcie sie co wypisujecie . Kazdy jsst KOZAKIEM w domu przed komputerem. Troche empatii i kultury !!!!

Do oburzon! @ 14:14, 10.12.2017

IP: 87.206...225

Wiemy, ile kosztuje utrzymanie wieloosobowej rodziny! Rodzice tych dzieci powinni tę wiedzę przekuć w czyny. Skoro każdy ma tyle dzieci ile chce, to niech zarobi na nie. Czy biedni emeryci, którym zdzierano składki przez kilkadziesiąt lat pracy za grosze nie budzą w was refleksji ani współczucia??Czy jak masz 900 zł emerytury, to kupujesz mercedesa??Bo tak chcesz???

ja @ 15:22, 10.12.2017

IP: 2a00:f41...3b72

Nikogo nie ma w okienkach bo w Polsce juz nie opłaca sie pracowac, teraz pobierają 500+

powiatowa @ 15:45, 10.12.2017

IP: 94.254...94

A ja mam dzieci i to moja sprawa ile. Nie pracuję bo mi się nie chce i to też moja sprawa. Pobieram z mopr wszystkie dostępne świadczenia, które zapewnia państwo i guzik mnie obchodzi, że to z czyichś podatków bo ja podatków nie płacę, poza tym jestem zarejestrowana jako bezrobotna i państwo opłaca mi i dzieciom składki zdrowotne i też mi wisi z czyich to podatków.. Żadnej pracy nie szukam bo mi się pracować nie opłaca ani nie chce, siedzę, nic nie robię, mam pieniądze i co mi kto zrobi.. Pozdrawiam niewolników harujących dla swoich panów, jednego co się w życiu dorobicie to garba na stare lata i emerytury 1000 złotych brutto.

do wyżej @ 16:27, 10.12.2017

IP: 188.146...7

pachnie mi to sarkazmem. Ale masz rację system jest zły to trzeba z niego korzystać.
Jeżeli nie opłaca się pracować to po co to robić?
Władza widzi w socjalu sposób - ja nie wiem jaki? całe pokolenia obiboków?

Oburzona @ 16:38, 10.12.2017

IP: 94.254...60

WidC sa tacy ktorym pracowac sie nie chce ale nie wrzucajmy wwszystkich do jednego worka. Sa tacyktorzy mimo pracy nie maja wystarczajaco srodkow aby godnie zyc . Nie mowie o oryginalnych zabawkach ubraniech kosmetykach. Chodzi o to ze z programu ma prawo korzystac kazdy, natomist niktnikogo nie ma prawa w taki sposob obrazac. Rzad tak wymyslil i tak zrobil . Czy dobrze ? Zastanawiam sie . Wolalabym z tego nie korzystac ale bedac na urlopie wychowawczyc nie widze innego wyjscia. To moja sytuacja . Sa takie gdzie rzeczywiscie "rodzice" nie powinni dostawac tych pieniedzy bo ich dzieci z nich nie korzystaja

akk @ 16:50, 10.12.2017

IP: 83.6...78

Do oburzon - ja pracuję od 35 lat, od 10 lat słyszę, że państwo na podwyżki dla mnie nie ma pieniędzy, a teraz wychodzi, że nie ma, bo bo ja muszę utrzymywać cudze dzieci. To ja w pierwszym możliwym terminie przechodzę na emeryturę, dla mnie na skromne życie starczy, a twoje dzieci mnie g... obchodzą, sam na nie pracuj. TO LUDZIE KTÓRZY PRACUJĄ FINANSUJĄ 500+, A NIE ŻADNE PAŃSTWO !!!!!!!

MarIv @ 17:48, 10.12.2017

IP: 32.217...192

A najwiecej dra gebe i krytykuja ci co sami rece wyciagaja po 500+. Nie korzystam z tego programu,ale kilka lat temu gdyby to bylo to z pewnoscia bylo by mi lzej.Ciesze sie,ze to nasze dzieci sa z tego utrzymywane,a nie jakies muzulmanskie.A moze spojrz jeden z drugim slepcu,ze dzis ty je utrzymujesz ,a za kilka lat to one ciebie beda utrzymywac jak juz bedziesz starym ramolem.

do Marlv @ 18:02, 10.12.2017

IP: 78.152...25

na pewno będą, jak tylko będą mogły, to wyjadą za granicę i tyle je zobaczymy smile

do Marlv @ 18:11, 10.12.2017

IP: 87.206...225

Po latach obserwowania, jak rodzice biorą 500+ to raczej zostaną tu i będą się klonować! A jak wyjadą, to nam tu zostawią ukochanych swoich rodziców, abyśmy im emerytury wypłacili.

i... @ 18:13, 10.12.2017

IP: 78.152...25

i jeżeli to państwo tak ma dużo tych pieniędzy, to niech w końcu i emeryci dostaną 500plus i to w każdym miesiącu, co z tego,że już zębów nie maja, jeść chcą tak samo jak i wasze dzieci, i święta też chcą mieć, nie tylko na kartce w kalendarzu, ale i na stole... a tak to im państwo dało po 3 zł, a waszym dzieciom po 500, naprawdę nie widzicie w tym nic złego?domagacie się empatii od tych, którym ledwo starcza na najtańsze jedzenie?

up @ 18:17, 10.12.2017

IP: 188.146...7

Jeśli państwo jest takie bogate to niech podniesie wypłaty, przecież praca za 1800/msc to jest upokorzenie człowieka.

Oburzona do akk @ 18:41, 10.12.2017

IP: 94.254...37

Nie powinnam znizac sie do twojego poziomu ale wierz mi pocisnelabym ci wiazanke. Zapewne twoje dzieci i wnuki korzystaja z tego programu ale oczywiscie im sie naleza a innym nie. Tak samo mnie g..... obchodzi twoja praca zarobki i ewentualna emerytura. Ja pracuje czynnie zawodowo od 10 lat z przerwa na pierwsze a teraz drugie dziecko. I tez nic z tego nie mam ze pracuje. Mam nadzieje ze przynajmniej te moje " siedzenie" z dziecmi w domu dopoki nie wroce do pracy wyjdzie im na dobre i ma tez nadzieje ze nie beda takimi zgorzknialymi dziadami jak ty !!!

tępiciel lemingów @ 18:41, 10.12.2017

IP: 178.213...239

Ludzie, jeśli nie podoba się Wam 500+, to nie piszcie wniosków. Świadczenie samo upadnie z braku chętnych.

Kto jest przeciwny 500+, niech zrezygnuje z emerytury, nie chcesz pomagać tym, co mają dzieci, to nie chcesz, by te dzieci pracowały na Twoją emeryturę.

Proste.

tępiciel lemingów @ 18:45, 10.12.2017

IP: 178.213...239

akk, nie chcesz utrzymywać cudzych dzieci i chcesz, by Ciebie na emeryturze utrzymywały te "cudze" dzieci? TO TE DZIECI BĘDĄ PRACOWAĆ I UTRZYMYWAĆ EMERYTÓW, A NIE ŻADNE PAŃSTWO! Uważasz, że dzieci jest za dużo?

tępiciel lemingów @ 18:55, 10.12.2017

IP: 178.213...239

Mural, system emerytalny jest taki, że płacimy składki na emerytury tych, którzy nas urodzili. Jeśli mało dzieci się urodzi, to rzeczywiście na starość NIC nie dostaniemy. To nie jest straszenie, to brutalna prawda - mało dzieci = mała emerytura. Do roboty, droga pani, na tych, co mają dzieci, bo na starość nic nie dostaniemy.

Mural @ 19:07, 10.12.2017

IP: 87.206...225

Szanowny Tępicielu! Urodziłam się 14 lat po wojnie. Nie będę tu przypominać historii. Jeszcze jej uczą. Wtedy zostawała nielegalna emigracja. Teraz można wyemigrować wszędzie. Ile to swoich starych rodziców zabrali młodzi za granicę???Nie, oni zostali tu na naszym utrzymaniu. Młodzi płacą podatki za granicą. I ani oni, ani ich urodzone zagranicą dzieci nie będą odkładać na moje emerytury. Tak jak dokształcamy opiekunki dla starych ludzi w Eurolandzie, tak u nas rodzące się dzieci zasilą ten Euroland. To ich rodzice powinny tu pracować na emerytury swoich rodziców. Dawanie 500+ bez podatków i składek ma nam te emerytury zapewnić???
Oni nawet na swoje nie zarabiają. Ja pracuję od 22 roku życia. Co, mam za młode silne d..pracować, na ich dzieci? Już swoje wypracowałam i nikt mi za darmo nic nie dał. Nawet gdybym żyła 100 lat, to nie dożyję tego, aby zobaczyć te ich składki!
Tymczasem nas starych się okrada, straszy. Tępicielu, mnie rok 2030, a zwłaszcza 2040 czy 2050 nie dotyczy. I nie przekonasz mnie.

akk @ 19:27, 10.12.2017

IP: 83.6...78

Do oburzona - w pełni rozumiem, że nie chcesz się zniżać do poziomu człowieka, który czuje się okradany. Nikt w końcu okradany być nie chce. Mam pracować na nie swoje i siedzieć cicho, bo ty mi ciśniesz wiązankę? Uwierz mi, ja też przeklinam, codziennie ...
Moje przerwy na dzieci, były po 2 mies. i nikt mi, ani mojej rodzinie niczego nie fundował.
Mural - popieram, popieram, popieram

tępiciel lemingów @ 19:38, 10.12.2017

IP: 178.213...239

Mural, młodzi wyjeżdżają za granicę, bo nie są w stanie utrzymać w Polsce dzieci.

Nie było 500+ i dlatego młodzi wyjeżdżali rodzić dzieci w krajach Europy. Nie dawanie 500+ powodowało, że dzieci Polaków pracują na emerytów w tych krajach zamiast w Polsce.

Ja pracuje od 19 roku życia i chciałbym mieć wysoką emeryturę, którą może mi zapewnić tylko duża liczba dzieci.

Nie masz wysokiej emerytury, bo za mało było dzieci wtedy, gdy pracowałaś, ja nie chcę tego co Ty masz.

Kto Cię okrada czy straszy? To Ty chcesz teraz emerytury, a nie chciałaś, by było kiedyś dużo dzieci, które teraz na nią pracowałyby. Chcesz okradać tą niewielką ilość dzieci?

tępiciel lemingów @ 19:56, 10.12.2017

IP: 178.213...239

akk, trzeba było wtedy głosować na tych, którzy fundowali coś rodzicom mającym dzieci.

Uważasz, że teraz jest za dużo dzieci i popierasz brak pomocy dla rodziców mających dzieci? Chcesz mieć dużą emeryturę, i nie chcesz, by było więcej dzieci? Nie uważasz, że to jest okradanie przez Ciebie? Chcesz mieć emeryturę od dzieci i nie chcesz płacić te na dzieci?

akk @ 20:05, 10.12.2017

IP: 83.6...78

Do tl - odkąd skończyłam szkołę pracuję, pracuję, pracuję i odprowadzam podatki, podatki, podatki i tylko to chcę z powrotem, powrotem, powrotem. A ludzi ogólnie na świecie jest za dużo i niedługo i tak nie będzie co jeść, więc nie ma się co tak rozmnażać. A co popieram, to to żeby każdy był odpowiedzialny za swoje czyny, i żebym miała prawo sama decydować komu i ile będę pomagać ...

googoo @ 20:28, 10.12.2017

IP: 176.109...253

tępy .....ale ty jesteś tępy...no masakra

tępiciel lemingów @ 20:32, 10.12.2017

IP: 178.213...239

akk, ale co z tego Twojego składania, składania, składania, jeśli nie będzie dzieci? Składasz, składasz, składasz na tych, co nas urodzili, a oni Ci tego przecież nie oddadzą z powrotem. Jesteś odpowiedzialna za swoje czyny? Chcesz z powrotem swoich składek? Ten system tak nie działa, Tobie płacić będą obecne dzieci, tak jak Ty płacisz składki dla tych, co nas urodzili. Dzieci w Polsce jest za dużo? Nie trzeba pomagać tym, co chcą mieć dzieci? Bzdury piszesz.

tępiciel lemingów @ 20:33, 10.12.2017

IP: 178.213...239

googoo , ale tu argumentów napisałeś, ..no masakra.

do tępy @ 21:23, 10.12.2017

IP: 185.166...199

Mialem to samo napisac, ale googoo był pierwszy. Po co argumentować jak Ty malo co rozumiesz i pier....sz to samo tylko litery przestawiasz tępa dzido...

akk @ 21:25, 10.12.2017

IP: 83.6...78

tl - jeżeli tych dzieci będzie więcej i więcej i dla wszystkich będziemy musieli wypracować te 500, mało, będziemy musieli pracować i na mamusie, bo one będą się zajmować tymi dziećmi i nie będą mogły zająć się pracą zarobkową, to nam pracującym, na chleb nie starczy i pomrzemy z głodu. Może i o to chodzi, bo wtedy nie będą nam musieli wypłacać tych emerytur i będą mieli czysty zysk. Pamiętam takie hasło: Emeryci i renciści popierajcie partię czynem, umierajcie przed terminem. Widocznie znowu stało się aktualne, koło się zamknęło :-(

tępiciel lemingów @ 21:28, 10.12.2017

IP: 178.213...239

do tępy , nie podoba Ci się pomoc dla posiadających dzieci? To Ty mało rozumiesz co się dzieje. W normalnych krajach jest pomoc dla posiadających dzieci i tam właśnie Polacy chętnie mają dzieci.

Dla mnie głupoty piszą ci, którzy uważają, że z pustego ZUS dostaną emeryturę. Z pustego to i Salomon nie naleje.

tępiciel lemingów @ 21:32, 10.12.2017

IP: 178.213...239

akk, co było, gdy nie było 500+? Były dzieci? Nie.

Jeżeli tych dzieci będzie mniej i mniej, to emeryci będą musieli pracować do śmierci. Chcesz by emeryci umierali przed emerytury terminem, bo nie będzie dzieci płacących na nich składek? Widocznie chcesz, by znowu to hasło stało się aktualne, koło ma się zamknąć?

ja @ 21:54, 10.12.2017

IP: 2a00:f41...3b72

Zdziwią się te osoby które będą musiały w Cv wpisać 6 lat bezrobocia na rzecz 500+ bo na pewno po wyżu demograficznym PiS zabierze to swiadczenie.Mam nadzieje ze w końcu wejdą przepisy ze 500+ beda mogly pobierać rodziny w których co najmniej jeden z rodziców pracuje i skończy sie nieróbstwo oraz nie rejestrowanie zatrudnienia. Do osob piszących ze nie robią bo im się nie chce- to świadczy tylko i wyłącznie o was i waszym rozwoju, nielicznym godność pozwala na pasożytniczy tryb zycia.

tępiciel lemingów @ 22:01, 10.12.2017

IP: 178.213...239

ja, zdziwią się te osoby, które uważają, że będą mieć wysoką emeryturę jeśli nadal będzie niż demograficzny. Po wprowadzeniu 500+ bezrobocie zmalało. Lepiej niech rodzic siedzi w domu i wychowuje dzieci, niż jeśli te dzieci chodzą samopas, bo oboje rodzice pracują od rana do nocy.

tępiciel lemingów @ 22:05, 10.12.2017

IP: 178.213...239

I jeszcze jedno, to pasożytniczy tryb życia, być przeciwko pomocy dla posiadających dzieci, a potem na starość chcieć wysokiej emerytury. Miejcie godność i zrezygnujcie z niej, jakoś takich nie widzę. Widzę tylko wpisy przeciwko pomocy dla rodziców utrzymujących dzieci.

akk @ 23:11, 10.12.2017

IP: 83.6...78

Do tl - problemem jest nie mała liczba dzieci, ale rozbuchany konsumpcjonizm. Mieć dużo, bardzo dużo, jeszcze więcej. Połowa żarcia do kosza, ciuchy jeden sezon do kosza, sąsiad ma nowe, ja też muszę mieć. Nie chcę wysokiej emerytury, tylko żeby starczyło na skromne życie i ciuchy z lumpeksu i mogę pracować dużo dłużej, ale za godne pobory a nie za jałmużnę i żebym sama o sobie i tym co wypracuję decydowała ... A pisząc o mnie, że prowadzę pasożytniczy tryb życia, to dla mnie ciężka obraza, ty możesz cały swój trud pracy skierować gdzie ci się podoba, to twoja sprawa, ale od mojej pracy i jej owoców w....

tępiciel lemingów @ 03:39, 11.12.2017

IP: 178.213...239

akk, jeśli uważasz, że nie ma problemu zbyt małej ilości dzieci to jesteś niedoinformowana.

Dla mnie obrazą jest pisanie, że jeśli ktoś wychowuje dzieci to prowadzi pasożytniczy tryb życia. Gdyby cała ludzkość tak myślała, to nie bylibyśmy najpotężniejszym gatunkiem na Ziemi. Od zawsze obcy ludzie pomagali tym, co wychowują dzieci, np. w plemieniu były one perełką, zawsze bronioną przez pozostałych ludzi.

Jeśli nie chcesz wysokiej emerytury, to złóż podanie w ZUS, że nie chcesz pomocy na starość od dzieci i nie chcesz pomagać tym, co wychowują dzieci. Jeśli będzie takich więcej jak Ty to powinno się założyć miasto złożone z przeciwników dzieci, niech tam panują zasady podobne do Twojego światopoglądu, wtedy nie będziesz pasożytować na innych ludziach. A nie, że dzieci to ja nie chcę wspierać, ale duża emerytura to jak najbardziej mi się należy. Na szczęście większość społeczeństwa tak nie myśli. Płacą chętnie na tych, co ich urodzili i na tych, co się urodzili.

Mural @ 05:08, 11.12.2017

IP: 87.206...225

Szanowny Tępicielu! W latach 80-tych, od kiedy pracuję BYŁO MaŁO DZIECI!!!???Co ty opowiadasz! W szkołach, w których zaczynałam pracę było 1000, 1600 dzieci!!!!To był wyż, który się nigdy nie powtórzy! Choćby dawali tysiące za każde dziecko. Komuna dawała każdemu mieszkania. Byle jakie ale dawała. Ktoś w tych ostrołęckich blokach zamieszkał. Niskie emerytury to był efekt niskich poborów i wkładania składek do wspólnego wora! Teraz straszy się nas, na progu emerytury, że dla nas nie starczy, że wprowadzą emerytury obywatelskie, znowu po równo, czy się pracowało, czy nie!Było w samej O-ce wiele zakładów pracy, w których pracowała cała okolica. Spokojnie popatrz, że jeśli to pokolenie zasiłkowe i 500+ robi wyłom w płaceniu składek do ZUS, to z czego będą w tym czasie płacone emerytury ich rodziców???? "Na szczęście większość społeczeństwa tak nie myśli. Płacą chętnie na tych, co ich urodzili i na tych, co się urodzili."-a kto nas pyta o Tyle o tym.zgodę????

Mural @ 05:18, 11.12.2017

IP: 87.206...225

Przyszłe emerytury wypracowują pracujący, a nie zasiłkobiorcy!!!Czy beneficjenci 500+, bo oni składek nie płacą. Czy w Pakistanie, Bangladeszu czy Etiopii jest dobrobyt??A przecież jest multum dzieci! Ale nie ma pracy, nie ma pracowników. Mówisz o pustym ZUS-ie. A z czego ma się zapełnić??To tępicielu, czysty rachunek ekonomiczny.Za godzinę wychodzę, aby dojechać do pracy. W innych oknach ciemno.
Wypracowuję środki na obecnych emerytów. Stacze po zasiłki i 500+ nie robią tego, albo robią to w sposób minimalny.

do Mural @ 07:59, 11.12.2017

IP: 78.152...25

lubię Pani wypowiedzi, ale doprawdy dyskusja z kimś takim jak leming znacznie spłyca Pani horyzont..., miłego dnia

Mural @ 11:03, 11.12.2017

IP: 2a01:110f...2489

Dziękuję za uznanie! Ale moje wpisy to takie belferskie nawyki.Nie rezygnuję nawet w przypadkach beznadziejnych!!!Wesołych świąt

sąsiad @ 11:19, 11.12.2017

IP: 212.160...195

Dzieci nie wypominajmy to nasza przyszłość, mam nadzieję, że nie przejmą nawyków rodziców do stania w kolejce do MOPS. Cieszy fakt, że w końcu dotarło do wielu, że pieniądze nie pochodzą od państwa tylko od nas zapierniczających codziennie do roboty. Państwo grabi i łupi nakładając podatki a potem rozdziela wmawiając jakie to jest szczodre.

Aga @ 11:21, 11.12.2017

IP: 94.254...67

Do roboty a nie liczyc na 500+

Marta @ 14:02, 11.12.2017

IP: 46.113...119

Nie bądźcie śmieszni z tymi stwierdzeniami, ze te dzieci które dziś biorą 500+ z naszych podatków , będą pracować na nasze emerytury!! Akurat będą pracować!! Już od dzieciństwa będa nauczeni ze pracować się nie opłaca, wystarczy narąbać dzieci i całe życie sobie tymi dziećmi gębę wycierać i oczekiwać zewsząd pomocy. Bo jedyne co potrafili w życiu zrobić to gromada dzieci...
Taka rzeczywistośc nas czeka niestety.

tępiciel lemingów @ 14:22, 11.12.2017

IP: 31.0...59

Mural,

"Przyszłe emerytury wypracowują pracujący, a nie zasiłkobiorcy!!!"

Co za bzdura, przecież ZUS nie trzyma pieniędzy, bo pracujący pracują na obecne emerytury, a nie na swoje.

Przyszłe emerytury wypracowują przyszli pracujący. Nie będzie dzieci, to w przyszłości nie będzie pracujących na przyszłe emerytury.

ja @ 15:47, 11.12.2017

IP: 37.47...8

Tępiciel-dlatego napisałam ze ci najmniej jeden rodzic powinien pracować, jesli dzieci maja do 4lat to rozumiem ze matka nie pracuje.Pasozytniczy tryb zycia dotyczy rodzin w których żadne dziecko nie pracuje.Wolalbys żeby wszyscy wychowywali dzieci a nikt nie pracowal? Dlugo by Polska nie pociągnęła.

ja @ 15:53, 11.12.2017

IP: 37.47...8

*żadne z rodziców nie pracuje. A swoją drogą mam czworo rodzeństwa i uwierz ze moi rodzice nie musieli zyc na koszt panstwa.

Rr @ 16:05, 11.12.2017

IP: 188.146...7

Emerytur i tak nie będzie, czy obecni beneficjenci 5oo+ będą pracować czy też na socjalu siedzieć. Zus już jest bankrutem tylko przemyka się z roku na rok.

Mural @ 16:21, 11.12.2017

IP: 87.206...225

Praca i tylko praca oskładkowana daje gwarancje emerytur. Powtarzam, obecni ludzie na progu emerytur/6065 lat/ niedługo staną się świadczeniobiorcami. Z ich składek idą pieniądze na obecnych emerytów/rodziców, dziadków/. Niestety ZUS choć ułomny, nie ma szans na zmiany: nie wybijemy starych ludzi. Luka, jaką stworzą pokolenia dzieci -25-35 latków, tj. beneficjentów 500+, mieszkania + itp., którzy nie pracują, nie zamierzają pracować. Więc na ich składki nie ma co liczyć. Ich małoletnie lub zaplanowane dzieci nie zapewnią naszych emerytur przez najbliższe 10-20 lat. My 60-65 nie będziemy dożywotnio pracować, aby młodzi mogli się tylko rozmnażać. Państwo dopłaca do FUS od dawna. Tylko przy tak rozwiniętym socjalu z czego będą dokładać???Polska jest za biedna, aby tak fundować przez lata. Praca i jeszcze raz praca! Głosujmy na tych, co tworzą miejsca pracy. Tyle na ten temat.

Goździk @ 16:53, 11.12.2017

IP: 37.47...90

Rekordziści dostają z opieki społecznej nawet 10 tysięcy zł na miesiąc. A emeryci po kilkudziesięciu latach pracy i wychowaniu nie rzadko 3 czy 4 dzieci muszą żyć za 800 czy 1000 zł emerytury. Wnioski nasuwają się same

tępiciel lemingów @ 18:41, 11.12.2017

IP: 88.199...23

Mural, gwarancję emerytury daje tylko odpowiednia liczba składających się na nią. Płacimy emeryturę tym, którzy nas urodzili. Jeśli teraz nie będzie dzieci, to w przyszłości nie będzie płacących emerytury przyszłym emerytom. Jeśli dzieci się nie urodzą, to z emeryturą w przyszłości może być słabo. Należy pomagać tym, którzy mają dzieci, jeśli chcemy mieć w przyszłości emerytury. My, gdy osiągniemy 60-65 lat nie chcemy dożywotnio pracować, bo teraz jest mało dzieci. Należy pomagać młodym, by chcieli się rozmnażać. Bez tego emerytury będą niskie, albo będzie praca do śmierci. Dzieci, i jeszcze raz dużo dzieci, głosujmy na tych, którzy zwiększą dzietność.

tępiciel lemingów @ 18:52, 11.12.2017

IP: 88.199...23

ja, odpowiedz na pytanie, dlaczego jest tak mało rodzin z piątką dzieci? Takich rodzin jest mało, bo państwo słabo pomagało rodzinom wielodzietnym.

Wolałabyś, by wszyscy pracowali, a nikt nie wychowywałby dzieci? Długo by Polska bez dzieci nie pociągnęła. Naprawdę uważasz, że dzieci jest za dużo tak jak Chinach?

Rr @ 19:38, 11.12.2017

IP: 188.146...7

Bo wypłaty są za małe i nikt normalny nie machnie sobie siedmioro dzieci. A teraz Ci co gumek nie używali tłumaczą jak się martwili o Polaków na emeryturze laughing
Takie rządy tylko służą dzieleniu społeczeństwa.

ja @ 19:47, 11.12.2017

IP: 37.47...220

Nie, wolałabym żeby przynajmniej jedno z rodzicow pracowali (o czym pisze caly czas).A najlepiej by bylo gdyby zamiast 500+ byly darmowe przedszkola, łatwiejszy dostęp do opieki zdrowotnej.Przede wszystkim wędka a nie ryba.

tępiciel lemingów @ 19:59, 11.12.2017

IP: 88.199...23

Rr, masz rację, do tej pory pomoc dla rodzin wielodzietnych była za mała, i dlatego mało kto "machnie' sobie siedmioro dzieci. Ludzie wolą mieć jedno dziecko. Należy martwić się o ludzi, którzy w przyszłości będą na emeryturze, i teraz spowodować zwiększenie dzietności. Dotychczasowe rządy służyły tylko dzieleniu społeczeństwa.

ja, do tej pory to było (darmowe przedszkola, łatwiejszy dostęp do opieki zdrowotnej), ale to nie wystarczało, trzeba zwiększyć pomoc dla rodzin wielodzietnych, bo dzieci jest za mało.

Do leniwych dzieciorobow i patoli @ 21:03, 11.12.2017

IP: 5.172...96

JAKIM TRZEBA BYĆ NIEUDOLNYM ŻYCIOWO NIEDORAJDĄ ŻEBY NAROBIĆ DZIECI A POTEM BEZCZELNIE WYCIĄGAĆ RĘCE DO PAŃSTWA PO JAKIEŚ PIENIĄDZE, A PRZECIEŻ POCHODZĄ ONE Z MOICH PODATKÓW CIĘŻKO ZAPRACOWANYCH I NIE ŻYCZĘ SOBIE ŻEBY DOSTAWAŁ TE OSŁAWIONE 500 + NIE ZARADNY NIERÓB, JA OSOBIŚCIE NIE MAM DZIECI BO MNIE PO PROSTU NA NIE NIE STAĆ PODOBNIE JAK NA SAMOCHÓD I WŁASNE NAWET NAJSKROMNIEJSZE MIESZKANIE DLATEGO OD 2 LAT PRZEBYWAM ZA NASZĄ ZACHODNIĄ GRANICĄ ŻEBY JAKOŚ ZAPRACOWAĆ NA SWÓJ WŁASNY DACH NAD GŁOWĄ. A JESTEM TU MIĘDZY INNYMI DLATEGO ŻE " NASZE PAŃSTWO " PRÓBUJE BYĆ "OPIEKUŃCZE" I "PRORODZINNE" TYLKO SZKODA ŻE MOIM KOSZTEM.

akk @ 22:32, 11.12.2017

IP: 83.28...62

leming ty masz jakąś obsesję na punkcie dzietności, czy ty aby forsy za chrzty nie bierzesz, bo w innym wypadku aż takie zainteresowanie króliczeniem nie jest zdrowe ....

Do pasożytów społecznych @ 22:35, 11.12.2017

IP: 188.146...210

Weźcie się do pracy jaki przykład dajecie swoim dzieciom które rzekomo mają kiedyś pracować na nasze emerytury powiedzą ojciec chlał za 500+ matka siedziała całe życie w wypierdzianym fotelu przed tv i ja mam iść pracować ? A tu jeszcze legaty i pasożyty społeczne mają pretensje że na czas nie wypłacone

pracujący @ 22:42, 11.12.2017

IP: 188.146...210

A co ja mam powiedzieć swojemu dziecku ze nie stać mnie na to i owo pracujemy oboje z żoną jesteśmy na dorobku ale że nas los dotknął i nie możemy mieć więcej dzieci. To niech teraz sie wypowiedzą ci co tak głośno krzyczą że każdy niech sobie zrobi jak chce 500+

tępiciel lemingów @ 03:12, 12.12.2017

IP: 88.199...23

Do leniwych dzieciorobow i patoli, po to jest 500+, by było stać Polaków na więcej dzieci. Nie bądźcie Polacy leniwymi dzieciorobami i takimi patolami jak Ty, tylko róbcie dzieci i piszcie wnioski o 500+, ja chcę mieć wysoką emeryturę, a bez dzieci będę miał ją niską, w wieku 65 lat będę miał 46 lat pracy składkowych.

akk, wyżej wyjaśniam powody mojego bycia za "króliczeniem" Polaków. Chęć posiadania wysokiej emerytury jest zdrowa. Nie znam emeryta, który powiedziałby, że ma za wysoką emeryturę. To chyba normalne, a jeśli ktoś chce mieć niską emeryturę albo wcale, niech będzie za niską dzietnością Polaków. Ty masz jakąś obsesję na punkcie niskiej dzietności, czy to jest w naszej sytuacji zdrowe?

Do pasożytów społecznych, jak widać dotąd sama praca nie daje wysokiej dzietności, trzeba rodzicom pomagać, tak jak to się dzieje w normalnych krajach. Pasżytem społecznym jest ten, kto jest przeciwko zwiększeniu ilości dzieci, a potem chce wysokiej emerytury.

pracujący, po to jest 500+, by nie mówić swojemu dziecku, że nie stać rodziców na to i owo. Dlaczego nadal ma być tak, że ci, którzy mogą mieć dzieci ich nie mają? Należy z tym przerwać, bo grozi nam kryzys emerytalny.

Do każdego pasożyta społecznego @ 05:50, 12.12.2017

IP: 31.0...83

Ty pasożycie skąd miałeś na smartfona że takie ładne zdjęcie zrobił. Penie zamiast dzieciom kurtki na zimę kupić to ty spłacasz raty pasożycie społeczny, pustaku, nierobie. Pomoc dla nierobów powinna być tylko materialna bez możliwości uzyskania pieniędzy tak żeby tych darmozjadow społecznych zmusić do pracy. I GPS na nogę żeby sprawdzać czy na czarno nie robi.

Do tępiciela lemingów @ 05:58, 12.12.2017

IP: 31.0...83

Ty PISuarze nie powtarzaj tych regułek co ci PISlam kładzie bo świadczy o twoim zaniku mózgu. 500+ wpływa na konsumpcje i gospodarkę ale jest to chory datek. Chcąc pomoc dzieciom obniża się podatki na wybrane artykuły jak ubrania, żywność, dofinansowania do przedszkoli, koloni a nie rozdaje patolom kase!!!!! Większość Dzieci patoli dziedziczą „pasożutniczy”sposób życia rodziców i nie dołożą ani centa do Twojej emerytury. Nue znasz prawideł ekonomi to się nie odzywaj ! W ten sposób kupujecie ciemny naród , wzmacnianie cwaniaków a i tak każdy mądry Polak który ciężko pracuje wie że na emeryturę musi sam zarobić , odłożyć. Ty pewnie jesteś PISowdkim leniem co siedzi gdzieś w urzędzie z pensją 1800 i liczysz na emeryturę . HAHA tępy !!

tępiciel lemingów @ 06:38, 12.12.2017

IP: 88.199...23

Do tępiciela lemingów, ale masz wspaniałe słownictwo, jak patologia.

Powtarzanie regułek o tym, że 500+ tylko zwiększy patologię świadczy o zaniku mózgu. Ani grosza do mojej emerytury na pewno nie dołoży brak dzieci. Ciężko pracuję na koparce i chcę mieć wysoką emeryturę.

Wygraj wybory i wtedy wprowadzaj swoje pomysły jak pomóc rodzicom. Ale naród nie jest taki ciemny.

Mural @ 06:59, 12.12.2017

IP: 87.206...225

"Jeśli dzieci się nie urodzą, to z emeryturą w przyszłości może być słabo."//chyba mówimy o innej przyszłości, Tępicielu. Ja zmienię trochę to zdanie: Jeśli ich rodzice nie pójdą do pracy teraz, to dla ludzi ok.60/65 lat nie będzie emerytur w najblizszym czasie 10-20 lat. Piszesz o dzieciach, które się urodzą. Osoby 60/65 lat nie mają czasu czekać, aż te dzieci w planie pójdą do pracy. Jeżeli pójdą. Najpierw trzeba zapewnić emerytury tym, którzy 35/40 lat pracowali na ciągłość ZUS-owskich wypłat!!!!!Moi uczniowie to zrozumieli, ci z kl.siódmych. Nie mieli z tym problemu. Koniec lekcji.

akk @ 08:16, 12.12.2017

IP: 83.28...62

leming jest po szkoleniach u sekty ordo iuris. Według nich kobiety polskie mają tylko rodzić od ślubu aż do śmierci, zajmować się domem i umilaniem czasu mężowi i być mu bezgranicznie posłuszne. Sekta powyższa organizuje szkolenia dla polskich władz ....

obywatel @ 09:13, 12.12.2017

IP: 80.50...118

nie ma tabletki dzień po, koszty rozwodu wzrosły x4, namawiają bzykać się jak króliki

czy ilość rozwodów zmniejszy się za rządów PiS? oczywiście bo nie każdego będzie stać wezwać świadka po 100 zł i zapłacić za rozwód teraz nawet do 4 tys zł.


laughing laughing laughing laughing laughing laughing

pracujacy @ 09:56, 12.12.2017

IP: 188.146...210

Do tępego leminga jak juz pisałem ze musze swojemu dziecku tłumaczyć ze nie stac mnie na to i owo bo moje dziecko nie dostaje 500+ a ze razem z żoną pracujemy to nam sie nie należy ja pracuje na dwóch etatach by się czegoś dorobić a inni leżą i mają praktycznie tyle samo co ja a jeszcze ŻEBY NIE BYŁO W PRZYSZŁOŚCI ŻE SIE OKAŻE ŻE POWSTAŁA GIGANTYCZNA DZIURA BUDŻETOWA KTÓRĄ BEDZIEMY MUSIELI SPŁACAĆ I JAK TO BYWA WSZYSCY BĘDĄ SIE ZRZUCAĆ DO KOSZYKA ALE NIE TEN Z WIELODZIETNEJ RODZINY BO ON PRZECIEŻ JEST BIEDNY TYLKO TAKI JAK JA CO NIE BRAŁ 500+ A TAMTEN PASOŻYT NIECH DALEJ LEŻY I NIECH SIE ŚMIEJE

tępiciel lemingów @ 18:36, 12.12.2017

IP: 88.199...23

Mural , potwierdzasz to, że za późno wzięto się za dzietność, 500+ jest za późno wprowadzone. Jeśli teraz nie zaczną się rodzić dzieci, to za 20-30 lat będzie krucho z emerytami. Nie będzie komu płacić składek do ZUS.

Przecież od wprowadzenia 500+ spadło bezrobocie, więc ludzie poszli do pracy i będą emerytury dla osób 60/65. Bzdury piszesz.


pracujący, nieźle się wyrażasz publicznie.

Jeśli Tobie jest ciężko utrzymać dziecko, to o ile ciężej jest z dwóch pensji utrzymać dwoje dzieci lub więcej? Potwierdzasz tym, że potrzebne jest 500+, dla rodzin wielodzietnych.

Bez takich pomysłów jak 500+ może się okazać, że w przyszłości powstanie gigantyczna dziura w ZUS, bo pasożyty, które nie chciały pomóc rodzicom rzucą się brać emerytury. A płacących składek nie będzie, bo się teraz nie urodzili.

xxx @ 19:25, 12.12.2017

IP: 217.97...9

DO tępiciela czy tępaka czytam twoje wypowiedzi i sie zastanawiam co masz do powiedzenia osobom z jednym dzieckiem czyż jedno oznacza gorsze jesli płacić to na wszystkie , a najlepszym rozwiązanie m było by tak jak jest to opisane pare postów wyżej niech dopłacają do przedszkoli obniżą podatek na artykuły szkolne itd. a nie pchać naszą kasę pasożytom co raptownie przypomnieli sobie o dzieciach w domu dziecka

tępiciel lemingów @ 20:36, 12.12.2017

IP: 88.199...23

xxx, najpierw należy wesprzeć tych, co mają więcej niż jedno dziecko, a potem w ramach możliwości programem objąć wszystkie dzieci.
Jeśli chcesz dopłacania do przedszkoli, obniżki podatku na artykuły szkolne, itd zamiast 500+, to niech ktoś wystartuje z tym w wyborach i ludzie zdecydują, czy to wybrać. Pasożyty to ci, którzy nie chcą pomagać zwiększeniu dzietności, a potem chcą wysokiej emerytury.

Mural @ 07:15, 13.12.2017

IP: 87.206...225

Bezrobocie maleje, bo Ukraińcy mogą legalnie pracować,ich wynagrodzenia rozną szybciej niż Polaków. Wcale nie dzięki 500+. Limit wynagrodzenia, aby dostać 500+ powoduje, że albo pracuje się na czarno, albo wcale. Kasta panów, utrzymywana przez pracujących, emerytów i cudzoziemców. To tendencja, która się utrzyma. Ojciec rodziny z piwskiem na kanapie, w mieszkaniu + i co tam jeszcze rząd wymyśli kosztem nas pracujących...matka ciąża za ciążą, bo ogłoszą więcej 500+ za jak najkrótszy czas między porodami. Ludzi 60/65 nie interesuje, czy za 20-30 lat będzie
kto płacił za nasze emerytury. Model oczekujących na zasiłki, nagrody za prokreację się utrwali. A emeryt, który przeżył wszystko, każdy koszmar w tym kraju niech zdycha w biedzie. Bo rozmnażał się w czasie bez nagród, zaciskał pasa.

Mural @ 07:18, 13.12.2017

IP: 87.206...225

"Ludzi 60/65 nie interesuje, czy za 20-30 lat będzie kto płacił za nasze emerytury."
Zmarli nie potrzebują emerytur.

tępiciel lemingów @ 18:23, 13.12.2017

IP: 88.199...23

Mural, bezrobocie wzrasta, jeśli obcokrajowcy mogą legalnie pracować w Polsce, wypierają Polaków z miejsc pracy. Bezrobocie mimo 500+ i napływu Ukraińców nie wzrasta, a nawet maleje.

Ściema z tym, że beneficjenci 500+ to tylko z piwskiem w ręku. Takich jest niewielu, nie znam nikogo takiego, za to znam wielu znajomych, którzy mówią, że chętnie "machną" jeszcze jedno, skoro jest dla nich wsparcie.

Należy przerwać kiepską demografię, w ten sposób ciągle będziemy pisać takie teksty:

"Ludzi 60/65 nie interesuje, czy za 20-30 lat będzie kto płacił za nasze emerytury."

Wychodzi u Ciebie mentalność Polaka, "ja nie miałam rozmnażania bez nagród, to i inni też tak powinni mieć".

"Zmarli nie potrzebują emerytur."

Jeśli dzieci się nie urodzą, to dla przyszłych emerytów przewidujesz śmierć przed terminem pierwszej emerytury?

tępiciel lemingów @ 18:46, 13.12.2017

IP: 88.199...23

Mural, i jeszcze jedno,

"Ludzi 60/65 nie interesuje, czy za 20-30 lat będzie kto płacił za nasze emerytury."

jeśli kiedyś Ciebie nie interesowało, czy za jakiś czas będzie kto płacił na Twoją emeryturę, to ja mam odpowiedź, jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz. Ja chcę się "wyspać". I dlatego jestem za 500+.

Www @ 21:06, 13.12.2017

IP: 188.146...7

Czcze gadanie laughing nabiorą 5oo+ skończą 20 lat i pojadą do Anglii i co im zrobię?
Mieli pracować na moją emeryturę a zmienili zdanie.
Dopisujecie ideologię do 5oo+ a to kolejny socjal, żadne rozwiązanie problemu.

tępiciel lemingów @ 21:19, 13.12.2017

IP: 88.199...23

Www, no to jaka jest Twoja recepta na zwiększenie dzietności? Ja uważam, że Polacy dlatego mają za mało dzieci, bo dzieci kosztują. Mamy za małe zarobki, a za duże ceny by mieć dzieci.

Lepiej nie zwiększać dzietności, bo i tak młodzi wyjadą do Anglii? A może nie wyjadą, gdy nadal będzie 500+?

Mural @ 11:28, 14.12.2017

IP: 83.31...168

Gdyby moja rodzina po wojnie czekała, co im państwo da, nie byłoby dzieci. Nikt by ich nie miał, gdyby czekał, ile mu za ich posiadanie dadzą. To był obowiązek patriotyczny.Aby odbudować kraj! Nie "wysypiali się."Moi nauczyli mnie, że moralne jest zapracować na to, co się ma. Nie można dawać co miesiąc np. 1/3 kwoty ewentualnej, opodatkowanej i wypracowanej emerytury komuś za to, że ma dzieci. Jest to niemoralne, i nic mojego zdania nie zmieni. Płacę składki już prawie 35 lat, aby ktoś mógł ją dostawać. Więc mam moralne i realne prawo, aby oczekiwać wzajemności. Kto nie dokłada do wspólnego worka, powinien zapomnieć o jakichkolwiek datkach!!!!Moja matka, która jako dziecko widziała wojnę, trupy, mój ojciec, który 7 lat rąbał tajgę/od 9 roku życia/, nic za posiadanie 3 dzieci nie dostali.
Wszystko zawdzięczali ciężkiej pracy i tym, którzy emigrowali nielegalnie/takie były czasy/. Kontrolowano nam listy, okradano paczki z zagranicy. Moja rodzina nauczyła się dbać o siebie ale nie możemy przez fakt rozdawnictwa być pozbawieni tego, na co zapracowaliśmy!!!!!Tymi akcjami kupują wasze poparcie, aby co miesiąc przy korycie brać po 50 tysiów.Przez wiele lat. Sami sobie te wypłaty ustanowili. A cóż to dać 500+, nie ze swoich kieszeni???Gdyby polityka zapytali, czy dałby 500+ co miesiąc jakiejś jednej rodzinie ze swoich, gadka by była inna!I demografia nie tak ważna.
Beneficjenci 500+, tanio się sprzedajecie. Praca dobrze płatna nie jest waszym celem.

tępiciel lemingów @ 19:01, 14.12.2017

IP: 88.199...23

Mural ,

"Nie można dawać co miesiąc np. 1/3 kwoty ewentualnej, opodatkowanej i wypracowanej emerytury komuś za to, że ma dzieci. Jest to niemoralne, i nic mojego zdania nie zmieni. Płacę składki już prawie 35 lat, aby ktoś mógł ją dostawać. Więc mam moralne i realne prawo, aby oczekiwać wzajemności."

Ale o to chodzi, że bez tego dawania co miesiąc Polacy nie będą chcieli mieć dzieci. Dla mnie jest niemoralne, że chcę oczekiwać wzajemności, a samemu nie chcę pomóc.

" Kto nie dokłada do wspólnego worka, powinien zapomnieć o jakichkolwiek datkach!!!!"

Bardzo dobre zdanie.

Kto nie chce się dokładać do 500+, powinien zapomnieć o wysokiej emeryturze. Przecież płacimy składki emerytalne na tych, co nas urodzili, jeśli nie urodzimy płacących składek emerytalnych, to nie będziemy mieli emerytury. Tak to działa.

Mural @ 05:51, 15.12.2017

IP: 87.206...225

Urodziłeś, Tępicielu????Czytaj ze zrozumieniem! Nie ucz mnie wzajemności! 35 lat pracuję, utrzymując emerytów! Wzajemność to ja tobie, ty mnie. Jeśli beneficjenci 500+ nie będą pracować/pieniądze są dla ich dzieci, nie dla nich!/to skończy się wzajemność! Po raz kolejny wydłużą staruszkom wiek emerytalny, bo ktoś musi ten budżet robic! Jeśli dajecie 500+, to dajcie odszkodowania emerytom za ich dzieci! W czasach, w których nie pomagano im. Ja i mnie podobni już się dołożyli!!!Teraz pora, aby ich dzieci i wnuki zrobiły to samo. Kto chce otrzymywać 500+, niech pracuje.
Kto będzie płacił przez 20 lat na moje i innych emerytury, za rok-dwa???Swoimi Tępicielu upartymi stwierdzeniami wyjmujesz z cyklu życia istotny puzel: kontynuację życia, którym jest społeczeństwo żyjących już emerytów, lub tych co nimi na dniach zostaną. Może roześlą nam arszenik czy wąglik w kopercie z ZUS???Moi rodzice mieli nas 3 i nie wyrośliśmy na nierobów, narkomanów, choć pracowali cały czas.I nie było świetlic, jak teraz. Wlóż ten puzel na miejsce. Nie jesteśmy sułtanatem Brunei a ich też już nie stać na kasę dla wszystkich obywateli od poczęcia do śmierci. Na luksusowe życie bez pracy.

tępiciel lemingów @ 18:14, 16.12.2017

IP: 178.213...239

Mural , co z Twojego utrzymywania tylko emerytów? Trzeba też w tym samym czasie było utrzymywać dzieci. Jeśli nie będzie dzieci, to po raz kolejny wydłużą staruszkom wiek emerytalny, bo ktoś musi na budżet robić. Jeśli chcecie obecni emeryci emerytur, to trzeba było pomagać dzieciom. Jeśli nie dołożyłaś do dzieci, to nie będzie tych, co będą płacili przez 20 lat na Twoją i innych emerytury. Jeśli nie chcieliście utrzymywać dzieci, to chyba myśleliście o arszeniku czy wągliku?

Ja chcę tego uniknąć i chcę pomóc rodzicom w utrzymaniu dzieci. Ja nie chcę pracy do śmierci, arszeniku czy wąglika gdy ze starości nie będę mógł pracować. Chcę sobie pościelić teraz.

Mural @ 18:56, 16.12.2017

IP: 87.206...225

Ja kobieta rocznik 1959. Za dwa lata potencjalna emerytka. Po 35 latach płacenia składek. Tępicielu, powiedz mi, czy realne jest aby obecnie niepracujący rodzice małoletnich dzieci lub je planujący zapewnią mi przez ok.20 lat życia emeryturę??Jak ja zapewniam ją ich dziadkom, babciom, rodzicom???Jaki rząd doda i z czego do wiecznie żywego ZUS-u, abyśmy te emerytury dostawali???Od samego brania i rozdawania nie przybędzie. Zlituj się i zrozum, co ja piszę w imieniu jeszcze żyjących równolatków.

Mural @ 19:03, 16.12.2017

IP: 87.206...225

Ps.Dokładam do emerytów, rencistów, zapomóg,służby zdrowia itp.-bo płacę podatki i składki. Dokładam się też do 1000+, 500+ i innych. Zatrudnienie- budżetówka. Nie sposób uniknąć tych datków. To jako uzupełnienie. Wpisuję tu, szukając odpowiedzi, kto za dwa lata będzie to robił dla mnie???Zasada WZAJEMNOŚCI. Nie po to tyle lat płaciłam, aby na starość martwić się i zastanawiać:pracować do śmierci????Takich osób jak ja jest bardzo wiele.

Mural @ 19:10, 16.12.2017

IP: 87.206...225

Ps.II//Ja chcę tego uniknąć i chcę pomóc rodzicom w utrzymaniu dzieci//Brawo, rób to!!!
Pomóc, to nie wyręczać! Niech pracują, a pomoc dla dzieci będzie racjonalna!Nie wyobrażam sobie, że ci rodzice gdy ich dzieci osiągną pełnoletność, staną po emerytury BEZ SKŁADEK. I nawet te ich dzieci im nie pomogą., a podobno dzieci to najlepsza gwarancja na starość. A skoro rodzice tych dzieci nie chcą łożyć teraz na swoich dziadków i rodziców, nie pracując....to łatwo przewidzić, co nas czeka.

tępiciel lemingów @ 19:30, 16.12.2017

IP: 178.213...239

Mural , ja nie chcę zadawać Twoich pytań, gdy będę przechodził na emeryturę i dlatego popieram 500+.

Twoje pytania można podsumować jednym zdaniem:

Przyszła starość i spytała się, gdzie młodość była.

Nie płaciłaś w młodości na dzieci, np. w postaci 500+ więc słusznie obawiasz się o emeryturę. Myślałaś, że rząd doda do ZUS, byś miała dużą emeryturę. Z czego? Takich osób jak Ty jest bardzo wiele. Ja chcę tego uniknąć i dlatego jestem za 500+, by zachęcić Polaków do posiadania dzieci.

Kto nie pracuje, lub mało zarabia, to mało dokłada się do składek emerytalnych i do 500+, więc będzie miał niską emeryturę.

tępiciel lemingów @ 19:33, 16.12.2017

IP: 178.213...239

Mural , i jeszcze jedno, mimo 500+ bezrobocie jest bardzo niskie, więc jest dużo pracujących na Twoją emeryturę. Rodzice tych dzieci łożą na emerytury swoich dziadków i rodziców, pracując, więc Twoje obawy są niepotrzebne.

Mural @ 08:24, 17.12.2017

IP: 87.206...225

Nie płaciłaś w młodości na dzieci, np. w postaci 500+ więc słusznie obawiasz się o emeryturę. //W tej postaci nie, ale płaciłam na emerytury ich rodziców, którzy co?za mało dawali swoim dzieciom??Utrzymanie dzieci jest w gestii rodziców, ich rodziców. Osób dorosłych.Nie możemy teraz starzy pokutować za to, że 500+ powstało teraz.Może mamy zapisywać na nich, co udało nam się zaoszczędzić??Ty rób co chcesz, mnie życie nauczyło teraz egoizmu.

Mural @ 08:33, 17.12.2017

IP: 87.206...225

"Kto nie pracuje, lub mało zarabia, to mało dokłada się do składek emerytalnych i do 500+, więc będzie miał niską emeryturę."//Kto nie pracuje, niech nie liczy na emerytury. Kto za mało zarabia i nie dorabia legalnie, nie na czarno i nie spełnia limitu, kiedy mu się emerytura nawet najniższa należy, też. Są lata na naukę, na pracę i na odpoczynek po latach pracy. Skoro rząd/MY/ znajdują pieniądze na 500+ itp. to dlaczego nie znajdą ich na dopłacanie do emerytur, ich waloryzacji corocznej???Czy zdolność do rodzenia ma określać jakieś specjalne prawa do dostatku, a innym już nie?Tyle o tym, już nic nie napiszę. Uczniowi bym napisała:niewyuczalny. Ja tobie życzę, abyś jak się zestarzejesz zrozumiał, o czym ja tak rozwlekle piszę. Nigdy za późno.

tępiciel lemingów @ 21:48, 18.12.2017

IP: 94.254...120

Mural, samo płacenie na emerytury rodziców nie poprawia emerytury, wyrabia się emeryturę hipoteczną, a czy ona będzie taka jak prognozy, to zależy od ilości dzieci. Więc trzeba płacić tym co maja dzieci. Tak jest w wielu normalnych krajach.

tępiciel lemingów @ 23:07, 18.12.2017

IP: 94.254...120

hipotetyczną