piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Jest koncepcja mostu na Narwi. Drogi dojazdowe blisko popiołów i z trzema rondami (zdjęcia)

Fot. Starostwo Powiatowe w OstrołęceW Starostwie Powiatowym w Ostrołęce przedstawiono wstępną koncepcję mostu na Narwi w Teodorowie wraz z kosztorysem realizacji inwestycji. Przetarg na opracowanie dokumentacji wygrał Instytut Badawczy Dróg i Mostów, którego przedstawiciele przedstawili projekt na spotkaniu.

W spotkaniu uczestniczyli wójtowie gmin Lelis i Rzekuń, radni powiatowi, Marcin Grabowski - radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego, Mariusz Popielarz - dyrektor Delegatury Urzędu Marszałkowskiego oraz przedstawiciele Zarządu Dróg Powiatowych.

ReklamaJak informuje starostwo powiatowe, radni gminy Lelis oraz radni powiatu jednogłośnie na swoich sesjach dali zielone światło do złożenia wniosku o dofinansowanie budowy przeprawy z rządowego programu "Mosty dla regionów". W tym tygodniu przed taką decyzją staną radni gminy Rzekuń.

Podczas zorganizowanego spotkania, Instytut Badawczy Dróg i Mostów zaprezentował wizualizację mostu, jego lokalizację oraz szacowane koszty inwestycji, które okazały się być niższe niż te, o których była mowa na wcześniejszych spotkaniach dotyczących realizacji tej inwestycji.

ReklamaPlanowany most, jak powiedział obecny na spotkaniu prof. dr hab. inż. Janusz Rymsza, zastępca dyrektora Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, miałby być mostem trwałym, wyglądającym jak estakada. Całą koncepcję budowlaną omówił Jacek Krzysztofowicz z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

- Początek inwestycji znajduje się w gminie Lelis, na drodze powiatowej, w ul. Ostrołęckiej, ponieważ jest to zbieg trzech dróg, zaproponowaliśmy w tym miejscu rondo. Jezdnia główna ma 7 metrów szerokości. Drugie rondo przewidziane jest przy składowisku popiołów. Trasa, zgodnie z programem przewiduje następujące parametry: droga klasy G (ruchu głównego). Na moście ciąg pieszo-rowerowy - o szerokości 3 metry. Na włączeniu drogi 61 zaprojektowaliśmy trzecie rondo, o takich samych parametrach jak dwa poprzednie, z wylotem w stronę elektrowni. Kwestie chodników, oświetlenia, dodatkowych dróg dla rowerów można uzupełnić na etapie projektu budowlanego - tłumaczył Jacek Krzysztofowicz.

Jak czytamy na stronie starostwa, całość planowanej inwestycji, wraz z mostem, ma długość 3700 metrów. Sama przeprawa - 220 metrów i składa się z czterech przęseł. Żywotność konstrukcji przewidziana jest na 100 lat. Według szacunków instytutu, sam obiekt mostowy to kwota ok. 17 mln zł, do tego koszt 6-7 mln zł koszty technologiczne, których wysokość ostatecznie będzie zależała od rozwiązań wykonawczych, cała droga - 13,5 mln zł (trasa podstawowa wraz z rondami). Całość ok. 47 mln zł brutto.

ReklamaStarosta ostrołęcki mówił, że ma świadomość, iż most ten nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych w Ostrołęce, której potrzebny jest jeszcze jeden most wyprowadzający ruch poza miasto. Natomiast brak szukania rozwiązań, spowoduje tylko coraz większe korkowanie się dojazdów do miasta. Przypomniał też o tym, że w perspektywie jest przebudowa drogi nr 53 od granicy z województwa warmińsko-mazurskim do Kadzidła (włącznie z przebiegiem przez Kadzidło), a także budowa obwodnicy Ostrołęki, z połączeniem z drogą Ostrołęka-Olsztyn. Byłaby zatem szansa na wpięcie planowanych dróg w ten ciąg komunikacyjny.

Podczas spotkania głos zabrali także przedstawiciele samorządów i instytucji. Termin złożenia wniosku do rządowego programu upływa 29 marca. Jednym z jego składowych jest koncepcja mostu.

Spotkanie odbyło się 22 marca br.

Więcej informacji oraz zdjęcia dostępne są na stronie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce.
Wyświetleń: 17055 komentarze: -
12:00, 25.03.2019r. Drukuj