piątek, 21 lutego 2020 r., imieniny Eleonory, Kiejstuta, Fortunata

Reklama   |   Kontakt
MS Serwis

Aktualności

Oryginalne felgi aluminiowe czy też zamienniki? Na co powinniśmy zwrócić uwagę przy zakupie felg? (zdjęcia)

Producenci samochodów osobowych zatrudniają projektantów, którzy poświęcają dużo czasu na odpowiedni dobór felg do konkretnego modelu pojazdu. Dodatkowo każdy model felgi przechodzi rygorystyczne testy - w tym także - jak felga zachowuje się podczas nagłego wjechania w wyrwę w asfalcie czy też kolizji.

Nawet najładniejsze auto ze źle dobranymi felgami nie zachwyci nas, ale też np. stary volkswagen golf z polerowanymi felgami przyciągnie wzrok przechodniów.

Każda felga ma kilka ważnych parametrów technicznych, które decydują o tym, czy możemy ją zamontować do konkretnego samochodu, są to:

  • szerokość felgi wyrażona w calach, najczęściej od 4 do kilkunastu cali,
  • średnica felgi w calach, od 12 do nawet 24 cali,
  • ilość otworów montażowych, najczęściej jest to 4, 5 lub 6,
  • rozstaw otworów montażowych czyli średnica okręgu, na której znajdują się te otwory, jest to 2 lub 3 cyfrowa liczba np. 98, 112... . Potocznie nazywamy to rozstaw śrub czy też nakrętek,
  • średnica otworu centrującego felgi (środkowy otwór felgi), jest to ważny parametr, gdyż jeśli otwór w feldze jest za mały to nie ma możliwości zamontowania koła, jeśli jest za duży to koło nie da się ustawić centrycznie,
  • odsadzenie felgi (ET) czyli odległość powierzchni felgi przylegającej do piasty pojazdu od powierzchni symetrii felgi (środka). Ten parametr wyrażony jest w mm. ET może mieć wartość dodatnią jak i ujemną. Im większa wartość ET tym felga będzie bardziej schowana w karoserię pojazdu. Przy ET równym 0 mocowanie felgi będzie pokrywać się z symetrią felgi (środkiem felgi). ET ujemne spowoduje, że felga wysunie się poza obręb pojazdu. Parametr ET musi być zgodny z wytycznymi producenta. Założenie felgi o np. zbyt dużym ET może spowodować, że opona będzie ocierała o elementy zawieszenia, zbyt małe ET może być przyczyną uszkodzenia opony o błotniki.

Przykładowe oznaczenie felgi: 7x18 5/112/66,6 ET37 - czytamy: szerokość 7cali x średnica 18cali, 5 otworów/rozstaw otworów 112/otwór centrujący 66,6mm, odsadzenie 37 mm (ET).

Każda felga powinna mieć odpowiedni certyfikat producenta lub też odpowiedniej jednostki technicznej np. TUV, który potwierdzi, że dana felga będzie pasowała do konkretnego samochodu, także z uwzględnieniem mocy silnika. To, że np. felga z BMW 3 z silnikiem o mocy 122 KM będzie pasowała do tego modelu w wersji M3 o mocy ponad 350 KM nie znaczy, że zapewni należyte bezpieczeństwo. Siły, jakie są przenoszone przy tak dużej mocy mogą podstawową felgę uszkodzić.

Temat felg niewiadomego pochodzenia, ale wyglądających cukierkowo oferowanych na aukcjach internetowych jest często poruszany w mediach. W wielu przypadkach są to felgi produkowane w Azji bez jakichkolwiek certyfikatów, w tym także bez znaku CE. Takie wyroby nie powinny być dopuszczone do użytkowania na drogach Unii Europejskiej. W razie kolizji użytkownik może spodziewać się problemów ze strony firmy ubezpieczeniowej i policji. Znane są przypadki felg "no name", które posiadają otwory przesunięte o kilka mm, są wykonane z bardzo miękkiego stopu i odkształcają się nawet przy delikatnym uderzeniu, aby je wyważyć trzeba nakleić ciężarki o wadze bliskiej kilograma. Użytkując takie felgi narażamy życie swoje, naszych bliskich i innych uczestników ruchu.

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup felg oryginalnych lub wysokiej klasy zamienników oferowanych przez największą hurtownię w Europie - ALCAR.

Firma Berater od kilku lat zajmuje się sprzedażą oryginalnych felg aluminiowych do pojazdów marek takich jak BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes, Skoda, Ford i inne. Są to felgi fabrycznie nowe oraz felgi o oznaczeniu DEMO czyli felgi pochodzące z samochodów, które zostały dostarczone do salonu, ale z jakiegoś powodu felgi te nie zostały sprzedane z samochodem. Najczęściej powodem jest wybór przez klienta innego modelu felgi lub też innego jej rozmiaru. Dzięki temu praktycznie nowe felgi aluminiowe po przecenie kosztują tyle co felgi używane przez kilka lat. Przykładowo ceny oryginalnych felg do BMW 3 w rozmiarze 16 cali zaczynają się od 199,00 zł, do Audi Q5 17 cali od 250,00 zł, do Audi A6-A8 18 cali od 300,00 zł, do Forda 17 cali od 250,00 zł.

Jeśli klient szuka dobrego zamiennika to Berater poleca zapoznać się z ofertą ALCAR na stronie www.alcar.pl. Wystarczy nacisnąć Konfigurator - Start i dalej program nas poprowadzi przez znane modele DEZENT, AEZ, DOTZ i ENZO. Aby uzyskać cenę z dużym rabatem trzeba zgłosić się do firmy Berater z nazwą i rozmiarem wybranego modelu felgi.

Kupuj w serwisach rzeczywistych, a nie w wirtualnych. Jeśli cena nie jest dla Ciebie satysfakcjonująca - rozmawiaj i negocjuj. Nie opieraj bezpieczeństwa swojego i Twoich bliskich na wyrobach wątpliwej jakości.

Zapraszamy,

Serwis opon Berater

Ostrołęka, ul. Graniczna 10 (koło stacji Orlen)

Tel. 506-215-908, e-mail: [email]opony@berater.net.pl[/email]

Zobacz zdjęcia:
Serwis opon Berater

Więcej zdjęć: Serwis opon Berater

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 2004 komentarze: 0
25.06.2019, 14:27r. Drukuj




Powrót


Reklama

Tynki Alicja
LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
Sklep Enter