poniedziałek, 28 września 2020 r., imieniny Luby, Wacława, Salomona

Reklama   |   Kontakt
Ubezpieczenia

Aktualności

Jak zgłosić narodziny dziecka online?

Ponad 50 tysięcy nowo narodzonych dzieci zostało zarejestrowanych za pośrednictwem e-usługi przygotowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. E-usługa działa od czerwca ubiegłego roku i umożliwia nie tylko zgłoszenie narodzin nowego członka rodziny, ale także załatwienie kilku innych spraw.

Narodziny dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od wystawienia karty urodzenia. Warunkiem zgłoszenia nowego członka rodziny przez internet jest posiadanie profilu zaufanego.

Reklama - Na podstawie elektronicznego zgłoszenia kierownik urzędu stanu cywilnego sporządza akt urodzenia oraz inne dokumenty - jeden bezpłatny odpis skrócony aktu urodzenia, powiadomienie o nadaniu numeru PESEL i jeśli maluch został zameldowany także zaświadczenie o zameldowaniu. Wszystkie te dokumenty rodzice mogą dostać drogą elektroniczną na skrzynkę ePUAP. Do wyboru mają także osobisty odbiór na poczcie lub w urzędzie -  informuje Ministerstwo Cyfryzacji.

Jak zgłosić narodziny dziecka online?

Narodziny dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od wystawienia karty urodzenia. Kartę urodzenia wystawia upoważniona do tego osoba, która odebrała poród np. lekarz lub położna, którzy przekazują ją do urzędu stanu cywilnego najpóźniej trzy dni od jej wystawienia.

Przygotowując się do zgłoszenia urodzenia dziecka należy założyć profil zaufany. Następnie trzeba wejść na stronę ww.obywatel.gov.pl i wybrać usługę - zgłoś urodzenie dziecka. Cały proces to tylko pięć prostych kroków:

Krok 1 Oświadczasz, że jesteś rodzicem (zgłosić narodziny może mama lub tata),

Krok 2 Sprawdzasz poprawność swoich danych oraz wprowadzasz dane drugiego rodzica,

Krok 3 Uzupełniasz dane dziecka,

Krok 4 Wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób odbioru dokumentów,

Krok 5 Sprawdzasz wszystkie informacje we wniosku i podpisujesz go profilem zaufanym.

W zgłoszeniu warto podać swój adres e-mail i numer telefonu - mogą się przydać gdyby kierownik urzędu stanu cywilnego potrzebował wyjaśnień.

O projekcie

Projekt "Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Fot. Ministerstwo Cyfryzacji.

Wyświetleń: 767 komentarze: 2
24.08.2019, 09:09r. Drukuj




Powrót


mo @ 00:02, 25.08.2019

IP: 176.109...22

Czy chipowanie rowniez wchodzi w gre?prosze o odpowiedz

Do mo @ 17:15, 25.08.2019

IP: 94.254...26

Tak, zaczipuj sobie pieska bezdzietny grubasie