sobota, 19 października 2019 r., imieniny Piotra, Pawła, Ziemowita

BRW

Aktualności

Zezem o wyborach

Krzywym okiem patrząc na to, co się dzieje na scenie politycznej przed czekającymi nas wyborami do parlamentu można dostać zeza. Politycy zajęli się ekologią, więc to czas, by ekolog napisał coś o polityce. Wszakże poza tym, że jestem ekologiem, jestem też politologiem.

Według badań opinii publicznej ochrona przyrody, troska o środowisko, kwestia katastrofy klimatycznej i inne problemy związane z ekologią stanowią drugi obszar zainteresowań rodaków zaraz za ochroną zdrowia. Nic więc też w tym dziwnego, że dostrzegli to kandydaci na posłów i senatorów i próbują nas przekonać, że oni też są eko.

ReklamaZ definicji polityka to działalność zmierzająca do zdobycia władzy lub uzyskania wpływu na władzę. W ten oto sposób ekologia stała się gorącym tematem publicznym, a więc kwestią polityczną, bo w końcu chodzi o władzę. Tego  można się było zresztą spodziewać, że im bliżej daty wyborów, tym bardziej będziemy mogli doświadczać cudów, a politycy przemówią do nas ludzkim głosem. Mnie to cieszy, że wielu okazuje obecnie troskę o ekologię, czego wcześniej nie wykazywali lub wręcz przeciwnie, powiedziałbym nawet, że mieli to... lekceważyli sobie. Ufam, że wrażliwość na kwestię ochrony środowiska pozostanie u nich na dłużej. Ja na pewno będę o tym pamiętał i w trakcie kadencji parlamentu chętnie przypomnę naszym wybrańcom. 

Tymczasem w dniu 13 października br. mamy jedyną okazję, by okazać swoje zaufanie i dokonać wyboru pomiędzy wieloma kandydatami. Tego dnia nie jesteśmy jedynie zbiorowym suwerenem. Choć możemy powiedzieć, że w najbliższą niedzielę my naród dokonamy wyboru,  to tego dnia wyjątkowo każdy z nas, kto ma czynne prawo wyborcze jest  podmiotem politycznym.

ReklamaNie od wyimaginowanej większości zależeć będzie nasz los przez kolejne kilka lat, lecz od wyboru każdego z nas. Przede wszystkim od tego, czy z prawa wyboru licznie skorzystamy. Pamiętajmy, że pozostając w domu pozwalamy decydować za siebie. Po pierwsze więc, i co najważniejsze, idźmy na wybory i głosujmy.

Po drugie głosujmy mądrze, to znaczy bez zbędnych emocji, dokonując wyborów merytorycznych. Wybieramy z kandydatów wskazanych na listach wyborczych, głosujemy nie na numer listy i nie na jedynki, dwójki,  tylko na konkretnych kandydatów. To nie listy i numery będą nas reprezentować.

Zachęcam, byśmy lepiej poznali to, co mają nasi wybrańcy do powiedzenia o tym i owym. Szczególnie o tym, co interesuje nas i wydaje się dla nas najważniejsze. Pamiętajmy, że to oni, nasi senatorowie i posłowie wyłonią rząd, który sprawował będzie w Polsce władzę. To oni stanowić będą dobre lub byle jakie prawo. To od jakości sprawowania przez nich mandatu senatora i posła zależeć będzie poziom naszego życia. Tak naprawdę jak będzie się nam żyło, zależeć będzie od nas moi drodzy rodacy.

ReklamaW niedzielę 13 października My Naród, tj. Ty sąsiedzie i Wy ostrołęczanie i ja, dokonamy mam nadzieję roztropnego wyboru. Ja głosował będę na pewno zgodnie z tym, co uważam za ważne dla mnie: EKO.

O autorze

Wojciech Jarząbek - ekolog, prezes stowarzyszenia "Ekomena".

Więcej publikacji w dziale Krzywym okiem.

Odsłon: 4143 komentarze: 89
14:05, 07.10.2019r. Drukuj

PROMOCJA





Powrót


ddd @ 15:31, 07.10.2019

IP: 188.147...122

po ostatnich drakach KO to już nie ma chyba frajerów którzy by byli ,,po .... ami ,, jak ich nazwał zastępca jasnie pana G.S

wyborca @ 15:44, 07.10.2019

IP: 31.41...214

chyba psełdo ekolegiem a byłeś pan strajkowac w Warszwie pod oczyszczalknio czajka jak narazie to od 1989r mamy rząd partjie PIS co obiecała to prawie wykonała a podniosła emerytury nie o 6 złotych jak pło tylko onajniższe 140 zl wyższe o400zł idalej tak zapowiada czyli najniższą o210złtch podniosla płace nie tylko najniższą idalej bedzie podnosic wszystkiego nie bede wyliczał to za długo pisania

rtr @ 15:56, 07.10.2019

IP: 95.49...61

I bardzo dobrze wyborco, że nie będziesz pisał. Bo Ty nie masz żadnych szans, żeby coś sensownego napisać.

?? @ 16:01, 07.10.2019

IP: 2001:67c...e94

Czyli autor ma zeza?

do wyborca @ 16:18, 07.10.2019

IP: 91.207...130

wow crying crying crying
przez taki ciemnogród okradają nas, okradali i będą okradać....bo IM się należy...
"wyborca" do szkoły biegiem!!!! podstawy ekonomii i przy okazji czegokolwiek proszę się nauczyć

Miliony od PSL na szpitale nie na muzea @ 16:23, 07.10.2019

IP: 178.42...194

Prawie 30 mln zł wyniosły inwestycje w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym w Ostrołęce, od momentu objęcia stanowiska w czerwcu 2018 roku przez Dyrektora Pawła Natkowskiego. Zakrojonych na tak dużą skalę i w takiej ilości inwestycji w Naszym szpitalu dawno nie było. Niebawem otwarty zostanie Oddział rehabilitacji kardiologicznej, wszystko wskazuje na to, że w dalszej kolejności, także jeszcze w tym roku zostanie uruchomiony Oddział okulistyczny. Na tym jeszcze nie koniec, w roku 2020 Szpital zamierza również zrealizować inwestycje na podobnym poziomie 30 mln zł. Są to bardzo dobre wieści dla mieszkańców Naszego regionu.

" nasza-rozmowa-z-dyrektorem-ostroleckiego-szp
itala---pawlem-rafalem-natkowskim "

W Ostrołęckim szpitalu oddziały pełne chorych pękają w szwach, szpital jest zadłużony, a jak tak dalej pójdzie to może nawet zostanie zamknięty, a na leczenie, wizyty czeka się miesiącami, wiele ludzi umiera, ponieważ nawet nie doczekały się pomocy. Tylko dzięki solidarności Polaków i prywatnych składek, udaje się ratować dzieci, a starsze osoby umierają. Leczenie jest drogie, a emerytury niskie i opodatkowane, brakuje leków, brakuje lekarzy i specjalistów.

Drastyczny wzrost zgonów Polaków.

"W ubiegłym roku zmarło 414 tys. mieszkańców naszego kraju, czyli o ok. 3 proc. więcej niż w roku poprzednim - wynika ze wstępnych danych Głównego Urzędu statystycznego". "To niechlubny rekord"


Dlaczego kolejki do lekarzy są coraz dłuższe. "To są prawdziwe statystyki"

"dluzsze-kolejki-do-lekarzy-jak-pis-wywiazal


- sie-z-obietnic-wyborczych"


Dlaczego za rządów PiS leki ratujące życie trafiały za granicę?

"mafie-lekowe-i-brak-lekow-w-aptekach-report


a-z-superwizjera"


Codziennie słyszymy, że nigdy w Polsce nie było aż tak dobrze, a tyle Polaków umiera. Nie chcemy umierać przez ostatnią elektrownie węglową, nie chcemy, aby nasi najbliżsi chorowali i cierpieli, chcemy, aby rząd nie budował ostatnie elektrowni węglowej w Polsce. Zycie naszych bliskich jest bezcenne dla każdego z nas.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:37, 07.10.2019

IP: 217.146...86

Praktycznie, każda dziedzina życia, to zapaść - po 4 latach rządów PiS, mamy państwo, nie z dykty, ale z goowna - mamy państwo, które pozwala lżyć sędziów, mamy przedstawicieli władzy, którzy lżą innych, którzy "bez żadnego trybu", a sejmowej mównicy, bezpodstawnie lżą i oskarżają innych posłów, mamy całkowita wszechwładzę jednej partii, której w 100% podporządkowany jest najważniejszy resort, czyli resort sprawiedliwości.

PiSiory oburzyły się na sowa Nejmana, że będzie bronił członków PO, a cóż innego robi, od 4 lat PiS - "za czynienie dobra nie wsadzamy", ułaskawiamy niewinnych, dla PiSiora znęcającego się przez 9 lat nad rodziną, żądamy kary w zawieszeniu - przecież taki przykładów jest be liku i można je przytaczać godzinami, jak to PiS, "kryje swoich", a oni się wystawili na strzał Nejmana, który, w prywatnej rozmowie, to po prostu powiedział - tak, partie zawsze broniły swoich, ale tak posuniętej bezkarności, jak w przypadku PiSiorów, to w Polsce, po 1989 roku, jeszcze nie było.

PiS zachowuje się jak horda Hunów, traktując Polskę, jak łup wojenny, grabiąc co tylko się da.

Od ministra rolnictwa, dowiedzieliśmy się, że czystka w agencji rolnej, sięgnęła spodu i każdy zatrudniony, zawdzięcza pracę PiSowi, a jak pracuje? - ocenia to sam PiSowski minister.

Realny @ 16:43, 07.10.2019

IP: 109.241...28

Przepraszam bo ja nie zauważyłem żeby w ostatnich dniach w tv pierwszym tematem była ekologia raczej taśmy pewnego pana z PO które pokazały prawdziwe oblicze co Ci ludzie myślą o wyborcach, pbstawianiu stanowisk i "wolnych sądach" i szeroko pojętej praworządności.

Stop ostatniej elektrowni węglowej @ 16:50, 07.10.2019

IP: 178.42...194

Kochasz swoich bliskich? I czy ich zdrowie i życie nie jest najważniejsze? Masz wybór, głosuj przeciw polityczej decyzji polityków, którzy decydują o nas bez nas.

Pójdę głosowac na opozycję, gdyż jestem przeciwny ostatniej elektrowni węglowej w Ostrołęki, gdy w innych miejscach Polski buduje się nowoczesne gazowe i podłącza się mieszkańców do sieci centralnego ogrzewania.

Ostatnia Elektrownia Węglowa w Polsce będzie spalała na dobę między 9 a 11 tysięcy ton węgla. A więc są to cztery składy 70-wagonowe, które trzeba będzie codziennie rozładować - wskazał kilka miesięcy temu minister.

Każdego dnia do elektrowni w Ostrołęce ma zatem dojeżdżać 280 wagonów z węglem. I to w czasach, gdy cały świat emisję gazów ze spalania węgla ogranicza lub wręcz całkowicie likwiduje, na co wskazuje zaprezentowana w środę propozycja Komisji Europejskiej.

Przykłady badań nad wpływem elektrowni węglowych na zdrowie

Na podstawie badań prowadzonych w jednym z regionów północnych Włoch stwierdzono, że kobiety mieszkające na terenach zagrożonych zanieczyszczeniem powietrza dwukrotnie częściej mogą zachorować na nowotwory płuc. Niedaleko badanego miejsca swoją siedzibę miała elektrownia węglowa i inne źródła przemysłowe.

Badania przeprowadzone w Hiszpanii potwierdziły zwiększone ryzyko wystąpienia nowotworów płuc, gardła oraz pęcherza moczowego u osób mieszkających w odległości 50 km od elektrowni węglowych; stwierdzono również korelację między zamieszkiwaniem w bliższej odległości od takiego zakładu a wyższym ryzykiem zachorowania.

W trakcie badań dotyczących słowackiej elektrowni Nováky, wykorzystującej węgiel o wysokiej zawartości arsenu, stwierdzono zwiększone stężenie tego pierwiastka we włosach i moczu okolicznych mieszkańców, postępującą utratę słuchu u dzieci i zwiększone ryzyko wystąpienia nowotworów skóry.

Zamknięcie elektrowni węglowej w chińskiej prowincji Chongqing doprowadziło do spadku stężenia zanieczyszczeń organicznych w pępowinie noworodków, poprawy zdolności motorycznych i językowych u dzieci oraz ich ogólnego rozwoju umysłowego.

Rząd ma przede wszystkim dbać o zdrowie Polaków, a żadne pieniądze nie zwrócą rodzinom ich bliskich, nie chcemy, aby Nas i naszych bliskich, środowisko (glebę, wodę, żywność, zwierzęta) zatruwano trującymi emisjami. Nie ma naszej zgody na elektrownie węglową, dlatego będziemy głosowali przeciwko tym, którzy za nas decydują i chcą skazać mieszkańców Ostrołęki i okolic na dramatyczne skutki dla zdrowia i życia emisji toksycznych związków z ostatniej elektrowni węglowej.

Pan minister, senatir, poseł, który nie pytał w referendum o zdanie mieszkańców w sprawie ostatniej w Polsce elektrowni węglowej, gdy wszędzie buduje się niskoemisyjne gazowe powinien odejść, aby rząd PiS wstrzymał budowę węglowej elektrowni i zastąpił ją nowoczesną gazową. Zapraszam przeciwników elektrowni węglowej na wybory, aby rząd zmienił zdanie i wybudował nowoczesną elektrownię gazową.

Mamy wybór na nasze życie i naszych bliskich, możemy z niego skorzystać w nadchodzacych wyborach. Głosujmy przeciw powstaniu ostatnie elektrowni węglowej w Polsce. Prąd nie musi być z węgla. PSL wprowadzi zakaz importu węgla z Rosji.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:59, 07.10.2019

IP: 217.146...86

Cyt.:
"które pokazały prawdziwe oblicze co Ci ludzie myślą o wyborcach, pbstawianiu stanowisk i "wolnych sądach" i szeroko pojętej praworządności."

Czyli co?

TVPiS, pod kierownictwem faceta, prawomocnie uznanego za kłamcę, wyciągnęło i odgrzało kotleta z 2017 roku - rozmowa jest tak poszatkowana, że trudno się połapać, o co w niej chodzi - jednak PiSowski przekaz dnia jest jednoznaczny - to, co mówił o działaczach PO w Tczewie, mówił o wszystkich mieszkańcach Tczewa, a to co mówił o sędziach, nie ma nic wspólnego z wpływaniem na ich decyzje, a raczej o tym, że te decyzje nie będą niekorzystne dla członków PO, tylko dlatego, że PiS przejął sądownictwo.

Niech każdy sam posłucha tej rozmowy i bez politycznych napier... sobie ją przeanalizuje.

Rozmowa ministra rolnictwa, z kierownictwem agencji rolnej, to dopiero jest perełka i pokazanie mechanizmów Bierny Mierny ale Wierny.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 17:03, 07.10.2019

IP: 217.146...86

Rolnicy, posłuchajcie, z jakich to "ważnych" powodów, Wasze wnioski o dopłaty ginęły w przepastnych szufladach AMiRR - posłuchajcie sobie, jak o Was dba PiSowska, jego mać, "elita".

dojk @ 17:06, 07.10.2019

IP: 83.28...149

tak mamy z goowna

do jk @ 17:07, 07.10.2019

IP: 83.28...149

moze kler ped itd zaczynasz nam dokuczavc wstydz sie i nie prowokuj

dojk @ 17:10, 07.10.2019

IP: 83.28...149

a rolnikom daj spokoj ic i zabierz wszystko nawet wi??

🗿 @ 17:45, 07.10.2019

IP: 37.47...241

Jak można tak pietnować osoby z taką dolegliwością. Nikogo to nie jest wina że z zezem się urodził. Wstydź się ekologu😑

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 17:49, 07.10.2019

IP: 217.146...86

Powiedz mi, PiSowska niemoto skąd zamierzacie wziąć 5 mld, na zrealizowanie tego idiotycznego przedsięwzięcia, jakim jest elektrownie węglowa w Ostrołęce - Waszą ideologię, pokonała zwykła ekonomia - kasynie ma i nie będzie, bo nie ma jej skąd wziąć.

Z 6 mld, udało Wam się pozyskać, 1 mld, który już wydaliście i na tym koniec i "im bardziej Puchatek zaglądał do pustej beczki po miodku, tym bardziej miodku nie było".

Sk/mUTEK @ 18:08, 07.10.2019

IP: 176.109...166

Idź na wybory
GŁOSUJ NA PIS

Albo do władzy dojdą ludzie, pokroju ludzi wypisujących te głupoty :
-Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:37, 07.10.2019
-Stop ostatniej elektrowni węglowej @ 16:50, 07.10.2019
-Miliony od PSL na szpitale nie na muzea

Na tydzień przed wyborami się nawet PSL odezwał.
Jak to dobrze rządzi w szpitalu w Ostrołęce ?
Nie głosujcie na PSL, aż zniesie opłaty za parking przed szpitalem.
Zobaczycie wyborcy, jak nikt na nich nie zagłosuje
to przed następnymi wyborami opłaty zniosą
NIE GŁOSUJ NA PSL
aż zniesie opłaty za parking przed szpitalem

Dobre hasło wyborcze co ?
laughing laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 18:13, 07.10.2019

IP: 217.146...86

Sutek, naPiSz nam ile szpitali i szpitalnych oddziałów,zostało zamknięte za rządów PiS - ile łóżek szpitalnych wypadło z obiegu - nie wstydź się, tylko się pochwal - tylko nie pitol mi o tym, ile więcej pieniędzy łożycie na służbę zdrowia, bo nie to nie interesuje - interesuje mnie, czy coś poprawiliście, czy nie - z prostej arytmetyki, wynika, że dzięki Waszym rządom, służba zdrowia, nie była jeszcze nigdy w tak głębokiej zapaści, a Ty nam tu pierd... o opłacie parkingowej???

Emeryt @ 18:30, 07.10.2019

IP: 89.238...194

Wbrew pozorom wybór w czasie głosowania jest bardzo prosty: peda_raści niech głosują na peda_astów, złodzieje na złodziejów, ateiści na ateistów, katolicy na katolików, itd. Programów nie ma co czytać. Wszyscy obiecują wszystko, nawet peda_raści.

wyborca @ 18:39, 07.10.2019

IP: 31.41...214

wow ja jestem emeryt a pracowałem za plo i wiem jakie były [podwyżki w pracy mniejsze niż inflacja a ty mie o ekonomi chcesz uczyc naucz tym z pło ze trzeba bylo się dzielic nie sami wszystko dla siebie iswojch do 7dmego pokolenia a tak wygrał PIS takich afer jak za plo to już nigdy nie bedzie ekonomia jest prosta musisz pracować na emerytów taki system i niema znaczenia kto rządzi

do Sk/mUTEK @ 18:41, 07.10.2019

IP: 178.42...194

Kolego z PiS. Nie musisz pracować w ostatniej elektrowni węglowej. Możesz pracować w nowoczesnej gazowej. Szpitale nie muszą być zamykane.

PiS w Ostrołęce dał na muzeum 30 milonów złotych i kiedy otwarcie?

PSL dał na szpitali 30 milionów i otwierają sie nowe odziały w szpitalu.

Nikt nie chce umierać przez ostatnią elektrownię węglową, a każdy chce mieć blisko nowoczesny i dobrze wyposażony szpital, ponieważ zycie i zdrowie mieszkańców jest najważniejasze.

Stara elektrownia będzie zamknięta, a wy chcecie, wybudować nową węglową, aby truła przez 40-50 lat teraz jak wszyscy wiedzą o szkodliwości dla ludzi tych elektrowni? Wiesz czemu ma być ostatnia? Dlatego, że nikt w Polsce już takich nie chce i musieli ją wcisnąć nam. Wszędzie budują gazowe, aby nie truć ludzi.

Inaczej będziesz mówił jak zachorujesz i będziesz błąkał się po szpitalach, aby żyć.
Wszyscy, którzy mieli styczność ze służbą zdrowia wiedzą o czym mówię. Nikt nie chce umierać, dlatego powinniśmy głosować przeciwko ostatniej elektrowni węglowej w Ostrołęce. Na leczenie ministra, senatora, posła pieniądze się znajdą i obędzie się bez kolejek. My mieszkańcy nie mamy tak łatwo, dlatego w wyborach możemy decydować o przyszłości naszego miasta bez ostatniej elektrowni węglowej, a o jest ostatni moment, aby powstrzymać tę budowę. Zmiana ministra, senatora i posła, pozwoli na zmianę decyzji, gdyż wielu młodych polityków z PiS wie, że ta elektrownia jest szkodliwa dla ich rodzin mieszkających w Ostrołęce i okolicach.

Pan minister, senator i poseł muszą odejść, aby rząd zmienił decyzję w sprawie budowy. Spółki Energa i Enea chętnie wybudowałyby elektrownie gazową, a banki to poprą, tylko brakuje decyzji politycznej. I wyborcy zmieniając władzę mogą zmienić losy naszego miasta i ocalić wielu ludzi w Ostrołęce i okolicach.

Kobietom i matkom, babciom powinno najbardziej zależeć, aby ich dzieci i wnuki nie chorowały przez elektrownię węglową. Wiele kobiet choruje na rak piersi więc rozumieją jakie to cierpienie, a dane z badań są przerażające.


Przykłady badań nad wpływem elektrowni węglowych na zdrowie

Na podstawie badań prowadzonych w jednym z regionów północnych Włoch stwierdzono, że kobiety mieszkające na terenach zagrożonych zanieczyszczeniem powietrza dwukrotnie częściej mogą zachorować na nowotwory płuc. Niedaleko badanego miejsca swoją siedzibę miała elektrownia węglowa i inne źródła przemysłowe.

Badania przeprowadzone w Hiszpanii potwierdziły zwiększone ryzyko wystąpienia nowotworów płuc, gardła oraz pęcherza moczowego u osób mieszkających w odległości 50 km od elektrowni węglowych; stwierdzono również korelację między zamieszkiwaniem w bliższej odległości od takiego zakładu a wyższym ryzykiem zachorowania.

W trakcie badań dotyczących słowackiej elektrowni Nováky, wykorzystującej węgiel o wysokiej zawartości arsenu, stwierdzono zwiększone stężenie tego pierwiastka we włosach i moczu okolicznych mieszkańców, postępującą utratę słuchu u dzieci i zwiększone ryzyko wystąpienia nowotworów skóry.

Zamknięcie elektrowni węglowej w chińskiej prowincji Chongqing doprowadziło do spadku stężenia zanieczyszczeń organicznych w pępowinie noworodków, poprawy zdolności motorycznych i językowych u dzieci oraz ich ogólnego rozwoju umysłowego.

Mieszkańcy chcą mieć nowoczesny szpital ,a nie ostatnią elektrownię węglową i w wyborach będą głosować na tych co wspierają szpitale.

Gość @ 19:55, 07.10.2019

IP: 178.235...85

Tylko PiS, resztą to złodzieje, zdrajcy i zorganizowana grupa przestępcza! Pokazali jak okradali nas Polaków przez 8 lat wystarczy przypomnieć sobie lata 2007-2015! Jak ktoś ma wątpliwości to niech odsłucha taśmy z Sowy i taśmy Neumanna. A ty Kowalski tak kręci i manipuluje, że sam wierzy w swoje kłamstwa, chyba, że Tusk Vision Network czytaj TVN tak wyprał mu swoją propagandą mózg. Kowalski idziesz na wybory? Jak tak, to Neumann mówił o swoich wyborcach, że na wybory idą osoby co na niczym nie znają się, czytaj deb*le :D

do jk @ 19:56, 07.10.2019

IP: 83.28...149

pisowskaniemoto -do kogo to mowisz -jestes szczesliwy-wygrales w Ostrolece moze i teraz wygrasz -Tczew to jedyna prawda o niektorych -ogladam i TVN tam prade mowia na czele z walesa za ktorego niek poszli by w ogen

Głosuję na lepszy szpital @ 20:31, 07.10.2019

IP: 178.42...194

Najlepszy wybór dla mieszkańcow to dyrektor szpitala w Ostrołęce

Paweł Natkowski ( lista nr1)

Jakie inwestycje planowane są w Ostrołęckim szpitalu w najbliższym czasie? Czy planowane jest poszerzenie oferty medycznej dla mieszkańców regionu?

Pierwszą i zarazem największą inwestycją jaką planujemy zrealizować w pierwszej połowie 2020 roku będzie utworzenie nowego Oddziału Chirurgii Naczyniowej za kwotę ponad 15 mln zł. Udało mi się przekonać Samorząd Województwa Mazowieckiego do tego, aby te środki zostały tak wyasygnowane byśmy mogli utworzyć całkowicie nowy oddział od podstaw – Oddział Chirurgii Naczyniowej. Naszym głównym celem przy tworzeniu tego oddziału było to żeby był to jeden z najnowocześniejszych oddziałów w Polsce, a przede wszystkim najnowocześniejszy na Mazowszu, tak by służył nie tylko mieszkańcom Ostrołęki ale mieszkańcom całego Mazowsza. Oddział będzie składał się z 20 łóżek, a także sali hybrydowej, na której to będą wykonywane zabiegi operacyjne. W tym miejscu muszę wskazać, iż sala hybrydowa zostanie wyposażona w bardzo nowoczesny sprzęt z zakresu angiografii, co pozwoli nam na wykonywanie zabiegów chirurgicznych, powikłań i następstw wielu chorób, między innymi takich jak: przewlekłe miażdżycowe niedokrwienie kończyn dolnych, zwężenia pozaczaszkowych tętnic mózgowych, w tym przede wszystkim zwężenia tętnic szyjnych, tętniaki aorty i tętnic obwodowych, zespół stopy cukrzycowej oraz przewlekłych niewydolności żylnych. Oddział ten zostanie także wyposażony w komorę hiperbaryczną, która stosowana będzie w leczeniu: oparzeń, obrzęków, chorób układu krążenia, chorób układu nerwowego, autoagresji, a przede wszystkim przyśpieszy proces rekonwalescencji po zabiegach chirurgii naczyniowej.

Informacją z ostatniej chwili dla mieszkańców subregionu Ostrołęckiego - Narodowy Fundusz Zdrowia ogłosił konkurs na „okulistyczne świadczenia zdrowotne w ramach opieki stacjonarnej dziennej - hospitalizacja jednodniowa w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej”.Starania o uruchomienie w naszym szpitalu podjęte były już w roku 2013 i wtedy nawet udało się przeprowadzić przez dwa miesiące zabiegi w zakresie zaćmy. Po tamtym czasie niestety NFZ nie dostrzegał takiej potrzeby, aby istniał w naszym szpitalu Oddział okulistyczny. Po objęciu mojego stanowiska w czerwcu ubiegłego roku podjąłem działania w celu uruchomienia okulistyki w naszym szpitalu. W tym celu odbyłem wiele spotkań z dyrekcją NFZ, a także z Ministrem Zdrowia Panem Maciejem Miłkowskim. Niestety trwało to bardzo długo, myślę, że dla nas mieszkańców zbyt długo, niemniej jednak 27 września br. złożyliśmy stosowną aplikację w NFZ i w dniu 18 października br. nastąpi rozstrzygnięcie konkursu, o czym niezwłocznie powiadomię naszych mieszkańców.

Zwiększenie wydatków publicznych na służbę zdrowia z obecnego poziomu 4,9 % do 6,8% PKB
Darmowe leki, szczepienia i opieka dentystyczna dla dzieci
Podniesienie wysokości wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia
Zwiększenie dostępu do najnowocześniejszych leków oraz rozwój krajowej produkcji leków
Opieka medyczna nad seniorami
Wprowadzenie standardów posiłków w szpitalach
Opracowanie programów profilaktyk zdrowotnych
Podniesienie limitów przyjęć studentów na studia medyczne
Ułatwienie otwarcia i ukończenia specjalizacji medycznych
Zwiększenie kształcenia w specjalnościach niezbędnych dla sprawnego działania systemu
Uwolnienie ochrony zdrowia od nadmiernej biurokracji i przywrócenie zasad zaufania w relacjach pacjenci – placówki medyczne – NFZ
Wprowadzenie systemu kontroli nad działaniami regionalnych dyrektorów NFZ

Tak leczą Polaków @ 20:56, 07.10.2019

IP: 178.42...194

Różne rzeczywistości. Jak stan ochrony zdrowia widzą pacjenci, a jak rządzący?

sprawdź :

ochrona-zdrowia-w-polsce-czarno-na-bialym-o-
tym-jak-widza-ja-pacjenci-a-jak-politycy

xl @ 21:05, 07.10.2019

IP: 2a01:110f...b6fb

Wałęsa lepszy niż Breżniew - hit na you tube.
obejrzyjcie!

Wyborca @ 21:38, 07.10.2019

IP: 5.172...114

PiS popiera 6000000 Polaków. I to poparcie się nie zmieni. To ludzie, którzy CHCĄ słuchać kłamstw TVP. Ita telewizja używając krótkich i prostych przekazów mówi im co mają myśleć. Dzięki temu nie czują się zagubieni tylko bezpieczni. Nie muszą się martwić. Są jak Muminki.
Nie bądźmy jak Muminki. Idźmy na wybory i dokonujmy wyboru ludzi, którzy nie kierują się tym, by poprzez populistyczne dokonania utrzymać władze, ale takich, którzy myślą szerzej, bardziej perspektywicznie, nie są ksenofobiczni i zamknięci na świat i na zmiany!

OTUA @ 23:03, 07.10.2019

IP: 2a01:110f...71ea

Idz trolu POpaprany,i juz nie wracaj.nikt po tobie plakal nie bedzie... laughing
Myslisz ze wszyscy tacy glupi jak ty...? tongue

Papik @ 23:15, 07.10.2019

IP: 157.25...205

"Tylko PiS, resztą to złodzieje, zdrajcy i zorganizowana grupa przestępcza!"

Wielka Brytania ukrywa dane swoich agentów przez 50 lat od ich śmierci.
W 2007 roku pewien polski polityk ujawnił dane DZIAŁAJĄCYCH polskich agentów.
Ten sam polityk wiele lat później uwalił przetarg na śmigłowce dla polskiej armii.

Czy to nie jest zdrada?

Grupa najwyższych urzędników w Ministerstwie Sprawiedliwości (w tym wiceminister - Łukasz Piebiak) prowadzi internetową nagonkę na sędziów, którzy nie chcą być pokorni wobec PiS.

Czy to nie jest mafia?

Austriacki biznesmen Birgfellner twierdzi, że został oszukany przez Jarosława Kaczyńskiego.
Afera wybuchła na wiosnę tego roku.
Prokurat prowadząca sprawę do dziś Kaczyńskiego nie przesłuchała, a mamy już październik.

Czy to nie jest zorganizowana grupa przestępcza?

Szef NIK okazuje się wynajmować swoją kamienicę sutenerom i oszukiwać przy zeznaniach podatkowych. Odpowiednie służby o tym wiedzą i nic z tym nie robią.

Czy to nie jest złodziejstwo i mafia?

"Pokazali jak okradali nas Polaków przez 8 lat wystarczy przypomnieć sobie lata 2007-2015!"

Ale teraz rządzi PiS, dlaczego on tych złodziei nie wsadził do więzienia? Przecież Donald Tusk był nawet przesłuchiwany i nie znaleziono żadnych dowodów winy?

Poza tym poza PiS i PO są też inne komitety wyborcze.

"Jak ktoś ma wątpliwości to niech odsłucha taśmy z Sowy i taśmy Neumanna."

Ale wiesz, że Falenta jest w więzieniu?
A jest w więzieni, ponieważ zaczął gadać o tych taśmach, że politycy z PiS też zostali nagrani.

"PiS popiera 6000000 Polaków."

Już Jerzy Waszyngton twierdził, że nie można wierzyć we wszystko, co jest podane w Internecie :-)

Ostatnie wybory samorządowe PiS przerżnął.
Wystarczy, że do urn pójdzie trochę więcej ludzi i do sejmu wchodzi Korwin-Mikke i SLD. Albo KOMITET WYBORCZY AKCJA ZAWIEDZIONYCH EMERYTÓW RENCISTÓW (jest taki, serio).

I co wtedy? PiS leci w odstawkę i Polska powoli zaczyna wracać do normalności.

Stonoga @ 04:19, 08.10.2019

IP: 5.173...129

Będzie was PiS ruchał w DUUPĘ !!!

do wyborców @ 07:36, 08.10.2019

IP: 83.0...253

uczciwy polityk, pracowity urzędnik i św. Mikołaj znaleźli 100 zł. Który je weźmie? św. Mikołaj, bo ci dwaj pierwsi nie istnieją

sebo @ 07:53, 08.10.2019

IP: 31.0...88

Tylko pis,złodzieje won

do wyborca i emeryt @ 08:15, 08.10.2019

IP: 178.42...194

Wzrosła liczba osób żyjących w skrajnym ubóstwie, czyli na poziomie minimum egzystencji. W 2018 r. było to 5,4 proc. mieszkańców Polski - rok wcześniej 4,3 proc. Tak wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystyczny.

GUS regularnie, co rok, oblicza i publikuje wskaźniki dotyczące zasięgu ubóstwa ekonomicznego w Polsce, opierając się na wynikach badań budżetów gospodarstw domowych.

Skrajne ubóstwo w górę

Teraz podał, że obserwowany w 2018 r., w oparciu o wydatki gospodarstw domowych, wzrost zasięgu ubóstwa skrajnego dotyczył większości branych pod uwagę grup ludności. Dotknął jednak w większym stopniu mieszkańców wsi niż miast.

"W porównaniu z 2017 r. wyraźnie zwiększył się odsetek osób wydających na swoje utrzymanie mniej niż zakłada minimum egzystencji wśród gospodarstw domowych utrzymujących się głównie z niezarobkowych źródeł innych niż emerytury i renty (o prawie 4 p. proc.)" - wskazano.

Skrajne ubóstwo. Półtora miliona Polaków musi dać radę przeżyć za mniej niż 400 zł miesięcznie

GUS wyliczył, że za mniej niż 393 zł miesięcznie nie da się w Polsce przeżyć. To punkt widzenia urzędnika, bo za takie dochody musi się utrzymać i jednak utrzymuje wciąż tysiące osób w Polsce. Poprawa na rynku pracy wydobyła z ubóstwa w ub. roku ćwierć miliona ludzi.

OTUA @ 08:44, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...3815

Papik @

Tak tak,a swistak dalej w te sreberka zawija..... laughing laughing laughing tongue

Do Papik @ 09:03, 08.10.2019

IP: 178.235...39

Co ty człowieku pierd***sz, weź się młotkiem pierd***ij w łeb! Cytujesz Jerzego Waszyngtona, że powiedział "nie warto wierzyć we wszystko co jest napisane w internecie" jak on zmarł w 1799 roku, gdy ludzie nie wiedzieli co to prąd, a tym bardziej internet. Pie*dolisz farmazony, a g*wno się znasz trollu z Innowrocławia!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:13, 08.10.2019

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Tylko PiS, resztą to złodzieje, zdrajcy i zorganizowana grupa przestępcza!"

To gdzie, po 4 latach rządów Zorro, są akty oskarżenia?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:26, 08.10.2019

IP: 78.152...118

Były minister finansów, szef służb skarbowych, a obecnie prezes NIK z nadania PiS, twierdzi, że w 2001 lub 2007 roku, bo sam nie może się zdecydować, dostał od przygodnie spotkanego "byłego żołnierza AK", kamienice w Krakowie, wartą majątek, oczywiście ten żołnierz AK, już nie żyje - albo wziął przykład z Pana Rydzyka, albo sam, ten sposób Rydzykowi podpowiedział, bo sam z niego skorzystał - to jest Wasza mać, PiSowska elita.

A, Wy tu bredzicie o aferach PO + PSL, kiedy to po 4 latach Waszych rządów, nie ma żadnych aktów oskarżenia, z miało być ich ponad 300, po Waszym pseudo audycie w 2019 roku - to jest Wasza wiarygodność?

Być może ie wszyscy pamiętają, ale ja pamiętam, jak w brudnej kampanii wyborczej do samorządów, w 2006 roku, PiSowska swołocz, zapowiadała oskarżenie, proces i wyrok skazujący dla ówczesnego Prezydenta Miasta - Pana Ryszarda Załuski - i co, PiSowka swołoczy?

Każda kampania wyborcza PiS, jest oparta o brudne metody - pomówienia, haki i oszczerstwa, bowiem PiS wychodzi z założenia, że z każdej garści błota, którym obrzuci przeciwników, część, chociaż na jakiś czas, się przyklei - to jest "najbrudniejsza" partia w Polsce, po 1989 roku i powinna się znaleźć, tam, gdzie jest jej miejsce, czyli na śmietniku historii.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:37, 08.10.2019

IP: 78.152...118

Przypominam również, że PiS kontestowało, każde przegrane przez siebie wybory, a było ich 8, po kolei - mało tego, po jednych z nich, wystąpiło ze skargą do UE, domagając się wprowadzenia sprawy pod obrady plenarne Parlamentu Europejskiego, a dzisiaj bredzi coś o "Targowicy".

T nie kto iny, jak PiSiory, zaprosił do PE Pana Rydzyka, który twierdził, ze za rządów PO + PSL, był większy totalitaryzm niż za "komuny" - czyżbyście o tym zapomnieli?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 09:44, 08.10.2019

IP: 78.152...118

Po dwóch latach rządów PiS + przytawki, Zorro miał zostać postawiony przed Trybunałem Stanu, między innymi za to, że zapoznawał minidyktatorka z aktami spraw, prowadzonych przez prokuraturę.

Jaka więc była jedna z pierwszych ustaw, po przejęciu przez PiS, rządów w 2015 roku - ustawa o prokuraturze, umożliwiająca Zorro, pokazywanie dowolnych akt, z dowolnych postępowań, na dowolnych ich etapach, komu mu się tylko spodoba - to są fakty.

Po co, minidyktatorek, pojechał do Zorro, w dzień po przesłuchaniu Birgfellnera, na kawę, herbatę - "ciemnu ludu", ocknij się i zrzuć klapki z oczu, bo może być za późno.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:27, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Od zarania dziejów, jak rządzący chcieli mieć spokój i czuć się całkowicie bezkarnie, rzucali motłochowi ochłapy, ograniczając ich wolność - dzisiaj, gdyby nie wolne media, to o aferach PiSu, nikt by się nie dowiedział - chcecie mieć w Polsce, drugą Turcję?

do Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:42, 08.10.2019

IP: 188.146...79

Zalecam detox od tvn24 i napar z melisy .
Widziałeś zachowanie Węglarczyka ? To jest właśnie kwintesencja elektoratu KO , jak nie masz wpływu na rzeczywistość to posuwasz się do agresji i wyzwisk :)

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:46, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Kto pamięta dzisiaj czasy kampanii wyborczej do parlamentu w 2005 roku, kiedy to miał powstać sławny rząd PO - PIS - pamiętacie, dlaczego nie powstał?

Ano dlatego, że PiS nie chciał się zgodzić, na oddanie żadnego stanowiska ministra czy wiceministrów, w tzw. "resortach siłowych", wówczas, tak jak dzisiaj, obowiązywało rozwiązanie, w którym partyjny nominat, jest ministrem sprawiedliwości i prokuratorem generalnym - jak myślicie dlaczego PiS tak bardzo nie chciał, żeby ktoś patrzył im na ręce?

Czy rządy PiS + przystawki, naprawdę niczego Was nie nauczyły?

Czy ta dzisiejsza zapaść, licząc wpływy do budżetu, niczego Was nie uczy?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:50, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Widziałeś zachowanie Węglarczyka ? To jest właśnie kwintesencja elektoratu KO , jak nie masz wpływu na rzeczywistość to posuwasz się do agresji i wyzwisk :)"

Po pierwsze, Węglarczyk, to jest ONET, a nie żaden TVN24, a po wtóre, to radny, wobec pytań Węglarczyka, był całkowicie bezradny i miast odpowiadać na pytania, wygłaszał bez przerwy, wyuczone formułki - zamiast oglądać przekaż TVPiS, sam obejrzyj i posłuchaj tej rozmowy, może wówczas przejrzysz na oczy i nie będziesz bredził, że Węglarczyk, kogokolwiek wyzywał, za to rozgniótł Pan radnego, jak przysłowiową "pluskwę" - zresztą, to nie pierwsza sytuacja, w której Pan radny, opowiada głupoty, tyle tylko, że w TVPiS, nikt mu opowiadania tych głupot nie wytyka.

do Jan ... @ 10:53, 08.10.2019

IP: 188.146...79

Chcesz żyć w swoim matrixie to żyj nie indoktrynuj i nie wciagaj w swój dziwny świat trzeźwo myślących

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:03, 08.10.2019

IP: 217.146...87

do "do Jan..."

Po pierwsze, w czyim imieniu PiSesz pisząc w liczbie mnogiej.

Po drugie, nie ma obowiązku czytania moich wpisów.

Po trzecie, wskaż miejsca, w których kogokolwiek "indoktrynuję", jeśli w ogóle rozumiesz, co co słowo oznacza.

nojman @ 11:25, 08.10.2019

IP: 83.0...253

cytując klasyka "rzygam janem kowalskim"

OTUA @ 11:29, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

wszyscy slyszeli na tasmach Neumana,czy jak mu tam,i podejscie PO do ludzi...
Oby nigdy wiecej takiej wladzy,bo zostaniemy wszyscy na lodzie,i bez pieniedzy....

do Jan... @ 11:35, 08.10.2019

IP: 188.146...79

Żyj w swoim świecie :)

do Jan... @ 11:37, 08.10.2019

IP: 188.146...79

zapomniałam dodać - ...chorym świecie :)

Donald Kowalski @ 11:38, 08.10.2019

IP: 37.248...105

Najlepszym podsumowaniem wczesniejszych rządów PO i PSL są wczorajsze wypowiedzi prezesów PKP i Orlenu dotyczące różnic w zyskach wypracowanych przez obecnie rządzących w tych spółkach prezesów.

Obecnie zyski tych firm są to miliardy złotych przekazywane do budżetu państwa. W przypadku Orlenu jest to różnica o ponad 20 mld zł.

Od razu przypomnę, że to za czasów słusznie minionych paliwa kosztowały prawie 6 zł. A jakiś Donaldmówił że po wyborach mogą kosztować i 7zł

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:51, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"wszyscy slyszeli na tasmach Neumana,czy jak mu tam,i podejscie PO do ludzi..."

Do jakich ludzi?

Wiesz, z czego biorą się zyski ORLENu i LOTOSu?

Chwalenie przez Polaków zysków dwóch monopolistów na polskim rynku, jest tym, czym radość z poodnoszenia podatków - im drożej sprzedadzą paliwa, tym mają wyższe zyski - to jest, "oczywista oczywistość", no ale przecież w TVPiS o tym nie mówią, a i przekaz dnia, o tym milczy - "ciemny ludu", czy możesz być jeszcze ciemniejszy niż jesteś?

Cyt.:
"Od razu przypomnę, że to za czasów słusznie minionych paliwa kosztowały prawie 6 zł."

Przy cenie baryłki ropy naftowej, na poziomie 180 dolarów/baryłkę i bardzo wysokim kursie dolara, dzisiaj ta cena oscyluje w okolicach 60 + 65 dolarów/baryłkę i zdecydowanie niższym kursie dolara.

Gdyby dzisiaj cena baryłki była na poziomie 180 dolarów/baryłkę, a kurs dolara na porównywalnym z tamtym okresem, to ceny paliw oscylowałyby w okolicach 8 - 10 złotych/litr.

Rząd ma taki wpływ na cenę paliw na stacji, jakimi podatkami obarczy tę ceną, a PiS wprowadził opłatę paliwową - alzheimer?

Cyt.:
"Donaldmówił że po wyborach mogą kosztować i 7zł"

I, Ty to słyszałeś?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:06, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"zapomniałam dodać - ...chorym świecie :)"

Twój uważasz za zdrowy, bo jeśli tak, to ja wolę, ten mój - chory.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:09, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Oby nigdy wiecej takiej wladzy,bo zostaniemy wszyscy na lodzie,i bez pieniedzy...."

A, przez 8 lat, zostaliśmy na lodzie i bez pieniędzy?

To PiS, przy niespotykanej do tej pory koniunkturze, która właśnie się kończy, co widać po spowolnieniu w Niemczech, martwi się, czy nie przekroczy progu dopuszczalnego deficytu, a Ty bredzisz coś o zostawieniu Polski przez rząd PO + PSL, który przeżył dwa światowe kryzysy, bez pieniędzy???

Od dawna wiedziałem, że nie jesteś zdrowy na umyśle, ale nie sądziłem, że to się aż tak posunęło.

OTUA @ 12:11, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Gdyby babcia miala wasy,to by dziadkiem byla... laughing
POpapranym zawsze cos przeszkadzalo,a to kryzys,a to wysokie ceny ropy,a to zla koniunktura...
A tak naprawde to banda nieudacznikow,tak jak bolek,co tylko wyzywac potrafi,a wlasny kamrat wachowski go obrobil na zero... laughing laughing laughing

OTUA @ 12:17, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

To moze napisz cos o firmie COVEC,co za platformy autostrady budowala hee?
I jak narazie to nic sie nie konczy,oprucz resztek profitow dla platfusow.... tongue

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:18, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"POpapranym zawsze cos przeszkadzalo,a to kryzys,a to wysokie ceny ropy,a to zla koniunktura... "

No, masz rację, nikomu na Świecie nie przeszkadzało, Irlandia i Islandia, nie były na skraju bankructwa, a cała Europa przeżywała recesję, tylko PO przeszkadzało - pamiętasz rady PiSu, na kryzys - zwiększanie deficytu, gdyby tak zrobiono, to dzisiaj bylibyśmy tam, gdzie Grecja, a Polska, faktycznie byłaby w ruinie.

Cyt.:
"A tak naprawde to banda nieudacznikow,tak jak bolek"

Dla Ciebie "bolek", dla mnie Lech Wałęsa.

A, Ty kogo dzisiaj czcisz, faceta, który stanie wojennym dowiedziała się, w kościele na sumie?

Sużbom nawet do głowy nie przyszło żeby się interesować "opozycjonistą" Kaczyńskim - to jest Twój bohater - ten od "zdradzieckim mord" i "kanalii", "bez żadnego trybu".

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:26, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"To moze napisz cos o firmie COVEC,co za platformy autostrady budowala hee?"

Ale, autostrada została zbudowana, czy nie? Była przejedna na Euro 2012, czy nie?

Czyżbyś nie słyszał, o firmie, która wygrała przetarg na przekop mierzei wiślanej, albo o tej, która zeszła z budowy obwodnicy, za czasów PiS - co Ty, żyjesz w jakimś - rezerwacie, gdzie karmią Was informacjami z lat 2007 - 2015?

Nie słyszałeś o firmach, bankrutujących z powodu tego, że generalny wykonawca GDDKiA, nie chce im zapłacić?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:27, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"I jak narazie to nic sie nie konczy,oprucz resztek profitow dla platfusow...."

NaPiSz nam, ile km dróg ekspresowych i autostrad powstało za czasów PiS - nie wstydź, się, pochwal się.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:32, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Zapaść w służbie zdrowia, zapaść w szkolnictwie, zapaść w inwestycjach, zapaść w zakupach dla armii, tylko budżet kancelarii rady ministrów, wzrósł o 100% - to jest, Wasze niewątpliwe osiągnięcie.

Władowaliście 11 mld, w zakup akcji PeKaO S.A, tylko po to, żeby syn Banasia, miał ciepłą posadkę, władowaliście 500 mln w kieszenie magnatów Czartoryskich (nie mylić z Czartoryjskimi), władowaliście prawie 220 mln w interesy Pana Rydzyka - przecież tak można wyliczać bez końca - co, z tego mają zwykli Polacy - pytam, jak kogo dobrego.

OTUA @ 12:39, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Ale, autostrada została zbudowana, czy nie? Była przejedna na Euro 2012, czy nie?

Ile Polskich firm budowlanych zbankrutowalo na tej budowie,bo nie dostali zaplaty za swoja prace od tej firmy...? angryLudzie sobie zycie odbierali bo dorobek ich zycia zabieral komornik...Tak PO budowalo drogi bucu niemyty... angry angry

OTUA @ 12:41, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Zapasc to ty masz w pustym czerepie,a w poniedzialek bedziesz kwiczal,jak cala reszta platfusow.... laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:56, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Ile Polskich firm budowlanych zbankrutowalo na tej budowie,bo nie dostali zaplaty za swoja prace od tej firmy...? angryLudzie sobie zycie odbierali bo dorobek ich zycia zabieral komornik...Tak PO budowalo drogi bucu niemyty..."

Dlatego, Ci tłumaczę, że dokładnie tak samo jest dzisiaj - firmy, budujące obwodnicę, nie dostały pieniędzy od wykonawcy GDDKiA - czyli, PiS, nauczony przykładem COVECu, nie zrobił nic z tym problemem - czego nie zrozumiałeś?

Cyt.:
"Zapasc to ty masz w pustym czerepie,a w poniedzialek bedziesz kwiczal,jak cala reszta platfusow...."

Czyli, w Twoim robolskim mniemaniu, Polska dzieli się na PiS i PO?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:02, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Czyli w Twoim robolskim, mniemaniu, zamykanie szpitali i szpitalnych oddziałów, to nie jest zapaść?

Organizowanie ruchu, na szkolnych korytarzach, żeby uczniowie się o siebie nie pozabijali, to nie jest zapaść?

Brak śmigłowców, okrętów wojennych i innego uzbrojenia, to nie jest zapaść???

To kiedy byę stwierdził, ze ona jest?

Czyżbyś, za przykładem "Jojo" Bredzińskiego, uważał, że demokracja ma się dobrze, do momentu, w którym na ulicach pojawią się czołgi??? - takich głupot, to nawet "komuniści" nie opowiadali, nawet Ci których na pęczki macie w swoich szeregach.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:10, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Tu masz lepszy numer, kiedy to GDDiK, czyli rząd, nie wywiązuje się z zobowiązań:

Cyt.:
"- Odstąpienie od kontraktów i zakończenie robót budowlanych spowodowane jest nieprzedstawieniem w wymaganym terminie zgodnego z prawem zabezpieczenia zapłaty za roboty budowlane w sumarycznej kwocie ponad 2 mld zł - informuje w oficjalnym komunikacie Paweł Szymaniak, rzecznik Polimexu-Mostostalu. 380 kilometrów nowych dróg. Plany GDDKiA na 2014 rok W 2014 roku... czytaj dalej » Szymaniak w tekście podkreśla, że zamawiający (GDDKiA - red.) naruszył istotne postanowienie kontraktu, w tym odrzucił "uzasadnione roszczenia konsorcjów" i zalegał z wypłatą wynagrodzenia za pracę. Polimex zaznacza, że próby polubownego załatwienia sprawy nie przynosiły rezultatów. Dlatego też wykonawca zażądał przedstawienia zabezpieczenia wypłaty wynagrodzenia. - Wobec nieprzedstawienia w terminie wymaganych zabezpieczeń zapłaty, konsorcja wykonawcze wypowiedziały kontrakty GDDKiA - tłumaczy w piśmie rzecznik. Firma poinformowała też, że odstąpiła również od pracy przy budowie odcinka drogi ekspresowej S69 Bielsko Biała – Żywiec – Zwardoń. W związku z tymi decyzjami GDDKiA musi poszukać nowego wykonawcy inwestycji."

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:12, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Właściciele firmy Melbud, podwykonawcy prac na wałeckiej obwodnicy, postanowili zablokować przejście dla pieszych w Witankowie, żeby zwrócić uwagę na fakt, że nie otrzymali zapłaty za swoją pracę ani od głównego wykonawcy, ani od zamawiającego.

Firma Melbud pracowała dla Energopolu od stycznia 2018 roku. Właściciel podpisał z Energopolem dwie umowy. Jedna dotyczyła prac podwykonawczych, druga najmu pracowników. Obie zostały zgłoszone do GDDKiA i zaakceptowane. Podwykonawca był zapewniany o odpowiedzialności trójstronnej w przypadku braku zapłaty za wykonane prace."

Takich firm, jest około 40, co im dzisiaj powiesz, że to wina PO - bucu niemyty.

wyborca @ 13:36, 08.10.2019

IP: 31.41...214

do Papik jarozumiem że ty myslisz ze 8lat rządópw plo bylo dobre może bylo ale nie dla Polaków a co do przegrantch wyborów samorzadowych przegranych przez PIS to chyba się troszkie pomyleyłes tak jak ze wszystkim przypomne że PIS wygrał w 9 wojewudztwach

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:39, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"PIS wygrał w 9 wojewudztwach"

Dzięki takim analfabetom, jak Ty laughing laughing laughing

Województwo - bo wojewoda.

Donald Kowalski @ 13:41, 08.10.2019

IP: 31.0...87

Ja zwykle delikatnie powiedziwszy fantastyka,
cena ropy za baryłkę 180 usd, proszę podać źródło takiej wyceny. Ja jak sprawdziłem od 2005 do 2019 nigdy takiej ceny nie było.

OTUA @ 14:16, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Czlowieku,ty zyjesz w jakims wlasnym swiecie,i wmawiasz sobie jakies swoje prawdy....

W jakiej dziedzinie zycia za POpapranych bylo lepiej..?
Moze paliwo bylo tansze..?Albo ludzie wiecej zarabiali..?

Gdyby nie PIS,dzisz zamiast 500+ dla dzieci placilibysmy zasilki uchodzcom,jak Niemcy.A oni ich z tasakami po ulicach za to ganiaja....
Taki dobrobyt chciala nam dac PO razem z PSL... angry

OTUA @ 14:20, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Tak elektrownie atomowa budowali,ze nawet lokalizacji nie ma do dzis,a wydali na to 180 milionow zl.Gdzie ta kasa z naszych podatkow poszla sie pytam...? angry

OTUA @ 14:23, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Takich firm, jest około 40, co im dzisiaj powiesz, że to wina PO - bucu niemyty.

Ktora z tych firm zbankrutowala z tego powodu bucu niemyty..?

I ile zbankrutowalo przez firme COVEC za platformy...? angry

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:08, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Ktora z tych firm zbankrutowala z tego powodu bucu niemyty..?"

Nie zbankrutowały, bo sprawa jest świeża, na razie, tak jak tamci, próbują się upominać o swoje, organizując blokady - bucu niemyty.

Powiedz mi, a co Ty mi tu z tą PO, tak wyskakujesz - przecież ludzie głosowali na "dobra zmianę".

Cyt.:
"Gdyby nie PIS,dzisz zamiast 500+ dla dzieci placilibysmy zasilki uchodzcom,jak Niemcy."

O, widzę, że masz zdolności jasnowidzenia - to może, przewidzisz numery w najbliższym losowaniu Lotto?

Przedstawiłem Ci, punkt, po punkcie, do czego doprowadziły 4-letnie rządy Twojego PiSu - w czasach koniunktury, Mateuszek kłamczuszek, kombinuje, jak zamknąć deficyt w 3% - to jest Wasze rządzenie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:19, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Za rządów PO + PSL, przy cenie ropy naftowej w wysokości 147 dol/baryłkę, paliwo w Polsce, kosztowało, średnio:
- benzyna 95 - 4,69 zł/l
- olej napędowy - 4,73 zł/l

Dzisiaj, przy cenie ropy na poziomie 60 dol/baryłkę, ceny paliw, średnio:
- benzyna 95 - 4,98 zł/litr
- olej napędowy - 4,98 zł/litr

Masz jeszcze coś do powiedzenia?

do jk @ 15:26, 08.10.2019

IP: 83.28...149

dalej siejesz?????

do stonoga @ 15:32, 08.10.2019

IP: 83.28...149

piekne slowa nie masz pypcia przypadkiem i nie ublizaj

OTUA @ 15:39, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

I po co klamiesz,jak paliwo za poprzednich rzadow dochodzilo do 6 zl za litr angry
Myslisz ze ludzie nie pamietaja...?

zdziwisz sie w niedziele.....

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:47, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"I po co klamiesz,jak paliwo za poprzednich rzadow dochodzilo do 6 zl za litr"

Przy jakiej cenie ropy i kursie dolara?

Tak, masz racje, przekonamy się w niedzielę laughing laughing

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:52, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Za rządów PO + PSL, na rynku paliw była konkurencja, dlatego ceny na stacjach paliw,, były rzeczywiste, PiS zmonopolizowało rynek paliw, dlatego mamy ceny, sztucznie zawyżane przez LOTOS i ORLEN - tak działa monopol.

W warunkach konkurencji rynkowej zarówno ORLEN, jak i LOTOS, nie miałyby takich, zysków, bo ceny byłyby efektem wolnego rynku, a nie monopolu dwóch spółek skarbu państwa.

do jk @ 15:54, 08.10.2019

IP: 83.28...149

ty oczywiscie mowisz i piszesz prawde

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:56, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Jeśli uważasz, że jest inaczej, to mi to wytknij, a nie pieprzysz bez ładu i składu.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:00, 08.10.2019

IP: 217.146...87

PiSiory uznały, że zarządzane przez nich państwo nie do sobie rady z tzw. "mafią paliwową", która w dużym stopniu, wyłudzała VAT, a więc co zrobili? - wprowadzili monopol.

To, mniej więcej tak jakby z wypadkami komunikacyjnymi walczyli w ten sposób, że zabroniliby posiadania samochodów, oczywiście tylko tych nie PiSowskich.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:02, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Minidyktatorek, czyli szeregowy poseł, wchodzi sobie, bez żadnego trybu, do budynku sejmu, wejściem dla marszałków, w dodatku w towarzystwie dwóch uzbrojonych osiłków - tak wygląda, wasza Polska - za taką Polską, oddacie w niedzielę swój głos, głosując na PiS.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 16:03, 08.10.2019

IP: 217.146...87

Oczywiście "Waszą" wink

OTUA @ 16:26, 08.10.2019

IP: 2a01:110f...6481

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Przy jakiej cenie ropy i kursie dolara?

A co mnie obchodzi przy jakiej cenie...
Klamiesz,i ci to wytknolem.

juz caly czas popaprancy klamiecie,byle by tylko do wladzy sie dostac,ale ludzie nie tacy glupi... laughing

Boli cie ze Orlen i Lotos zarabiaja,i jest kasa na transfery spoleczne...?

za PO PSL nie zarabialy,za to zarabialy mafie paliwowe,a popaprancy tlumaczyli ludziom ze jest kryzys,i trzeba zaciskac pasa,i podnosili podatki,i wiek emerytalny.Chyba tylko glupi by na nich glosowal,zeby bylo tak jak bylo.... laughing laughing laughing

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 16:49, 08.10.2019

IP: 78.152...118

No, bo kryzysu nie było - wymyśliliśmy go sobie.

ORLEN I LOTOS, PiSowski półgłowku, mają zyski z tego, jak drogo sprzedadzą Polakom paliwo, a więc z czego się cieszyć, tłuku, z tego, że drożej płacisz niż płacić powinieneś?

Co Cię obchodzą ceny surowca w odniesieniu do produktu finalnego? - w zasadzie, w tym miejcu pokazałeś bezmiar swojej ignorancji.

Donald Kowalski @ 17:18, 08.10.2019

IP: 31.0...147

J.Kowalski

Po pierwsze fakt jest faktem, że pisałeś nieprawdę podając cenę 180 usd za baryłkę.
Najwyższa cena dochodziła do 150 usd za baryłkę w roku 2012, a w Polsce prawie 6zł, a niektórych stacjach powyżej 6zł.

Po drugie nie masz pojęcia o czym piszesz, za tamtych czasów było mnóstwo firm kręcących lody na lewym paliwie. Popytaj się uczciwych przedsiębiorców z tej branży to coś się dowiesz.
Większość tych kręcacych firm, sprowadzajacych paliwa z zagranicy dzięki działaniom obecnego rządu już nie istnieje i stąd wzrost sprzedaży w rafineriach krajowe.
A tak poza tym dzięki obecnemu rządowi Polakom żyje się lepiej i jest więcej samochodów, którymi jeżdżą oni do pracy, na wczasy itd.

Po trzecie od 2012 koszty pracy oraz inne zdecydowanie wzrosły, więc takie proste porównywanie jest dobre w przedszkolu, mnie na pewno ono nie przekonuje.
I cena w tym 2012r. Jak słusznie zauważył inny komentujący faktycznie dochodziła do 6zł, a na niektórych stacjach była powyżej 6zł

Papik @ 20:20, 08.10.2019

IP: 157.25...60

OTUA, ile ci płacą? Tak jak Emilii?

Wskaż miejsce, w którym napisałem nieprawdę, a potem wołaj świstaka.

wyborca
Wcale nie twierdzę, że za czasów PO było super, ale to co się teraz dzieje to przechodzi ludzkie pojęcie.
Część rzeczy wypisałem już wyżej.

Powołujecie się na Orlen, a ja się spytam, jak się czuje stadnina w Janowie Podlaskim po wymianie dyrektora na dobrozmianowego.
Otóź stadnina jest na minusie.

Bardzo wielu dobrych fachowców zostało wymienionych na "Misiewiczów", czyli osoby bez kwalifikacji, ale za to wierne partii.
To już kiedyś było - dobry fachowiec, ale bezpartyjny i nie mogę go awansować na wyższe stanowisko. Ci, którzy pamiętają socjalizm, wiedzą o czym piszę.
Teraz jest to samo, tylko partia się zmieniła.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:30, 09.10.2019

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Najwyższa cena dochodziła do 150 usd za baryłkę w roku 2012, a w Polsce prawie 6zł, a niektórych stacjach powyżej 6zł."

A, dzisiaj cena baryłki wynosi 60 dol, a cena paliwa 5 zł, a niejednokrotnie, powyżej 5 zł.

Cyt.:
"Po drugie nie masz pojęcia o czym piszesz, za tamtych czasów było mnóstwo firm kręcących lody na lewym paliwie."

Przecież ja, dokładnie to napisałem - PiSowskie państwo, uznało, że sobie z nimi nie poradzi i wprowadziło monopol ORLENU i LOTOSU - czego nie zrozumiałeś?

To tak, jakby, chcąc uniknąć wypadków, zakazać posiadania samochodów - czego nie zrozumiałeś?

Cyt.:
"Większość tych kręcacych firm, sprowadzajacych paliwa z zagranicy"

A, co jest złego w sprowadzaniu paliwa z zagranicy? - na tym właśnie polega konkurencja, bo w Polsce, produkcją paliwa zajmuje się wyłącznie ORLEN i LOTOS, skąd więc mieliby je sprowadzać, jak nie z zagranicy?

Cyt.:
"A tak poza tym dzięki obecnemu rządowi Polakom żyje się lepiej i jest więcej samochodów, którymi jeżdżą oni do pracy, na wczasy itd. "

No, i przez lata rządów PiS, zamknięto 69 szpitali i niezliczoną iilość szpitalnych oddziałów oraz zlikwidował tysiące szpitalnych łóżek - faktycznie, żyje się lepiej i lepiej umiera, bowiem wskaźnik umieralności Polaków, po raz pierwszy od wielu lat, wzrósł w ciągu ostatnich 4 lat - temu też zaprzeczysz?
A, może ten wskaźnik wzrósł z powodów jakiejś wojny, o której nie słyszałem.

Cyt.:
"Po trzecie od 2012 koszty pracy oraz inne zdecydowanie wzrosły"

Jakie "koszty pracy" i jakie "inne" - podaj te dane.

Cyt.:
"Jak słusznie zauważył inny komentujący faktycznie dochodziła do 6zł, a na niektórych stacjach była powyżej 6zł"

Powtarzasz się - przy cenie surowca 150 dol - cena 6 zł, a przy cenie 60 dol, 5 zł - dostrzegasz różnicę?

Mówi Ci coś "opłata paliwowa"?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 10:34, 09.10.2019

IP: 78.152...118

Jeszcze raz tłumaczę, jak komu dobremu - rekordowe zyski LOTOSu i ORLENU, biorą się z tego, że Polacy płacą za paliwa na stacjach, drożej niż powinni, a więc z czego tu się cieszyć, z tego, że jesteśmy łupieni przez dwie spółki z udziałem skarbu państwa, które zamiast prowadzić wolną grę rynkową, dzięki politycznym decyzjom PiS, zostały monopolistami???

Z czego jeszcze potraficie się cieszyć, z podwyżek cen prądu, po to żeby spółki energetyczne wypracowywały większy zysk?

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót