Wyremontowany stary most na Narwi w Ostrołęce został otwarty. Czas więc rozebrać przeprawę zastępczą. Firma Strabag (wykonawca przebudowy starego mostu) rozpoczęła dziś demontaż dróg dojazdowych. Rozbiórką stalowej konstrukcji zajmie się w przyszłym tygodniu 2 Pułk Inżynieryjny z Inowrocławia.
Na drogach dojazdowych znajduje się ciężki sprzęt oraz ciężarówki. Trwa zrywanie asfaltu i demontaż barierek. W środę 23 października do Ostrołęki przyjedzie 2 Pułk Inżynieryjny z Inowrocławia, który zajmie się rozbiórką stalowej konstrukcji. Wojskowi zakładają, że prace powinny potrwać około 6 tygodni.
Ogrodzenie placu w celu rozbiórki przygotował Miejski Zarząd Obiektów Sportowo-Turystycznych i Infrastruktury Technicznej w Ostrołęce.
ReklamaPierwsze prace związane z budową przeprawy tymczasowej rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. W październiku tego samego roku montażem stalowej konstrukcji mostu zastępczego zajęli się żołnierze z jednostki inżynieryjnej. Pierwsze samochody przejechały tym mostem 2 stycznia 2018 r. Koszt budowy to ponad 10 mln zł. Oficjalnie przeprawa została zamknięta 8 października br., kiedy to oddano do użytku wyremontowany most na drodze krajowej nr 61.
Wykonawca remontu starego mostu (firma Strabag) co prawda wykonał najważniejsze prace związane z przebudową przeprawy, dzięki którym został na niej wznowiony ruch kołowy, ale pozostały jeszcze mniejsze roboty, polegające m.in. na przygotowaniu chodnika i ścieżki rowerowej. Obecnie most jest dostępny tylko dla samochodów, natomiast rowerzyści i piesi muszą nadal korzystać z mostu im. A. Madalińskiego.
Zgodnie z harmonogramem wszystkie prace powinny być ukończone do połowy maja 2020 r.
Wyświetleń: 8096 | komentarze: - | 12:14, 16.10.2019r. |