piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Wzorowa postawa seniorki. 70-latka nie dała się oszukać telefonicznej oszustce, która próbowała wyłudzić 10 tysięcy złotych

Niewiele brakowało by 70-letnia mieszkanka naszego powiatu straciła pokaźną sumę pieniędzy. Do kobiety na telefon stacjonarny zadzwoniła osoba, która podała się za jej córkę i poprosiła o przekazanie 10 tysięcy złotych. Seniorka nie dała się oszukać, zachowała zimną krew i o zdarzeniu powiadomiła policję.

Seniorka o podejrzanym telefonie od córki dyżurnego ostrołęckich policjantów powiadomiła w środę 4 marca o godzinie 22.30.

- Do 70-letniej mieszkanki naszego powiatu na telefon stacjonarny zadzwoniła osoba, która podała się za jej córkę. Swój "inny" głos tłumaczyła tym, że ma chore gardło i lekarz przepisał jej antybiotyk. Ponadto fałszywa córka powiedziała, że jej gardło jest spuchnięte, a ona sama nie może oddychać i potrzebna jest pilna operacja. Telefonująca kobieta poprosiła od seniorki kwotę 10 tysięcy złotych na rzekomy dług, który musiała spłacić przed operacją, wypytywała także o biżuterię - relacjonuje podkom. Tomasz Żerański, rzecznik prasowy ostrołęckich policjantów.

ReklamaNa szczęście 70-latka zachowała trzeźwość umysłu i nie pozwoliła się oszukać. O całym zdarzeniu powiadomiła policjantów.

- Oszustka znała imię córki oraz syna 70-latki. Jednak kobieta zachowała trzeźwość umysłu i przypomniała sobie, że niedawno widziała się ze swoją córką i nie mówiła ona jej nic o swoich dolegliwościach zdrowotnych. Po tym seniorka zakończyła rozmowę rozłączając się i nie przekazując żadnych pieniędzy - informuje podkom. Tomasz Żerański z KMP w Ostrołęce.

Przestępcy działający metodą "na wnuczka" stale modyfikują swoje metody działania, dlatego też policjanci apelują do seniorów i ich rodzin o o ostrożność i ostrzeganie swojej rodziny, sąsiadków przed takimi zagrożeniami.

- Jeśli mamy wątpliwości, że mamy do czynienia z oszustem zakończmy rozmowę i zadzwońmy na policję. Dzwoniąc powiedzmy dyżurnemu nie tylko numer legitymacji, czy też nazwisko funkcjonariusza który do nas dzwoni, ale zapytajmy także, czy taki funkcjonariusz prowadzi teraz działania w naszym domu - apeluje podkom. Tomasz Żerański z KMP w Ostrołęce.

Wyświetleń: 1356 komentarze: -
10:55, 05.03.2020r. Drukuj