W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, wywoływanej przez koronawirusa, dbając o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, policja zaleca ograniczenie osobistych wizyt w jednostkach policji, związanych z potrzebą powiadomienia o zdarzeniu.
Do dyspozycji mieszkańców są numery telefonów poszczególnych jednostek policji dostępne na stronach internetowych oraz, w przypadku zgłoszeń alarmowych, numery 112 i 997. Możliwe jest również pisemne przesłanie zgłoszenia (nie dotyczy sytuacji nagłych) oraz kontakt z jednostkami policji i dzielnicowym za pomocą aplikacji mobilnej "Moja Komenda".
Reklama- Pamiętajmy, że wizyty w jednostkach policji wiążą się często z koniecznością poruszania środkami komunikacji zbiorowej oraz przebywaniem wśród większej ilości nieznanych nam osób. Oczekując na przyjęcie zgłoszenia w zamkniętych pomieszczeniach, również jesteśmy narażeni na kontakt z obcymi osobami - informuje insp. Mariusz Ciarka, rzecznik Komendy Głównej Policji.
- Po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia, otrzymają państwo instrukcje, co do dalszego postępowania. Pamiętajmy jednak, że w niektórych przypadkach (np. konieczność sporządzenia dokumentacji procesowej - przyjęcia ustnego zawiadomienia o przestępstwie czy przesłuchania w charakterze świadka) niezbędne jest wykonanie czynności na terenie jednostki, o czym poinformują policjanci - dodaje rzecznik.
Wyświetleń: 1769 | komentarze: - | 09:12, 13.03.2020r. |