sobota, 27 kwietnia 2024 r., imieniny Teofila, Zyty, Żywisława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Opłaty za żłobek i przedszkola miejskie zawieszone do odwołania. Ratusz wydał komunikat

Nasi czytelnicy pytali co z opłatami za miejskie przedszkola i żłobek, w sytuacji epidemii, gdy dzieci pozostają obecnie w domach, pod opieką rodziców i bliskich. Pytania przesłaliśmy do miejskiego ratusza. W związku z licznymi zapytaniami, Urząd Miasta w Ostrołęce wydał komunikat.

Niedawno informowaliśmy, że opłaty za przedszkola miejskie zostały zawieszone. Nie została jednak wyjaśniona sprawa opłat za miejski żłobek. Ratusz szukał w tym zakresie rozwiązań.

ReklamaPoniżej komunikat urzędu miasta. Co postanowiono w tym zakresie?

1. Za czas nieobecności dzieci w przedszkolu rodzice zwolnieni są ze wszelkich opłat.

2. Opłaty poniesione w marcu, za czas nieobecności dzieci w przedszkolu, dyrektorzy rozliczą i zwrócą w terminie do 11 kwietnia.

3. Jednocześnie informujemy, że materiały dydaktyczne przekazywane przez nauczycieli przedszkoli w ramach realizacji podstawy programowej są nieodpłatne.

4. Opłaty za pobyt dziecka w żłobku miejskim oraz wyżywienie poniesione w marcu będą pomniejszone adekwatnie do czasu, w jakim funkcjonowała placówka lub uczęszczały dzieci, a następnie do 11 kwietnia będą zwrócone rodzicom na konta.

5. Od kwietnia wnoszenie opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w żłobku miejskim, w związku z zawieszeniem jego działalności z powodu stanu epidemii, wstrzymuje się do odwołania.

Reklama6. Przypominamy, że zakończyliśmy pierwszy etap rekrutacji do przedszkoli samorządowych. Jesteśmy aktualnie na etapie potwierdzania woli przez rodziców. Ten etap dobiega końca 3 kwietnia o godz. 15.00. Potwierdzanie woli odbywa się drogą elektroniczną (e-mailowo lub telefonicznie). Ostateczna lista dzieci przyjętych do przedszkoli będzie dostępna 6 kwietnia o godz. 15.00 w elektronicznym systemie naboru oraz na stronach internetowych przedszkoli i szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi.

Jak poinformował ratusz, po tym terminie rodzice dziecka, które nie zostało przyjęte, mogą w terminie siedmiu dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych, wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka. Komisja ma pięć dni na udzielenie odpowiedzi. Rodzice w ciągu kolejnych siedmiu dni mogą wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Dyrektor ma tydzień na rozpatrzenie odwołania.

Więcej informacji w Wydziale Oświaty pod numerem telefonu (29) 765-42-45.

Wyświetleń: 2314 komentarze: -
15:10, 02.04.2020r. Drukuj