wtorek, 26 maja 2020 r., imieniny Filipa, Pauliny, Eweliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: Listonosz wysłał SMS o możliwości odebrania paczki, a kierownik poczty odmówił podania nadawcy. Czy postąpili prawidłowo?

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

Listonosz obsługujący jedną z ulic w Rzekuniu nie dostarczył przesyłki poleconej, tylko przysłał SMS-a podając numer przesyłki i miejsce, gdzie można odebrać. Kierownik poczty w Rzekuniu, w rozmowie telefonicznej, odmówił podania nadawcy przesyłki z powodu RODO.

Wcześniej podałem dane adresata i numer przesyłki. Czy postępowanie listonosza i kierownika poczty było prawidłowe? W moim przekonaniu nie, ponieważ numer przesyłki mógł znać tylko adresat i ten fakt był wystarczającym identyfikatorem adresata.

Reklama Zatem przywoływanie RODO jako przyczynę odmowy udzielenia adresatowi żądanej informacji uważam za niewłaściwe. Widocznie kierownik poczty w Rzekuniu nie rozumie istoty RODO. Czy na prośbą adresata, przesyłka powinna być dostarczona po raz drugi - bo, według kierownika poczty, nie jest to możliwe. Jestem osobą.z grupy ryzyka zagrożenia koronawirusem i dlatego prosiłem o powtórne dostarczenie przesyłki.

Odpowiada biuro prasowe Poczty Polskiej:

Dane osobowe czy informacje stanowiące tajemnicę pocztową nie powinny być udostępniane w trakcie rozmowy telefonicznej. Znajomość danych adresowych adresata i numeru przesyłki nie są jednoznaczne z potwierdzeniem tożsamości osoby dzwoniącej - ogranicza to ryzyko pozyskania danych o nadawcy przez osobę nieuprawnioną. W związku z tym pracownik placówki pocztowej w trakcie rozmowy telefonicznej nie miał obowiązku informowania rozmówcy o danych adresowych nadawcy przesyłki. Jednocześnie informujemy, że zostanie podjęta ponowna próby doręczenia przesyłki adresatowi pod wskazany na przesyłce adres.

Wyświetleń: 8398 komentarze: 4
12.04.2020, 10:26r. Drukuj




Powrót


Buba @ 19:31, 12.04.2020

IP: 5.173...117

A dzwoniąc do banku można załatwić bardzo dużo rzeczy i wg banków można zweryfikować cY osoba dzwoniąca to posiadacz rachunku. Poczta jakas chyba szczególną jest. Najlepiej na RODO powołać się. Coraz częście j wykorzystywane jest to RODO nawet w bzdurnych sprawach.

Heniek @ 19:38, 12.04.2020

IP: 78.152...43

Przez telefon można też oddać komuś 150tys :D

Aa @ 10:11, 13.04.2020

IP: 2a00:f41...f201

Rodo to standart by nie załatwić sprawy

Przemysław @ 12:59, 13.04.2020

IP: 2a00:f41...5327

W Oławie takie same sku rwy syny

Reklama

LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Portal gov.pl

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter