piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Chcesz odbierać listy bez wychodzenia z domu i czekania na listonosza? Załóż eSkrzynkę

Ministerstwo Cyfryzacji oraz Poczta Polska uruchomiły nową usługę, która pozwala na otrzymywanie korespondencji w wersji elektronicznej. Bez czekania na listonosza i wychodzenia z domu. Aby z niej skorzystać potrzebny jest profil zaufany oraz eSkrzynka.

Dzięki eSkrzynce list polecony dotrze do odbiorcy w sposób bezpieczny, bez wychodzenia z domu i kontaktu z listonoszem.

Reklama- To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację. To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany - informuje Marek Zagórski, szef Ministerstwa Cyfryzacji.

Elektronicznie można odebrać m.in. korespondencję z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej i wiele innych Tą drogą nie dotrą pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.

Załóż eSkrzynkę

Aby założyć eSkrzynkę potrzebny jest profil zaufany, który można założyć w kilka minut, wykorzystując bankowość elektroniczną.

Reklama- Kolejny krok to wizyta na portalu www.gov.pl. Kiedy już tam będziesz, zaloguj się do konta "Mój Gov” (prawy górny róg strony) i wybierz e-usługę "Załóż eSkrzynkę - odbieraj listy polecone”. Kliknij przycisk "Załóż e-skrzynkę". Wypełnij prosty formularz. Wpisz swój adres e-mail, numer telefonu i zaakceptuj regulamin. Kolejny krok - podaj adres swojego zameldowania (na pobyt stały). Gotowe! - wyjaśnia Ministerstwo Cyfryzacji.

Na podany adres poczty elektronicznej zostaną wysłane dane do pierwszego logowania do eSkrzynki. Po jej aktywacji korzystanie z usługi będzie możliwe.

W eSkrzynce użytkownik znajdzie zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do odbiorcy swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).

Reklama- Nasza usługa to gwarancja jakości i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny - mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Od kiedy będzie liczony czas doręczenia przesyłki do adresata?

- Datą doręczenia przesyłki jest dzień, w którym pobierzesz plik z eSkrzynki. Jeśli tego nie zrobisz, za datę skutecznego doręczenia uznany zostanie dzień zwrotu przesyłki. To dwa tygodnie od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w twojej eSkrzynce - informuje Ministerstwo Cyfryzacji.

Wyświetleń: 974 komentarze: -
10:05, 26.04.2020r. Drukuj