Trwa modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele. Prace obejmą m.in. przejazd przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce, gdzie zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej. W ramach inwestycji zostanie też przebudowany most kolejowy przez Narew.
Umowa w trybie "projektuj i buduj" na realizację modernizacji linii z Ostrołęki do Chorzel została podpisana w lipcu 2019 roku. Prace wykonywane są przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT). Wartość inwestycji to około 320 mln zł.
Reklama
- Wykonawca na trasie już pracuje. Stary tor rozebrano na odcinku prawie 40 km. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. W najbliższych miesiącach będą kolejne prace związane z demontażem starych torów. Później zaplanowano prace przy demontażu peronów. Na placu budowy zgromadzone są materiały, w tym m.in. szyny, podkłady oraz kruszywo - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dzięki modernizacji, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pasażerowie zyskają lepiej przygotowane perony na wszystkich stacjach i przystankach na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Będą wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne oraz będą dostosowane dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Reklama
Zwiększy się też bezpieczeństwo na 35 przejazdach kolejowo-drogowych. Wymienione zostaną tory oraz ułożona będzie nowa nawierzchnia.
- Prace obejmą m.in. przejazd przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce, gdzie zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej, gdzie przejazd będzie dodatkowo zabezpieczony i obsługiwany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce - przekazuje Mirosław Siemieniec.
Zakres prac przewiduje również przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce.
Reklama
- Wyremontowane zostaną podpory obiektu oraz powstanie nowa konstrukcja przeprawy. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa. Zakres projektu nie przewiduje udostępnienia mostu kolejowego dla pieszych. Przejazd drogą w kierunku Dzbenina ma być zachowany. Szczegóły będą uzgadniane z zarządcą drogi - podkreśla rzecznik prasowy PKP PLK.
Rozpoczęcie przebudowy mostu planowane jest na koniec 2020 roku. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2022 roku.
Wyświetleń: 2936 | komentarze: - | 14:23, 20.05.2020r. |