piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Most kolejowy do remontu

Trwa modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele. Prace obejmą m.in. przejazd przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce, gdzie zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej. W ramach inwestycji  zostanie też przebudowany most kolejowy przez Narew.

Umowa w trybie "projektuj i buduj" na realizację modernizacji linii z Ostrołęki do Chorzel została podpisana w lipcu 2019 roku. Prace wykonywane są przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT). Wartość inwestycji to około 320 mln zł.

Reklama

- Wykonawca na trasie już pracuje. Stary tor rozebrano na odcinku prawie 40 km. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem. W najbliższych miesiącach będą kolejne prace związane z demontażem starych torów. Później zaplanowano prace przy demontażu peronów. Na placu budowy zgromadzone są materiały, w tym m.in. szyny, podkłady oraz kruszywo - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dzięki modernizacji, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pasażerowie zyskają lepiej przygotowane perony na wszystkich stacjach i przystankach na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Będą wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne oraz będą dostosowane dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Reklama

Zwiększy się też bezpieczeństwo na 35 przejazdach kolejowo-drogowych. Wymienione zostaną tory oraz ułożona będzie nowa nawierzchnia.

- Prace obejmą m.in. przejazd przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce, gdzie zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej, gdzie przejazd będzie dodatkowo zabezpieczony i obsługiwany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce - przekazuje Mirosław Siemieniec.

Zakres prac przewiduje również przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce.

Reklama

- Wyremontowane zostaną podpory obiektu oraz powstanie nowa konstrukcja przeprawy. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa. Zakres projektu nie przewiduje udostępnienia mostu kolejowego dla pieszych. Przejazd drogą w kierunku Dzbenina ma być zachowany. Szczegóły będą uzgadniane z zarządcą drogi - podkreśla rzecznik prasowy PKP PLK.

Rozpoczęcie przebudowy mostu planowane jest na koniec 2020 roku. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2022 roku.

Wyświetleń: 2936 komentarze: -
14:23, 20.05.2020r. Drukuj




Reklama

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter

Warto odwiedzić

Spotted Ostrołęka Logo infoprasznysz.com