wtorek, 26 maja 2020 r., imieniny Filipa, Pauliny, Eweliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: sąsiedzi w ramach hobby podlewają przyblokowy ogródek a za wodę płacą wszyscy mieszkańcy. SM "Centrum" wyjaśnia

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

Dwoje mieszkańców bloku przy ulicy Kleeberga 5, bez pytania o zgodę wszystkich lokatorów podlewa spółdzielczą wodą ogródek, a koszt wody rozkładany jest na wszystkich lokatorów. Dlaczego Spółdzielnia Mieszkaniowa "Centrum" nie informuje o takich praktykach?

Czy czasami ten czyn nie ma znamion kradzieży wody?

ReklamaChciałabym za pośrednictwem redakcji wyjaśnić nurtującą mnie sprawę dotyczącą Spółdzielni Mieszkaniowej "Centrum" i nierzetelności pracującej tam pani kierownik. Problem dotyczy pojawiającego się cyklicznie w okresie wiosenno-letnim podlewania przyblokowego trawnika przez dwoje mieszkańców bloku na ulicy Kleeberga 5.

Sytuacja zgłaszana była do pani kierownik w spółdzielni "Centrum" ponieważ do podlewania trawnika wykorzystywana jest woda z pomieszczenia gospodarczego w w/w bloku, a koszt wody rozkładany jest na wszystkich lokatorów bloku, których nikt nie informuje o takich praktykach.

Sytuacja zgłoszona była do pani kierownik która miała zająć się problemem a na usprawiedliwienie działania tych mieszkańców wysunęła tezę że ogródek to ich hobby! Nasuwa się pytanie czy mieszkaniec bloku mający hobby i pasję w postaci akwarium może bezkarnie podpiąć się i korzystać z prądu np na klatce schodowej który notabene rozliczany jest na wszystkich mieszkańców? Rozsądek podpowiada że nie i taka praktyka traktowana jest jak kradzież.

ReklamaPytanie jest bardzo aktualne, ponieważ co niektórym urzędnikom i lokatorom ktoś powinien uzmysłowić że zmagamy się z największą od lat suszą, niektóre miasta i gminy przekonały się już co oznacza brak wody w kranach (brak wody jest większą tragedią niż koronawirus) popieram hobby ale każdy powinien za swoje hobby płacić!

Odpowiada R. Zawalich ze Spółdzielni Mieszkaniowej "Centrum":

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Centrum" informuje, że zarówno Walne Zgromadzenie (podejmując uchwałę w sprawie kierunków działania Spółdzielni Mieszkaniowej Centrum na lata 2015-2020), Rada Nadzorcza (corocznie ogłaszając konkurs m.in. na najładniejsze zagospodarowanie terenu wokół budynku), jak i Zarząd Spółdzielni stoją na stanowisku, aby propagować oraz udzielać pomocy we wszelkich inicjatywach mieszkańców mających na celu zagospodarowanie najbliższego miejsca zamieszkania, poprzez np. umożliwienie dostępu do wody, dostarczenie czarnoziemu, itp. 

ReklamaZaangażowanie oraz niejednokrotnie ciężka praca, a także poświęcony czas mieszkańców, którzy upiększają przyblokowe ogródki, pozytywnie wpływają na estetykę naszego osiedla, a ponadto sprzyjają ożywieniu relacji sąsiedzkich. Prace te prowadzone są bezinteresownie, a często (zwłaszcza dla osób starszych i samotnych) to jedyna możliwa forma realizowania swoich pasji oraz spędzenia wolnego czasu. 

Ponadto Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Centrum" informuje, że podobnie jak wodomierze lokalowe, również te zamontowane w pomieszczeniach ogólnodostępnych, podlegają kwartalnym odczytom oraz analizie a koszt zużytej wody na cele gospodarcze i techniczne, takie jak mycie klatek schodowych czy podlewanie terenów zielonych (zgodnie z §9 Regulaminu rozliczania kosztów dostawy zimnej wody i odprowadzenia ścieków w S.M."Centrum") są kosztami eksploatacji części wspólnej danej nieruchomości, tzn. że nie są one uwzględniane w kwartalnych, indywidualnych rozliczeniach, które otrzymują mieszkańcy. 

Jednocześnie Zarząd Spółdzielni informuje, że (podobnie jak osoba zwracająca się, za państwa pośrednictwem, z prośbą o interwencję) jest zwolennikiem racjonalnego i uzasadnionego korzystania z wody. Informujemy także, że w roku 2019 w budynku przy ulicy Kleeberga 5 zużyto 5,92 m3 zimnej wody na cele gospodarcze. 

Odsłon: 5126 komentarze: 50
08:49, 23.05.2020r. Drukuj




Powrót


Seba @ 09:10, 23.05.2020

IP: 89.77...94

chyba ładniej wygląda blokowisko z zagospodarowanymi ogródkami, niż wyłysiałą, piaszczystą łachą???Inni mieszkańcy powinni iść w ślady tych mieszkańców!!Albo przynajmniej nie niszczyć, uczyć dzieci aby nie zrywały roślin. Nie wyprowadzać tam psów, ani nie rzucań niedopałków, czy innych śmieci. Dzięki za wyjaśnienie pracowników spółdzielni.

Menda wszędzie się znajdzie której nie podob ... @ 09:38, 23.05.2020

IP: 83.185...160

Raptem 5 metrów sześciennych wody a taki u idioty problem...
Wredne indywiduum.

Daro @ 09:39, 23.05.2020

IP: 178.235...58

uchroń mnie boże przed takimi sąsiadami...zamiast pomóc albo podziękować za zieleń która daje cień, zatrzymuje wodę to oni skarżą .....

Tak @ 10:15, 23.05.2020

IP: 94.254...117

Typowy ostrołęcki karaluch.

Rence opadajo @ 10:15, 23.05.2020

IP: 37.248...126

K*rwy nie sąsiedzi. Boli d*pa przez kilka litrów wody i że komuś się chce. Uchroń mnie Panie przed mieszkaniem w mieście z innymi ludźmi...

Autor @ 10:16, 23.05.2020

IP: 5.173...220

To zarząd nie potrafi zorganizować śmietniczek przy blokach ale jak ktoś pobiera wspólną wodę to jest ok. No pewnie że ok bo i tak ktoś za to zapłaci a pracownicy spółdzielni mają więcej wolnego czasu na pogaduchy.

Boze @ 10:18, 23.05.2020

IP: 94.254...63

To naprawdę bezczelne. Strasi egoisci nie liczą się z nami przyjezdnymi ze wsi nowymi lokatorami. Nie będę płacić za fanaberie dziadków z mojego bloku. Niech sobie wiadrami noszą z własnej chaupy. Albo niech placa miesięcznie każdemu w bloku za to wodę. Ja mam hobby wylewania kwasów z akumulatora do ogródka. Wogle ci starsi mieszkańcy strasznie śmierdzą. Powinni mieć zakaz wychodzenia bo zasmradzaja klatkę.

MATEMATYK @ 10:50, 23.05.2020

IP: 46.169...119

Prawie 6 m3 to 6000 litrów wody!!! spółdzielnia niech za sponsoruję moje hobby i kupi mi rower a i tak zapłacą mieszkańcy.

Ja @ 11:24, 23.05.2020

IP: 94.254...6

Nie popieram żadnego marnowania wody, niedługo zabraknie jej dla zwierząt. Ludzie kupią sobie w butelkach. Jeszcze gorsze jednak jest podlewanie trawy na ogródkach działkowych. To jest dopiero bezsens.

Obs @ 11:30, 23.05.2020

IP: 83.24...191

Co za spoleczniak napisal ta skarge!? Ktos dba o zielen a komus to przeszkadza....
Tak dla informacji to 6m3 wody x 15 zl to nam daje 90 zl i podzielic to przez jakies minimum 32 mieszkania daje nam 2,81 zl w ciagu ROKU! Jesli podzielimy to przez liczbe miesiecy, wynik wychodzi 23gr miesiecznie! Nie wierze, ze kogos nie stac 23 gr na miesiac aby podlac kwiatki dookola bloku. Co za typ czlowieka zglosil taka bzdure!

Boze @ 11:39, 23.05.2020

IP: 94.254...63

I co z tego że 23gr. To moje 23gr i już. Jak to dla Ciebie tak mało to zapłać za mnie. Zobaczymy pod koniec roku jak będą wyglądały twoje finanse biznesmenie.

Mieszkanka osiedla @ 12:07, 23.05.2020

IP: 5.173...66

Za swoje hobby płaci się swoimi pieniędzmi. Skoro tak bardzo się relaksuja niech podlewaja woda ze swojego mieszkania. Nasuwa mi się pytanie .Czy ewentualna wygrana dziela się ze wszystkim lokatorami?

Obs @ 12:12, 23.05.2020

IP: 83.24...191

Czyli kazdy kto zaluje te 23 gr miesiecznie woli piach pod blokiem niz zielen? W takim razie trawy tez niech nie kosza i niech powstana chaszcze przy klatkach bo to tez pewnie koszt i na pewno nie 23 gr! Kurpie to bardzo skapy narod :( chodz nie wszyscy

W.k @ 12:22, 23.05.2020

IP: 5.173...66

Znam sytuację mieszkam 2 bloki dalej. Tu nie chodzi o 23 grosze. Osoby skarzace znam od dziecka to bardzo fajni ludzie znam ich dzieci .I pamiętam jak 20 lat temu sami dbali o ten ogródek i razem z dziećmi nosili wiaderka z woda ze swojego mieszkania żeby podlać.Skoro komuś też zależy żeby było ładnie tak jak im kiedyś niech nosza wode ze swojego mieszkania i nie będzie problemów.

Hołownia 2020 @ 13:27, 23.05.2020

IP: 5.173...31

Podaj mi swój adres to przyjdę i oddam Ci za tą wodę z nawiązką za kilka lat do przodu....

Woda @ 13:42, 23.05.2020

IP: 5.173...66

Jeden z mieszkańców tego bloku i tzw dbający o ogródek napełnia sobie 5 l butelki z woda i wywozi na swoją prywatną działkę. Rozumiem ,że to też jest ok bo to tylko 23 gr.i robi tak od lat.kto nie zna tematu niech się nie wypowiada.

Szok @ 14:26, 23.05.2020

IP: 31.0...202

Uchowaj Boże od takich sąsiadów
Ludzie dbają o estetykę a takie, nic,
zero,nie potrafi tego uszanować!!
Wyprowadź się do slamsów,i daj ludziom żyć..
Podaj nr mieszkania położę na wycieraczce 0,50groszy.

mk @ 14:43, 23.05.2020

IP: 188.146...38

Jakaś zawistna i aspoleczna men&a napisała skargę,a teraz korzystając z Internetu z kilku urządzeń pod kilkoma nickami krytykuje wszystko co nie po jej myśli....
Te 6 metrów szesciennych wody na rok i 23grosze opłaty co miesiąc,
stanowi dla niej taki problem bo to jej pieniądze i rozwalają jej budżet że nie może tego przeżyć w spokoju...
Co za men&a i po$eb to wypisuje...
Za pracę firmy która dbałaby o ten skrawek zieleni, trzeba byłoby zapłacić więcej niż jest warta zużyta woda...
Dla takiej aspolecznej men&y to czysty piasek i najlepiej na komunalnym...
Zbiedniało to coś że stało się mene&em, albo cały czas już nim jest...jak tacy mogą patrzeć w lustro na siebie 😠😠😠😠😠
;

Tak @ 14:44, 23.05.2020

IP: 5.173...194

Osoba pisząca skargę porażka życiowa,smute życie ma i dlatego pisze beka z takich,,ludzi"

Obs @ 15:15, 23.05.2020

IP: 83.24...191

Ten spoleczniak co napisal skarge powinien isc osobiscie do spoldzielni i powiedziec co mu nie pasuje, a nie wylewac zale na portalu, no ale pewnie wstyd bylo isc z czyms takim zachowujac twarz! Obstawiam, ze to komentujacy "Boze" wyslal skarge. Brak jakiejkolwiek umiejetnosci zycia w spoleczenstwie.

. @ 15:34, 23.05.2020

IP: 5.173...209

Zabetonować getto a nie jeszcze jakieś kwiatki statki.

Seba @ 16:06, 23.05.2020

IP: 89.77...94

ten donos to brzmi, jakby ktoś z innego osiedla, czy domu prywatnego brał tę wodę!!!
A to mieszkańcy, którzy płacą czynsz i opłaty! Lepiej, niż bezmyślne odkręcanie kranów na blokach i oblewanie się dzieci latem, czy noszenie do piaskownicy. Popieram wszelkie działalności, cieszące oko przechodzących i mieszkańców!

Tom @ 17:21, 23.05.2020

IP: 31.41...116

A co tam kwiatki woda , śmieci przywożone z osiedli domów jednorodzinnych to dopiero są koszty cały rok .

Seba @ 17:49, 23.05.2020

IP: 89.77...94

właśnie!!!racja, to jest w całej Polsce! nury śmietnikowe, bezdomni nocujący na klatkach bloków, bo mieszkańcy nie pilnują zamykania drzwi. trzaskanie drzwiami do bloków, aż szyby lecą. Dużo by mówić...a przecież to nie pekin na Sienkiewicza.

pekin @ 18:58, 23.05.2020

IP: 5.174...220

seba jesteś typowym człowieczkiem który myśli tylko o swoim tyłku , bezdomny też człowiek i jeśli chce się ogrzać w zimę to chętnie otworzę mu drzwi bo człowiek zawsze zasługuje na pomoc a ty chętniej podlewasz nie swoją wodą kwiatki niż pomożesz drugiemu człowiekowi. jutro niedziela więc pochwal się jak miłujesz bliźniego a jeśli kochasz tylko kwiatki to podlewaj je wodą za swoje pieniążki bo inaczej to kradzież.

Ola @ 18:59, 23.05.2020

IP: 31.41...24

Zawsze jakas menda sie znajdzie co jej nie pasuje dzieki lokatorom sa ladne ogrodki dobrze ze dbaja

Mieszkaniec @ 19:49, 23.05.2020

IP: 2a00:f41...9801

Do Toma masz racje smietnik przy Sucharskiego 4 to smietnik dla calego powiatu a koszt smieci dla wszystkich lokatorow smieci sie przywozi 365 dni w roku i w spoldzielni wiedza o tym problemie czekamy na zabudowe 2 rok

Smieci @ 19:59, 23.05.2020

IP: 178.235...133

Zajmijcie sie koszami na smieci! Tylko wywieszki robia ze mieszkancy nie segreguja... a nie wezma pod uwage dostepnych smietnikow dla wszystkich gdzie wieczorami ludziska przywożą gruz z budowlanki, smieci, opony itp..! (Ostatnio nawet zderzak do smochodu)

? @ 20:11, 23.05.2020

IP: 5.173...125

nie wierzę w to co czytam!!
taki lokator powinien mieszkać w lesie...może jednak nie,szkoda zwierząt.
człowiek ze wsi wyjdzie,wieś z człowieka nigdy.
szacun dla dbających o zieleń..pozdrawiamy was,i?? współczujemy

Koral @ 21:17, 23.05.2020

IP: 83.28...5

Biedakom zawsze malo i wszyscy kradną są bardzo roszczeniowi. Taka mentalność tego nie zmieni. Bez pasji, hobby wszystkim wszystkiego zazdroszczą. Cóż poradzić.

Zga @ 21:21, 23.05.2020

IP: 86.188...143

Trzeba być totalnie wrednym i nie mieć swojego życia żeby się pultać i robić aferę o niecałe 6 m^3 wody. To są grosze na jedną osobę!

Ogarnij się typie/ typiaro co napisałeś ten donos i to jeszcze nie tylko do spółdzielni ale też do MO, hobby sobie znajdź.

gucio @ 21:55, 23.05.2020

IP: 77.111...100

niektórzy lokatorzy to istne zakapiory, wielu zaczęło upiększać ogródki ale musiało przez nich zrezygnować bo nie można było podlewać.

gucio @ 21:58, 23.05.2020

IP: 77.111...100

do: MATEMATYK

a do wyprodukowania 1 kg wołowiny potrzeba 22000 litrów wody i co z tego?

Maja @ 23:50, 23.05.2020

IP: 5.174...220

do Gucio , gucio z tego że masz ogródek ale podlewaj go swoją wodą! kwiatki w domu jak chcesz podlać to chodzisz po wodę od sąsiada? deficyt wody jest ogromny i bardzo blisko nas np gmina Rzekuń

do Maja @ 23:58, 23.05.2020

IP: 83.24...191

Pomysl troche tępa kobieto! Kwiaty w domu kazdy podlewa ze swojego kranu, przeciez nie bedzie biegal na dół po wodę!! Zieleń dookoła bloku jest częścią wspólną i jeśli jest tam woda to nikt nie bedzie biegal na góre po wodę, poza tym to część wspólna wiec i woda wspólna. Duzo ludzi rodzi sie tak ograniczonych umysłowo? Oczom nie wierze !!

kl @ 05:38, 24.05.2020

IP: 178.235...204

,,Maja,, - powinnaś się wziąć do roboty dla dobra wszystkich. Do takiej postawy powinnaś zachęcić innych sąsiadów bloku w którym mieszkasz. Walcz z brudem i brudasami, którzy śmieci stawiają obok pojemników. SZANUJ ZIELEŃ I CAŁĄ PRZYRODĘ!!

Do S-ni CENTRUM @ 08:29, 24.05.2020

IP: 178.235...148

Prosze się wziąc za mycie klatek schodowych,kto to ma robic,P,Kierownik wiecej pomyslunku, bo beda nastepne skargi, syf jest na klatkach, do roboty, a nie tyklko czynsze podnosić, jajdrozsza spółdzilenia w miście, a brudu pełno???????

gucio @ 08:43, 24.05.2020

IP: 77.111...100

do: Maja

sami sobie jesteśmy winni, że w kraju gdzie dwie dekady temu była powódź stulecia dziś występują susze. zużycie wody jest ogromne, każdy by chciał tylko korzystać w sposób rabunkowy z zasobów naturalnych i jednocześnie niewiele robić żeby wody nie zabrakło. woda nie może być luksusem.

Seba @ 08:48, 24.05.2020

IP: 89.77...94

Pekin, gadasz bzdury!Nie będę ponosić kosztów czyjejś bezdomności. Bloki to nie ośrodki dla nich. W czasach, gdy są obostrzenia pandemiczne, panie sprzątączki w blokach nie muszą usuwać ich wydzielin, spółdzielnie dezynfekować przestrzeni. Mieszkańcy bloków nie są św.Franciszkami i nie muszą się tego wstydzić. Płacą i wymagają!Czytałeś wyjaśnienia Spółdzielni Centrum co do wody???Wątpię!!!jak chcesz, to wpuszczaj do mieszkania wszystkich ale nie w przestrzeni wspólnej, jaką są klatki schodowe.Kup sobie dom i załóż noclegownię. Pokaż, jak miłujesz bliźniego, a mnie z tego nie rozliczaj, ani w niedzielę, ani w inne dni.A na mszy powiedz księdzu, aby on otworzył sale katechetyczne zimą dla bezdomnych. Poczekaj, co ci powie, bo chyba wiem!

gucio @ 08:49, 24.05.2020

IP: 77.111...100

spółdzielnie nie mają racji bytu w tym systemie bo z ludzi będzie tylko zdzierane i zawsze będzie drogo, a w zamyśle ludzie skupiając się w spółdzielnie mieli odnosić z tego korzyść w postaci niższych kosztów życia. za równowartość mieszkania lepiej kupić dziś kawałek ziemi pod miastem, postawić kontener, wyciąć otwór na okno, drzwi i nie dawać się okradać spółdzielniom.

?! @ 08:58, 24.05.2020

IP: 31.0...197

Wydrukowano karty wyborcze nikomu nie potrzebne za kilka mln..
A to coś o 34 grosze robi aferę

Ja @ 09:07, 24.05.2020

IP: 37.249...233

Przecież przeliczając to na mieszkańców bloku to są to groszowe sprawy, ludzie, pomyślcie!
A druga sprawa to lepiej jak by było zarośnięte i zaniedbane?
No nie, przecież wtedy też by było źle bo nikt nie dba...

Seba @ 09:21, 24.05.2020

IP: 89.77...94

"koszt zużytej wody na cele gospodarcze i techniczne, takie jak mycie klatek schodowych czy podlewanie terenów zielonych (zgodnie z §9 Regulaminu rozliczania kosztów dostawy zimnej wody i odprowadzenia ścieków w S.M."Centrum") są kosztami eksploatacji części wspólnej danej nieruchomości, tzn. że nie są one uwzględniane w kwartalnych, indywidualnych rozliczeniach, które otrzymują mieszkańcy. "

ketuks @ 10:14, 24.05.2020

IP: 77.111...13

woda do podlewania ogródków nie trafia do kanalizacji a więc jest znacznie tańsza bo nie płacimy wtedy za ścieki, kosztując około 3 zł za metr. tak rozliczają się domki jednorodzinne mające podliczniki, na jesieni spisują stan liczników i płaci się za wodę bez ścieków. nie wyobrażam sobie żeby spółdzielnie nie mogły rozliczać się w podobny sposób. jeśli rzeczywiście zużycie było 6 metrów to ktoś tu robi aferę o niecałe 20 zł (~3 zł x 6 metrów)

rety @ 11:06, 24.05.2020

IP: 37.47...25

Ostrołeka to po prostu stan umysłu. Każdy ma się za nie wiadomo co a tak naprawdę jest nikim. Wystarczy pojechać do sąsiedniego powiatu, chociażby wyszkowskiego- tam ludzie mentalnie są inni.

myślenie boli @ 11:23, 24.05.2020

IP: 95.41...16

to ze koszty wody nie są uwzględniane w rozliczeniach kwartalnych nie znaczy że za nią nie płacimy!!! NIE MA NIC ZA DARMO!!! płacą za nią wszyscy mieszkańcy i rozliczana jest rocznie tak jak prąd na klatkach schodowych a korzystanie z niego do celów prywatnych jest nielegalne. tak więc ludzie niech nie obarczają kosztami swoich fanaberii innych mieszkańców bo z wyliczeń niektórych ogrodników są to koszty znikome więc powinno być ich na to stać. a cała ta sprawa dotyczy niegospodarności w racjonalnym gospodarowaniem wody i innych dóbr natury. pomyślmy co by się stało gdyby we wszystkich blokach znalazł się taki ( gospodarz domu ) i miał takie hobby ile wtedy marnowało by się wody. A prawo wszyscy mieszkańcy mają takie same, więc zacznijcie myśleć zanim zaczynacie pisać że woda jest za darmo. jeśli tak myślicie podlewajcie z własnych kranów i po sprawie.

Seba @ 12:14, 24.05.2020

IP: 89.77...94

myślenie boli jak widać powyżej. Wytnijmy drzewa, zabetonujmy przestrzenie przy blokach. Ludzie zakładający ogródki przy blokach nie robią tego samowolnie. Mają zgodę władz spółdzielni, która przywozi ziemię, ogradza je.Ludzie w zasadzie robią to za pracowników spółdzielni. I nie są to kąciki na psie odchody, czy śmietniki na pety, puszki czy inne. Ogródki są podlewane wtedy, kiedy jest susza. Kiedy pada, to nie trzeba podlewać. W mojej warszawskiej spółdzielni mamy super zagospodarowany teren, zielono. Od końca lat 90-tych!!!Gdyby jeszcze rodzice uczyli dzieci, że nie obrywa się gałęzi, aby za chwilę je rzucić!!!Ale byt określa świadomość. W O-ce przejdźcie się na ul. 11 Listopada, blok nr 3, aż przyjemnie!!a w kolejnym nr 5 tylko przy dwóch klatkach są ogródki. Reszta nie jest zainteresowana. Panie mają pomoc od niektórych z sąsiednich klatek, którzy w wiaderkach przynoszą im wodę ze swoich mieszkań.Widać, jak się chce to można! A teren trudny, blisko dworca, przechód na skróty. I chuliganeria się przemieszcza wieczorami, nocami.

wielebny @ 12:50, 24.05.2020

IP: 2a01:110f...c168

Kurpie nie nadają się do mieszkania w blokach

ketuks @ 18:18, 24.05.2020

IP: 37.47...96

Spółdzielnie powinny mieć na ten cel przeznaczone środki, kwietniki jest to element estetyki jak każdy inny element składający się na czystość i porządek. I każdy kto zdecyduje się nieodpłatnie utrzymywać te kwietniki powinien miec taką możliwość. Powinni dogadać się z OPWiK, wyprowadzić kran przeznaczony tylko do tego celu, liczony bez ścieków i po sprawie. To nie są wielkie koszta.

ketuks @ 18:23, 24.05.2020

IP: 37.47...96

Standard każdego bloku z roku na rok staje się coraz wyższy, wymieniane są różne instalację, dociepla się i wykonuje masę innych kosztownych rzeczy. Kwietniki tak samo przyczyniaja się do podnoszenia standardu życia na osiedlu.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót